Geen enkele zaadcel gevonden Deel 3!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door one of kind, 30 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kipjes

kipjes Fanatiek lid

10 aug 2009
    1.188
    0
    36
    @ mummy,
    Fijn dat je in februari kunt beginnen. Hopelijk zijn alle bloeduitslagen snel b innen.

Bij ons waren ze bij mij wat dingen vergeten, toen we in Gent voor Kid gingen moest dat alsnog worden gedaan.. Balen altijd als je moet wachten.

2. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Liev; wat een schatjes! :D Leuk om ook eens een tweeling echo te zien!

3. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    liev wat een mooie echo's!!!!

4. liev

liev Actief lid

5 nov 2010
    471
    0
    0
    Thanks allemaal! En Kate wat bijzonder de eerste schopjes!!! Ik kan niet wachten! Girl trek jij het nog wat? Trusten allemaal.x

5. Jke

Jke Lid

12 dec 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL

Voorlopig zijn we nog nergens in behandeling.
    We zijn er eigenlijk met toeval op uitgekomen. Mijn vriend heeft dit jaar namelijk al 3x serieus last gehad van één van zijn teelballen.
    De huisarts schreef telkens Ciproxine voor, maar de pijn bleef terugkomen. Vandaar dat ik (ik werk zelf als verpleegkundige in een ziekenhuis) een uroloog heb aangesproken. Deze raadde dan aan om een spermastaal binnen te brengen omdat hij dacht aan een verstopte zaadleider. De uitslag was dus geen verstopte zaadleider. Integendeel, want hij had zaadjes genoeg, ook heel beweeglijk maar 100 % afwijkend van vorm.
    Ondertussen denkt de huisarts nu aan prostaatontsteking. Hiervoor heeft mijn vriend vorige maandag opnieuw een staal moeten binnenbrengen. Deze keer gaan ze dan een cultuur nemen van dat staal om te kijken of er infectie aanwezig is. Als dat het geval is, KAN het misschien zijn dat die infectie ook gedeeltelijk een oorzaak is van de 100 % afwijking. Indien dit niet het geval is, zullen we verder moeten gaan naar een fertiliteitsarts.
    (B.t.w. ben in juli gestopt met de pil, dus zijn ongeveer een 6 maandjes aan het proberen om zwanger te worden).

Alvast bedankt voor de lieve reactie!

6. Jke

Jke Lid

12 dec 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel meid!
    Dat gaan we zeker doen hoor...

7. Jke

Jke Lid

12 dec 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, dat dacht ik ook al. Volgens mij moet er toch op zijn minst 1 goeie zaadcel zijn om tot een bevruchting te kunnen overgaan.
    Ach ja, we zullen wel zien. Ben natuurlijk heel benieuwd. Want die onwetendheid maakt je gewoon gek. Zal jij ook wel over kunnen meepraten? Ik zie dat het bij jullie ook nog niet gelukt is... Probeer de hoop nog maar niet te verliezen... De wonderen zijn de wereld nog niet uit hé... Sterkte!

8. Jke

Jke Lid

12 dec 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Katek,

Mijn mannetje heeft vorige maandag nog een staal binnengebracht bij de huisarts. Maar dit wordt gewoon onderzocht op het feit of er een infectie gaande is aan zijn prostaat. Hij klaagt al enkele maanden van pijn t.h.v. zijn teelbal en vaak plassen met branderigheid. De huisarts wil dus eerst kijken of hij een prostatitis heeft. Want volgens hem kan zulke infectie ook een afwijking veroorzaken aan zijn zaad. Ik denk van niet hoor, ik denk het ergste. Maar ik mag vandaag bellen om te kijken wat de uitslag is van dat onderzoek. Een telling hebben ze deze keer niet gedaan op het zaad. Dat is ook nog maar één week geleden en heeft niet zoveel zin.

Bedankt voor je reactie!

9. Jke

Jke Lid

12 dec 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goh, jullie zijn hier allemaal zo ontzettend lief!
    Doet goed om zoveel medeleven te voelen...
    Ook heel fijn van je dat je zelfs via google meer informatie probeer te vinden voor mij. Dit heb ik natuurlijk ook al allemaal gedaan en dit zijn idd vooral mensen die afwijkend zaad hebben maar dan maar voor 98 of 99 %. Honderd procent ben ik nog nergens tegengekomen.. Maar ik geef idd de hoop nog niet op. Zolang ze me niet zeggen dat het nooit zal lukken, blijven we maar hopen hé.
    Ik hoop hier ook voor iedereen GOED NIEUWS, en ik gun het jou ook van harte dat alles goed gaat tijdens je zwangerschap. Moet toch een heeeeeeeeeerlijk gevoel zijn... Geniet er maar van!

10. Jke

Jke Lid

12 dec 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi zonnestraal,

Het slechte nieuws was idd een donderslag bij heldere hemel.
    Maar nu die onwetendheid en maar overal lezen en gissen maakt mij nog meer gek. Je kan nog niet veel vertellen omdat je nog niet zover zit dat je alle informatie hebt. Maar toch wil je alles al weten hé. Vandaar ook dat ik dit forum ben gaan opzoeken.
    Zal voor jullie allemaal wel gelijkaardig geweest zijn.
    Alvast bedankt voor je lieve woorden!

11. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    JKe ik heb hier geen verstand van helaas:(
    Zouden er bij tese ook geen betere zaadcellen gevonden kunnen worden??

12. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    JKE, mss dat door een infectie de cellen zijn aangetast?? En is die infectie weer voorbij, dan zitten er mss nog wel wat normale tussen?
    Hebben ze wel een echo van zijn balzak gemaakt trouwens? Want de klachten lijken ook wel veel op iets engs. Nu wil ik je niet bang maken, maar een vriend van me had die klachten ook en die had teelbalkanker.
    Pijn bij plassen, pijn in teelbal en hij had er bij vlagen ook erg last van zijn lies bij.
    Hopelijk is het allemaal niets ergs, en ben je snel zwanger! Ze kunnen tegenwoordig zoveel op vruchtbaarheidsgebied.

OW hoe voel je je?

liefs

13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Panter dank je wel voor het vragen.
    Ik voel me hyper maar ook echt hypernerveus:( en wil dat helemaal niet zijn/
    Is helemaal niet goed.

Nog niet het bekende symptoom dus is afwachten of het wel komt.

14. alexandra80

alexandra80 Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.973
    2
    38
    oosten van het land
    Ff voor onswondertje.
    Zo herkenbaar die nervositeit. Je doet er helaas niks aan.
    En lieve schat op dag 4 na tp is nog te vroeg voor symptomen hoor.
    Knuffel!

15. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Alexandra dank je wel lieverd.
    Hoezo ik maak mezelf gek:p

16. kipjes

kipjes Fanatiek lid

10 aug 2009
    1.188
    0
    36
    @ Jke,
    Als er meer dan 70 % van de zaadcellen niet goed van vorm zijn dan heet dit teratozoospermie. Moet je maar eens op googlen.
    Misschien dat er toch mogelijkheden zijn.

Ik ben het eens met panter, ik zou voor de zekerheid snel extra onderzoeken aanvragen. Mijn broertje heeft dezelfde klachten gehad en had zaadbalkanker. Niet om je bang te maken maar je kunt het maar beter uitsluiten. Dit is namelijk iets wat v eel voorkomt bij jonge mannen.

17. Monatoetje85

Monatoetje85 Bekend lid

6 jul 2011
    538
    0
    0
    ons wonder: hoop dat je nervositeit snel minder wordt!

jke: ik hoop voor jullie dat er snel duidelijkheid is waar het door komt en wat er voor weg voor jullie is voor een kindje! heel veel sterkte in deze onzekere tijd!!

voor iedereen: ontzettend bedankt voor jullie opbeurende woorden, betekent heel veel voor me! knuffel voor jullie allemaal!

18. Monatoetje85

Monatoetje85 Bekend lid

6 jul 2011
    538
    0
    0
    @ liev, mooie foto's en mooie echo's!!!

@ zonnestraal, heel veel succes! en op welke manier dan ook, ik wens je heel snel een mooie zwangerschap toe!

19. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    @Liev, heb je net een vriendschapsverzoek gestuurd ik ben ook heel benieuwd naar jullie kleintjes. Mijn gevoel zegt trouwens dat het 2 meiden zijn.

@OW, logisch dat je nerveus bent ookal wil je dat niet. Komt goed lieverd :D

@JKE, hopelijk hebben jullie snel meer duidelijkheid over hoe en wat. Sterkte voor jullie.

@Anna, hoe gaat ie?

@Kipjes, bijna weer een TP? Hopelijk zie ik jullie volgend jaar in Gent wij voor IUI en jullie voor een mooie echo!

20. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    @Panter, zie nu je verhaal over jullie donoren. Jeetje meid wat een onzekerheid allemaal, maar als ik het goed begrijp is er van jullie 1e keus wel voldoende?

Deel Deze Pagina