Hoi dames, Het is lang geleden dat ik hier geweest ben! Hoop gebeurd in de tussentijd waardoor me vriend en ik gewoon lekker hebben genoten van elkaar! Ondertussen pesa behandeling gehad en er is zaad gevonden! Heel erg opgelucht, nu wachten tot 18 april voor intake gynaecoloog Nu heb ik een vraag: Wat kan ik daar verwachten? Hoelang duurde het bij jullie vanaf dat moment tot terugplaatsing? Alvast bedankt! Liefs Kirsten
hoi meiden, vinden jullie het goed als ik ook hier in haak??? voordat ik alles heb terug gelezen... haal ik alles alweer door de war hihi probeer het eventjes uit mijn hoofd da: hoe voel je je nu? nog last van je mond? katek: vond het al wat stil rondom onze katek ik dacht ja katebeeb is er.... maar ze zit nog in mama's buik...... is alles nu klaar??? kan ze komen??? juffie: hoe was je gesprek vandaag??? ben zo benieuwd zonnestraal, kiyeko, & kipjes: hoe voelen jullie je??? hier echt helemaal geen klachten vind het af en toe maar raar.. bailey: fijn dat het goed met je gaat.....lekker genieten nu eh!!! hoe gaat het met jullie andere wondertje??? 11 maanden alweer, time flies!!!! panter: bijna 3 april....spannend he!!!! dreamer: hoe issie daar? smurf en hope: hoe gaat het met jullie?? en annaatje: moest jij een deze dagen ook niet weer na Gent??? ben benieuwd hoe het met je gaat.... sweet lilly: long time no uhmmm speak ahha.... hoe issie???? en met beebje???? monatoetje: heel veel sterkte voor morgen meiss!!! en liev: hoe gaat ie???? 31 weken alweer volgens mij??? uhmmm.... weet het niet meer uit mijn hoofd sorry voor degene die ik vergeten ben.. hier verder alles goed, drukke dagen achter de rug, nog 2 te gaan......net nog even na de prenatal geweest sjezus wat was het daar drukkkkkk wowwwiee!!! hihi... maaar heb grote onderbroeken en een jumpsuit super leukkkk....ik heb een buik....al flinker vind ik...aangezien ik normaal geen buik heb....maar denk nog dat dit door de spuiten komt kan dat? de onderbroeken zitten me tenminste wel heerlijk haha......en verder dus neeerrggeeennss last van......soms maakt het me bang van hoor dit wel??? andere kant ook blij dat ik niet ziek ben enzo....
Kirsten: ten eerste van harte gefeliciteerd!!!!!!! super fijn dat er zaad gevonden is...bij ons uhmm, even denken hoor.. was er 15 november 2011 zaad gevonden....en 26 januari heb ik de eerste spuit gezet, 11 februari 2012 eicelpunctie en 16 feb terugplaatsing....in welk ziekenhuis zitten jullie??? spannend allemaal eh meiss.....maar er is zaad gevonden!!!! geniet van elkaar xxx
Wij zitten in rdam Erasmus.. Ja er is al een hoop spanning weggevallen nu! Ik weet nog dat we de uitslag kregen leek net alsof ik Weer examen had gedaan hahaha alleen t wachten wordt wel Zwaar! We hoorden dat we 18 april dan intake hadden en dan pas in juni naar een voorlichting konden... Bij jullie was alles wel snel zo te lezen maar was jij al onderzocht of allen je man? Verwacht niet dat ze bij mij wat vinden was vorig jaar nog onderzocht door gynaecoloog en toen was alles goed!
@ ik haak ook hier even in en doe het eventjes uit mijn hoofd. @ katek, Lekker de laatste dingetjes afmaken. Denk je dat ze eerder komt ? @ da, Auwww , pijn in je mond is verschrikkelijk ! Hoe is het nu ? @ bailey, Fijn dat je je beter voelt ! Sterkte met je rug ! Merk je nu dat je buik sneller groeit bij de tweede ? Of valt het mee ? @ jarigen : gefeliciteeeeerd @kirsten, Gefeliciteerd meid, wat een superrrr nieuws Ik kan je vraag niet beantwoorden helaas. Ik hoop dat jullie gauw kunnen beginnen. @ anna, Hoe was het in Gent ? Of heb ik dat gemist ? @ mona, Sterkte de aankomende dagen. Dikke knuffel voor jou. @ dreamer, Spannend he !! We helpen je erdoor heen hoor @ ego, Even een update van de afgelopen dagen. Mvm is langs geweest vorige week dus heb al een krat volgepiest Verder belde de vk of we eerder wilden komen dus zijn we gister voor de intake geweest. Tijdens het gesprek kreeg ik een opvlieger ofzo dus ik vest uit, sjaaltje af , werd ik knalrood en duizelig !! Schaamde me dood haha, echt zwanger he zei ze hihi. Bloed is getest en suiker en ijzer. Helaas was mijn ijzer veel te laag dus ik moet voor een uitgebreide bloedtest. Ik snap er niks van want eet super gezond, slik vitamines en eet juist veel spinazie, appelstroop noten en tomaatjes waar veel ijzer in zit. Dus maar even afwachten wat daar uit komt. Verder volgende week een termijnecho in het ziekenhuis en ook een controle voor de eierstokken. En dan 10 april een termijnecho bij de verloskundige. Verder hebben we informatie gekregen over de nekplooimeting, dus dat word goed nadenken over of we dat willen. Zijn er meiden die een nekplooimeting hebben laten doen ? Sorry voor mijn lange verhaal !! Knuffel voor iedereen !!
Jaaaa.. Precies zo gevoel Kirsten!!! Superrr Wij zijn in Gent onder behandeling....we waren in NL beiden onderzocht....bij mij was er niets aan de hand en mijn vriend heeft geen zaadleiders....in belgie hoef je bijvoorbeeld niet op de bloeduitslag van t chromosonenonderzoek te wachte werd ons verteld.....dus toen de tese werd gedaan mochten we 12 dec terug komen voor hoe nu verder....wat NL alleen vergeten was een bloedonderzoek te doen na het CF-gen bij ons beide dus daar moesten we op wachten een kleine 6 weken geloof ik... Maar als je er eenmaal inzit vliegt de tijd tenminste zo hebben wij dat ervaren....ieder ziekenhuis heeft een ander beleid
Hey Lieverds, Wij zijn weer thuis. Half 6 waren we aan de beurt, meteen eerst de echo maken, weer kon die mijn linkereierstok moeilijk vinden, maar na wat geduw (auw..) kwam die dan toch in beeld, gelukkig. Alles zag er prima uit, geen cystes en een hoop nieuwe follies die lagen te wachten. Meteen heeft dokter s. ook mijn nieuwe schema opgesteld. Ik moet nu Puregon gaan spuiten 125ie per keer. Vorige keer had ik gonal-f maar hij wilde nu Purgegon gaan proberen, (dit wilde ik zelf ook het liefste dus kwam goed uit) De pen heb ik al meegekregen maar ze konden me niet voordoen hoe ik de ampul erin moet doen? want die hadden ze niet meer daar, hopelijk lukt het me. heb recept meegekregen en morgen bij mijn eigen apotheek gaan bestellen. Verder moet ik nu op dag 7 terugkomen i.p.v. dag 8. Omdat die toch wel een klein beetje "bang" is voor overstimulatie, en mocht ik nu dan weer niet goed reageren op de puregon dan heb ik nog een dag langer om extra te spuiten. Dr. s. was er vast van overtuigd dat het nu wel goed gaat, hoop ik ook, als hij positief is ben ik dat ook! Ongeveer op 1e paasdag moet ik gaan beginnen met spuiten van Puregon, moet dat s'morgens of s'avonds ben ik vergeten te vragen? Op dag 7 wordt de echo door de vrouwelijk arts gedaan daar, dokter H. Want dokter s. is van 2 tot 16 april afwezig. Heb er veel zin in weer te beginnen met nu dan hopelijk een echte goede ronde. maar vind het ook een beetje eng, wat betreft weer te weinig of overstimulatie. Maar ik wordt goed in de gaten gehouden dus we gaan er weer voor. Liefs en een hele fijne avond. Liefs xxx Juffie Ps: Reageer morgen op iedereen. Pas goed op jullie zelf meiden!
Ja dat klopt ook wel je leeft beetje van afspraak naar afspraak. Cf. Gen hebben ze ons al op onderzocht me vriend is drager en ik niet dus dat is gelukkig ook goed! Nu is t echt aan mij om de andere helft aan te leveren haha
@Kipjes: wij hebben wel een nekplooimeting laten doen. OOK heeft het ook gedaan. Haha echt zwanger jij idd Super dat MvM is langsgeweest! @Kirsten: gefeliciteerd! Het ligt echt aan het ziekenhuis hoe snel alles gaat, dus aan ervaringen van anderen heb je hier niets, want niemand loopt verder in R'dam. @Katek: ze mag komen! Kom maar op Katekbeeb @DA: hoop dat je je al wat beter voelt meis! @Bailey: rug of bekken? Hoop dat het snel beter gaat. Gaat een 2e zw sneller? @Juffie: fijn dat alles er goed uitzag en jullie mogen starten! @Juna: grote onderbroeken? Ik zie nu echt van die mega witte omaflappen voor me Ik heb gewoon strings gedragen de hele zwangerschap (op het einde wel een maatje groter haha) Alleen onderflappen na de bevalling voor die matrassen hahaha. (jij denkt matrassen? wacht maar tot je je kraampakket ontvangt, dan weet je wat ik bedoel ) @All: als mn ei op dag 17 of dag 18 komt, dan heb ik letterlijk een paasei Maar hoop dat mn ei iets eerder komt. Dan kan ik het paasweekend mooi even rustig aandoen, kan manlief voor ons meisje zorgen en ik met de beentjes omhoog haha. (maar ben heus niet zenuwachtig hoor *grin*)
Juna met ons meisje alles goed, ze groeit als kool en is heerlijk vrolijk. Kipjes, ja mijn buik groeit nu veel sneller ik zou het niet meer kunnen verbergen haha. De vk vertelde dat je baarmoeder nooit meer zo klein wordt en daarom groeit het allemaal sneller bij een volgende zwangerschap, echt genieten weer een buikje wij hebben geen nekplooi meting gedaan. MvM eindelijk geweest wel leuk hé weer een testje doen enzo. Dreamer meer mijn stuitje eigenlijk, had het bij de eerste ook. Het komt door de zwangerschap dus gaat gelukkig over. Het is nu.wel heftige de pijn helaas. Ja deze zwangerschap gaat zo vlug met soms echt even bewust genieten. Ben deze week begonnen met neutrale kleertjes uit te zoeken die een eventuele jongen ook aan zou kunnen. Heerlijk op al die kleertjes weer te zien.
@Bailey: haha ik heb toevallig zondag de laatste maatjes 50/56 de kast in gedaan! Mn meisje is erg klein namelijk, dus ik weet nog precies welke kleertjes we allemaal hebben haha. Heb je het gevoel dat het een jongen is? Balen van je stuitje ja.
Kirsten welkom terug! Bij ons was met pesa in okt 2010 zaad gevonden en in dec hadden we de voorlichting voor prikinstr. toen kregen we meteen de recepten voor de medicatie mee en kon ik in januari beginnen. Ik heb zo´n 28 dagen medicatie gehad tot punctie en 3 dagen later tp. Spannend he?? Juna ja alles klaar, alleen nog schoonmaken en tassen nog eens langslpopen enzo maar alles nu in huis, geeft me veel rust. lekker he shoppen voor zw.kleding! Kipjes ik weet niet of ze eerder komt, ik roep steeds dat ze vast in week 39 komt.. we zullen het zien! Gek he dat je ijzer dan zo laag is.. wij hebben geen nekplooimeting laten doen, we dachten, wat als het niet goed zou zijn.. dan zouden we het kindje toch houden.. vandaar die keuze. En met 20 weken echo kunnen ze eventuele afwijkingen ook zien. Krijgen jullie ook een GUO? Juffie de ampul doe je erin zoals een inktpatroon. Hebben ze verder wel uitgelegd hoe die werkt? Op internet kun je wel een instructie filmpje vinden, staat volgens mij in de gebruiksaanwijzing, of je moet even googlen. De injecties deed ik altijd in de ochtend. Moet zo veel mogelijk rond hetzelfde tijdstip dus even kijken wat handig is ivm werk en weekenden. Spannend he!! Dreamer wel leuk een paasei!
Inderdaad Katek heel spannend! Nee kon niks uitleggen want ze had geen ampul, is het zoveel anders dan de gonal f? Die ik hiervoor gebruikt heb? Succes met de laatste loodjes, spannend meid! Liefs juffie
kipjes wij hebben geen nekplooimeting gedaan. we wouden het toch houden als er wat zou zijn. met de 20 weken echo kijken ze ook alles super goed na!! juffie bij mij konden ze het ook niet laten zien. ze hebben die ampullen daar niet. maar ik ben toen bij apotheek geweest en daar wist toen 1 iemand die het zelf ook had gebruikt hoe het werkte. en op google ff zoeken. maar het is echt simpel. dreamer zeker leuk een paasei!!! volgens mij was die van mij vorig jaar ook dicht bij dee pasen en die was raak!! moet goed komen!!
bailey fijn dat het goed gaat!!! alleen balen van je rug zeg!! lekker een pittenkussen erop leggen lekker warm!!
Goed in de gaten houden DA. In okt heb ik er 1 laten wegsnijden 3 dagen later met ambulance thuis opgehaald en 4 dagen in het ziekenhuis gelegen. Goed in de gaten houden hoor meid wil je niet bang maken hoor, want dat kwam bijna nooit voor zeiden ze. Laat je niet met een kluitje in het riet sturen, ze zeggen vanalles 'ja mevrouw de 3e dag is altijd het ergste goed koelen' als jij denkt of voelt dat het niet goed is eisen dat je terug kunt komen meteen! Ow meissie weet precies hoe het voelt bleh vreselijke pijn, was toen zo blij met morfine echt een wondermiddel! Pas goed opjezelf meid! Eet wat vezels brinta met rietje, bouillion soep, yohurt! Niet teveel zakjes ibuprofen bruis is niet zo goed voor je cyclus vertelde ze mij toen....ik pakte altijd bij die ibuprofen nog 2 paracetamols, dat mag gewoon. En vraag aub een maagbeschermer want die brufens zijn ook niet goed voor je maag! Denk aan je meis! Liefs juffie
Juffie de glonal f heb ik niet gebruikt. De puregon pen is echt een pen, open draaien, patroon er in en aan het uiteinde moet je de voorgeschreven eenheden draaien (komen cijfertjes te staan). Enige waar je om moet denken is dat wanneer je te ver draait je niet terug kan draaien dus dan moet je hem helemaal uitdraaien en dan weer indrukken en opnieuw draaien. Ik had volgens mij 125 ie. en patronen van 600 of 900. Daar kun je dan een paar dagen mee. Goed bijhouden in het boekje hoeveel je hebr gebruikt enn wat er nog in zit. Er blijft vaak iets over wat je weggooit maar dat is normaal. PuregonPen Het ontsmetten van het patroon en van de buik hoeft niet, dat doen ze alleen in de video. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Da oh vreselijk! Milkshakes, ijsjes?? Sterkte meid.. bleh!
Bedankt Katek voor je uitleg. ik moet ook 125ie gaan spuiten, had gisteren inderdaad al een filmpje gevonden op internet komt wel goed. Inderdaad als je te ver draait gaat het niet terug, dus was al in de paniek dat mijn pen stuk was, maar is allemaal weer goed gekomen. Pen heb ik gisteren al gekregen in DD, want volgens de assistente krijg je de pennen niet in Nederland. De vorige keer kreeg ik de medicijnen via fertizorg in Sittard nu heb ik een recept en moet ik naar mijn eigen apotheek gaan. Hebben ze daar die spullen wel? Hoe is het met jou meis? Rustig aan doen en pas goed op jezelf he! Liefs Juffie
Ik heb mijn pen gewoon in de apotheek kunnen halen evenals de medicatie. Zou kunnen dat ze het moeten bestellen maar ik heb er nooit problemen mee gehad moet ik zeggen. Vond het overigens een hele fijne naald om te prikken, veel beter dan de deca.. Ja ik zal rustig doen.. heb er echt moeite mee! Denk dat ik het gras vandaag eens ga maaien! Kan echt niet stil zitten! Hahha.