oh, wat fijn dat hij mee wil. Inderdaad werkt het vaak zo: een ''expert'' kan beter iets uitleggen/zeggen dan de eigen partner. Dus vertel je man dat de expert er meer verstand van heeft en dat hij ook vragen kan stellen bij de expert (dus hij kan er zelf ook profijt van hebben!!).....succes!
katek ik heb het zelfs gehad met me nagel (geen inbrenghuls gehad) het is allemaal meer doorbloed dus kan het sneller iets gaan bloeden maar is vaak roze/bruin is niet erg. heb het zelf 2 keer gehad. hopelijk ben je wat geruster nu. bij mij kwam het vaak als ik ff haast had dan wou ik het te snel inbrengen en dan had ik dat wel is. heb ook wel af en toe een bloedneus als ik me neus snuit, dan stroomt het er gewoon uit. haha
we gaan het afwachten meiden, tis nu al wat rodige afscheiding die met de progesteron mee naar buiten komt. (miniaal nog) Kun je gewoon een verloskundige bellen dan? Heb geen idee hoe dat werkt. Ik vrees dat ik ga volhouden tot en met maandag en dan meteen bel.. brrr.. ik hoop zo dat het niks is. Vanmiddag iig al heel wat afgejankt..
Katek, je kan ten allen tijde een verloskundige bellen...die hebben nml 24 uursdiensten. Stress is ook niet bevorderlijk en als je uilegt dat je al zo lang ebzig bent en nu zwanger bent en zo bang bent dat het mis gaat dan willen ze je vast wel helpen.
Katek idd wat panter zegt. Zo hier al in bed, Dalijk nog druppelen en dan slapen... Heb het helemaal gehad voor vandaag... Weltrusten..
@Pientje: whaaaaaaaaaa gefeliiiiiiiii! Maar beloof me 1 ding... Ga aub niet zo'n doos worden die overal rondbazuind dat je maar op vakantie moet gaan als je zwanger wil worden... Geniet ervan meis! Wonderen bestaan @Sweet Lilly: de mmm kan je maken of breken. Mannen en vrouwen gaan er allebei compleet anders mee om. Gelukkig is de spreekwoordelijke aap uit de mouw gekomen en gaan jullie er nu samen voor. Hoe vreemd het ook mag klinken, de tijd dat wij te horen kregen dat mijn man onvruchtbaar was is 1 van de (misschien wel dé) mooiste periodes uit onze relatie! We waren echt samen 1. Hoop dat jullie het straks ook zo voelen. @Ons wonder: meis, laat even je schildklier testen. Ga idd met een psyg praten. Zij kan je ook helpen hoe je het aan hem duidelijk kunt maken. *super dat hij nu wel mee wil! @DA: haha ja sorry, je hoort dat bloed gewoon eruit spuiten en dat is echt ranzig! @Annaatje: de schildklier staat los van de hypofyse. Schildklier zit in je keel, die regelt niets qua zaadjes. Bij de vrouw regelt het wel veel qua vruchtbaarheid. Dus helaas. Maar kan me de hoop wel voorstellen! @Panter: lekker vroeg ei @All: sorry, moest even snel 8 blz bijlezen, kletskousen Dus niet iedereen een reactie deze keer.
Goedemorgen dames, Zo nu even een normaal berichtje... Het nieuws is iets ingedaald...ik kan wel blijven staren naar die testen en ik besef nog niet helemaal dat er iets in mij groeit... Het zijn zulke rare weken geweest en dit kwam ook totaal onverwachts... Wij zijn heerlijk op vakantie geweest met een tent en een auto...hebben in totaal meer als 3500km gereden en alleen maar genoten met zn tweetjes... Zijn naar Dusseldorf gereden en daar hebben we geslapen in een heerlijk hotel met heel veel luxe en veel champagne Daarna zijn we door gereden naar Polen en hebben daar een tour gedaan en op de terug weg hebben we Tjechie en Berlijn nog aangedaan...ontzettend primitief maar echt een avontuur met zn tweetjes... Ik wist ook niet dat in een tent slapen zo romantisch kon zijn...lief had de tent versierd met bloemblaadjes en waxinelichtjes en een vuurkorf toen ik terug kwam van het douchen...we hebben echt genoten en het woord baby is geen enkele x gevallen dat was ook de afspraak...zou thuis blijven in Nederland Omdat mijn vorige cyclus ineens heel lang was 37 dagen ging ik al twijfelen en na het bezoek bij de gyn die wat had gezien op een echo aan mn eierestok...kon je me opdweilen...slecht zaad en nu ik...pffff... had het helemaal gehad. Omdat ik nu moest beginnen met bloedprikken in mijn cyclus zat ik te wachten tot mijn men begon...maar na weer 37 dagen was er nog niets... Dus vriendlief vroeg doe even een testje maar omdat deze toch steeds nega waren had ik daar eigenlijk geen zin meer in... Toch in een potje geplast en vergeten te testen..bij thuis komst potje gepakt en lief stopt de dipstick erin...binnen 3 sec twee lijntjes... Ik zat boven omdat ik geen zin had in nog meer teleurstelling en liet lief zn eigen gang gaan...lief helemaal blij naar boven gerend en ook ik zag twee strepen...maar omdat de urine al zolang stond durfde ik niet blij te zijn...de dag erna predictor test gedaan en binnen 4 sec stond er al zwanger en daarna 3-4 weken...dus ik zit volgens de gyn nu ik week 6...9 sept hebben we de eerste echo...ben zo benieuwd. Gelukkig heb ik voor de rest weinig last...ik heb zere boobs en een opgezette buik maar dat heb ik wel vaker vandaar dat ik ook niet dacht zwanger te zijn...en moe ben ik tegenwoordig ook heel veel maar ik heb het super druk op mijn werk en maak lange dagen dus ook daar vond ik niets raars aan...ik blijf maar naar de test lopen en kijken en het is echt zo bijzonder... Gister hebben we het de ouders en schoonouders verteld en de broers en zussen...man lief is in de wolken en loopt op zes dubbele nike air max hahahahaah...Gister veel gehuild en blijschap...en iedereen heeft zo meegleefd met ons dat we dit ook wilde delen...iedereen houd het nog lekker even stil tot 9 sept als alles dan goed blijkt te zijn dan zullen we het de rest van de fam en vrienden vertellen... Het is zo ontzettend bizar...en nee ik word niet zoon muts die zegt dat vakantie helpt...ik geloof dat de gyn gelijk had die zei tegen ons met deze zaken werken is lastig net zoals een auto die op 3 wielen moet rijden maar het is niet onmogelijk. Toen ik vrijdag belde was hij zo blij voor ons...ik zag heel erg op tegen het eierstok onderzoek (kom even niet op de naam) waarbij ze vloeistof in je eileiders spuiten om te zien of daar geen blokkade in zit...en nu is dat niet nodig...wij zijn 1 van de gelukkige en de toevallige waarbij alles goed staat en waarbij dit lukt...er is geen oorzaak voor aan te wijzen en dat wil ik ook niet...het zit er en groeit hopelijk goed en hopelijk blijft deze kleine ook zitten waar het zit...ik ben hoopvol en probeer ondanks gegronde angst te genieten van dit moment...mocht het mis gaan (waar ik natuurlijk niet vanuit ga) dan heb ik dit gevoel wel optimaal ervaren... Thanks voor jullie steun en begrip en ik zal vanmiddag even alles bijlezen en reageren maar jullie hebben recht op een volledig bericht en niet zo'n raar eerste berichtje wat in totale shock is geschreven hahahaha... En natuurlijk bedankt voor de felicitaties met gepaste trots durf ik ze nu aan te nemen Tja en wonderen bestaan op wat voor manier dan ook en ik hoop dat dit kleine wonder heerlijk blijft zitten nog 8 maanden lang Thanks voor alles meiden en ik zal vanaf nu weer wat vaker meelezen en bijblijven! Dikke knuf Pien x
Hallo dames, Ik weet nou niet of dit het goede forum is. Ik ben namelijk nieuw . Ik ben Esther en ik ben 34 jaar. Mijn man is 26 jaar. In 2009 onze kinderwens in vervulling willen laten gaan. In Juni 2010 geen zwangerschap. In de medische molen. In het kort, mijn man heeft azospermie zonder oorzaak . Bij mij is alles goed. Vanaf begin 2011 heeft we besloten voor KID te gaan. Dus nu zijn we bezig met IUI-D numero 5 alweer. Nu met hormoon (puregon). We zijn onder behandeling in Leiderdorp. Inmiddels begint mijn hoop te zakken, dus ik hoop hier wat steun te krijgen en gewoon dat ik hier m'n ei kwijt kan. Liefs Zonnestraal
Katek, hoe is het nou meis? Pientje, vind het zo wauw voor jullie!!! Zonnestraal, welkom hier!! Wij doen ook KID, was bij de 6de poging zwanger. Helaas een miskraam gehad maar het bewijs dat het wel kan is toch fijn. Succes met IUI-D nmr 5, wie weet brengt ie geluk!! liefs
pientje: nou dat was dus vruchtbare grond daar waar jullie tentje stond!! maar wel echt super hoor!! zonnestraal: welkom hier! all: haaai goeiemorgen
Dank je panter en Dark! En inderdaad, doet me goed te lezen dat IUI 6 gelukt was bij je. En dan een MK, afschuwelijk!! Wat een verdriet. En nu ben je bezig met IUI 8?
Zonnestraal, ik heb gisteren mijn 8ste IUI gehad. Ik doe in eigen cyclus, dus gebruik geen hormonen. De spannende wachtweken zijn weer aangebroken dus! Wanneer verwacht jij je IUI?
Panter, ik heb a.s. Di een FM. De laatste keer had ik al 3 of 4 dagen daarna de IUI. Door de hormonen dus een kortere cyclus, een leuke bijkomstigheid. Ik was namelijk erg onregelmatig met een cyclus van minstens 31 dagen. Dus de 23e FM, ik denk dan rond de 27e de IUI. Jij zit dus in de wachtweken, nou ik ga duimen hoor!!! Afschuwelijk die 2 weken, tijd gaat zo langzaam!! :x
Spannend zonnestraal!! Heb idd meer gehoord dat cyclus korter word door hormonen. Mijn cyclus schommelt ook wat, tussen de 28 en 37 dagen. Maar ben zo bang voor hormonen, denk dat ik er echt een monster van word Reageer al zo heftig op ongi hormonen..en met mijn ei ben ik ook niet de vrolijkste. Hormoonschommelingen zijn niet aan mij besteedt. De reden dat ik straks als we kindjes hebben mooi weer de prikpil ga gebruiken.
Hahahahahaha! Een hormonster . Herkenbaar, wilde ook geen hormonen. Ben overgegaan naar een spiraal omdat ik slecht tegen de pil kon. En heb ook een hormonaal humeur bij ovulatie en menstruatie :x. Toch m'n grens verlegd naar hormoongebruik bij IUI. Pas na 3 IUI's hoor, wil m'n kansen vergroten aangezien de teleurstelling steeds zwaarder valt elke keer als ik ongesteld wordt. En dan te bedenken dat tijdens de 1e IUI hormonen niet bespreekbaar was voor mij, daar zou ik niet aan beginnen. Valt me qua humeur mee, maar wel veel last van buikpijn. Steken bij m'n eierstokken, heel irritant. Maarja, tis voor een goed doel.....
Kiyeko, welkom op de wachtbank! Spannend, we hebben dezelfde dag NOD. Hopelijk gaan we hand in hand over naar de roze wolk! liefs