Geen enkele zaadcel gevonden deel 4!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door DarkAngel25, 18 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Juffie, je mag gewoon gaan zwemmen hoor! Ik ben al gestopt met de utro...;) Dus dan kan jij ook wel stoppen!!

2. hope2Bmama

hope2Bmama Actief lid

20 jun 2012
    246
    8
    18
    Noorden v/h land
    Hallo Meiden!

Ik ben nieuw op dit forum en dit topic (helaas)

Eerst even een ego berichtje...

Wij zijn gisteren naar UMCG geweest voor intake IVF. Daar werd ons verteld dat Pesa voor dit hele jaar vol zit. Dus 2013 gaat het voor ons pas verder.

Dat het zeker nog een half jaar gaat duren, is echt een klap is ons gezicht! Hadden dit totaal niet verwacht...... En dan nog maar hopen dat er wat te vinden is.

De arts zei; reken er maar op dat het 2 jaar duurt, voor jullie een kindje hebben, als het lukt....

Toen brak ik echt en kon niet meer stoppen met huilen. Zegt ze ook nog; ik vind je vrij emotioneel, als je denkt dat je het niet redt, kun je met maatschappelijk werk praten. Het klonk echt alsof ik overdreef, ik dacht: mag het even, je vertelt me net dat mijn grote wens ms wel 2 jaar op zich laat wachten, mag ik dan even janken!

Mijn man heeft gelijk bloed laten prikken voor HIV en Hepatitis. Binnenkort ontvangen we een oproep voor de uroloog, die gaat nog een onderzoek doen om te zien of er wel/geen zaadleiders aanwezig zijn en of een eventuele verstopping te verhelpen is.

Op de 3e dag van mijn menstruatie moet ik ook bloed prikken, om te zien hoe ik ga reageren op de hormonen en ook voor HIV en Hepatitis. En ik moet in de tussentijd ook nog even 12 kilo afvallen. Ik zit onder het BMI van 35, maar moet toch nog afvallen. Pfff ik hoop dat het me lukt, geen makkelijke opgave, als je kl*te voelt. Maar het moet me lukken.

Oh ja, ze vertelde dat de onderzoeksfase van de Pesa nu is afgesloten en dat alles wordt vergoedt door ziekenfonds, behalve invriezen van zaadcellen,etc.

De Pesa-methode is ook iets veranderd. Ze doen de operatie met ruggenprik of algehele narcose. Ze maken de balzak open, pakken de bal vast en halen dat met een dunne naald de zaadcellen eruit. De laborant kijkt dan gelijk of er zaadcellen in zit, zo niet dan prikken ze nog een keer.

Dat koppie van mijn man, ik zag hem echt denken: ALGEHELE NARCOSE!!!

Zo het is een heel verhaal geworden....

Kreeg net een berichtje van mijn schoonzusje: Blijf postief, er is nog kans, als je een kleintje in je armen hebt, ben je dit allemaal vergeten. Dat is misschien wel zo, maar vind het nogal makkelijk gezegd. Zij was zelf binnen 3 maanden zwanger, dus heeft geen idee, waar ze het over heeft en dat doet soms erg pijn.Ze snapt gewoon niet wat die onzekerheid met je doet en dat het ook wel es kan zijn dat het helemaal niet lukt met ons 2-tjes.

Zal me binnenkort verdiepen en teruglezen in jullie verhalen, zodat ik weet wie wie is en zo. Voor nu even niet...... Pfff zit er echt even doorheen :(

3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    hope2bemama, het traject is lang...jarenlang. Dat is even slikken en erg klote.
    Toch hoort het er wat bij...bij het niet vinden van zaadcellen. wat je nog wel zou kunnen doen is kijken of je terecht kan in een ander ziekenhuis. Misschien zijn daar kortere wachtlijsten. Nijmegen doet ook pesa-icsi en zo zijn er meerdere ziekenhuizen. In nijmegen zou je gelijk goed zitten, mocht er bij de pesa niks gevonden worden dan kunnen ze daar nog een tese doen.
    Bereid je voor op wachtlijst na wachtlijst, het is klote...maar er is niks meer aan te doen dan te kijken in welk ziekenhuis de wachtlijsten het kortste zijn.

sterkte!

4. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    hope2bemama: ja wat panter zegt... sowieso is de mmm een lang traject met veel wachtlijsten. maar idd je kan ook naar een ander ziekenhuis toe.. of eventueel t buitenland, gent/dusseldorf.
    en kwa opmerkingen, je schoonzusje kan idd makkelijk praten.. niemand kan jou verzekeren dat het goed komt, en je een kindje gaat krijgen...hopelijk wel natuurlijk.. maar niets is zeker.

5. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    panter ik duim nog heel hard voor je meid!!! maar sterkte met deze onzekerheid nog... ik hoop gewoon goed nieuws voor je!!!

hope2bemama... inderdaad mmm is een lang traject.. vooral als je nog in de onderzoeken zit helaas... maar weet je niet of je ver van gent/dusseldorf woont?? anders dat geen optie?? als je bij een van die 2 intake gehad hebt dan kun je vaak gelijk starten... weet wel intake dusseldorf duurt ff paar maandjes maar dan kun je gelijk beginnen... erg jammer dat sommige mensen zo makkelijk praten over een kindje kunnen krijgen... heb het zelf ook gehad... sterkte in deze tijd!!!

bob jeetje wat erg van je moeder... wat knap dat ze er zo mee omgaat...

nou morgen weer met elina naar ha toe voor de eczeem... hoor van veel dat het ook kan komen van voeding dus morgen me man ff laten vragen of ze dat kunnen testen of het misschien daar aanligt...

nou geniet nog ff lekker van het mooie weer!! dikke knuffel meiden!!

6. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ps: heb even tussen de bedrijven door een nieuwe echo foto en nieuwe buikfoto in mijn album geplaatst.

Liefs Juffie

7. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    @ Panter prachtige banner en ik duim voor je dat hij nog vele maanden er mag staan..

all zwaai

8. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    @Panter, voorzichtig een blije :)
    Nu nog 11 dagen aftellen...oh meis ik hoop het zo erg voor jullie!! Laat het zo zijn!!

@ricmar nog een weekje!! Duimen draaien voor je :D

@juffie sterkte meis en morgen ook nog!! Snap dat het nu extra zwaar is!! Dikke knuf meid!! Xxx

@junaatje lieverd hoe is t nu met je??

@mona gelukkig maar dat de blauwe plekken meevielen...en gelukkig ben je nog "goed" gevallen had toch veel erger kunnen zijn!! Hahaha en jullie meisje zit nog prima binnen hihihi...

@toen was m'n hoofd leeg...ik weet het even niet meer :)
    Het was echt een drukke maar gezellige dag in Oss...maar wel lang hoor ben ook echt kapot hahaha
    Oh en hartstikke lief meiden voor de lieve reacties op m'n mams...het is heftig en soms ook best verdrietig maar ik kom uit een warm nest met hele lieve broers en zussen en samen staan we echt sterk en humor en lachen maakt echt een hoop goed :D
    Maar vind jullie reacties super lief!!

Xxx

9. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Ricmar: kaartje ziet er goed uit!

@Girl: kunnen ze niet testen, je moet dan zelf kijken op welke voeding ze reageert (melk lijkt me niet, anders had ze dat al eerder gehad ivm flesvoeding
    Ik wil je wel helpen met kijken waar ze allergisch op kan reageren?
    Heb hier een extreem allergisch meisje, dus heb er helaas aardig wat verstand van inmiddels.

@Panter: wat een spanning meis!
    Ga je echt nog een week wachten met testen?
    (zo balen dat ze niet even een hcg test kunnen doen zeg)

@Hope2bemama: de mmm bestaat grotendeels uit wachten helaas.
    Sterkte met het traject!

@Katek: lijkt me echt vreselijk om weer te moeten gaan werken.
    Heb je een flexmoeder?

@Mona: je evenwicht is anders nu je zo topzwaar bent aan de voorkant.
    Doe maar voorzichtig!

@Bob: hoe is je lange dag gegaan?

10. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Oh, ondertussen had je al gereageerd :p
    Ben niet zo snel met bijlezen blijkbaar haha.

11. juna86

juna86 Fanatiek lid

15 nov 2011
    1.784
    0
    36
    Hoi lieve meiden ik haak hier weer even in........ego berichtje dan maar. Weer erg drukke dagen achter de rug op me werk morgen en zaterdag nog en dan eindelijk weekend....maar mijn gedachten gaan uit op het werk dus dat scheelt.....bwn weer erg onzeker over de zwangerschap voel boyke niet goed......ziektes in myn familie alles komt tegelijk....werk en hormonen ik word er gek van! Dus sorry lees gewoon mee maar reageer op een lager pitje

Bob lieverd lekker met je voetjes omhoog! En genieten van je weekend wat super dat ze zo leuk reageerde op je werk

Panter gossie wat een onzekerheid hoe voel je je vandaag? Toch fijn om je banner weer te zien

Dreamer wat fyn je hcg op 0 nu nog je schildklier en op na een plakbeeb

Kipjes lekker aan het genieten van je honeymoon? Hihi

Da 10 juli almost....spannend hoop op meer duidelijkheid

Mona meis toch opletten hoor! Das echt schrikken

Juffie succes morgen dat zyn helaas geen leuke dingen .....heb je rond gekeken voor nieuw werk knuffel

Sorry deed ut even uit mun hoofd...

12. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Sorry máár heb niet het idee dat het raak is.heb buikpijn.pijn in de liezen maar dat heb ik elke maand:-#

13. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    girl: ben benieuwd morgen bij de huisarts?

juna: knuffeltje!!

all: ik moest vandaag werken.. (bso) was mijn laatste keer daag, dus afscheid nemen.. zouden 16 kinderen zijn.. mogen jullie raden hoeveel afmeldingen we hadden vandaag op de groep

14. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    13 zeg ik

15. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    nee 16 afmeldingen! was een leuk afscheidsfeestje met 0 kinderen

16. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Jeetje wat lullig

17. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    ja... had sommige kinderen nog wel even gedag willen zeggen...

18. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Das sneu!! Dat voelt niet fijn...:(

19. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    dreamer wat denk jij dan ivm eczeem?? je mag me best helpen :) lief!! wil graag dat de kleine meid van haar jeuk afkomt..

da jeetje das wel jammer zeg...

20. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    laatste schooldag... hadden op de hele bso 25 kinderen ofzo.. van de 100

Deel Deze Pagina