@ Darkangel, spannende tijd dus! hoop dat jullie snel kunnen beginnen en duim voor een schitterend resultaat!!! @ kipjes, geniet van de voorbereidingen! @ zonnestraal, ik voel me prima op het moment, donderdag eindelijk weer echo, ben heel benieuwd of alles goed is! @ katek, doe maar rustig aan!!!! Dikke knuffel voor iedereen!!
dreamer ja het kan nog een paar daagjes in 2011. ben wel benieuwd hoor!!! heb wel al een week lang soms een apart gevoel in me buik en af en toe steekjes in me buik. dus vind het erg spannend!! katek rustig aan doen he!!!! als je het niet vertrouwd gewoon de vk bellen. je kunt beter te vaak bellen dan dat je ongerust bent. monatoetje spannend donderdag echo. succes!!! zonnestraal ja ons meisje zit nog lekker warm!!!
@ dreamer, Nee nog niet in ondertrouw. Ik kan mijn berichtje niet meer aanpassen, maar ik bedoelde aankomend jaar ! Juni 2012. Zou zeker super zijn om met z'n 3tjes te trouwen !! Hihi @ girl, Spannend hoor , ben benieuwd wanneer je mama word Ik mag 4 januari een bloedtest laten doen. @ katek, Rustig aan doen hoor !! Knuffel @ da Ik duim voor je dat je snel weet wanneer je precies mag beginnen. @ zonnestraal, Wij zouden de bruiloft eigenlijk uitstellen. We wilden eerst zwanger worden en een kindje krijgen en daarna trouwen. Maar we hebben al zoveel tegenslagen gehad dat we wel iets leuks hebben verdiend dus vandaar dat we het toch aankomende juni doen Hebben we iets om naar uit te kijken. @ all, Wie van jullie zijn eigenlijk getrouwd ?? Ff nieuwsgierig
Dreamer oh ja dat is klein hihi. S was ook maar klein hoor 47,5 is niet groot voor een jongen. Maar nu zit hij zeker rond de 76 a 77 cm. Met 9 maanden was hij 74 cm. Hier alle twee ziek. S heeft een luchtweginfectie en ik een voorhoofdholte onsteking. Had S al van zijn AB gegeven wat hij voor de urineweginfecties krijgt maar schijnbaar reageert zijn lichaam daar niet meer op dus nu zwaardere, die ik als kind ook heb gehad. Hier overigens ook ff in een heeeeeeel diep dal geraakt onderling. Schijnbaar is het te veel gevraagd als ik vraag met sommige dingen in huis te helpen, met S krijg ik niet zoveel gedaan. Slaapt weinig en een echt handenbindertje. Ben ook met kerstavond alleen geweest bij mijn ouders met S. Volgende dag is hij wel gekomen maar had gelogen dat hij iets thuis wilde doen en kwam pas rond half 2. Terwijl naderhand hij dat gewoon als leugen had gebruikt om niet te vroeg bij hun te zijn. Omdat hij bang was voor discussies , die hij overigens vaak zelf begint. Klinkt heeeeeeeel hard wat ik nu ga zeggen. Maar ben soms zo blij dat S niet van hem is Het doet me zoveel pijn dat er soms geen begrip is voor me als ik het nodig heb. Hij is ook niet voor de punctie toen meegeweest. Hij kon idd ook moeilijk vrij krijgen MAAR hij vond het voor hem te confronterend om mee te gaan voor mijn punctie. Ook al had S ocharme bijna de hele dag daarvoor in Brussel moeten blijven
Juni dus Kipjes . Geweldig!!! Inderdaad na zoveel tegenslagen nu iets om naar uit te kijken, vind het super voor jullie!! DA, super hoor dat je eerder dan gepland gaat beginnen. Ook weer iets om naar uit te kijken . KateK, rustig aan doen meid!!
@kipjes wat leuk meis! ik ben getrouwd in juni 2009 Was een supermooie dag. Vraag maar raak als je ideetjes op wil doen. Leuk leuk weet je al wat voor trouwjurk je wil... @all lees straks ff bij. Ga zo een zumba les doen. Ff bewegen na die eetdagen
Och lief OW'tje . Wat zit je in een zware tijd zeg!! (ons berichtje overlapte elkaar geloof ik...). Maar wat vreselijk. Weet even niet wat ik moet zeggen. Maar inderdaad heb je nu echt heel veel steun nodig en die moet hij je geven!! Zit hij ergens mee?? Want zo lijkt het wel een beetje. Heeft hij wel zijn onvruchtbaarheid verwerkt??? Och meis, dit kan je er echt niet bij hebben....helemaal niet gedurende IVF periode. Heel veel sterkte en dikke knuffel!!
Zonnestraal dank je wel lieverd! Schijnbaar laat het hem er wel weer aan denken. Zo blijkt. Maar als ik vraag kun je me met iets helpen krijg ik het antwoord: Wat moet jij dan nog doen? Dus het gaat nu weer over meerdere dingen pfff. Ik had echt zoiets jeeeetje daar gaan we weer
Ons wondertje, wat erg dat je zo weinig steun van je man krijgt! Inderdaad wat Zonnestraal zegt, juist nu heb je hem nodig! Hoop dat jullie hier samen een weg in vinden die goed voor jullie beiden is!!! Heel veel sterkte!!! Knuffel!! Kipjes, ik ben in december 2010 getrouwd..
@Kipjes: ik wou al zeggen, nu nog trouwen haha. Wij zijn al ruim 4 jaar getrouwd en hebben een bruiloft met alles erop en eraan gehad. Trouwen is echt zooooo leuk! @Ons wonder: dikke knuffel meis. Ik pb je even.
Hoi lieverds, Ik lees nog steeds mee hoor, maar reageren lukt niet zo goed. Denk wel aan jullie en volg jullie!!!! liefs
@ow; meid wat ontzettend moeilijk voor je! Zeker nu moet hij je steunen toch? Dit is voor jou ook een zware periode... Verder geloof ik niet dat je om hulp zou vragen als het niet nodig is, dus het is erg vervelend voor je dat hij er zo op reageert. Ik hoop dat jullie er samen uitkomen meid! Dikke knuf! @zonnestraal; lief dat je vraagt Hier gaat het niet goed. Het is erg moeilijk, maar ik vermoed dat ik een zwangerschapsdepressie heb. (weet niet meer wie dit opperde, maar dank!) Het zit in een enorm taboe, vind het ook erg moeilijk om te zeggen. Voel me schuldig om alles, ik ben zwanger, ik moet genieten. Zit nu ziek thuis. Lig vaak de hele ochtend in bed, huilen, voel me ontzettend rot. In de loop van de dag wordt het vaak iets beter, maar vandaag is de hele dag rot. Gister teveel gedaan denk ik... Vaak denk ik zelfs (en dat is moeilijk om hier te schrijven, sorry meiden!!) 'was ik maar niet zwanger. Ik wil dit niet, wordt het ooit leuk? Kan ik wel genieten als ik het voel bewegen of wordt het dan alleen maar erger? Het is erg heftig op het moment... Moet donderdag naar de gyn en dan ga ik het ook voorleggen. Probleem is dat veel mensen zeggen dat de eerste 3 maanden zwaar zijn, en dat het allemaal wel beter wordt. Maar dit is anders. Dit kan ik niet aan... Sorry voor het hele verhaal... @kipjes; meid wat leuk dat je gaat trouwen! Dat is tot nu toe de mooiste dag van m'n leven geweest! Voelde me echt een prinsesje en heb er intens van genoten! Voor tips en trucs; vraag maar raak!! Erg leuk! Veel succes met de voorbereidingen! @de rest; sorry als ik niet reageer (zie bovenstaand verhaal..) Zit echt even ergens anders op 't moment...
Sweet, wat rot dat je je zo voelt. Hopelijk kan je hulp krijgen en wel genieten van je zwangerschap. Voel je niet lullig, hier kan je niks aan doen. liefs
@Sweet: dat was ik. Maar wat jij hebt hoort echt niet bij de normale eerste 3 maanden kwaaltjes. Die zijn zwaar door de moeheid, misselijkheid en onzekerheid. Niet door depressie. Heel goed dat je aan de bel gaat trekken, want ze kunnen ze hier goed mee helpen! Heel veel sterkte meis. En blijf er hier over praten, erover praten is echt belangrijk!
Dag lieve meiden. Eindelijk heb ik wat foto's van de kleine grote man kunnen uploaden, zie profiel. @ bob Dank voor je lieve bericht en het vertellen over je broertje. Vanwege zijn (vermeende) grote hoofdomtrek waren er ook nog kleine kansen op andere syndromen e.d. Wij hebben ook expres niet voor een punctie gekozen, simpelweg omdat ik niet voor de keuze wil komen te staan. En omdat dit kindje hoe dan ook - zeker na alles wat wij in de MM ervoor hebben moeten doen - welkom is. Ironisch hierbij is, dat juist een vruchtwaterpunctie de enige bekende oorzaak is die een groeidefect van de ledematen kan veroorzaken. knuffel voor DA, kan me voorstellen dat het pijn doet zo dit nieuws te horen. Niet opgeven, wie weet kun jij hun straks een mooie echo laten zien. En veel liefs voor OW, juist nu met alles wat er is zouden jullie veel steun aan elkaar moeten hebben. Lukt het met hem te praten en zo misschien frustraties en misverstanden te overbruggen? @ sweetlilly, dat klinkt niet goed. Praat er maar over, het komt vaker voor dan veel mensen denken. En probeer je niet schuldig te voelen, daarmee wordt het namelijk alleen maar erger. Hopelijk gaat het snel weer beter met je! @ katek dat klinkt bekend. Ik kreeg met 28 weken last van hogere bloeddruk. Rust is idd de beste remedie, samen met weinig zout, en soms schijnt visolie (omega 3 en 6) een gunstige werking erop te hebben. Oh ja, en ik heb veel frambozen (in de musli) gegeten, daarvan wordt ook gezegt dat ze tensie kunnen verlagen. En succes kipjes en iedereen die nog op het wachtbankje zit of die ik in andere opzicht vergeten ben. Panter, 2012 moet jouw jaar worden! Nou, dan komt hier mijn bevallingsverhaal. Ongeacht de onverwachte wending aan het einde vond ik het echt reuze meevallen. Het begon zondag 4 December (40+5) om 6.30 's ochtends. Ik werd wakker en dacht half slapend 'ohoh, ik geloof mijn menstruatie is begonnen'. Hoe blond kun je zijn? Ik heb op mijn alarm gekeken, en ja hoor. De krampen kwamen om de 5 minuten. Het was nog heel goed te doen, dof en ver op de achtergrond. Een half uur later kwamen ze sneller, merkte ik wat bloedverlies (leek echt op menstruatie) en heb ik mijn lief wakkergemaakt. Vervolgens hebben wij nog een keer geklokt om te kijken of er nog regelmaat in zit, en toen had ik al 3 weeën binnen 5 minuten. Dus toch maar gelijk de VK gebelt. Die kwam een uur later, dacht dat er nog niet veel aan de hand was omdat ik vrij rustig was en constateerde bij toucheren dat ik al 6 cm ontsluiting had. De weeën kwamen om de 2-3 minuten, en duurden ca 1 minuut. Ondanks dat rappe verloop vond ik het goed te doen. Grapjes maken lukte nog. Het is een rare situatie met dikke buik, puffend van de weeën onder de douche te staan terwijl manlief en VK met een kop thee naar me stonden te kijken. Binnen 5 uur had ik volledige ontsluiting! En vond het echt goed te doen, vooral dankzij de haptonomie. Mijn man kon me met hele simpele 'grepen' door de weeën heen helpen, waar ik veel aan had. Het persen lukte ook goed, wat een oergeweld zijn persweeën! Alleen kwam ons kleintje na 1,5 uur niet langs het schaambeen, waardoor wij alsnog met een ambulance naar het ziekenhuis moesten. Toen raakte ik ook langzaam uitgeput. Persweeën in een schommelende ambulance wegzuchten was wat minder, maar wel een hele ervaring. Eenmaal in het ZH aangekomen ging de Gyn meteen dreigen: zij zouden twee pogingen met de vacuüm doen en als dat niet lukte stond de OK voor een keizersnede klaar. Dat dreigement heeft geholpen, met een keer vacuüm kwam ons kleintje langs het schaambeen en de resterende uitdrijving hebben wij op eigen kracht gedaan, in een keer. Hij deed het meteen goed, zijn hoofdje is totaal normaal en een na een nacht ZH mochten wij naar huis. Het meest tegengevallen is mij de koorts de eerste 2 weken na de bevalling, die me echt uitgeput hebben, maar ook daarmee gaat het beter inmiddels.
Sweet, sjesus wat zwaar!! En inderdaad voor mij zo niet te begrijpen . En voor jezelf denk ik ook niet. Daarom, ik denk ook dat het een zwangerschapsdepressie is. Door alle hormonen. Wat afschuwelijk voor je...dit had je natuurlijk helemaal niet verwacht toen je zwanger werd. Neem het jezelf aub niet kwalijk. Je kan er niks aan doen!! Inderdaad wel bespreken met gyn. En dit kan je je ws niet voorstellen, maar dit gaat weer weg als je hormonen uit je lichaam zijn. En heb je nou meer hormonen in je lichaam door 2 beebjes?? (werkt dat zo?!). Nou meis, heel veel sterkte!! En schrijf hier lekker van je af, daar is dit forum voor.
Iluna, wat een bevalling! Goed gedaan meis!! Wel spannend om nog 2 kansen te krijgen voor de KS. Heb de foto's bekeken van je mooie mannetje, wat een pracht van een kereltje! Wat een mooi koppie!! En zijn armpje, ik dacht dat het veel erger zou zijn. Mooi mannetje, je mag trots zijn op je zoon!!! liefs
kipjes nou duim voor je voor 4 januari!!! en wat leuk in juni trouwen!!! erg leuk alles hoor. ik ben ook getrouwd 24 oktober 2008. (gaat hard 3 jaar alweer) ow jeetje wat heftig zeg!!!! dat kun je juist nu tijdens behandelingen helemaal niet gebruiken. hopelijk komen jullie er samen snel uit. dikke knuffel!!! sweet wat balen dat je je zo voelt.lijkt me erg zwaar als ik het zo lees.(heb daar geen ervaring mee) hopelijk kan de gyn er wat mee. dikke knuffel!!!! iluna zo he wat een bevalling. ben benieuwd hoe ik het zal ervaren.