Vraag over pregnyl

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nora86, 10 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Ben nog een leek zelfs na de 5e keer pregnyl.
    Ben Woensdag naar de fertiliteits arts geweest stond er een eitje van 19 18 14 op cd 13. Normaal moest ik dan dezelfde dag pregnyl (5000) spuiten en de avond klussen. Nu adviseerde ze de pregnyl gisterochtend pas te zetten en dan gisteravond te klussen. Nu had ik al steekjes en pijntjes links dus ik had het vermoeden dat er al iets aan zat te komen. Om 9 uur pregnyl gezet en voor de zekerheid maar eerder geklust. Gisteravond 20 uur heb ik mijn eisprong gevoeld. Dus dat is dan niet van de pregnyl dat is nog te vroeg.
    Maar kan dat nu dan geen kwaad ofzo?? Misschien is het een hele domme vraag hoor, dan sorry :)

De pregnyl was puur ter ondersteuning maar blijkbaar heb ik dus zonder pregnyl nu toch een eisprong (lijkt me echt sterk dat de pregnyl na 11 uur al werking heeft ipv 36-40 uur).

2. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Hai heb je ook getempt dan weer je zeker dat het je eisprong was. kunnen natuurlijk ook andere steekjes zijn geweest, zeker als je je zorgen maakt. Ik zou gewoon even met de ferti assistente bellen anders. Succes!

3. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Nee heb geen temp bijgehouden maar heb het duidelijk gevoeld. Maak me niet zozeer zorgen hoor t'is meer zo van ojee, wat nu?

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het kan zijn dat je lichaam zelf de eisprong al in gang had gezet. Dus in wezen heb je de Pregnyl te laat gezet en was dit zelfs niet nodig geweest. Dat kan verder helemaal geen kwaad. Jullie hebben zelf op tijd geklust, toch? Succes!

ps Wat ben je trouwens veel afgevallen!!!

5. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Ja wel op tijd geklust, had al een voorgevoel.Maar wou indd denk ik even horen dat het geen kwaad kan :) Thanks!

Wel met hulp afgevallen hoor (maagverkleining).

6. Doortje28

Doortje28 Actief lid

15 okt 2010
    202
    0
    0
    Friesland
    Hai! Heel herkenbaar!! Ik kreeg het advies om op een zaterdagochtend de pregnyl te zetten, maar voor de zekerheid zijn we op die vrijdag ervoor al begonnen met klussen. Zaterdag de pregnyl gezet en 4 uur later voelde ik de eisprong. Voor de zekerheid nog een keer geklust op zondag. En het was raak. Precies 38 weken later op een zaterdag was ik uitgerekend :) Dus geen probleem hoor!! Hopelijk hebben jullie ook meteen succes!!

7. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Kijk dat is super nieuws!! Hopelijk hebben we juist getimed indd :)

8. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    In het ziekenhuis hebben ze tegen mij gezegd dat je geen natuurlijke eisprong meer hebt zodra je de pregnyl hebt gezet. Maar goed, ik zou het anders gewoon even zelf bij je arts navragen.

9. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je lichaam het proces van de eisprong al in gang had gezet voordat de Pregnyl gespoten is, dan heb je ondanks dat wel een eigen eisprong. Is het nog niet in gang gezet, dan zorgt de Pregnyl daarvoor.

10. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Morgen hebben we een telefonische afspraak staan bij de ferti ik zal het eens vragen als ik dat durf :)

11. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Tuurlijk moet je je vragen stellen, daar zijn de artsen voor!
    Een arts is er voor jou en niet andersom, hoor!:)

12. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Ze heeft het gesprek met mijn partner gevoerd en ben het helemaal vergeten. Dag 13 vd volgende cyclus (als die er komt..) moeten we terug. Hoezo dom, oops.

Deel Deze Pagina