ja dna en chromosomen onderzoek is zover ik weet hetzelfde. Ja het kan idd dat ze de 23ste de uitslagen al hebben! Ik hoop voor jullie dat jullie groen licht krijgen! De tese is toch verder goed gelukt? Dus dit onderzoek zal zijn om te kijken of jullie drager zijn er een kans bestaat dat jullie het doorgeven aan jullie kinderen. Mochten jullie beide drager zijn dan kun je nog kiezen voor (ik geloof) PGD dat is dat ze de embryo's onderzoeken op dragerschap voor ze worden teruggeplaatst en ingevroren.
Oke, ja al die moeilijke termen ook. Ja dan is het wel zo stel we zijn allebij drager dan behandelen ze in Gent niet verder. Dan worden we doorverwezen na Brussel. Maar ook dat doen we dan maar hihihi....
Hallo dames! Liev, oh ben zo benieuwd....heb vriendschapsverzoek gedaan . Ike, ik weet niet hoe dat zit met 100% vervormde zaadjes. Ik weet dat heel veel mogelijk is, zie hier zwangeren van partners waarbij in 1e instantie geen zaadjes waren gevonden. En anders zou het eventueel nog kunnen met KID zoals ook vele dames hier. 1 daarvan ben ik . Maar ik begrijp dat je nu het gevoel hebt dat de wereld in elkaar zakt....heel veel sterkte! Mummy, jeetje wat snel al in Febr. mogelijk een punctie. Moet er wel bij vertellen dat bij ons de uitslag van dat onderzoek ook best lang duurde. Maar wat een tegenvaller dat ze nou juist dat onderzoek waren vergeten....niet leuk!! :x Kate, lekker genieten meid!!! Bob, hoest met jou wijffie?? OW, hoe gaat het op wachtbankie?? Anna, hoest met jou?? DA, how are you doing girl?? @ all, Hier een FM. Ze zagen alweer 3 follikels, wv eentje van 10 mm dus die doet mogelijk niet mee. Al heb ik er 6, het lukt met IUI toch niet . Ik heb de hele nacht wakker gelegen, ben zoooooooo klaar met die IUI's. Vandaag dit dus aangekaart tijdens de FM. Ik heb gezegd dat ik de 9e niet meer wil, wel of geen protocol. Dat afgelopen maand alle ingredienten er waren, 3 mooie follikels, 37 miljoen zaadjes van een nieuwe donor, pregnyl voor de timing...bla bla bla. Nou onze arts zei al gelijk: 'nou ik heb echt wel vrouwen gezien die de 9e IUI nog zwanger werden'. Waarop ik zei, ja maar daar zal ik er niet 1 van zijn. Kleine discussie volgde. Lang verhaal kort: ze kan me niet dwingen zei ze, dus ik mag de 9e IUI overslaan . Tegen advies in moest ze nog ff zeggen . Want de behandeling is zo zwaar, dat moest ik niet onderschatten.....nou dat besef ik me juist al te goed!!!
Wat leuk al die reacties...ik zit noodgedwongen bij de Hema in restaurant...ben iets te lang door gelopen en nu dizzy...kut man..te beroerd om wat drinken te bestellen...hopelijk trekt het zo weg want voel me nu een wat zielig vogeltje haha! En moet nog fietsen...shit..suiker nodig denk ik..wie brengt het me ff??? X
Mummy; ja klopt, dat doen ze volgens mij in nederland geneens.. naja gelukkig was het bij ons ook niet nodig. Zonnestraal; de behandeling is wel zwaar maar ook weer niet ZOOOOOOO zwaar hoor. Jeetje.. gelukkig ken je van ons de verhalen wel dat je zelf wel kunt inschatten of je het aankunt of niet. Ik hoor wel vaker dat mensen bang worden gepraat. Man ze moest eens weten hoe sterk mensen zijn en hoeveel ze aankunnen.. Succes meid. Ik hoop dat dit toch op een zwangerschap uitdraait en je voorlopig geen ICSI nodig hebt. Ik duim hoor! Liev; even zorgen voor een flesje water, kaugom en inderdaad dextro's in je tas ofzo. Hoop dat je heel thuis komt straks!
Katek denk dat het voor zonnestraal toch wel heel zwaar is hoor. Elke keer weer een mislukte poging, telkens weer opnieuw door proberen. Bij icsi is het lichamelijk zwaarder. Maar voor haar zoveel mislukte iui's zal veel zwaarder psychisch zijn als voor de icsi te gaan.
Kate, ik heb er goed over nagedacht. Ik vind 9 IUI's mislukt en alsnog het ICSI traject ingaan zwaarder dan 8 IUI's en het ICSI-traject ingaan. En tuuuuuuuuuuuuurlijk is het zwaar, daar ben ik van overtuigd. Maar ik heb dan wel weer hoop en het gevoel dat ik het ergens voor doe. En ja, die punctie lijkt me verschrikkelijk!! Maar dat overleef ik . Jullie zijn m'n voorgangers en m'n voorbeeld .
Zonnestraal ik begrijp je helemaal hoor!!! En icsi ga jij prima trekken hoor!!! Gewoon doen wat voor jullie goed voelt!!! Hoop zo dat het gewoon deze keer lekker raak is! Zou zo fijn zijn! Zal de smurfjes regelen nu! X x x
Ik bedoel dat ICSI niet zo zwaar is als dat die arts haar voorspiegeld. Ik bedoelde niet dat IUI niet zwaar is. Meer dat ze zich niet moet zorgen maken dat ze het niet aan zou kunnen want dat kan ze prima. Als ik mijn eigen stukje opnieuw lees begrijp ik dat je het verkeerd hebt geinterpreteerd.. was niet mijn bedoeling om het zo over te laten komen!
Zonnestraal; ja psychisch is alles een enorme hel. Steeds weer die hoop en dan de teleurstelling die er op volgt. En met IUI heb je die inderdaad veel vaker dan met ICSI omdat je meer pogingen mag doen. Straks als je zwanger bent dan kijk je er op terug en denk je ach.. ik kon het allemaal prima aan. En zie dat OW en Bailey etc voor een 2e kindje gaan, dus zoals bevallen op de eerste ervaring een pijnlijke toestand is, zo is dat met de MMM ook. Na een tijdje ben je het weer vergeten (of is het gevoel gesleten).. en met een kindje in je armen is het het allemaal dubbel en dwars waard geweest!
Ah sorry lieve katek, Ik was wat snel met doorlezen hihihi. Net ff snel voor het eten Je hebt geljk hoor!
voor degenen die het leuk vinden, jut en jul staan gepresenteerd hoor! merk nu ineens hoe trots ik ben! en nu.....alle hcg naar jullie...en zwanger...allemaal! annaatje..hoe staat het bij jou ervoor.... xx
Ik snap wat je bedoeld hoor Kate . Maar zo is het ook, ik maak jullie hier mee: jij, liev, sweet, bailey, girl, Iluna etc. (OW zometeen ook ). En wat je zegt geloof ik ook, dat als het eenmaal gelukt is (en daar ga ik gewoon vanuit ) dat je het voorafgaande ook weer snel vergeet...nou niet vergeet, maar je snapt wat ik bedoel . Ik ben heel opgelucht dat IUI 9 niet hoeft...ben er zelfs een beetje eufoor van....
@ liev, Wat een mooie foto's !!! Zo leuk @zonnestraal, Wat fijn dat je de 9de iui mag overslaan en met icsi mag beginnen. Hopelijk is het niet nodig !! En precies wat katek ook al zei, het is helemaal niet zo zwaar als het lijkt , emotioneel wel maar dat zijn iui's ook !! Maar lichamelijk vond ik het persoonlijk meevallen. Punctie was niet prettig maar ik zie niet op tegen de 2de punctie ..