geen enkele zaadcel gevonden!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lotje2, 2 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sens

Sens Bekend lid

24 jun 2008
    771
    0
    0
    Brabant
    lotje de wachttijden zijn volgens mij ook op freya te vinden. Belgie heeft nog echte anonieme donoren! Is een kliniek als Geertgen geen optie?

2. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    hey lotje,
    ik weet niet precies hoe het in belgië zit maar wel dat de wachttijd korter is.
    wij vertrekken over 2 weken op vakantie en dan kan hij het vragen.
    maar heb denkelijk helaas dan niet mijn eisprong.
    en dan kunnen we dus niks helaas.

het is idd raar als je niet weet wat het zou kunnen zijn maar ja niks aan te doen.
    wij zijn nu gelukkig wat tot rust gekomen en hebben een 2e hondje erbij genomen.
    hoe is het met jullie nu?
    een beetje kunnen verwerken?
    xxxx

3. lieke79

lieke79 Lid

30 jan 2008
    31
    0
    0
    Hallo meiden,

Af en toe lees ik hier 'stiekem' even mee.
    Zat/zit in hetzelfde schuitje als jullie. Wij hebben alle behandelingen(TESE en KID) in Dusseldorf gedaan en ik ben inmiddels zwanger.
    Wil jullie allemaal heel veel sterkte en succes wensen. Ik weet hoe zwaar het af en toe is.

Liefs Lieke

4. Lotje2

Lotje2 Actief lid

28 feb 2008
    362
    0
    0
    Hey Lieke,

Leuk om weer eens wat van je te horen. Ik ben blij om te horen dat het goed gaat met je zwangerschap!

Lana, het gaat bij mij wel ok. Ik moet zeggen dat ik het tot voor kort wel redelijk met rust kon laten. Alleen nu ben ik er helaas weer elke minuut van de dag mee bezig. Maar dat komt waarschijnlijk omdat de uitslag nu definitief is.
    Wel leuk dat jullie een 2e hondje hebben. dat geeft weer wat afleiding! hoop dat het met de broer van jou vriend gaat lukken!

Sens, de wachttijden op freya zijn helaas niet up to date. Van de kliniek in geertgen had ik nog niet gehoord. volgens mij staat die ook niet op de website van freya of wel?

Ik zit er nu ook aan te denken om misschien naar Denemarken te gaan; Belgie en Duitsland halen daar hun sperma ook vandaan. Maar heb geen idee of dat wel kan en heel praktisch is het natuurlijk niet.

5. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    kissiefur: vervelend dat jullie dit ook mee moeten maken. mijn man is al over zn 150 euro eigen risico heen.

Lana: ik hoop dat jullie lekker van de vakantie kunnen genieten. en gefeliciteerd met jullie nieuwe hondje.

Lotje2: mijn man zijn FSH was ook verhoogd, hij zei dat komt omdat je lichaam er zo mee bezig is. wij zijn toch doorgestuurd naar a'dam voor TESE. wel apart dat het zo verschild per arts

6. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    zo ben ik weer even na een lange tijd,
    wij hebben ook te horen gekregen dat we alleen een kans hebben met TESE :( we weten niet of we dat wel gaan doen omdat de kans zooooo klein is.
    17 juli horen we meer bij de dokter dus ben benieuwd.

mijn man heeft verder geen afwijkingen, bloedwaardes zijn goed en in het verleden niks bijzonders gehad.
    er zijn geen verstoppingen te zien,en door al die dingen denk ik dat TESE haast geen kans heeft,wat zeggen jullie?

@lotje wat een klap zeg!veel succes met alles!

en de andere meiden ik denk aan jullie!een dikke knuffel!

liefs mounia

7. Lotje2

Lotje2 Actief lid

28 feb 2008
    362
    0
    0
    Mari, het verschilt inderdaad per arts. Ik kon wel merken dat onze arts ons wilde behoeden voor teleurstellingen. HIj zij dat wij uiteraard wel vrij waren om het verder te onderzoeken.

Mounia, ja moeilijk hè. WIj hebben uiteindelijk maar gekozen om het hierbij te laten en het niet verder te onderzoeken. De kansen op succes zijn zoooo vreselijk klein en ik ben bang dat ik de teleurstellingen moeilijk kan bewerken. Ook vind ik het een naar idee dat mocht TESE lukken, ze dan met 1 zaadje ICSI gaan doen. Dat ene zaadje zou het in de natuur natuurlijk nooit gewonnen hebben. Ik ben gewoon te bang voor risico's voor het kindje. Alles bij elkaar hebben we maar besloten om ons erbij neer te leggen dat het niet gaat lukken.

Ik zit trouwens weer eens in een behoorlijk diep dal. Ik had grote hoop op een 'bekende'donor (via via) uit het buitenland. Alleen ik hoorde dit weekend dat dat toch niet door kan gaan. :cry: Lig nu steeds te malen snachts en heb me vandaag maar ziek gemeld.
    Ik kan nog steeds niet wennen aan het idee om mijn lot in handen van het ziekenhuis te leggen voor de keuze van een anonieme donor. Ik vraag me ook af wat voor types zich als donor beschikbaar stellen. Het lijkt me niet niks namelijk dat er na 16 jaar zomaar 20 kinderen op zijn stoep kunnen staan.

8. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    @lotje2 ja het is heel moeilijk!hoe jij denkt dat hebben wij ook wel..
    en mischien raar maar er zijn ook donors die zich aanbieden op internet, je moet natuurlijk wel op serieuse site's kijken.
    je merkt meteen wie er serieus is ect.
    het gaat dan ook via een donorcontract ect,en de meeste donors hebben een "limiet" , dus bijv bij max 3 vrouwen doneren.
    bij de spermabank is dat max 25 kinderen dacht ik.
    je maakt zo meteen ook goed contact, door mailen ect, en door fotos te kunnen zien.
    mischien wel wat voor jou?

ik zelf ben niet op zoek naar een donor maar heb er inmiddels erg veel over gelezen.

succes meid! een dikke knuffel het is soms allemaal niet zo makkelijk helaas :(

liefs mounia

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    @mounia meis, ik hoop echt insallah dat er bij jouw man iets te vinden zal zijn.
    bij mijn man waren alle bloedwaardes e.d ook goed maar helaas.
    dit wil zeeeeker niet zeggen dat het bij jullie ook zo zal zijn.
    wij hadden zoiets als je niet probeert zul je altijd denken we hebben niet alles eraan gedaan ( omdat de bloedwaardes goed waren)
    ik wens je veel succes!
    @mari dank je wel meis heeel veel succes met de tese.
    @lotje2 kan het me voorstellen dat je nu weer aan het malen bent.
    denk je de oplossing te hebben gevonden na die eerste harde klap , nu dit er ook nog eens bij!
    ik wens jullie ook veel succes!
    xxxx rilana

10. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    ja, de kans is inderdaad heel klein. wij zitten eigenlijk ook te twijfelen wat we nu moeten doen. mijn man vindt het idee van een donor eigenlijk niks omdat het dan niet van hem is. hoe kijken jullie partners daar tegen aan?
    lotje2: ik hoop dat jullie snel een geschikte donor kunnen vinden. sterkte.
    mounia: ook veel sterkte.

ik hoop voor alle dames dat we dit jaar nog zwanger raken. ik ga in iedergeval duimen

11. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    @mari ja mijn partner heeft ook hetzelfde gevoel van liever geen donor om die reden.
    jij ook heel veel succes en sterkte!

@Lana inshallah!,ik hoop het ook.
    ik ga gewoon maar de 17de goed alles navragen bij de dokter over kansen ect.
    ik hoop op goed nieuws!

12. Lotje2

Lotje2 Actief lid

28 feb 2008
    362
    0
    0
    Mari, mijn mannetje zei eigenlijk al heel snel dat het dan maar via een donor moest. Hij baalt er natuurlijk wel heel erg van, maar vreemd genoeg is hij van dit hele gebeuren niet in zo'n diep dal geraakt als ik. Terwijl hij toch degene is die nooit een kindje zal krijgen dat biologisch van hem is. Wel jammer is dat hij vanaf het begin af aan heeft gezegd dat hij nooit voor adoptie zou willen gaan. Mocht dit allemaal niet lukken, dan zitten we dus met een heel groot probleem... Maar goed, ik ga maar niet van het ergste uit.

Mounia, Ik wist wel dat sommige donors zich via internet aanbieden, maar vind dat maar heel eng. Maar zou je me de site's misschien via een PB-tje willen sturen? Kijken kan natuurlijk geen kwaad.

13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    mijn man wil niet van een vreemde donor, hij wil dan het liefst dat het wel een donor van in de familie is.
    ik had me al neergelegd erbij dat er geen andere optie dan adoptie was.
    het is afwachten nu natuurlijk hoe alles gaat lopen.
    xxx

14. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    @lotje2 ik heb je gepbt!

en nog over wel/geen donor ect,
    ik denk dat ik zou kiezen voor een onbekende donor.
    dit omdat ik bijv bang ben dat bijv mijn schoonbroer zichzelf toch als vader gaat zien ect.
    en zo zijn er wel meer situaties.
    maar het is natuurlijk voor iedereen anders!

15. Lotje2

Lotje2 Actief lid

28 feb 2008
    362
    0
    0
    Mounia, dank je voor de websites. Alleen ik geloof niet dat ik het aandurf om ooit via het internet een donor te vinden. Dat vind ik echt veel te eng.

Misschien een rare vraag hoor en jullie hebben daar vast allang over nagedacht, maar is de vader van jullie man geen optie. De vader van mijn vriend is helaas allang overleden, maar dat lijkt mij wel een oplossing. Helaas gaat dat dus bij ons niet op.

Lana, moeilijk hoor. Ik kan me dat best voorstellen dat je man alleen via zijn familie wil. Ik denk dat dat ook met zijn cultuur te maken heeft, of niet? Echt een moeilijke situatie. Ik hoop voor je dat zijn familie positief reageert.

Mari, wel jammer dat jullie nog zo lang op TESE moeten wachten. Mocht dat niet lukken dan hoop ik dat jij en je vriend er uit komen wat betreft wel of geen donor.
    Wat een ellende hè. Ik heb echt het gevoel dat ik in een soap beland ben. Ben we blij dat ik hier mijn ervaringen kan delen. De buitenwereld snapt er natuurlijk niets van en ik kan helaas ook niet al te open tegen iederen zijn.

16. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    @lotje lekker doen wat goed voelt meid! ;)

en om antwoord te geven op je volgende vraag , ik zelf zou dat nooit doen,maar ik snap de gedachte wel hoor!
    ik zou bang zijn dat bijv dan mijn schoonvader zichzelf als DE vader gaat zien ipv opa.
    en zo denk ik ook over de andere familieleden.
    maar zo zie ik het, en mischien andere meiden hebben een andere relatie/kijk op de familie en andersom.

17. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    hey lotje, nou ik had eigenlijk zoiets eerst absoluut geen donor.
    als het niet van ons samen is dan maar niet.
    maar manlief wilde toch graag de droom van zwanger zijn e.d voor me.
    na overleggen samen had ik dan zoiets nou ja oke dat klopt ook wel.
    mijn schoonvader bracht zelfs het idee voor een onbekende donor dat vond ik toch wel wat vreemd hihih .
    nu we zullen zien hoe het ook met mijn eitje is.
    ik kan me mounia haar gevoel indenken idd vanwege het geloof ook ga je denken mmm moet ik dit of dat wel doen.
    maar er zal echt een oplossing komen meis insallah
    xx

18. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    hoi lotje,
    ik heb je topic even gelezen, en zie dat jullie ook met een donor verder gaan.
    ik zelf ga eiceldonatie doen, ik had in het begin al een keer in je topic geschreven.
    ik vind het geweldig dat deze manier er is voor meiden zoals jij en ik.
    sperma donor of eiceldonor.
    ik wil je heel veel succes wensen in dit verdere traject.

19. Lotje2

Lotje2 Actief lid

28 feb 2008
    362
    0
    0
    Lisa, ik las toevallig net ook jouw topic. ..

Echt geweldig nieuws! Eiceldonoren vinden is nog veel moeilijker dan zaaddonor.. ik ben heel blij voor je dat het gelukt is!

Echt heel spannend. Hebben we straks eindelijk een faire kans!

Jij ook heel veel succes! Ik ga je topic volgen!

veel liefs

20. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    hey das toevallig, dat we beiden elkaars topic aan het lezen waren.

als het in de mmm wat anders gaat dan normaal, ga je toch een soort van lotgenoten opzoeken.
    ik ben ook zo blij dat we weer kans gaan maken.
    ik ga jou topic ook volgen hoor.

Deel Deze Pagina