Geen enkele zaadcel gevonden Deel 3!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door one of kind, 30 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juna86

juna86 Fanatiek lid

15 nov 2011
    1.784
    0
    36
    Ja maar als je natuurlijk zwanger bent doe je ook van alles ik mag tussendoor gewoon gaan zitten als ik wil en lig altijd vroeg in bed....;a sorry als ik zo eigenwijs ben morgen blijf ik wel heel de dag in bed

2. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Nou de Cetrotide zit erin was niet echt heel fijn in vergelijking met de gonal f. Eerst 3x moeten proberen om alle vloeistof in de spuit te krijgen uiteindelijk toch gelukt.
    Het prikken viel wel mee, maar de vloeistof erin spuiten ging wat lastiger gaat best stroef om dat ding in te drukken.
    Daarna best een rode plek en prikt nogal, trekt wel langzaam weg nu.

Ga nu slapen nog 4 x cetrotide ff op de tandjes bijten dan maar!

Lfs juf

3. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    Goedemorgen meiden,

Kon niet slapen dus ben er maar uit gegaan, voel me echt niet lekker...snipverkouden en een beetje grieperig...vandaag flink vita C innemen!
    Gelukkig ben ik vrij!!
    Kon me niet bedwingen om vanochtend/vannacht:) een test te doen maar hij was omo-wit...gek genoeg was het geen teleurstelling omdat ik me erop had ingesteld ofzo...nu hopen dat m'n ongi morgen netjes op tijd komt...
    Het voelt goed om back in business te zijn:D

Fijne dag meiden!!

Dikke knuf

4. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Bob, balen meid!! :(

5. juna86

juna86 Fanatiek lid

15 nov 2011
    1.784
    0
    36
    @ bob en kiyeko wat een rot nieuws meiden :( pfff weer op na de volgende ronde bah *knuffel*

6. kipjes

kipjes Fanatiek lid

10 aug 2009
    1.188
    0
    36
    @ bob en kiyeko,
    Balen meiden !! Heb zo hard geduimd. Volgende ronde nog iets harder duimen !! Knuff voor jullie

@ juffie
    Wat fijn dat de datum bekend is.
    Ik hoop op een goede uitslag ! Ziet je vriend er erg tegen op ?

@ zonnestraal
    Mooi hoor 8 follikels ! Had ik ook bij ivf 1, werden er 11. Spannend.. Wanneer is je volgende echo ?

@ mummy,
    Succes vandaag met de tp ! Hopelijk heb je een goede blastocyste en nog een heleboel over voor in de vriezer :p
    Knuffellllll

@ all,
    Hier nog steeds veel pijn. Vooral als ik s ochtends wakker word en een volle blaas heb, dan houd ik het gewoon niet !
    Morgen de tp dus ga meteen vragen of ze even een echo willen maken om te kijken of dit wel normaal is .. *zucht*
    Eerder zal ik hier ook niet terecht kunnen dus nog ff een dagje doorbijten..

7. juna86

juna86 Fanatiek lid

15 nov 2011
    1.784
    0
    36
    Wat is een blastocyste?

8. juna86

juna86 Fanatiek lid

15 nov 2011
    1.784
    0
    36
    Sorry voor de korte antwoorden zit al in de auto en me is zo traagh en flipt hem eklke keer xxx

9. kipjes

kipjes Fanatiek lid

10 aug 2009
    1.188
    0
    36
    Zo noemen ze het embryo na ongeveer 5 dagen wanneer deze de innestellingsfase heeft bereikt. Als t goed is zijn de embryo's die de 5 d agen overleefd hebben nu allemaal blastocysten en daarmee schijn je een hogere kans op zwangerschap te hebben. Vandaar als je er meer dan 10 bevrucht hebt, dat ze de tp na 5 dagen doen.

Maar daar krijg je straks van de arts nog uitleg over hoor ! :D

10. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Oh Bob wat shit! Had het zo voor je gehoopt! Dikke knuffel voor jou schat!

Mummy veel succes vandaag en lekker van genieten! Op je werk dan maar wat rustiger aan en wat vaker gaan zitten dan.

Kipjes wat vervelend dat je zo´n pijn hebt.ze hebben bij mij ook een keer door de bm heen moeten prikken maar kan me niet herinneren dat ik daar ook zo lang last van heb gehad, ik hoop dat er niks met je aan de hand is.. veel succes morgen!

11. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    meiden, hoe hoog is de kans dat ze bij mij voor IVF gaan?

Ik heb een halve Bm met maar 1 eileider. Tot nu toe met pruregon/pregnyl had ik elke keer recht follikelgroei en verdween de follikel links elke keer na 10mm.... en rechts sprong hij altijd ( alle pogingen)

Mijn eileider zit links ( wel 2 eierstokken)... ik heb nooit geweten dat dat een verschil was tussen die 2.
    De gyn zei dat ik wel zwanger kan worden met de halve bm, maar dat we ervoor moeten zorgen dat het eitje links komt....

Eerste wat door mijn hoofd schoot... dat wordt ivf... denken jullie dat ik in de goede richting denk?

12. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    als ze willen zorgen dat het eitje links komt, denk ik dat ze je gaan stimuleren. Dan springt het eitje links.
    Voor ivf maakt het nml niet uit waar je eitjes groeien, omdat ze met een punctie worden weg gehaald. Dus dan maakt rechts of links ook niks uit lijkt mij?

Ik denk dat ze je voor echte iui willen laten gaan, 3 rietjes zaad per keer in een mild gestimuleerde cyclus, alvorens ivf te proberen.
    Mss at ze 3x iui met 3 rietjes zaad gaan doen en dan ivrf?

maar het blijft gissen natuurlijk, wanneer hoor je het?

13. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    @panther, wat bedoel je met stimuleren? Vanaf iui-D 1 gebruik ik al hormonen ( vanaf dag 1 mmm al) dus ik stimuleer al voor een eisprong...
    Op 1 of andere manier groeit het alleen rechts. Ik lees overal dat als het rechts groeit en je links een eileider hebt dat in sommige gevallen je eileider het eitje oppakt... mijn fertiliteitsarts van toendertijd heeft geroepen dat dit prima gaat... terwijl ik juist lees dat dat erg wishfull thinking is..

Ik wil niet gezien worden als een 'experiment' aangezien bij het ontdekken van mijn afwijking aan mijn bm al werd geroepen, dit heb ik nog nooit gezien.... zucht..

Laatste ronde was een iui met 1 rietje... maar als mijn eileider het eitje niet opvangt heb ik gewoon 0,0 kans om zwanger te worden , het maakt dan niet uit hoeveel rietjes je gebruikt... ( helaas:x)

Kan ik ook zelf IVF voorstellen? Zouden jullie dit doen? Ik moet 7 mrt terug..

14. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    je kan het natuurlijk zelf voorstellen, maar zorg dan wel dat je een arts spreekt waarvan je weet dat ie je serieus neemt.
    Dat verschilt nogal eens in rs, qua artsen en hun meningen.

Misschien willen ze je ene eierstok ook wel weghalen, om ervoor te zorgen dat de andere het overneemt? Hebben ze daar iets over laten vallen? daar moet je iig niet akkoord mee gaan!!!!

15. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    Hebben ze het nog niet over gehad... misschien beginnen ze er 7 mrt over. Nee dat gaat niet gebeuren hoor... dag! Dan nog 100X liever IVF...

RS ben ik niet meer zo over te spreken ik had nu dr. N.P en die was wel prettig maar die fertiliteitsartsen zijn echt zo irritant!! vooral r.z.nb.rg..... grrrr die drukte bij 1e iui-d het rietje in mijn man's gezicht... zo gevoelloos...

Heb sowieso het idee dat ze daar niet mee willen gaan met de dingen die je zelf oppert..

16. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Het is daar idd wat lopende band werk. Ik ben wel tevreden over de artsen op zich, maar voel me niet altijd serieus genomen.
    Nu de verpleegkundigen door de week de inseminaties doen ipv de artsen vind ik het een stuk minder geworden, er zijn er bij die niet echt handig zijn en moeten wroeten etc en dat is verre van prettig.

Jammer vind ik dat, want ook de vragen die ik soms heb kunnen de vpk niet beantwoorden, en om een afspraak te maken met een arts en daar dan apart weer een vrije dag voor te nemen is ook niet handig.

17. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    panter je pendels zien er gunstig uit!!!

hope ik durf er niks over te zeggen meid.. wel raar hoor hoe ongevoellig ze in het zkh met jou en je man omgaan. sjeee

18. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    ....hoor nu wel steeds minder leuke verhalen over rijnstate.......en ik moet daar nog gaan beginnen...is er ook Iets positief aan rijnstate? want er bekruipt me steeds meer een gevoel dat we de verkeerde beslissing genomen hebben om daar heen te gaan......

19. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    Tuurlijk zijn er ook wel positieve verhalen DA, het eerste jaar had ik geen klachten, had een vaste gyn ( welliswaar in opl)...

maar zodra je lastig wordt is het idd niet leuk meer.... ik heb 1 verpleegkundige waar ik het niet mee kan vinden... sjee... ze roepen daar altijd we zijn de vrouwelijke hormonen wel gewend, maar volgens mij hebben ze er zelf vaker last van. Of er staat in mijn dossier LASTIGE PATIENT ofzo...

Nu deze afwijking is ontdekt ( ondanks 1,5 jaar echo's en onderzoeken er nu pas achter) mag ik alleen nog maar bij de gyn... wat dus inhoud.... weinig plek.... das wel balen maar heb bij de gyn wel het gevoel dat ik in goede armen ben. Tijdens de HSG had zij het er zelfs moeilijk mee dat het mij zoveel pijn deed...

20. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ze zijn er hardstikke lief hoor, ook de verpleegkundigen. maar feit blijft gewoon dat als je voor inseminatie komt je na 5 minuten alweer buiten staat. En dat voelt, als je er 200 km voor moet rijden soms wel wat als lopende band werk.

Ik voel me er verder wel prettig, maar moet wennen aan de veranderingen. eerst werden de inseminaties gedaan door de gyn's en nu door de vpk. Op zich niks mis mee, maar ze missen ( en niet iedereen hoor, er zijn ook heel wat bedreven vpk) de handigheid soms. ook is het nu nog moeilijker om vragen te stellen w.b mijn cyclus omdat ik geen arts meer zie. Ja alleen bij de evaluaties na 6 pogingen.
    Dat vind ik jammer, en als je dan een evaluatie hebt met een arts die net wat minder inlevingsvermoegen heeft dat zijn collega's ga ik er wel eens met een kater vandaan.
    Maar dat is ook een momentopname.

Rs is wel de grootste spermabank van Nl, en de oudste. ze weten er echt wel wat ze doen. Ik vind ze wel heel kundig!

Deel Deze Pagina