Wow time flies!! Echt hard gaat de tijd!! Bijna alweer 12 weken!! En jullie kleine diepvriesje wordt indd gewoon een heel leuk en lief brusje Ik koop veel kleding bij I love vintage, vintage boutique etc. Allemaal vintage kleding in een oud en nieuw jasje...en de seventies vind ik nu ook helemaal leuk De hoge taille rokken zijn nu erg handig, wat ze vallen over mn buikje heen en meestal zijn de shirtjes en blousjes wel rekbaar @all Ik zal vanavond vriend lief de opdracht geven fotootjes te maken van de buik (dat hebben we nog niet gedaan, erg he) en dan zal ik ze even hier plaatsen...Van de echo fotootjes moet ik de naam nog even verwijderen anders ben ik nog niet anoniem hihihi @kirstin gewoon hoop blijven houden hoor...tegen ons is gezegd dat de kans op een gewone zwangerschap nihil was...vriendlief produceerde maar 1% zaad en daarvan was meer dan de helft misvormd of dood...toen bleek ook nog dat er aan mijn eierstok een misvorming te zien was en ik ben een schildklierpatient waarvan de waardes nogal schommelen dus wij hadden windje tegen met zwanger worden...na 2,5 jaar proberen en sinds 6 maanden de medische molen en vele onderzoeken verder ben ik nu ineens plotseling zwanger...zelfs de gyn en de dokter vonden het ongelofelijk...wij hebben altijd hoop gehouden en voor ons zelf besloten hoe ver we wilde gaan voor een kindje (want het is en blijft een slopend proces) en terug van vakantie bleek ik al 6 bijna 6 weken zwanger te zijn (mijn cyclus was vaak ook van slag) Een kindje krijgen op wat voor manier dan ook is een echt wonder en als jullie samen vechten en goed voor elkaar zorgen kom je een heel eind saampjes!! Nou ik ga snel aan de slag...heb het super druk Liefs en een hele dikke knuffel voor jullie allemaal lieve meiden!!!
@ Kirsten: Dus hormoonwaardes (FSH en testosteron) zijn goed? Dat is iig hoopvol. Maar even afwachten wat tweede semenanalyse zegt want het kan idd enorm verschillen per keer. Wij hebben Tese gedaan (aangemeld in november, tese in mei). @ DA: fijn dat je steeds meer betere dagen hebt. Lukt het nog een beetje met afvallen? Ik ben 2 kg aangekomen door winterdepressie, hoop donderdag weer te gaan hardlopen en let ook weer op mijn eten (lukt niet als ik veel last heb van depressie ). Hoeveel uur werk je normaal? @ KateK: Jeetje, 11 weken alweer! En het cryo'tje wordt idd gewoon een brusje! @ zonnestraal: Jeetje, dat lijkt me heel moeilijk, vooral omdat je je kunt voorstellen wat die mensen meemaken. Je mag altijd een tweede tese doen (als je maar betaald). Bij manlief is wel zaad gevonden maar abnormaal van vorm. Dat schijnt in NL nog niet eerder voorgekomen te zijn (normaal wordt er of iets gevonden dat bruikbaar is of er wordt niets gevonden). Daarom gaan we op advies van gyn naar het buitenland. Ons Wondertje had een naam doorgegeven en dat blijkt DE expert te zijn op dit gebied. We hebben a.s. vrijdag een gesprek met hem. @ Bob: ja foto's @ all: mijn lichaam en geest zijn trucjes aan het uithalen. Had gisteren ongi moeten worden en betrap mezelf erop dat ik af en toe denk dat ik mss zwanger ben... Heel gemeen van mezelf!
cat; ja klopt. Morgen gaan we weer naar dusseldorf. Ik zie zo vreselijk tegen de hele ivf op... Zit nu even met heel veel vragen, waar een arts waarschijnlijk niet veel zinnigs op kan zeggen...Ik ben heel erg bang voor de punctie, wil liever niet onder narcose, maar is het dan wel uit te houden? En napijn? Kan ik wel 2 uur in de auto zitten na de punctie? Oooh ik zie er zo vreselijk tegenop... Misschien maak ik het zelf ook wel groter dan het is, maar ik ben nu echt heel bang. Stom stom stom.. (sorry dat ik dit er zo even uit knal..)
knuffel voor sweet lilly: laat die angst lekker toe hoor, het is helemaal niet raar. Aan de andere kant: probeer te relativeren ''ik kom er wel door heen, ik overleef het wel....''....denk stap voor stap: de mens lijdt het meest onder het lijden dat hij/zij vreest (ja ja, even een stichtelijk woord )
Kristen ik hoop dat het idd door verstopping komt en dan hopelijk voor icsi Een hele stap maar naar een prachtig wondertje hopen we!!! Sweet lilly laat idd die angst toe is heel normaal hoor. Ik denk wel dat je het meeste aan Nana hebt hier hihi Hier is het weer ietsjes rustiger maar ik sla wel deze maand zeker over.
In mijn prive foto album heb ik de foto van de laatste echo geplaatst...de rest van de fotootjes volgen nog Ik ga snel weer aan de slag... Lees vanaaf even bij... Liefs
@nana en ow; ik ben zo bang dat de angst gaat overheersen en ik straks helemaal niet meer met ivf durf te starten... Ben nu veel aan het lezen over puncties en daarbij narcose of pijnstilling. Ik weet wel dat ik geen narcose wil, wel pijnstilling, maar dan geen morfine of diclofenac, want daar wordt ik heel misselijk van. Wat een eisen weer... Ik moet het mezelf maar zo 'makkelijk' mogelijk maken he @bob; ik heb je een vriendschapsverzoek gestuurd, wil natuurlijk ook wel graag je echo zien
@ Sweet Lilly: Probeer zoveel mogelijk vragen op papier te zetten, desnoods even door Google translate op internet halen. Kun je het morgen gewoon onder hun neus schuiven. Moed houden, hoor! Denk maar aan wat manlief heeft moeten doorstaan Misschien kan een van de dames hier die al eens een punctie heeft ondergaan je een beetje gerust stellen. Bij Liev was het iig de moeite waard en bij KateK ook.
@ sweetlily, Ik heb 12 augustus de pumctie gehad in UZ gent. Ik zag er ook heel erg tegenop en kon amper lopen van de zenuwen. Maar het is me zo meegevallen !!!! Ze deden eerst de eendenbek erin en moesten verdoving geven in mijn baarmoedermond. Dat vond ik het meest vervelende, deed wel pijn. Daarna kreeg ik via het infuus een middel , geen morfine maar iets korter werkend, zal ff opzoeken. En daar werd ik voor 20 minuten 'high' van en daardoor heb ik helemaal NIETS gevoeld van het aanprikken van de follikels. Napijn was bij mij een beetje als menstruatiepijn, pas na een paar uur werd het iets erger, maar goed te doen met paracetamol. Ik vond 2,5 uur in de auto goed te doen , alleen ff rustig over hobbels. Maar als je het onder narcose kan doen , zou ik het doen hoor , voel je niks en je bent zo weer bij. Succes en sterkte lieverd . @ OW balen meid .. Knuff @ Liev, gefeliciteerd !!!!!!!!! @all, Lees wel mee maar kan het moeilijk onthouden hihi. Hier 2 dagen overtijd , dus zit echt op ongi te wachten zodat ik weer kan beginnen pfff.. Krijg er de zenuwen van.. Vraag me af of ik wel een eisprong heb gehad na al die hormonen en punctie ? Maar maak me druk om niks denk ik.. We hebben min of meer besloten dat als er 2 embryo's goed ontdooien we er ook 2 terugplaatsen, maar twijfel nog wel want je leest v eel over afwijkingen en vroeggeboorte bij tweelingen en wil geen risico's nemen... Even goed laten bezinken nog..
@all geld wil je fotootjes kijken, ik zal ze nog verder aanvullen met buikfotootjes, echootjes en de babykamer (hebben we gekregen van mijn zus omdat haar kleintje een nieuwe kamer krijgt )Moeten we even vriendjes worden...dan kun je me gewoon eventjes een pb-tje sturen...lijkt me gezellig en leuk
Zonnestraal; pronken doe ik alleen thuis haha.. In de buitenwereld weten ze het nog niet dus draag ik te grote jasjes enzo (warm!) haha. Volgende week mag iedereen het weten! (wat maakt die ene week nog uit dan he? maarja) Jeetje wat een verhaal van die vrouw.. vreselijk.. maar wel fijn denk ik dat je zo kon meeleven. Het is nu eenmaal echt niet eerlijk in de wereld! SweetLilly; ik ken H&M van de catalogus en internet, vind het net allemaal te bruin, zwart en grijs. Ik wil nu liever petrol blauw, zwart met witte strepen etc. Wat meer pit zeg maar. Ik zit idd bijna in de veilige zone. Kans dat het misgaat is klein, 3% geloof ik.. maargoed.. dat kan de hele zwangerschap natuurlijk nog, maar we hopen van niet. Merk wel dat ik door de hele MMM wel wat meer zorgen heb enzo. Wil het liefst elke wek wel even naar de vk om te kijken.. Kirsten; wat jou vriend heeft (qua hoeveelheid) had mijn man ook. Is dan alleen prostaatvocht wat eruit komt. Ik hoop dat pesa/mesa voor jullie net zo'n uitkomst is als voor ons. Ben benieuwd naar de uitslag van vandaag.. Bob: ben benieuwd naar je fotows!! Sweet Lilly; lieverd de punctie is echt te doen, als het klaar is heb je wat napijn.. Ik had een roesje en dat krijgt iedereen. Het is echt niet fijn. Iets erger dan hele erge ongi pijn zg maar.. Ik weet niet precies wat ik had.. ik werd er zeg maar draaierig van. Ik heb 2 keer een punctie gehad. De eerste keer was drama de tweede keer meer roes dus dat ging beter gelukkig. Maar met 10-15 minuutjes ben je er vanaf. Houd het doel voor ogen meid!! Kipjes; veel succes met nadenken over 1 of 2 emmy's.. is ook lastig.
Cat, ja joh misschien zwanger??? Ook een wondertje net zoals Bob die ook echt vanuit een wonder een baby-bobje bij zich draagt? Er waren zaadjes gevonden bij de Tese, dus het zou zomaar kunnen . Heel leuk om te lezen Bob.....onmogelijk volgens de artsen en dan toch . OW, blij dat het wat rustiger is bij je....even pauze....even op adem en tot rust komen!! Kirsten al nieuws??? Spannend!! Nana, het schiet al op zeg!!! Bijna Tese.... neemt de spanning al een beetje toe bij jullie??? Sweet Lily, dubbel hè. Wel zin in IVF, maar bang voor punctie. Bang of het gaat lukken (tuurlijk gaat het lukken!!). Daarom is dit forum, met ons kun je al je gevoel delen . Kipjes, ook voor jullie weer een spannende tijd die aanbreekt!! En het is ook een moeilijke beslissing 2 of 1. Misschien inderdaad af laten hangen of het toppertjes zijn of niet.....of afgaan op advies van de arts. Blijft moeilijk.... Ik vind trouwens wel dat het nu moet gaat lukken bij jullie . Als jullie naar beneden scrollen staat daar alle tekst van iedereen. Scheelt post-it briefjes of gekraak in hersenen . Nou hier gaat het goed . Niet meer zo neerslachtig gelukkig. Duidelijk dat de Pregnyl weer m'n lichaam verlaat.....tis heel raar om te voelen. Wist ook niet dat de Pregnyl zoveel invloed kon hebben op m'n stemming . Heb evengoed weinig hoop op een gelukte IUI, maar toch voel ik me stukken beter als afgelopen dagen!!
@ all, wat schrijven jullie veel, blijft wel gezellig zo! @ bob: fijn dat je je zo goed voelt en meer energie hebt, geniet van de komende maanden! @ panter: nog succes in je nachtdienst! @ darkangel: we zien wel hoe het loopt de komende tijd.. werk niet te hard, anders zit jij zometeen net als je collega's in de lappenmand.. @ zonnestraal: wat een heftig verhaal! @ sweet lilly: ik heb even geen idee hoe nu verder, gaat allemaal buiten ziekenhuis om, maar we konden wel bellen bij vragen.. Denk inderdaad dat we de ongesteldheid maar afwachten en dan doorgaan.. Heel veel succes in Dusseldorf, vraag zoveel je kunt, zijn ze wel gewend!
Haaai Hier nog geen nieuws, het is vriendlief wel gelukt gelukkig. Hij moest het doen op een invalide toilet naast een wachtruimte dat vind ik wel een schande maar ben trots dat het hem toch gelukt is. Ik hoefde niet mee dit keer aangezien ik moest werken. Morgen rond 12e worden we gebeld dus wachten het maar af. Heeft een van jullie mannen er ook last van dat het maar een geringe hoeveelheid vocht is zeg maar. We kregen gister te horen dat het erg weinig was en me vriend had het idee dat dat nu weer was. Wachten wachten wachten... Vanaf wanneer gingen jullie zelf de mmm in? Gezien mijn leeftijd 23, cyclus 29 dagen hebben ze nu alleen bloed geprikt op eierstokverklevingen. De rest willen ze nog niet controleren omdat daar geen rede voor is... Zo dit was weer een heel verhaal @ sweetlily heel veel succes en sterkte en probeer voor Ogen te houden dat het iets Heeeeeeeeel moois kan opleveren! @kipjes Maak samen de goede keuze, luister naar wat andere zeggen, maar volg je eigen hart! Je gevoel houd je Meestal niet voor de gek!! @katek Jij baalt nu ws wel van dat mooie weer, nog even en je mag gaan pronken @zonnestraal Wat fijn dat je je weer beter voelt! Nu genieten daarvan en Miss is Iui wel gelukt!!!! Voor de rest succes allemaal!!
@ Kirsten, het was niet weinig bij m'n man. Maar wel helemaal doorzichtig....klonterig ook. Kijk de 1e keer wisten we niet dat dat niet goed was. De arts bekeek de sample en zei: hmmm, helemaal doorzichtig, das niet goed. Dus de 2e en 3e keer een sample zagen we zelf al: doorzichtig, niet goed :x. En dat was zo....helaas.... Moet dus echt wel wit zijn..... Volgens mij was de laatste sample van m'n man ook weinig, maar dat vond de arts niet interessant. Weinig kan evengoed heul veul goede zwemmertjes bezitten... .
Kirten:bij ons was het ook weinig, een mililiter ofzo. Normaal is het veel en veel meer, maar wij hebben er eigenlijk nooit "last" van gehad. Dat het weinig is zegt natuurlijk wel wat Kirsten. Wij stopten met de pil in 2008 en gingen naar de huisarts in 2009. In 2010 pesa/mesa operatie (okt) en in dec prikinstructies. In januari gestart met de eerste injecties voor icsi. Bij mijn man hebben ze 14 rietjes vol zaad gevonden. Echt goed zaad, dus geen gekke dingen. Ik ben nu 31. Ohja ik ben ook nooit verder onderzocht.. allen bloedonderzoeken. Bij mannen zonder zaadleiders of een obstructie zoeken ze naar een afwijking op het CF gen (CF= taaislijmziekte) 1 op de 3 mensen is hier drager van. Mijn man is wel drager maar heeft de ziekte niet. Waarschijnlijk dus toeval. Omdat ik geen drager ben kunnen wij het niet doorgeven aan onze kinderen, die zijn hooguit drager net als vele andere mensen. Die onderzoeken zullen jullie dan ook wel krijgen nog.
cat: afvallen lukt niet heel super.. sporten enzo wel, maar net zoals vandaag heeft mijn sportpartner afgezegd op t laatste moment voor body pump... en dan ja ik ga niet alleen... ik blijf op die 2 kilo hangen die eraf zijn.. ik heb 20 uur op contract.. werk deze week 31 uur geloof ik, maar dat vind ik niet erg. ben dan lekker bezig daar... en mijn werk is een goeie afleiding voor alles. balen dat je last hebt van winterdepressie.. en dat denken dat je zwanger bent heb ik ook hoor.. is me de afgelopen cyclus ook een paar keer door mijn hoofd geschoten omdat mijn lichaam zo raar deed.. was toch weer even een flinke teleurstelling toen ik ongi werd.. zucht...   sweetlilly: in dusseldorf ga je volgens mij helemaal onder narcose.. dat is wat ik weet. ik wou dat juist.. mijn 1e punctie is me heel erg meegevallen hoor, dat was gewoon in nederland.. en toen kreeg ik morfine door een infuus.. nou je voelde t wel, maar echt pijn.. nee dat niet.. de 2e punctie ook met morfine.. nou dat verhaal zal ik je besparen, maar die puntie is wel een rede voor mij om (mocht er ooit nog een komen) die onder narcose te doen. maar weet je, je kan t maar t beste op je af laten komen.. en t maar ''gewoon'' ondergaan. alle verhalen die je leest is een eigen ervaring van iemand.. en jou ervaring zal ook weer anders zijn. de meeste verhalen die je leest zijn van die horor verhalen, terwijl er ook weet ik veel hoeveel vrouwen bijna niks of helemaal niks gevoeld hebben.. en meid.. als wij t kunnen, kun jij t ook! kop op hé je bent sterk genoeg en jij kan dit!   kipjes: 2ling zwangerschappen is idd meer risicovol, en je mag niet thuis bevallen. extra controlles enz.. naar de techniek en wetenschap van tegenwoordig is enorm vooruit gegaan. en ik zou daar ook op vertrouwen als ik jou was. tuurlijk snap ik je angst die zou ik ook hebben.. maar t zou toch ook zo zonde zijn om een embryo weg t gooien.. en ik heb ook altijd in mijn hoofd gehad dat je dan meer kans hebt.. als er eentje niet blijft plakken heb je altijd die andere nog die t misschien wel doet.. maar nogmaals ik snap echt dat je twijfeld.   monatoetje: haha ik wil juist werken ben net de lappenmand uit van meer dan 9 maanden ziektewet!! (zit er nog voor 1% in) maar laat mij maar lekker werken!! heerlijk!!   kirsten: wat belachelijk dat je vriend zijn potje moest vullen op t invalide toilet! vind dat echt niet kunnen hoor! hebben ze daar geen aparte kamertjes voor dan?  
zo hier echt helemaal kapot.. werk was super druk.. nou morgen nog hele dag, en donderdag vrij en vrijdag een hele dag.. en dan lekker weekend.. gelukkig is t morgen en vrijdag wat rustiger op t werk..
@katek Ja de hoeveelheid zegt nat wat ga er ook niet vanuit dat er wat inzit. Volgende week naar gynaecoloog. Wat ik tot nu toe heb gevonden is op internet dat het vaak voorkomt bij blokkering van zaadleiders. Weinig vocht en ph waarde van 5 en hormoonwaardes die goed zijn, maar internet kan ook weer nadeel zijn...Hoe controleren ze of dat cf gen?