WOW Juffie!! Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!! En wat bizar snel!!! Ik ben wel benieuwd naar je verhaal idd. Dacht dat ik al snel was hihi. Is alles goed met je meisje? Je bent wel 3 weken te vroeg bevallen toch bijna! Zal wel kleintje zijn of niet! Ga maar lekker genieten van je dochter!!!
Nee qua pijn gaat het niet zoals bij mij. Ik ben met 41 weken gestript. Toen had ik 2-3 cm ontsluiting, baarmoedermond was bijna weg en alles was al mooi zacht. VK was zeer positief dus ik ook. 's Avonds idd ook met stopwatch tijd bijgehouden en had om de 5 minuten harde buiken. Maar totaal geen pijn en daar wacht je toch op. Het was niet heel comfortabel maar er gebeurde niets. Met 41.2 weer gestript en toen zette het 's avonds iets meer door maar nog steeds geen pijn. Wel erg veel slijmverlies gehad. 's Nachts ook gedoucht want als et (voor)weeen waren zou het blijven en anders was het valsalarm en zouden de harde buiken verdwijnen. Baalde als een stekker toen het laatste dus gebeurde. En toen werd ik met 41.3 weken volgende ochtend wakker na met weer niets en had ik het helemaal gehad. Ik weet precies hoe je je voelt!! Ik had al paar nachten slecht geslapen en dacht ik ga overmoeid die bevalling in. Dat is niet goed! Verloskundige gebeld en die is gekomen. Ik had toen al 4 cm ontsluiting maar dus gewoon geen weeen. En tja die heb je wel nodig haha. Had aantal opties maar wou eigenlijk wel gewoon moeder natuur afwachten. Wel zou ik even naar het ziekenhuis gaan om even aan de CTG te liggen en te kijken hoe de kleine het deed wat betreft placenta en vruchtwater. Maar ik was net in het ziekenhuis beland en verloskundig van het ziekenhuis kwam binnen en zei: 'zo we gaan je inleiden'. Je kunt snappen dat ik beetje schrok van die zin. Ik zo van uhhmm ik kwam toch alleen voor onderzoek? Ja zegt zij maar je bent het zat?? Ik zo van ja eigenlijk wel maar wat zijn m'n opties? Die waren dus gelijk inleiden, volgende dag om 07.00 uur melden om in te leiden, af te wachten en anders met 42.0 weken zwangerschap zowieso ingeleid te worden. Binnen 5 minuten besloten leidt me maar in! Half uurtje later waren m'n vliezen gebroken en heb ik beetje weeen-opwekkers gehad en binnen 4 uur was mevrouw er al. Iedereen vond het bizar snel ook omdat ze sterrenkijkertje was. Ik vond het allemaal wel prima en vanaf toen kon het genieten beginnen hihi. Dus snap je helemaal hoor. Je let op alles wat je voelt en alles wat anders is dan anders maar je weet het gewoon niet. Ziekenhuis zegt dat ik weeen-zwakte had en dus wel weeen heb gehad maar het niet doorzette naar pijn zeg maar. Volgens verloskundindige was dit onzin. Ach iedereen beweert van alles maar luister idd gewoon naar je eigen gevoel en volg dit!!! Succes met de laatste loodjes!
@ juffie Gefeliciteerd !!! Wat een mooie naam. Hier ook erg benieuwd naar je verhaal. Heel veel liefde geluk en gezondheid toegewenst !! En nu genieten !!
ricmar jeetje wat heftig allemaal!! heel veel sterkte!! juffie jeetje wat snel zeg! gefeliciteerd met jullie dochtertje!! en een super leuke naam!! geniet er lekker van. ze zijn zo groot!! bob had verwacht dat jij ook vandaag wel super mooi nieuws had!! en weet hoe het voelt dat je denkt en hoopt dat ze komt hier ook vaak vals alarm gehad van kleine meid en uiteindelijk inleiden omdat ze niet wou haha..
@Panter...nou volgens mij ga ik de 45 weken nog halen... Vandaag alleen zeurende pijn in de onderbuik dus helaas ik zit m'n tijd wel uit tot de afspraak van maandag bij de vk... Dan ook doorverwijzing gyn...hopelijk is ze er nog dit jaar en anders toch januari zoals ik al had geroepen... Heb me er maar bij neergelegd want merk dat het mijn humeur niet ten goede komt... Ben echt een beetje neerslachtig aan het worden...dus ik hou ik me een beetje rustig...
Hier alles goed. Ze heeft nog wat moeite om de temp goed te houden maar komt goed. Is een kleintje 47cm en 2920 gram 'zwaar'.
Ohh juffie das idd kilo minder als onze dochter!! Maar lekker veel kangaroën met haar om haar met jouw warmte warm te krijgen en te houden!! Heerlijke momentjes zijn dat. Geniet geniet geniet.
JUFFIE!!!! GEFELICITEERD!!!! Wauw wat snel zeg!!! En wat een leuke naam!! En 37wk, das een klein meisje . Bob, ik snap helemaal hoe je je voelt meid!!! Dat had ik ook hoor!! Je hebt er niks aan, maar je meisje komt eraan hoor!!! Dreamer, op de blauwe wolk!!! Wat super!!! Jongetjes zijn zooooooooooooo leuk!! Ik ben zo vreselijk verliefd op B.eau!!! Nu lekker genieten meis!! Oh en thanks dat ik vragen kan stellen aan je over de KMA!! Ricmar, wat klote allemaal zeg!!! Pfffff!! Hele dikke knuffel!! Kiyeko, Juna...hebben jullie al een beetje een ritme?? Bailey, sterkte met de zieken!!!
Nou sinds afgelopen zaterdag dus weer opgenomen. Bloed geprikt, urine onderzoek, en hieruit bleek dat ik dus weer was uitgedroogd, maar ook dat mijn lichaamsfuncties langzaam aan t uitvallen zijn. Kreeg de tijd om te eten maar t lukte niet, bleef t uitspugen. Gister weer bloed en urine onderzoek gehad en de waardes waren slechter dan toen ik binnen kwam. Ik werd van de verpleegafdeling naar de kraamafdeling verplaatst zodat ze de kleine beter in de gate kunnen houden. Ook was er t besluit gemaakt dat ik een sonde zou krijgen. Nou t inbrengen ging wel, maar toen die eenmaal zat begon ik weer te spugen. Na ong. een uur was ik t zat, raakte in paniek, dat ding moest eruit! Maar t mocht niet, waardoor ik een paniekaanval kreeg, nou een oxazepam (of zo iets) later riep ik de broeder erbij dat t niet ging, ik moest weer spugen. Bed onder, mezelf onder... De broeder ook een.beetje hihi, maar ik spuugde dus mijn sonde uit via mijn mond terwijl die nog aan mijn neus vast zat, dus de broeder trok mijn sonde via de neus eruit waardoor ik nog meer moest spugen. Nou een douche later wouden ze hem weer opnieuw inbrengen, maar no way dus he! Dus tegen t advies in krijg ik nu de tijd om te eten en t binnen te houden. Maandag weer bloedonderzoek en er moet een stijgend lijntje te zien zijn anders gaan ze me dwingen weer een sonde te nemen. Mocht er maandag een stijgend lijntje zijn krijg ik keer tijd! Zit er veel verbetering in dan mag ik misschien naar huis. Anders pas na de kerst een keer. Voor nu gaat t redelijk, ik probeer zoveel mogelijk te eten, maar zit erg snel vol, en alles ligt zwaar op de maag. Gelukkig krijg ik via t infuus elke dag iets voor mijn maag om hem rustig te houden en dat helpt goed want heb sinds gister niet meer gespuugd. Nu dus mijn best doen, want die sonde is geen doen! Verder voel ik ons meisje elke dag wel een keer schoppen, echt kei grappig! Verlang erna om meer te kunnen genieten, en eindelijk te kunnen gaan shoppen...
DA wat naar dat de sonde niet is gelukt...jammer want meestal helpt het wel. Maar uitdrogen is ook geen optie meid, je lichaam breekt zichzelf af dan. Ik hoop toch echt dat het snel beter gaat, of dat de sonde wél blijft zitten en je erdoorheen helpt. sterkte meid, ik vind het echt verschrikkelijk voor je dat je zo'm hel van een zwangerschap hebt.
Panter, ik blijf de sonde zo goed voelen in mijn keel, werd ook niet een beetje minder ofzo, echt een rot gevoel. Elke keer als ik slikte had ik t idee dat er wen knikje in kwam en dan tegen mijn keel aan duwde. Waardoor ik dus moest spugen.
Ze kunnen hem ook via je buikwand inbrengen, maar das nogal drastisch. Maar mocht het je kunnen helpen is het mss toch een idee...al weet ik niet of dat wel kan met een zwangerschap...dat moet operatief erin gezet worden. Vind het vreselijk....kreeg je geen verdovingsspray bij het inbrengen? Wij doen op het werk er altijd wat instalgel op wat je ook bij het inbrengen van katheters gebruikt...mss had je dan niet zo'n rotgevoel gehad. Idd na het inbrengen voel je hem nog iig 3 uren zitten voordat dat gevoel minder word.
Nee via de buik lijkt me echt eng! Nee ze hebben hem in water gedoopt en moest slokjes water drinken tijdens t inbrengen. Maar t inbrengen was t ergste niet, toen die op zijn plek zat was vreselijk.