tegen mij is wat anders gezegd... maar goed, heb er sowieso geen zin meer in.. merk aan mezelf als ik weer een gesprek gehad heb dat t juist minder gaat.....
weet niet of het ging om je dwang klachten maar ik heb een heel goed boek gekocht dat heet Dwang Dwingt.. misschien ook iets voor jou?
waar ik t meeste last van heb is een angststoornis.. en paniekstoornis met agorfobi.... en borderline op de achtergrond.
panter: tegen mij is gezegd door ggz dat als ik doorga en dus naar t volgende gesprek ga ik die 200 eigen boven op mijn eigen risico moet betalen.. en via mijn eigen zorgverzekering heb ik opgezocht in hoeverre ik gesprekken vergoed krijg, en dit is dus 20 euro eigen bijdrage per gesprek
Ah dan denk ik dat ze je aanmelden voor een ander soort gesprek ofzo...als je in je behandelplan afspraken hebt gemaakt bepaalde therapiën te gaan volgen en ze hebben jou er na dec 2011 voor aangemeld dan is het idd zo dat je eigen bijdrage moet betalen. hebben ze je voor dec 2011 aangemeld daarvoor dan hoeft dat dit jaar nml nog niet. Gaat het pas volgend jaar in.
Wij hebben alle patiënten overal voor aangemeld eind nov 2011 Zodat ze alles nog wel vergoed kregen...
DA daar heb je gelijk aan.. maar ik merk bij mijzelf dat mijn angst zich uit in dwang zeg maar. In principe is het zo dat jouw angst jou dwingt bepaalde dingen (wel of niet) te doen.. iemand mee vragen in de auto, route goed uitstippelen etc.. of zie ik dat verkeerd?
ik weet niet.. ik zie dwang meer zo van ik moet 3x de klinkt omlaag doen voor ik de deur open doe want anders.... (niet dat ik dat doe hoor) ik vraag iemand mee omdat ik bang ben, vraag ik niemand mee ga ik niet....beetje moeilijk uit te leggen..
zit net mijn mails terug te kijken, en over 4 maanden is het 4 jaar geleden dat ik mijn vader gezien heb..... nu ik erover nadenk is dat eigenlijk best wel lang........heb met mijn man afgesproken, dat we langzaam gaan sparen voor 2 vliegtickets richting mijn vader (mocht de relatie tussen mijn vader en mij zo blijven hoe t nu is)
Ik ben bang voor brand dus de stekkers gaan er hier uit bij sommige apparaten, en ik controleer het gas of dat goed uit is. Ook ben ik bang voor in brekers of insluipers dus die ik alle deuren op slot en soms als ik niet goed in mijn vel zit moet ik soms 2x kijken of de kaarsjes uit zijn bijv. ik zie het ook meer als angst dan dwang, het is niet zo dat ik per se alles 3 keer moet aanraken of zo, maar als ik voel dat ik moet gaan kijken dan moet dat wel anders wordt ik naar.
katek: oh nee zo ervaar ik t niet..wat ik wel heel sterk heb is, als ik bijv ga slapen, en ik weet dat ik de volgende dag bepaalde papieren moet hebben, en ik heb ze niet klaargelegd, slaap ik heeeel slecht, heb dan ook nog wel eens de neiging om snachts op te staan en t alsnog klaar te leggen.. en ook ben heel erg bang om te laat t komen, ik vertrek naar mijn werk 45 minuten van te voren terwijl t 20 minuten rijden is.. heb wel eens geprobeerd later te vertrekken, maar dat lukt me niet.. valt dat onder dwang dan?
sja vind ik lastig te zeggen.. wat is dwang dan he? ik denk dat we gewoon graag de touwtjes in handen willen houden en de controle over alles willen houden. In principe is daar niks mis mee, maar als je merkt dat het je belemmerd in je dagelijks functioneren dan moet je er wel iets mee.. ik heb 1 x een tijdje cognitieve gedragstherapie gevolgd.. pff dat was niks voor mij.. zegt ze; ja en dan brand je huis af, en dan, je bent toch verzekerd? Ja maar daar gaat het niet om.. je wilt het gewoon niet mee maken zeg maar..
ja ik denk ook meer dat het de controlle is hoor... maar dit belemmerd me niet in mijn dagelijks leven, dat wat me wel belemmerd, is mijn angststoornis.. ik zou eigenlijk vanmorgen boodschappen doen.. maar dat ga ik nou straks met mijn man doen, als ik t alleen gedaan had, had t goed kunnen gaan hoor, maar vaak dan is t net alsof ik zwevend door die winkel ga, ben er wel maar toch ook weer niet.. heel appart..
Mmmm merk sinds vandaag eigenlijk vreemd genoeg niks meer aan mijn buik.....?!?! hopelijk zijn ze morgen wel nog wat gegroeid? 9.45uur weer naar DD morgen. Juffie