Zonnestraal dikke knuffel. Ik hoop dat er deze keer een groot wonder mag gebeuren!!!!! Kipjes, Hoe voel jij je meid? En hoe is het met je schouder? Panter gelukkig!!!!!!!! Dat is gelukkig weer heel goed nieuws stel je voor!! Hier deze keer heel nerveus heel raar. Want bij tp was ik zo nuchter als wat en sinds gisteren ben ik telkens nerveus. Moet me toch maar rustig houden
@ ow, Met mij gaat het naar omstandigheden wel goed. Schouder is een drama, word er echt moe van ! Maar ja , we zien wel wat de arts volgende week te zeggen heeft. Ik heb inmiddels echt een abonnement op het ziekenhuis haha Logisch dat je nerveus bent , je hebt er veel moeite voor gedaan met spuiten enzo dus je hoopt dan extra dat het blijft plakken. Proberen wat afleiding te zoeken en een beetje te ontspannen.. Dikke knuf voor jou ! Xxx
Hallo meisjes, Ten eerst wil ik jullie allemaal héél véél succes wensen tijdens jullie behandeling... Daarnaast ben ik zelf ten einde raad, en weet ik niet of ik in deze topic op de goede plaats ben. Ik heb al zoveel informatie opgezocht, maar nergens wordt er gesproken over ons probleem. Mijn vriend heeft namelijk genoeg zaadcellen maar ze zijn 100% afwijkend van vorm. Ook qua beweeglijkheid is er geen enkel probleem. Is er iemand van jullie die hier meer over weet? Denken jullie dat een vruchtbaarheidsbehandeling een optie is, ookal is er geen enkel normaal zaadje qua vorm? Lieve groetjes
@ panter: wat fijn dat je eerste keuze toch nog beschikbaar is!! @ ons wonder: het is ook heel spannend, blijf voor je duimen! @ mama 2 girls: nog eeb weekje, duim voor je!!! @ all: vandaag vanuit opleiding gesprek met gedragswetenschapper/psychologe gehad, aangezien ze mijn mentor is voor de komende maanden ook gesproken over privé zaken en ons grote probleem en dan nu de invulling van onze kinderwens.. nu toch weer aan het denken gezet dat het allemaal heel erg snel gegaan is, we geen tijd gehad hebben voor verwerken en dat de reden is dat ik er waarschijnlijk nog niet echt blij mee kan zijn dat het nu zover is.. weer genoeg om over te denken, maar komt ook wel weer goed.. denk dat we kerstavond gebruiken als ritueel om hier samen goed doorheen te komen, vieren van nieuwe leven samen met het afscheid nemen van onze grootste wens..
Heel begrijpelijk Mona!!! Zo snel gegaan bij jullie..geef het de tijd en niet schuldig voelen hoor! Hier voelt het Ook nog vaak onwerkelijk en ver weg! Zoen
Lieve ikkuh wat verschrikkelijk! Geen idee of icsi dan kan lukken bijv..welk ziekenhuis zit je? En wat heb en ze daar gezegd? Sterkte!! Liefs
@ mona, Heel begrijpelijk , dikke knuffel !! @ jke, Misschien dat er wel mogelijkheden zijn, ik heb er geen ervaring mee. Ik denk dat je dit het beste in het ziekenhuis na kunt vragen. Heel veel sterkte meis !
Mona, heel begrijpelijk. Het is ook wel erg snel gegaan allemaal. En ondanks de blijdschap van de zwangerschap is er ook verdriet over het onvruchtbaar zijn van je man. Jke, met 100% afwijkende vorm kan er volgens mij geen bevruchting plaatsvinden. Toen wij voor tese gingen is ons gezegt dat als er zaadjes gevonden zouden worden, dat die dan wel normaal van vorm moesten zijn opmdat ze anders niks voor ons konden betekenen. Uiteindelijk is er bij ons helemaal geen zaad gevonden. Volgens mij is er geen verdere behandeling mogelijk..maar ik zou voor de zekerheid wel navraag doen bij een fertiliteitsarts. Wie weet kunnen ze toch wat vor jullie betekenen!
Sweet; super dat je een mooie echo had. Is inderdaad nog wat vroeg voor een kloppend hartje, maar over een paar weekjes is die zeker goed te zien! Mona; ja is heel bijzonder om te voelen. Ik omschrijf het als een dikke luchtbel die uiteenspat ofzo van binnen. Sweet; mijn man heeft het vanmorgen gevoeld. Hij was er toen niet bij en daarna was het rustig. Vanmorgen voelde ik het 3/4 keer achterelkaar en heeft hij de laatste gevoeld. Vond hij ook heel speciaal! Panter; wat een rot nieuws! Jeetje wat een onzekerheid weer! Ik zal gauw verder lezen om te kijken of je al wat meer weet.. vette dikke shit!
Panter.. pff toch nog goed nieuws. Wat een opluchting zeg! Zonnestraal; kan me voorstellen dat je vertrouwen in IUI is gedaald. Ik zou het toch bespreekbaar maken. Nee hebt je, Ja kun je krijgen..
OW; succes met de nervositeit! spannend he?? Kipjes; ik hoop dat je schouder snel weer beter wordt! Vreselijk pijnlijk lijkt mij.. bah. Mona; ik vind het ook heel begrijpelijk hoor. Nu het dan zover is is het net of de onvruchtbaarheid ook ineens niet zo op de voorgrond staat. Ik merk dat manlief er ook wel eens moeite mee heeft. Voor een 2e kindje zitten we toch weer mooi met hetzelfde probleem.. Lekker tijd voor jullie samen uittrekken straks met de feestdagen. Het is en blijft een verwerkingsproces. Je moet het verdriet nu (voor je gevoel) snel omzetten in blijdschap, maar onzekerheid en af en toe verdriet houden blijft heel normaal! Dikke knuffel! Ike; ik heb geen idee of er iets mogelijk is. Ik weet ook niet precies wat er qua dna mankeert aan een zaadcel met afwijkende vorm. Daar heb ik ook geen ervaring mee en niks over gelezen. Ik zou inderdaad in het ziekenhuis informeren. Hebben jullie al een afspraak staan van hoe nu verder of moet je mannetje nog een keer zaadjes inleveren? All; hier alles goed. Voel de beeb steeds wat vaker. Vanmorgen heeft ze me wakker getrapt vier keer achter elkaar in mijn zij. Manlief heeft het ook mogen voelen. Verder voel ik het veel in mijn onderbuik. Wel heel speciaal hoor..! Ben echt zo dankbaar!
he meiden, eindelijk foto's te zien in mijn album...beetje spannend want sta er toch met hoofd en al op dus nu voelt het wat minder anoniem..nouja...katek misschien ken je me wel want jij toch ook onder behandeling van het umcg? nou..ik ga ff heerlijk sneupen in de stad. doeidoei
trouwens...ike (dat is de naam toch?)...ik was ff aan het googlen en las toen volgens mij wel over stellen die met misvormde zaadcellen icsi hebben gedaan, maar misschien zaten daar ook een paar procent goedgevormde bij, dat weet ik niet! hou je taai he..vaak is er meer mogelijk dan je denkt..toen ik een jaar geleden hoorde dat er bij mijn man geen zaad gevonden was dacht ik ook dat we nooit samen kindertjes zouden krijgen..en nu zelfs zwanger van twee...hopelijk mag jij dat ook mee maken en ALLE meiden hier!! zwanger zwanger zwanger naar jullie allemaal!!! zoooooooooooooooooo xxxxxxxxxxxxxx
Hey Liev, leuk om je eens te zien Mooie dame ben je en wat heb je al een lekker buikje! Lekker van genieten! Ik herken je zo niet van het UMCG. Vaak waren die mensen die ik daar tegenkwam wat ouder dan wij (voor ons gevoel dan).. maar wij voelen ons nog 25/26 dus hahah.
Liev wat een prachtige foto's en zoooooo trots Geweldig lief om te zien Katek geniet er heeeeeeeerlijk van want het gaat veel te snel voorbij. Vorig jaar rond deze tijd had ik de eerste keer een spoed controle ivm mijn niet goed voelen en hoge bloeddruk.
Hallo lieve allemaal, Maandag weer na Gent geweest. Gesprek met de arts, had eigelijk al gehoopt dat ook ik mocht beginnen met spuiten e.d. maar helaas. Nederland is een bloedonderzoek vergeten te doen . Aangezien vriendlief geen zaadleiders heeft, moeten we beiden getest worden voor CF. Logisch, maar ik dacht ach we hebben al zoveel bloed moeten prikken, dat testje zal er ook wel bij zitten. Maar helaas. De arts zag wel, dat we stonden popelen om te beginnen. INDERDAAD DOKTER!!! HAHAH. Dus 23 jan. mogen we terug, ligt ook een beetje aan mijn menstruatie. En dan gaan ze ons uitleggen hoe verder. Ik ben natuurlijk veel te nieuwsgierig en wil zo graag door, zoals iedereen natuurlijk. Dus heb gevraagt hoelang het allemaal ongeveer gaat duren als mijn men. blijft lopen zoals die is. En misschien, heel misschien ergens midden feb. een punctie. Achja, misschien kijk ik teveel vooruit, ga er ergens vanuit dat het bloedonderzoek, iedergeval bij mij goed is........ Je kunt toch maar ergens na uitkijken toch? Dag meiden, succes en sterkte allemaal!!!!!!!!!XXXXX
had zostraks een discussie met een collegaatje. Zij is 20 weken zwanger en zegt dat ze nu dus vijf maanden zwanger is. Ik ga ervanuit dat ik nu vijf maanden ben met 22 weken...
Mummy; dat DNA onderzoek kan ook nog wel een maandje of 3 duren voordat daar de uitslag van bekend is. Dat vonden wij toen zo vervelend, maar wel van belang. Ik ben geen drager van een cf gen maar mijn man wel. Hij werd toen eerst geprikt en toen dat dus positief was moest ik ook. Omdat het dragerschap erfelijk is moesten ze dus weten of ik ook drager was, anders was de kans groot dat ons kind CF zou kunnen krijgen. Maar dat is nu dus niet het geval en wordt het hooguit drager (1 op de 3 mensen is drager). Er zijn vele afwijkingen te vinden op het CF gen (duizenden) en ze kunnen maar een fractie onderzoeken. Bij ons hebben ze dus niet de andere afwijking kunnen vinden die er voor zorgt dat er geen zaadleiders zijn. Het is een vermoeden dat een combi van 2 afwijkingen dat heeft veroorzaakt, maar zeker weten doen ze het niet. Dus eigenlijk weten we nog niks..
Hoi KateK.......... DNA onderzoek is dat het chromosonenonderzoek? Want dat is in Nederland namelijk wel gebeurd bij mijn vriend. En daar waren geen afwijkingen op gevonden. En de arts vertelden ons, dat wanneer we de 23ste terug komen dan al de uitslag hebben van ons beide. In de familie van mijn vriend is er wel iemand met CF.......Heel triest. Maar jammer dat er geen oorzaak is bij jullie althans niet wat jullie weten. En toch na alle toestanden zijn jullie wel zwanger superr......