Helemaal onderaan het forum staat een forumgedeelte pendelen. Hahaha goed dat jij dat voorgevoel hebt, ik hoop dat je gelijk hebt. Al ben ik er steeds meer zeker van , dat ik niet zwanger ben.
Bij Monatoetje wist ik ook dat het snel ging gebeuren . En nu heb je hier niks aan OW, maar is het deze niet....dan zeker 1 van de cryo's.....for sure. Maargoed, alle voorgevoelens bij mezelf zijn niet uitgekomen . Was denk ik teveel gemixt met hoop....
Het komt als het komt We kunnen er helaas niks anders aan doen dat weten jullie helaas nog beter. Of er cryo's zijn is nog de vraag. Dus dan zitten we feb/ maart voordat we verder kunnen.
Trouwens voordat ik zwanger raakte van S. Had ik bij andere mensen altijd een heeeeeeel goed voorgevoel. Maar dat is verdwenen
tis gewoon afwachten OW! Wij hadden deze keer ook echt een heel slecht gevoel.. en je ziet het. Wanneer is je testdatum?
23-12 is de bloedtest. Mijn"nod" na punctie is Dinsdag. Het is zeer zeker weer telkens afwachten. Jullie gevoel deze keer zo slecht. Jij kreeg mijn symptoom ( utro moeilijk naar binnen) pas laat heh
oh volgende week dus.. spannend hoor. Ja ik had dat inbreng gebeuren pas veel later, volgens mij pas toen we wisten dat we zwangr waren.. ik merkte het meer aan mijn moeheid en emo gedoe. Ik was totaal mijzelf niet meer. En toen heb ik een test gedaan (6 dagen voor officiele testdag) en die was lichtposi. Ik wist toen bijna zeker dat ik ongi zou worden.. maar toch niet dus. Ik had wel steeds op 1 plek in mijn buik een lichte druk. Alsof er iets vastzat van binnen. Wsch is dat het innestelplekje geweest. Ik duim voor je meid!
Ja ik meen dat jij het erover had toen je al bijna mocht stoppen met de utro. Ik had alleen een verkoudheid 9 a 10 dagen na de iui, wist ik toen veel hahaha. Bij de mk deden mijn borsten geen pijn ( wel laag hcg) bij S deden mijn tepels pijn. Bij de mk werd ik direct ziek van koffie ( hoofdpijn) bij S pas na 2 kopjes. heel anders dus alleen dat ene grrrrrrrrrrrrr
@ zonnestraal, dankje dat je zo in ons geloofde!!! @ ons wonder, ik had net als Katek bij deze poging ook zoiets van het zal wel niet, kan niet zo snel, zeker omdat ik ook niet zo'n goed gevoel had hoe we verder moesten met dit gedoe net voor de poging.. ik voelde in het begin niks en nu nog steeds niet veel, alleen dat ik sneller moe ben.. ik blijf voor je duimen!!!
ow hopelijk klopt het met je pendel!!! duim voor je!!! ben weinig online gisteren hele dag bruiloft gehad van me broer. heb de hele nacht liggen draaien en moest naar de wc en was ik ook nog vroeg wakker om naar de wc te gaan en toen had ik ook nog ontzettend last van me liezen en straalt weer helemaal in me benen. bijna nooit last van maagzuur en gisteren dus wel en nu ook nog bijna geen stem meer en zere keel. bah wat een dag wordt het vandaag. nou weer genoeg geklaagd. hoe is het met de rest van alle meiden??
@ow ik heb ook een goed gevoel bij jouw @zonnestraal als ik het allemaal goed terug gelezen heb Voor jouw geen iui meer maar icsi... @girl gefeliciteerd nog met je broer. Altijd leukneen feestje. Nu ff rustig aan doen meid. @all gent gebeld.mag idd nu stoppen met de utro bollen en dan zal het wel binnen paar dagen komen. Heb ook besloten om lekker 24 dec samen te gourmetten met mn mannetje.ff alles eten wat ik na de iui niet doe.ik moet meer genieten en leven! Mn voornemen voor 2012. Fijn weekend meiden en bedankt voor jullie lieve krabbels
@ ons wonder, voel me prima! hebben dinsdagavond ook maar weer eens een goed gesprek gehad over wat het allemaal voor ons samen betekent, kan het beter plaatsen.. Maar verwerken is een lang proces en dat zal ook nog even duren, gelukkig kunnen we er nu weer iets beter over praten. @ girl, doe maar rustig aan, niets forceren, gewoon je eigen grenzen accepteren!!
Hallo allemaal, ik ben nieuw in dit topic. We hebben afgelopen week te horen gekregen dat mijn man geen zaadcellen in de eerste zaad proef had, volgende week moeten we terugkomen voor een nieuwe test maar we zijn bang dat deze niet beter zal zijn omdat mijn zwager hetzelfde probleem heeft en de uroloog hem ook niet verder kon helpen. Ik ben heel benieuwd naar uitleg en advies hoe / wat te doen vanaf hier, wat jullie ervaringen zijn met PESE en TESE en de mogelijkheden wat we kunnen doen ?
Ah daar was je al, fijn dat je ons gevonden hebt! Welkom! wat een nare uitslag he, en wat een onzekerheid! Ik zal je vertellen hoe het ons is vergaan...wie weet heb je er wat aan. Ik stopte in 2007 met de pil...een zwangerschap bleef uit. In okt 2008 werden er geen zaadcellen aangetroffen in het zaadonderzoek. We zijn meteen doorgestuurd naar de uroloog. Die heeft mijn man onderzocht, mijn man zijn ene zaadbal is iets kleiner dan de andere en de uroloog kon daardoor al zeggen dat het hoogstwaarschijnlijk was dat hij geen kinderen kon maken. Via de uroloog doorgestuurd naar Nijmegen voor een TESE operatie. Die doen ze in nl alleen maar in nijmegen en amsterdam op dat moment. Tenminste, als er zaad word gevonden zijn dat de enige klinieken die er ook daadwerkelijk wat mee mogen in nederland. In nijmegen is lief zijn bloed onderzocht, een chromosomenonderzoek om te kijken naar afwijkingen en een dna onderzoek naar het CF gen. Ook is er een echo van de balzak gemaakt om uit te sluiten dat het om spataderen ging. Na 3 maanden volgde de uitslag, hormonen waren goed, alleen het fsh was verhoogd. DNA was goed, chromosomen waren goed. We kwamen op de wachtoijst voor TESE. In juni 2009 was de operatie, er is geen zaad gevonden bij mijn man. Mijn man is onvruchtbaar. We hebben ons op de wachtlijst laten zetten voor KID ( kunstmatige inseminatie met donorzaad) in Arnhem. Uiteindelijk 1.5 jaar op de wachtlijst gestaan, en in okt 2010 gestart met de behandelingen. Inmiddels 10 behandelingen gehad, 2x een miskraam gehad en nu wachten op een laparascopie. Ons verhaal in een notendop. Zoals je leest is het een lange weg met veel wachten. Heel rot, maar wel genoeg tijd het een en ander te verwerken. Veel sterkte, ik hoop dat jullie verhaal toch wat positiever eindigd als het onze. liefs
Pfff dat is zeker een hele lange weg. En lange wachttijden... Is dat normaal zulke lange wachttijden en een kliniek in het buitenland is dat een optie ? zoals deze ? Human First IVF - Human First IVF ervaringen hier op het forum met buitenlandse klinieken ? En kan "geen zaadcellen ' of onvruchtbaarheid erfelijk zijn ? want de broer van mijn man heeft hetzelfde waarschijnlijk.. sorry voor zoveel vragen en bedankt voor alle uitleg
Het schijnt wel dat het erfelijk kan zijn, een foutje in de genen. Wat betreft buitenlands klinieken, niet iedere zorgverzekraar heeft daar contracten mee, en dan draai je zelf op voor de kosten. En gratis is het niet. Je kan bij je zorgverzekering navragen waar je terecht kunt, de meeste zorgverzekeringen vergoeden wel in dusseldorf en belgië. Maar niet altijd alle kosten. Een ivfpoging kost exclusief mediactie al iets van 4000 euro. De medicatie is ontzettend duur, daar kan je ook wel iets van 1000-1500 euro voor rekenen. Als je het kunt missen is het een optie natuurlijk.
En als het erfelijk is : foutje in de genen dus dan is er denk ik geen behandeling mogelijk ? Zijn oudste broer (hij heeft 2 broers) heeft overigens wel kinderen. We zijn al langer bezig aan het proberen en van een paar maanden terug was ik 1 week over tijd, en de zwangerschapstest leek positief (licht streepje) maar paar dagen later toch bloeding (we twijfelden toen of ik late menstruatie had (normaal altijd constante cyclus) of toch kort zwanger ben geweest, daarom kwam dit nieuws van de zaadtest zo onverwachts en nog steeds moeilijk te geloven..