Hoi, Ik ben 34 en had vier eiblaasjes na milde stimulatie van de eierstokken door Clomid. 5 dagen en tweemaal daags heb ik clomid moeten nemen van dag 3 tot en met dag 7 van mijn cyclus. Op de 14de dag van mijn cyclus was mijn LH piek verhoogd en toen heb ik mijn spuit Pregnyl gekregen. De dag daarop, vandaag dus ben ik geïnsemineerd, er waren drie eitjes gesprongen. Het vruchtbaarheidsprobleem ligt niet bij mij maar bij mijn man. Mijn man zijn zaadcellen zijn te traag en hij had 900 000 zaadcellen. Ik vroeg me af of dit kan slagen bij een eerste poging IUI? Wat zijn de verhalen bij hen waarbij het gelukt is bij de eerste poging? Groetjes Salome
Hi Salome, wat spannend dat je je eeste IUI hebt gehad! Heb ik het nou goed gelezen dat je 3 eitjes had? Wat veel!! Als het vruchtbaarheids probleem bij je man ligt, waarom heb je dan toch Clomid gekregen? Ik ben na de eerste IUI poging zwanger geworden! We hebben hiervoor Ingevroren zaad van mijn man gebruikt omdat hij door een medicijnkuur ontvruchtbaar is geworden. Ik heb alleen Pregnyl gehad.
Hallo Chocochick, Bedankt voor jou reactie! Ik heb alleen maar de procedure gevolgd dat mijn ivfarts uitstippelde. Ik heb er geen flauw idee van hoe en wat eigenlijk. Volgens mijn man reageren eierstokken bij veel vrouwen niet zo enthousiast op Clomid. Vandaar dat ik deze vraag hier op deze site heb gezet,... Volgensmij heeft mijn ivfarts onze kansen willen vergroten omdat mijn man zijn zaad te traag is maar ook te weinig is. Misschien is mijn vraag niet correct gesteld. Wat is het achtergrond verhaal bij mensen die bij de eerste poging van IUI zwanger zijn geraakt? Ik ben wel blij met de drie eitjes omdat de kans wel vergroot op kinderen en op een meerling. En Chocochick proficiat met je zwangerschap! Ik las het te laat bij jou boodschap!
Sorry, helaas bij ons de eerste IUI mislukt. Ik zit nu in de laatste wachtweek van nummer 2. Maar er zijn veel meer mensen die wel in de eerste ronde meteen zwanger zijn. Succes! Hoe ging het insemineren? Geen pijn gehad? Veel sterkte bij het wachten en hoop voor je dat het raak is.
Bij mijn zoontje was het de eerste iui raak. Maar helaas voor een brusje is de eerste poging mislukt.
Hoi, Het deed geen pijn bij de inseminatie. Bij het insemineren was het ook heel snel voorbij. Mijn man kon gelukkig het scherm lezen bij de echo en hij heeft kunnen zien dat de fertiliteitsarts alles correct gedaan heeft. Ik zag namelijk niets op het scherm, behalve dan zwarte ronde vlakken die de eiblaasjes voorstelden. We zijn vandaag 3 dagen verder (zaterdag was de inseminatie) en vandaag heb ik het gevoel dat er van alles gaande is in mijn onderbuik. Ik heb lichte menstruatiegevoel en het voelt alsof er iets in mijn onderbuik rond borrelt (het blijft namelijk niet op 1 zelfde plek). Wel gek,... zou het iets betekenen?
Helaas Salome hoeft het niks te betekenen. Ik voelde toen ik zwanger was van S niks. En de afgelopen poging vanalles maar die was mislukt. Ik duim iig voor je
Graag gedaan Wij hebben Augustus als pauze maand gehad. Juli is de poging mislukt. Maar ik heb na mijn zoontje ( door veel dingen wat gebeurd zijn) pnd gehad en een forumdinnetje wees me erop om schildklierwaarde te laten testen. Morgen moest ik zowiezo voor echo en bloedafname en dan doen ze de schidlklierwaardetest erbij. Hopelijk is die goed ( kan oorzaak van pnd zijn) en anders zal de poging niet doorgaan en misschien nog langer moeten wachten. Wat ik niet hoop Erg spannend dus ook
Ons wondertje ik wens jou allezins ook heel veel succes! Ik heb eens opgezocht waarvoor pnd staat maar ik kan het nergens terug vinden. Waarvoor staat pnd? :/
oeps, het spijt me,... ik heb het nog eens hard op voor mezelf gezegd en ik denk dat ik toch weet waarvoor pnd staat. Het spijt me heel erg dat je dat gehad hebt. Ik hoop voor jou dat de resultaten goed zullen zijn. Vaak heeft pnd ook te maken dat je geen band met je baby voelt,... denk ik toch,... Ik wens allezins ook heel veel moed!
Oh meis je hoeft geen sorry te zeggen hoor Gelukkig had het bij mij niet ermee te maken met geen band met mijn zoontje te voelen. Maar meer dat na 4,5 jaar wachten en je bevalt , je zoontje op de couveuse afdeling ligt, je erheen gaat als bezoek bij wijze van. En ik bij iemand op de kamer werd gelegd wat de baby bij zich had. Mijn zoontje had ook een slechte start qua gezondheid, hersenvliesontsteking (bij 6 weken) urineweginfecties enz. Maar sorry ben je topic aan het vervuilen hihi. Dit gaat over jou ik ben heel benieuwd hoor Hopelijk een mei baby!
Is verstrooidheid een symptoom van zwangerschap? Vandaag ben ik verschrikkelijk verstrooid... en als de dag van inseminatie als dag 1 telt dan zijn we vandaag dag 5. Maar volgensmij focus ik mezelf er teveel op en moet ik het dringend loslaten!
Het wachten is moeilijk hè, Salome? Ik vond het vooral moeilijk omdat ik mijn eigen lichaam niet meer kon vertrouwen door de pregnyl-zwangerschapsklachten. Maar 3 eitjes is inderdaad wel 3 keer kans! Misschien zelfs wel een twee- of drieling! Ik zal voor je duimen!!
Hey Chocochick, als je moet wachten duurt tijd zo lang. Door de drie eitjes heb ik drie kansen in de eerste poging om zwanger te zijn. Hopelijk niet van een drieling,... maar is het zo dan zijn ze alle drie welkom. Vaak is de kans op een drieling zeer klein. Iedere verandering in mijn lichaam valt nu ontzettend op. Dank je om mee te duimen!