dames, mag ik gebruik maken van jullie ervaring met TESE bij jullie mannen???? Wij moeten 18-10 dus voor een TESE naar Nijmegen. Ik wil even dit weten: *hoe kun je het beste ''koelen'' na de ingreep?? Met camping-koelelementen lijkt me niet handig ,maar waar dan wel mee en waar koop je dat?? En meteen na de ingreep of pas in auto?? *moest je man na de ingreep in een rolstoel of kon ie lopen?? Voordeel van rolstoel is dat je meteen kan ''koelen'', denk ik. (plaid erover en niemand ziet het....). *nog andere tips?????? dank voor jullie reactie alvast !!!!
Dreamer ja heb het gezegd van de koortslip dat hebben ze ook onderzocht maar dat was het gelukkig niet. Gelukkig is het deze keer een vriendelijke bacterie wat goed reageerd op de AB tegenover de gevaarlijke de vorige keer. Na overleg met de KA is wel besloten dat hij het beste binnenkort besneden kan worden. Want hij heeft een vernauwde voorhuid en daardoor kunnen bacteriën goed hun weg naar zijn vernauwde pijpje vinden tussen de nier en de blaas. Dus daar ga ik morgen voor bellen want vandaag is hier een feestdag. Gekantelde baarmoeder kan keer per keer verschillend zijn.
@Nana: geen ervaring mee, maar wat fijn dat jullie nu een datum hebben! @Onswonder: gelukkig nu een vriendelijke bacterie dan! Moest hij niet sowieso besneden worden ivm geloof? Mn bm was tijdens de zw wel gekanteld .. die ging ze even naar voren trekken voor het strippen met 35 weken. Mijn hemel wat een pijn! Dat deed zeerder dan de bevalling.
Ja klopt ineens kan de bm draaien elke poging was bij mij anders ( tp's en de iui's) Ja hij moest idd zowiezo besneden worden. Dit was nog een bewijs dat het echt goed voor hem is iig. Mijn moeder geloofde er echter niks van dat de dokter dat had gezegd pfff
Nana, je lief kan niet lopen na de TESE..hij moet in de rolstoel. Je kan bij de apotheek van die hot/coldpacks kopen. Die kan je in de vriezer doen en zijn wat kleiner dan koelelementen. Zijn ook wat beter vormbaar. Spannend, het gaat beginnen!!!!! liefs
Spannend nana! Ik heb ook geen ervaring met tese.. Ik wens jullie erg veel succes en ik duim voor een hele hoop mooie zaadjes!
@nana, Mijn vriend kon ook niet lopen en zelfs in de rolstoel vond hij verschrikkelijk want elk hobbeltje in de weg deed hem pijn. (Moesten een stuk naar de parkeergarage via buiten , ook in nijmegen) Bij ons hebben ze niets gezegd over koelen. Misschien kun je zo'n icepack gebruiken die niet hard word maar soepel blijft na het invriezen. Word veel gebruikt bij blessures. Misschien bij de drogist of apotheek idd. Vriendlief heeft platgelegen in de auto en daarna thuis meteen op bed. Veel rust gehouden. Sterkte !
@nana mijn man kon wel lopen na de tese. Verschilt denk ik per persoon Coolpacks niet nodig gehad alleen 1 paracetamolleke @all net thuis van het werk. Tijd gaat zo snel! Nu ff eten en dan zo sporten Knufff
Goedemorgen meiden, het is rustig op het forum of niet? Zo worden er 6 pagina's per dag volgekletst en dan ineens maar 1 of 2..
thanx voor jullie reacties/antwoorden meiden!! Blijkbaar is het ook nog verschillend per persoon: de één kan wel lopen, de ander niet, de één wel icepacks, de ander niet........ik ga maar uit van ''de most worst scenario''.......manlief word vast gek als hij dit leest, dus ik hou even wijselijk mijn mond hierover....
mijn man vond het ook dood eng, al had hij een pesa ingreep. Maar wel een flinke jaap in zijn balzak (aan de achterkant) waar hij nog veel last van heeft gehad. We hadden steriele gazen (grote) gehaald voor in zijn boxershort. Anders plakte zijn wond aan zijn boxer en als je nodig naar de wc moet wil je niet snel alles lostrekken. (au). Ik weet niet meer of hij nu liever strakke aan had op dat moment, maar ik geloof het wel.
ieuw, Katek, dat is inderdaad ook wel een goeie tip: wondgaas want je moet er inderdaad niet aan denken dat die wond opengetrokken word bij toiletgang...pfffff.....ik vind het ook eng hoor. En dan te bedenken dat nana-man echt heeeeeel snel flauwvalt; gisteren tijdens gesprek met anesthesist werd hij al niet lekker en moest hij gaan liggen...... Dat weet ik al heel lang (nana-man kan ook echt niet luisteren naar gesprekken over ingrepen en operaties) maar nu wordt het dus echt problematisch; daar word ik zelf ook extra nerveus van. Als het ooit zover komt dat ik ICSI ga doen, dan weet ik nu al dat hij neit bij de punctie erbij kan zijn..........zucht...
Nou, dan zal hij zich maar moeten vermannen! De punctie wil je echt niet in je eentje doen meid, daar heb je je man bij nodig. Hij zit dan zeg maar aan je bed/stoel aan het hoofdeind en houd je hand vast. Hij ziet verder niet prcies wat ze aan het doen zijn. Dat wordt nog wat met een bevalling later!
@Nana: kan me helemaal inleven in je man! Ik word al naar van die gesprekken over wond lostrekken, brr. Zit hier al helemaal ongemakkelijk te wezen haha. Val dan niet flauw, maar elke vezel in mn lichaam schreeuwt wegwezen bij dat soort dingen. Programma's als trauma-centrum komen hier dus ook niet op te staan. Bij de punctie gewoon oordoppen indoen en alleen naar jouw hoofd kijken (of zn ogen dichtdoen en alleen je hand vasthouden) Zo zou ik het doen iig! Katek, begin je het al te beseffen?
ja steeds iets meer Dreamer, al zal de onzekerheid vast blijven. Ik heb me aangemeld voor MVM dus dan weer een testje. Hoe lang duurde het bij jou voordat je het echt besefte en er van kon genieten? En wanneer vertelde je het aan anderen (broers/zussen enzo)
hahaha Katek, jij bent streng voor mijn man . Onderschat de impact van een naaldfobie niet; ik kan het weten als psycholoog. Probleem is dat hij al niet lekker word als hij iets hoort (dus niet alleen bij ''zien'') en je wilt toch echt niet bij de punctie een man die ook nog 's op punt van flauwvallen staat. Geloof me, dat heb ik vaak genoeg al meegemaakt en dan zit ik nog extra in de stress ook. Dus dan heb ik liever hem er niet bij; misschien een vriendin ofzo. Inderdaad zal een bevalling ook een lastige worden, maar dat komt er misschien nooit van zoals het er nu voor staat. Dreamer; goeie tip; I-pods zijn de uitvinding wat dat betreft!
ik onderschat het ook niet hoor, ik snap het ook wel, maar is wel sneu voor jou. Enne..wel positief blijven hoor met je "een bevalling komt er misschien nooit van". Ben dan wel geen psycholoog maarre een beetje positief blijven mag best!
Nana, lastig dat je man zo bang is. Bij mijn man viel de TESE heel erg mee hoor, hij had het gevoel alsof ie een flinke trap in de kloten had gehad maar heeft geen last van de wond gehad. Als het wondje droog is en geen wondvocht lekt mag je er niet eens een gaasje op doen. De wond moet nml zo snel mogelijk droog zijn, dat bevorderd de genezing. Tis maar een klein sneetje van hooguit 2 cm...Zo weer dicht. Lief was na een week weer aan eht werk. liefs