OW; nou zeg het zal je maar gezegd worden! Bob; wat verschrikkelijk! Wat erg dat het zo lastig ging en dat je er zo'n nasleep van hebt! Goed van je dat je even het zk belt om nog eens te kijken want als er weefsel achterblijft is dat natuurlijk niet goed. (volgens mij neemt dat ook weer risico's van verklevingen etc met zich mee). Meid, ik hoop dat je lichaam snel weer kan herstellen en jullie kunnen beginnen om het een plekje te geven. Ik wens jullie enorm veel kracht en sterkte toe lieverd!!!!!! *knuf*
bob: hele dikke knuffel meid, hoop voor je dat een 2e keer curretage niet nodig zal zijn...maar goed dat je even laat controleren of wel allen weg is.
Ach lieve Bob, wat naar dat het ook nog zo moeilijk ging. Heel veel sterkte en beterschap. Wat lief dat je vraagt, ja ik zit hier nog steeds stilletjes mee te lezen. Alleen kom ik amper tot reageren en voel me vervolgens wat schuldig omdat ik niet alles kan bijhouden of een beetje geremd als ik de verhalen van tegenslag lees van de dames hier, die ik het zo van harte gun . Dikke knuffel trouwens voor diegenen. Mijn laatste controle was goed, geen vervolg afspraak nodig omdat ons bandietje 'fraai' groeit. Dat deed zo goed om te horen, na alle metingen, rampscenarios e.d. Echt heel fijn. Alleen doet mijn bloeddruk nu raar, zit op de grens van 90 en moet het zo nog een keer laten meten. Ik hoop dat het door prive stress (erg zieke schoonvader) veroorzaakt was gisteren en vandaag weer wat zakt. En zo niet moet ik denk ik door naar het Zh. Gek genoeg ben ik hierdoor niet in paniek en heb echt het gevoel dat het wel goedkomt. lieve groetjes aan iedereen hier!
He welcome back meiden! Fijn dat jullie ff weer meedoen @Bob; meid, wat vind ik het erg voor je!! Ik hoop dat je heel snel opknapt en dat jullie het een plekje kunnen geven. Dikke knuffel! @Iluna; ik hoop voor je dat het goed komt met je bloeddruk. Wat zijn de risico's als je boven die grens komt? En beterschap met je schoonvader! @all; de baby van m'n neef en vrouw zit nog waar ie hoort.. Ze krijgt vandaag een bandje om de baarmoeder(mond?) om die gesloten te houden. Of ze nog weeën heeft weet ik niet, denk het niet. Ikzelf zie zo verschrikkelijk tegen de punctie op... Vanmiddag 2e fm. Misschien zaterdag al de punctie. Ik weet alleen niet wat ik wil; narcose of roesje. En zware pijnstilling wil ik in ieder geval niet, omdat ik een erg zwakke maag heb en al misselijk wordt van diclofenac. Wat zijn jullie ervaringen? Zou ik het ook met ibuprofen of paracetamol kunnen doen? Pffff, die stomme kriebels..
sweetlilly: ik denk dat je even naar je eigen gevoel moet kijken wat betreft de punctie, iedereen ervaard een punctie anders, en iedereen ervaard pijn anders.. hier punctie 1 appeltje eitje, punctie 2 een hell... wou dat ik toen onder narcose kon...dus persoonlijk zou ik kiezen om onder narcose te gaan. ik denk dat je t eerst gewoon moet ervaren, ken ook iemand die had helemaal geen pijnstilling of iets dergelijks bij de punctie en die vond het geen pijn poen. ik denk dat wij je niet echt kunnen helpen met de keuze wel of geen pijnbestrijding en wel of niet onder narcose.. anders nog een keer met de arts overleggen..? kijken wat hij ervan vind??
punctie hoef ik me nu nog geen zorgen om te maken... Ik heb maar 1 follikel die groeit, nu 13 mm. Verder niks... dd gebeld, die bellen straks terug over hoe nu verder... Baal als een stekker!
Bob wat erg lieverd. Waarom moesten jullie dit toch weer meemaken. Hele dikke knuffel! Jullie zijn toppers! Sweetlilly lieve meid ik denk dat ze de medicatie gaan verhogen dan. Snap dat je baalt
sweetlilly: oh das even flink balen.. denk dat ze idd de dosis gaan verhogen ja.. even volgende echo afwachten maar weer....
sweet; jammer meid.. maar weet je.. jij doet ook icsi toch? Ik had de eerste keer 5/6 follikels en daar hebben ze 3 eicellen uitgehaald. Waarvan uiteindelijk 1 goed is bevrucht en 2 cellig (op dag 2 na punctie) is ge TP't. Achteraf had ik liever die poging gecancelled.. het kost al genoeg pijn en moeite. De tweede keer had ik 15 eicellen en 6/7 bevruchtingen. Ik weet niet hoe het daar werkt, maar hier qua verzekering is het zo dat wanneer de behandeling wordt gestaakt VOOR de punctie, je die poging gewoon houd. Dus een volgende ronde injecteren is gewoon nog poging 1. Het telt dus vanaf de punctie. Misschien iets om over na te denken. De kans dat die ene eicel goed bevrucht is 50/50 denk ik.. het is zeker een kans.. Maar ik had liever een kans met meer eicellen zoals de 2e poging bij mij. Iluna; fijn dat jullie meisje het goed doet! Ik hoop dat je bloeddruk wat zakt nu.. zal waarschijnlijk door de stress komen inderdaad. Sweet; oh en fijn dat die vrouw van je oom het beebje nog in de buik heeft! Is wel heel spannend voor ze!
@kate; ja zoiets had ik ook al bedacht. Als het bij deze follikel blijft ga ik geen punctie doen. Ook niet als het 2 of 3 worden, dat vind ik te weinig en zonde van de poging. Misschien moet ik ook minder veeleisend zijn, maar dit voelt gewoon niet goed. Als het bij een volgende cyclus weer weinig zijn, zien we dan wel wat we dan doen. @DA en OW; de dosis is idd verhoogd, en moet a.s. zaterdag weer voor een echo. Ik zie wel wat er dan gegroeid is, hopelijk meer, maar ik denk dat het geen punctie wordt deze ronde... Baal wel heel erg, want je hebt toch hoop snel zwanger te zijn. Is een enorme domper, maar ik wacht nog ff af...
sweet lily, geef de moed niet op! Je eicellen kunnen nog ineens een groeispurt gaan maken hoor. liefs
AU! Ineens hele felle steken aan de linkerkant van mijn buik. Gaat van mijn onderbuik richting schaambeen. Moet dan ook echt AU zeggen en krimp een beetje ineen.. Is dat bandenpijn? Weet iemand dat? Voelt echt niet lekker. Zolang ik rustig zit gaat het wel...
katek, ik heb geen idee. Maar als je het eng vind moet je de VK bellen. beter nu dan midden in de nacht.
@kate; ja idd, als je 't niet vertrouwt; gewoon bellen!! Daar zijn ze voor! Succes..!! @panter; ja kan dat nu nog zo snel dat er meer follikels groot genoeg worden voor punctie..?
bob jeetje het zit jullie niet mee zeg. hele dikke knuffel meid!!! hopelijk is alles goed bij de echo. sweetlilly wat balen zeg dat er nu maar 1 groeit. als het zo blijft en geen punctie hebt gehad is inderdaad je poging niet weg. het telt inderdaad als je een punctie hebt gehad, was bij mijn verzekering ook zo. maar ik hoop voor je dat er nog genoeg groot worden dat je het spuiten niet voor niks doet, dat zou heel erg jammer zijn alles voor niks hebben gedaan. dikke knuffel!!! iluna balen dat je bloeddruk niet goed is. gelukkig is alles goed met jullie bandietje!!! katek dat kunnen de banden wel zijn jah. ik heb ze ook af en toe als het kindje ook wat harder groeit. als je het niet vertouwd altijd ff de vk of gyn bellen. mag altijd!!!
panter: zoals al gezegd werd als je t niet vertrouwd ff de vlos bellen.. al is t maar om wat geruststellende woorden te krijgen. sweetlilly: folikels kunnen idd een groeispurt maken ja, dus geef de moed niet op.. maar stel dat t er bij 1'tje blijft, zou ik persoonlijk deze poging niet door laten gaan.. wij kregen in t ziekenhuis bij poging 2 ook de kans om hem af te breken bij 3 folikels.. heb ook spijt dat ik dat niet gedaan heb bleef maar 1 ondergemiddeld slechte embryo over..
sweet lily, ik schrijf op een ander forum ook mee. Daar doet iemand icsi en die had op cd 17 8 follikels. Op cd 25 waren dat er ineens 21!!!! Heeft punctie gehad net en er waren 18 eicellen geoogst van goede kwaliteit waaruit 17 goede embryo's zijn ontstaan. Het kan dus. hou vertrouwen in je lichaam. Hoe moeilijk ook, probeer te ontspannen!
hey meiden, heb niet gebeld gister. Toen ik rustig op de bank bleef zitten is het overgegaan. Mijn schoonzus zei ook al dat bandenpijn zo voelt. Dus heb me nog niet zoveel zorgen gemaakt dat ik heb gebeld. Was denk ik een combinatie met moeheid en drukke dag geweest. Bedankt voor jullie reacties. Sweet; idd even afwachten tot de allerlaatste fm. Dan kun je altijd nog die knoop doorhakken!
@kate: ben blij dat het idd bandenpijn was! Hoe is het nu? @all: vandaag weer fm gehad. Nog steeds maar 1 folikel die groeit. Ff afwachten wat dd zegt maar ik denk dat we de poging af gaan breken. Moet zeggen dat ik het daar wel moeilijk mee heb... Een kindje lijkt weer zo ver weg. Ik had zoveel hoop... En nu is het over. Nu maar weer moed verzamelen voor de volgende ronde...