ja we wonen wel in NL. En ik heb van een paar maanden terug een positieve zwangerschaptest gehad maar het streepje was zo licht dat ik nu achteraf denk dat ik het zo graag wou dat ik het streepje daarom zag, paar dagen later menstruatie. Twijfel nu aan alles. Mijn zwager heeft het opgegeven met de kinderwens. Door dit alles hebben ze huwelijksproblemen en gaan waarschijnlijk scheiden. Heel erg Dat hebben we ons wel voorgenomen : wat er ook gebeurd : om onze relatie op de eerste plek te houden zelfs als het niet gaat lukken met de kinderwens
Nog een vraagje over het zaad onderzoek, we zitten ons nu al ongerust te maken voor vrijdag. Maar mijn man had een vraag waarop we het antwoord niet konden vinden. Het is een genante beetje rare vraag dus ik hoop dat jullie niet erg vinden dat ik deze hier zo in het topic gooi Waarom moet de zaadtest dmv mastrubatie verkegen worden ? Volgens mijn man is het moeilijker om het potje zonder vrijen te vullen en hij vraagt zich af of dat niet negatief werkt op zijn zaad. Terwijl ik juist denk dat het niet zonder reden is dat het zo in de aanwijzingen bij het potje beschreven staat. Sorry voor deze rare vraag
kate: als vrouw zijnde mag je toch wel helpen, had ik wel altijd begrepen zo...als je ook gewoon goed je handen wast....toch?
Hebben jullie ook de ervaring dat je man ineens heel onzeker is ? Dat is wel begrijpelijk natuurlijk maar normaal is hij juist altijd heel zelfverzekerd maar nu twijfelt hij echt ineens aan alles. Zelfs vragen of ik wel genoeg van hem hou, en hij haalt in zijn hoofd dat ik hem zal verlaten als blijkt dat hij geen kinderen kan geven, terwijl ik dat natuurlijk nooit zou doen, maar het kost echt veel moeite om hem gerust te stellen.
marymary het is heel logisch dat hij zich zo voelt hoor. je krijgt verschrikkelijke uitslagen en dat doet veel met je hoor. blijf veel met hem praten over hoe jullie je voelen. ik weet zeker je zult er straks sterker uitkomen als je zwanger bent.(van je vriend of donor). wij in iedergeval wel.
@marymary: helaas welkom meid! Mijn man heeft ook azoospermie. Is in september onder het mes geweest (tese) en daarbij is zaad gevonden. Bij icsi 1 in november ben ik direct zwanger geraakt. Wij zijn niet eens zo lang bezig geweest, al met al 9 maand medische molen. Wij zijn in dusseldorf onder behandeling en dat is ons erg goed bevallen, we hebben alleen niet alle kosten vergoed gekregen helaas. Ook wij hebben een erg zware tijd achter de rug (en het is nog niet altijd makkelijk). Mijn man was niet zo'n prater en is ongeveer een half jaar bewust bezig geweest om onze relatie stuk te maken. Hij wilde dat ik gelukkig zou worden met een ander, en op een 'normale' manier kinderen zou kunnen krijgen. Het is dus erg normaal dat je man dit voelt!! Het is al erg knap van hem dat hij het met je deelt... Net zoals Girl zegt; uiteindelijk kom je er sterker uit. What doesn't kill you, makes you stronger. Al zal het ontzettend moeilijk worden... Ik hoop voor jullie dat er snel schot in de zaak komt, maar hou rekening met enorme wachtperiodes. DNA onderzoek bijvoorbeeld duurt lang, wachttijden in ziekenhuizen.. Meid ik wens je heel veel sterkte in deze k*tperiode! En lucht je hart, stel je vragen en klets lekker met ons mee @all; sorry meiden dat ik er zo weinig ben. Zit niet lekker in m'n vel. Klinkt lullig tegenover jullie, ik zou nu gewoon moeten genieten, maar vind dat moeilijk. Ik ben erg moe, steeds verkouden, niet lekker, down. Misschien is het nog een nasleep van de ivf en de zwangerschapsverschijnselen en misschien toch nog verwerken van alles van afgelopen tijd? Voel me al met al gewoon niet prettig, terwijl ik júist zo graag wil genieten... Lees wel mee hier, maar kan het moeilijk volgen allemaal... Dikke knuffel voor alle meiden met tegenslagen. Wachtbankdames; ik hoop op goed nieuws!! Duim voor jullie.. Als ik me beter voel kom ik wel weer meer buurten hier..
Hi Sweet Lilly wat fijn om te horen dat het bij jou allemaal zo snel is gegaan ! Mijn man zegt precies hetzelfde : Misschien kun je beter een andere man zoeken met wie je wel kinderen kan krijgen en gelukkig kan worden. Onzin natuurlijk en ik heb hem uitgelegd dat ik van hem hou en dat ik niet bij hem ben om zijn zaad. Daar moest ie wel om lachen en we blijven er gewoon over praten. Girl: Wat voor hem ook heel moeilijk is dat hij het huwelijk van zijn broer kapot heeft zien gaan door onvruchtbaarheid en bang is dat bij ons hetzelfde gaat gebeuren. Maar gelukkig begint hij er nu wat meer vertrouwen in te krijgen. Ik denk dat was gewoon de eerste schrik. We hopen dat de test vrijdag wel goed is en dat er anders mogelijkheden zijn voor TESE, maar toch zijn we bang van niet (ivm dat mijn zwager misschien hetzelfde heeft en er voor hem ook geen mogelijkheden waren) Voor KID zijn we over aan het lezen. Wat we ons afvroegen is of de donor later kontakt op kan nemen met het kind of dat de informatie geheim blijft?
@Marymary: helaas welkom. En geloof me, geen enkele vraag is hier raar! Er gaat ineens een wereld voor je open die je totaal niet kent, dus logisch dat je met vragen zit. Geneer je niet en vraag gerust. @Ons wonder: spannenddddddd allemaal Heb meegelezen hoor, dus ben up to date! Mijn duimen draaien. En dat voorgevoel hebben we eruit geperst denk, ik ben hem ook kwijt hahaha. Weet jij hoe het met Loutje is? @Zonnestraal: alsof je lichaam ook klaar was met de IUI he. Deed jij de fm's gewoon in het mck? Ik ga vragen of het hier in het ziekenhuis mag, scheelt toch een hoop tijd (afstand) Ik ga duimen dat de ICSI direct raak gaat zijn! Ben benieuwd of we elkaar tegen gaan komen daar. @Girl: al klaar voor de bevalling? Spannend allemaal he! Nog even en je hebt je kleine meid in je armen. @Katek: heerlijk gevoel he, als je je kleine meid voelt bewegen. Geniet er maar lekker van. @Monatoetje: ik hoop dat je gevoel snel mag veranderen zodat je kunt genieten, het is zoooo bijzonder. Sterkte met alles verwerken. @Bailey: whaaaaaaaaa bijna!! Alweer de bibbers? @Iluna: hoe is het met jullie bandietje? Ik had het goed, een zoon, haha. @Bob: hoe is het met jullie? @Darkangel: komt nu lekker snel dichterbij he Zenuw de zenuw! Liefs voor allemaal
@Mary: de donor kan geen contact opnemen met het kind. Alleen andersom. De donor krijgt ook geen informatie over de kinderen. Enkel hoeveel nazaten er zijn ontstaan.
Kinderen ontstaan niet uit zaadjes en eitjes, kinderen ontstaan uit liefde! Dat is wat wij hier zeggen. Onze dochter is ontstaan uit onze liefde voor elkaar.