DE BESTE WENSEN VOOR JULLIE ALLEMAAL LIEVE MEIDEN!!!! Hier alles goed! De drukte van de feestdagen is weer voorbij en manlief is weer aan het werk. Ik neem me iedere keer voor om in te loggen en te reageren maar ik kom tijd tekort op een dag. Vraag me niet wat ik allemaal doe maar m'n dag vliegt om. Volgens mij hebben meer mensen hier last van want ik hoefde gelukkig niet heel veel bij te lezen hihi. Met de kleine meid gaat alles goed. Vorige week voor het eerst naar het consultatiebureau. Ze was toen exact 5 weken oud en 6 cm gegroeid in de lengte en 800 gram qua gewicht. Netjes dus. Ze heeft wel erg last van krampjes en dat is wel heel erg zielig om te zien. We voelen ons dat wel erg machteloos omdat je niet veel kunt doen alleen wat zorgen voor verlichting. Maar goed volgens CB is het het ergst tussen week 4 en 8 dus we zijn er bijna haha. Hoest met de andere baby's? En de mama's? Zonnestraal en Kipjes hoe gaat het met de KMA van jullie kleintjes? Zijn ze weer helemaal happy? En Bob jullie kleintje is alweer bijna 2 weken? Gek he dat ze er al gewoon helemaal bijhoort en je haar echt niet meer weg kan denken! Ik was trouwens ook binnen een week al m'n kilo's kwijt. Had gehoopt dat ik onder m'n startgewicht zou komen als buffertje hihi maar hang al 4 weken op m'n startgewicht. Ga eind van deze maand m'n hardlopen weer eens oppakken dus ben benieuwd wat er dan gebeurt omdat ik dan ook langzaam ga afbouwen met de borstvoeding. Juffie heftig hoor die stuwing en ook nog een borstontsteking. Jammer dat niet eerder iemand het doorhad en je er mee hebt doorgelopen! Hopelijk is het snel weer over en ben je weer helemaal fit en kun je optimaal genieten van jullie meisje! Panter, Annaatje, Videlsje, Elisa hoe gaat het met jullie? En DA heerlijk dat je thuis bent! Mooi buikje trouwens! Ook spannend dat jij ook weer plannen hebt om voor een brusje te gaan!! Leuk!! En degene die ik niet persoonlijk benoem, alles goed? Ik heb me net aangemeld voor babyzwemmen. Helaas wel een wachtlijst dus hoop dat ik snel terecht kan. Voglende week begint m'n cursus babymassage. Erg veel zin in om dat samen met m'n meisje te gaan doen! En Juna je vroeg nog wanneer ik weer moet werken. Ik ben nog 2 maanden vrij dus hoef nog lang niet naar werk. Heb nog wel een cursus van m'n werk waar ik wel heen ga maar verder nog neit bezig met m'n werk en kan ik m'n hersenen nog ff uitlaten hihi. Ik ga dan trouwens 28 uur werken. Ene week 3 dagen en andere week 4 dagen. Nou ik ga zo weer borstvoeding geven...nog een paar weekjes en dan moet ik alweer afbouwen! Voelt gek. Ik sta er wel 100% achter om over te stappen op kunstvoeding maar merk wel dat ik er mee bezig ben dat ik ga stoppen! Voor nu dus maar extra van genieten! Tot snel lieve meiden! x
Hier gaat het wel weer een beetje......wordt langzaam minder, maar nog helaas niet over, zonder ibuprofen kom ik de dag niet door, wat vreselijke pijn! Ons meisje doet het gelukkig erg goed, morgen belt het consultatiebureau voor een afspraak ben wel benieuwd wat ze weegt ect...alleen na de fles 'reuteld' ze heel erg met haar ademhaling, en sinds gisteren komt na de fles ook wat slijm naar boven uit haar mondje, heb huisarts gebeld komt hopelijk morgen ff langs vraag me af wat dat is. Volgens de wijkverpleegkundige slijmt melk erg en moeten we proberen wat water na te geven, wil toch even dat de huisarts er naar kijkt. Gaan nu lekker onze meid in badje doen! Woensdag ga ik met haar naar de osteopaat, ze trekt nog scheef met haar heupen zoals ze in mijn buik zat, en heeft een voorkeurshouding kijken wat de osteopaat zegt! Zo snel ik tijd heb zal ik foto in mijn album zetten van onze knapperd. En idd Kiyeko te weinig uren in een dag, de dag vliegt om met een kleine spruit die houdt je wel bezig! Vraag: tot hoelang hadden jullie kindje een nachtvoeding?
Juffie, wat fijn dat het ietsje beter gaat. Wat vreselijk klote zeg een borstontsteking!!! Kun je vreselijk ziek van zijn!! Hier nachtvoeding...euhm nog steeds . Maar, toen ik bv gaf kwam B.eau 2x in de nacht. En nu met de fles 1x. Ennnnn kwam vannacht pas om 05u, dus das eigenlijk al doorslapen . Ben heulllll benieuwd naar foto van je meisje . Kiyeko, wat heerlijk te lezen dat het zo goed gaat met je . Die krampjes zijn afschuwelijk hè . Vond ik ook vreselijk!! En nog lang niet werken, ook heerlijk!! B.eau doet het prima op de Pepti. Al na 3dg resultaat . Sindsdien ook regelmaat. Slaapt goed, eet goed. En groeit als kool!! En tis zo'n leuk ventje!! Bob, hoest met jou en je meisje?? Knap je een beetje op? Hier 20kg aangekomen tijdens zwangerschap, allemaal vocht. Was ik ook binnen no time kwijt . (nu nog de kilootjes van voor de zwangerschap ). DA, fijn dat je weer thuis bent!! Gaat het een beetje thuis? Vlinder, DD heb ik alleen maar goede ervaringen mee!! En lekker hè ff geen behandelingen!! Vond ik ook hoor tijdens wachttijden. Annaatje, dikke knuf meis!! Gewoon klote een mislukte IUI . Juna, hoest? En met prinsje?? Kipjes, hoest met je ventje? Gaat het beter met de Pepti?? Panter, respect voor jouw keuze!! Pffff moeilijk hoor. Mijn man en ik hadden met elkaar ook al een grens afgesproken, dus ik snap wel dat er op een gegeven moment een grens aan zit. Hier alles goed, ben veel alleen met B.eau want manlief werkt. Ik geniet me suf!!! Hij lacht al naar me, *smelt* en kletst al met me. Maw, hij veranderd nu al en gaat me veel te snel allemaal.
Hier als ze zich meldt. Vannacht was het 2 uur en 5 uur maar twee avonden ervoor was het 7 uur pas dat ze honger had. Das wel nadeel van borstvoeding. Denk dat het per kindje verschilt als je flesvoeding geeft.
Ok verschilt dus echt die nachtvoedingen. Hoop dat consultatiebureau snel contact opneemt kan ik daar mijn vragen op tafel gooien. Heb straks zelf maar eens gebeld, ze vonden het ook vreemd dat nog niemand contact had opgenomen, dus als het goed is gaan ze dat morgen doen....ben benieuwd. Maak me alleen wat zorgen over dat slijm wat ze spugt zo na de voeding, is niet veel loopt zo wat uit, maar had ze eerder nooit, ben 'bang' dat ze een verkoudheidje heeft opgelopen of zo....? hoop dat de ha morgen even langs wil komen. Morgen komt ook de nieuwe magnetron/oven, die ging vorige week ineens kapot, balen! nu doen we alles met de flesverwarmer maar dat duurt zo vreselijk lang en de melk wordt niet fatsoenlijk warm...vannacht nog en morgen een nieuwe magnetron gelukkig! Geniet ze allemaal meiden!
Juffie voor flesvoeding mag je toch tegenwoordig gewoon heet water rechtstreeks uit de kraan halen?? Dat had ik begrepen en zie ik iedereen in mijn omgeving ook doen. Of heb jij ander advies gekregen??
Weet iemand antwoord op mn vraag of je na iui met pregnyl mag testen op dag 14 al Is t dan al uit je lichaam Ben aan t wachten op ongi bhh Net lkkr uur weze fitnessen, was superrrrdruk
Hoi meiden Sorry geen tijd om bij te lezen. Verhuis stress op en neer rijden en genieten van me prinsje. Hij doet het zo goed. Slaapt sinds 4 weken door. Laatste fles om 11u eerste om half 8 hihi tot gauw xxxx
O ja Kiyeko, geen idee hebben ze mij nooit iets van gezegd..... Hoe weet ik dan de juiste temperatuur?
Volgens mij kun je dan best testen Anna, idd hoeveel eh heb he gesproten bij 5000 zou het bij mijn weten best kunnen, heb ik ook gedaan toen.
@ juffie Wat rot zeg een borstontsteking. Wist ook niet dat dat kon als je geen bv geeft. Beterschap. Balen van de magnetron. Je kan ook de waterkoker gebruiken ? Ik zou geen heet water uit de kraan doen hoor geloof niet dat dat mag. ze zwggen wel dat je koud kraanwater mag gebruiken mits je geen oude woning hebt met oude leidingen. Wij hebben zo'n tefal apparaat. Druk je op de knop en er komt direct gekookt water uit. We gooien daar dan bronwater in. En de rest vullen we bij met koud bronwater. Hebben we gelijk de goede temp. @ zonnestraal Hij was rustiger op de pepti en sliep beter. Eczeem had hij nog wel. Buikpijn ook over en goede ontlasting. Sinds vandaag weer oude voeding en weer onrustig. Kan ik daaruit concluderen dat hij kma heeft ? Ik vind het moeilijk. Weet je of er nog meer tests zijn ? Hoe is t nu met jullie ventje ? @ juna Succes met verhuizen meis. Probeer niet te veel te stressen. @ annaatje Ik dacht dat pregnyl met 10 dagen uit je lijf is dus dan zou je prima kunnen testen hoor. Op welke dag zit je nu en heb je al getest ? @ juffie Dat rochelen na de voeding kan heel goed van de melk komen hoor. Ons boefje had dat ook en klonk heel brommend bij het ademhalen. Ben naar de ha geweest en die heeft geluisterd en alles was goed. Soms kan het geluid erger lijken dan het is. Maar als je twijfelt gewoon ff langs de ha gaan meia.
@ ego vorige week bij de osteopaat geweest . hij heeft een bochtje in zijn dikke darm wat soms wat buikpijn kan geven. zijn linkerheupje is wat stijf en zijn nek en schouder zitten vast waardoor hij een voorkeurshouding heeft. hij is al behandeld en volgende week nog een keer. Heeft nu al goed geholpen en zie hem vaker met zijn hoofd de andere kant op liggen. Hij is gelukkig wel een super vrolijk ventje Verder gaat het hier redelijk. fijne avond meiden !!
Kom alleen even wat antwoorden geven, binnenkort als ik op de laptop zit reageer ik uitgebreid. Juffie, water koken en in een hoge pan/maatbeker doen. Zo hebben wij de bv altijd opgewarmd. Hier 3 maanden nachtvoeding, maar bv. Anna, pregnyl halveert elke dag, dus reken maar uit. 10000-5000-2500-1250-625-312-156-78-39-20-10-5 Dus met 16 dagen zit er zeker geen pregnyl meer in je lijf. Kipjes, er is voor babies geen andere test dan provocatie. Hier deze week ook weer geprovoceerd, maar helaas. Kma nog altijd aanwezig. Hoop morgen even tijd te hebben om bij te kletsen!
@vlinder Spannend woensdag. Wat denk je zelf ? @ kiyeko Lekker nog ff een tijdje vrij. Lekker genieten samen met jullie ukkie en ook van de bv. Overweeg je te kolven tijdens je werk ? Of kv ? @ dreamer Balen dat jullie meisje nog steeds kma heeft ! Soms groeien ze er overheen he ? Misschien heeft het nog even tijd nodig ? Ik vind het heel lastig. Ik zie wel duidelijk verschil maar ben zo bang dat de klachten ergens anders vandaan komen en ik andere voeding ga geven en straks aangepaste bijvoeding terwijl ik t misschien verkeerd heb ? We gaan de oude voeding nu weer 3 a 4 dagen gebruiken en dan kijken. @ da Je lichaam heeft het zwaar te verduren gehad. Lekker even wat rust geven. Zijn jullie al bezig met het kamertje enzo ? Of nog aan het brainstormen ?
Dreamer, wat jammer dat jouw meisje nog KMA heeft . Kipjes, ja mijn ventje doet het prima op de Pepti. Maarrrrr, heeft nog wel eczeem en een droge huid. Dit smeer ik in met vaseline. (Moest van de huisarts). Eczeem schijnt het langste te duren voordat het weggaat.
Thanks lieve meiden. 5000 Kipjes dag 16 getest maar helaas. Maar ga dus mooi niet meer elke Maand testen op dag 19 pas. Gewoon dag 14 Ga zo werken en heb geen zin! Bahhhh Dikke knuff