Nee als het een fout in het DNA of chromosomen is kunnen ze niks. Als er echt geen zaad is, dan kunnen ze er niet voor zorgen dat er zaad komt helaas. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je lief normaal maar iets van 100 zaadcellen heeft in zijn zaad maar door bijv griep oid het er nu even niet inzit. Daarom willen ze vaak na 3 maanden weer opnieuw zaad onderzoeken. Zaadjes doen er 3 maanden over om rijp te worden, vandaar dat ze 3 maanden wachten normaliter.
oh wat raar dan dat we volgende week al terug moeten komen, wel fijn zo snel maar eigenlijk dan minder kans op een betere uitslag?
@ marymary, Helaas welkom hier. Ik ga straks nog even alles teruglezen. @ all, Net een positieve ovulatietest, hoop dat ie morgenochtend ook nog posi is anders gaan ze weer zeuren, want mag eigenlijk niet 's avonds testen maar wil 'm niet missen hihi Word dan waarschijnlijk donderdag tp ..
kipjes, als ie morgenvroeg niet positief is dan moet je dat gewoon niet zeggen Ik heb ook altijd savonds een positieve test...nooit smorgens. liefs
@ ego, Eerste test negatief maar wel met dikke streep op teststaafje dus nogmaals gedaan met ander apparaat en wel positief dus straks bellen voor de datum van de tp
oh kipjes spannend!!!! deze moet gewoon blijven zitten!!! marymary helaas welkom hier. maar je hebt inderdaad al snel achter elkaar de zaadtesten. zat bij ons ook veel langer tussen
@marymary helaas ook welkom hier.mijn man heeft niet obstructieve azoospermie. Tese gehad in belgie en nu bezig voor 5de iui met donorzaad Wij hebben tot nu toe alles vergoed gekregen,tese behandeling Hsg bij mij,alle iui.behandelingen alleen kosten donorzaad moet Je zelf betalen.zijn aanvullend verzekerd.succes meid @kipjes ik herken het.heb ook weleens savonds getest en kreeg toen ook op Mn kop dat test alleen sochtends telt. Succes en dit wordt plakbeebje @al ben aan het wachten op mn menstruatie. Zo irritant dat die bollen Het tegenhouden. Fijne zondag
@ marymary, welkom! bij ons werd er bij 3 zaadtesten met steeds een tijd er tussen geen zaad gevonden. Bij genetisch onderzoek bleek er een afwijking in het Y-chromosoom te zijn. De optie die wij nog kregen was naar Brussel voor Tese met PGD (genetisch onderzoek embryo voor terugplaatsing). Omdat de kans op zaad bij Tese erg klein was hebben wij ervoor gekozen om met een donor te werken. Wij hebben (ik geloof als enige hier) bewust gekozen voor een bekende donor en zijn (als alles goed is) inmiddels 11 weken zwanger na de 3e poging. Heel veel sterkte en succes de komende periode, het is een tijd met onzekerheid en veel vragen, stel ze hier en schrijf ze op om mee te nemen naar het ziekenhuis! @ kipjes, ik duim voor een prachtige plakker deze ronde!!! knuffel! @ annaatje, knuffel!
Bedankt voor alle lieve reakties en wat fijn om te weten dat er zoveel mogelijkheden zijn. We zijn wel heel bang om vrijdag weer terug te gaan voor nieuwe test en uitslag. Vooral omdat het zo kort achter elkaar gaat. We zijn ook aan het kijken voor de kliniek in Istanbul. We krijgen van de verzekering 3 IVF (evt ook in het buitenland) vergoed, maar dan moet er natuurlijk wel mogelijkheid zijn voor TESE en dat weten we nu dus nog niet. @Kipjes : welke dag van de cyclus word de Tp gedaan ? Leuk en spannend
hey meiden, ik volg jullie nog steeds, ben heel erg in mijn meeleesmodus en voor nu vind ik dat wel even prima. ons intake gesprek is verzet van 11 januari naar 27 december! dus dat is wel erg fijn!!! verder een paar dippen in de relatie weer, dus gaat even moeizaam hier, maar we komen er wel weer uit. moeten gewoon geduld hebben voor letterlijk alles... en dat is soms erg moeilijk. verder: zwangeremiepjes: lekker genieten! t is zo een groot wonder! niet groeiende folikels en afgebroken pogingen: godverdesodeju! wat een ... nouja dat laten we maar even achterwegen, maar dikke knuf!! wachtbankzittendemiepjes: duimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduim nieuwemeiden: welkom hier, ik ben in mijn meeleesmodus, maar zodra ik me wat beter voel kom ik weer wat meer kletsen hier!
MaryMary; welkom meid. Mijn mannetje heeft onbstructieve azospermie; dus het onbreken van de zaadleiders of deze zijn niet goed aangesloten. Dmv pesa/mesa hebben ze 14 rietjes zaad gevonden wat we nu hebben gebruikt voor ICSI. We zijn in 2008 gestopt met de pil. In 2009 naar de ha ivm uitblijven zwangerschap. In 2010 een pesa/mesa (haal ze altijd door elkaar) ingreep. In januari 2011 begonnen met eerste ICSI en nu eindelijk zwanger na 3 jaar! Het is een lang proces. Ik ben niet bekend met behandelingen in bijv. Istanbul. Ik hoop dat er voor jullie mogelijkheden zijn. Kipjes; veel succes met de TP!!!! DA; knuffel! All; geniet nog even van het weekend meiden!
Hi KateK : Zijn jullie dan doorgestuurd naar de Uroloog om te kijken voor mogelijkheden voor de PESE /MESE ? Want ik begrijp nog steeds niet helemaal wanneer dit wel kan en wanneer niet ? en kan dat alleen bij de Uroloog bepaald worden ? Hi DarkAngel, Hier ook pyama dagje want door al het nieuws afgelopen week helemaal door de war, komt ook niets goeds uit mijn handen dit weekend. Ik doe de hele tijd rare dingen en vergeet de hele tijd de normaalste dingen
marymary: ja snap wat je bedoelt, komt zoveel op je af momenteel, dat je hoofd gewoon vol zit. met de tijd zal alles duidelijk worden. en weer meer geordend van hoe nu verder. maar als daarvoor lekker een pyama dag nodig is, gewoon doen!
Ja van de ha naar de gyn (waren we mooi verkeerd dus) naar de uroloog en die heeft ons doorverwezen naar een uroloog in een umc. Daar is hij nogmaals onderzocht en aan de hand van de uitkomsten van de echo van de prostaat enzo icm met de kennis dacht hij wel zaad te kunnen vinden. Ook omdat de hormoonwaarden etc allemaal goed waren. Ze moeten dus eerst wel echt KIJKEN wat er mis is, tenzij het qua chromosomen al bekend is misschien.. De Uroloog bepaald dan of een tese/pesa of mesa kan of niet.
Dus als de uroloog zegt geen TESE mogelijk is de enige andere optie Donorzaad of adoptie ? En hoe gaat dat met donorzaad... mag je een donor ´kiezen ´ die op je man lijkt ?
ja dat lijkt me wel.. maargoed.. ik zou nog even afwachten. Je hebt een keer een posi zwangerschapstest gehad toch? Dus misschien, zoals Panter ook zei, zitten er 100 zaadjes in.. dan zouden ze die in principe toch kunnen gebruiken of dan kun je met pesa/mesa/tese misschien ook wel wat meer vinden. Hoe zit het dan met je zwager? Hoe zijn die nu verder gegaan in hun kinderwens?
Mary mary jullie wonen wel in NL niet in TR heh? Normaal word de donor goed gekozen naar het uiterlijk, bloedgroep enz van je man.