wel mooi dat zoiets kan een eicel donatie. ik heb een gesprek gehad met mn man. hij wil absoluut geen donor zaad. adoptie gaat ook niet, is veel te duur en je moet wel jaren wachten. de artsen gaan waarschijnlijk toch eerst pesa/mesa doen en erna pas tese. want ze weten niet precies of het nu obstructief of niet obstructief is : ik ga het in amsterdam wel navragen, want ik snap er niks meer van. ze kunnen toch wel aan bepaalde waardes zien waar het om gaat lijkt me?
Jeetje Mari, ik hoop echt voor je dat Pesa/mesa of tese gaat lukken en zo niet dat jullie er uitkomen wat betreft donor of geen donor. Want wat wil jij, zou jij wel via een donor zwanger willen worden? Ik kan me heel goed voorstellen dat je man een donor nog niet ziet zitten omdat hij nog de hoop heeft dat het kindje ook biologisch van hem wordt. Maar wie weet staat hij toch wel positief tegenover een donor wanneer zou blijken dat het bij hem echt niet kan lukken. Wat betreft de bloeduitslag. Ik heb begrepen dat wanneer de bloedwaarde (FSH) te hoog is ze daaraan kunnen zien dat hij zelf geen zaadjes aanmaakt. Een obstructie zal het dan niet zijn zodat de kans op succes op een operatie heeel klein is. Als deze fsh waarde normaal is is de kans weer groot dat het een obstructie is, zodat de kans op succes van zo'n operatie weer wel groot is. ik hoop echt heel erg voor je dat ze zaadjes bij je man vinden en zo niet dat jullie er samen uitkomen wat betreft een donor of niet. moeilijk hoor!
hey lotje, hoe is 't nou? weet je al wanneer jullie kid gaan doen? of wil je eerst een bekende donor vinden, moeilijk ook allemaal heh.
hier is het aftellen hihih morgen vertrekken we naar turkije. heb ovulatietesten gehaald ( die ik normaal nooit gebruik) maar om zeker te weten wanneer mijn ei is. als mijn schoonbroertje zou instemmen. ik hoop dat het ei op tijd is want nu is het pas geweest helaas. erg spannend dus. @ mari ik hoop dat jullie geluk hebben bij de operatie. en het is altijd moeilijk en een heen en weer geslingen wie met wie rekening moet houden in betrekking tot donor. ik wens jullie heel veel succes @lotje hoe is het met jullie meid hoe staat het idd met de kid? xxx
Lana, wat ontzettend spannend voor je! Vandaag vertrek je dus al. Mocht je dit berichtje nog lezen en mocht je schoonbroer instemmen, ga dan ook na of het misschien ingevroren kan worden in een ziekenhuis. De kans dat je in 1 keer zwanger bent is namelijk erg klein. Ik duim voor je dat je schoonbroertje instemt! Met mij gaat het redelijk. Ik ben er (zoals iemand mij gisteren zei) eigenlijk obsessief mee bezig. Elke man zie ik nu als een potentiele zaaddonor Ik kan er echt niets aan doen. Ik vraag het niemand hoor, mocht er iemand willen dan moet dat uit hemzelf komen. Maar bij ons is het ook anders omdat wij geen schoonbroer, vader hebben die het zou kunnen doen. Ik heb wel een hele tijd gedubt over iemand die het graag voor mij/ons zou willen doen, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat het teveel complicaties geeft. Daarbij is dit hele gebeuren wel een ongelofelijke test op de relatie! maar ik hoop/ ben er bijna van overtuigd dat dit onze relatie uiteindelijk alleen maar sterker zal maken. Omdat ik vermoed dat het bij een zaadbank in het buitenland snel zou kunnen gaan met een zaaddonor, en ik (mijn vriend niet) nog twijfels had hebben we ons daar nog niet ingeschreven. Nu zie ik niet echt een andere uitweg meer en zullen we ons vermoedelijk snel gaan inschrijven.
Lot, Sorry dat hier even inbreek, maar heb misschien nog een tip voor je. Ik ben zelf vanwege pco onder behandeling bij een kliniek in brabant Geertgen. Dit is niet alleen een fertiliteitskliniek, maar ook een zaad/eicel bank. De wachttijden zijn bijzonder kort omdat ze daar ook werken met het principe van aanvrager is tevens donateur. Dwz als je zaadcellen nodig hebt, is het de bedoeling dat je zelf eicellen doneert. De kosten zijn ook niet zo hoog. Ze hebben een website, daar kun je veel info hierover vinden www.geertgen.nl Veel succes! Groetjes Elke
Hey Elke, Geeft natuurlijk niks dat je even in komt breken, alleen maar leuk! Dank je wel voor de tip. Ik moet zeggen dat ik er al over nagedacht heb. Ik had al van die kliniek gehoort. Alleen die eis van de wederkerigheid vind ik wel een hele grote stap waar ik nog niet aan toe ben. Natuurlijk vind ik het heel erg nobel, maar ik vind het (zeker nu het mij zelf niet eens lukt om een kindje te krijgen) een heel naar idee dat het kindje dat eruit voortkomt mijn genen heeft en wordt opgevoed door een ander. Ik zou zoiets alleen doen als ik zelf al kinderen heb en zou weten waar/ bij wie het terecht komt en ik 100% zeker zou zijn dat het in goede handen is.
hi lotje, hoe is 't vandaag. dat lijkt me ook wel iets om over na te denken, om zelf eicellen te leveren , en sperma te ontvangen. bij ons in 't ziekenhuis, doen ze eigenlijk alleen eiceldonatie, als de donor al kinderen heeft en zelf geen kinderwens meer heeft. omdat er toch risico is op infectie, waardoor je onvruchtbaar kunt worden.in jou geval dus geen goeie optie, omdat je juist zelf heel graag zwanger wilt worden. je moet ook niks overhaasten, en alleen verder gaan als jullie er allebei achter staan wie de donor wordt. doeg.
Hoi Lotje, Ik heb niet heel deze topic gelezen maar een stukje ervan. Je mannetje heeft geen zaadcellen en je wil naar het buitenland voor zaadjes om het zo even kort te zeggen. Ik kan je wel zeggen dat mijn mannetje juist ook voor iemand donor is geweest die ook zelf geen kindjes kon maken. Mijn man heeft toen zij vruchtbaar was sperma in een potje gedaan en zij heeft het helemaal zelfstandig ingebracht met een spuitje wat je bij de apotheek kunt halen geloof ik. Ik wil er mee zeggen, het is dan goedkoop of kosteloos zeg maar en je kan zelf je donor uitzoeken als je toevallig goede vrienden hebt die dat eventueel voor je over hebben. Je hoeft dan niet met ze naar bed, maar je hebt dan wel kans om zwanger te worden. Weet niet of je hier al aan gedacht had maar ik wilde je het even zeggen dat dat tegenwoordig ook kan als je goede vrienden hebt. Ik wens je veel succes want het lijkt me moeilijk genoeg als je kindjes wilt en ineens een deur wordt dicht gedaan. Ik heb vandaag het sperma van m`n mannetje onder de microscoop gelegd en gekeken en bij mijn mannetje zijn gelukkig wel levend en ook dood zaad te zien. Was zo benieuwd, naar veel verhalen over negatieve zaadcellen enz. Veel succes en sterkte met de komende tijd.
Hoi Wendy, Wat ontzettend lief van je man dat hij donor is geweest voor iemand! En gelukkig dat zijn zaadjes dus nog steeds goed zijn. Werk jij trouwens in het ziekenhuis dat je dat zelf kunt onderzoeken? Wij hebben daar inderdaad al over nagedacht. Alleen wij willen liever niet dat het iemand is die te dicht bij ons staat zoals iemand in onze vrienden/ familiekring, omdat wij bang zijn dat dat moeilijk zal kunnen worden in de toekomst. Liever hebben wij iemand die we in het dagelijks leven niet tegen zullen komen. Het lijkt mij namelijk vrij pijnlijk voor (met name) mijn vriend om steeds een vergelijking tussen ons kindje en de donor te kunnen zien.
Hoi, Ja ik snap je idee ervan. Is maar net waar je voor kiest en maar goed dat je er goed over na denkt. Wij zijn goed bevriend met de ouders en het kindje (Daantje)(wordt 30 Juli al 2 jaar, tijd voor een feestje) We hebben ook gewoon contact en het wordt ook later als het begrijpt verteld wie de biologische vader is en hoe het is gegaan. Ik werk niet in het ziekenhuis maar op een laboratorium en heb een microscoop mee naar huis genomen om wat testjes uit te voeren voor de fun zeg maar. Toen kwam ik bij het sperma uit om te kijken. Ik wens je veel succes met de keuze die je gaat maken.
hoe hıer met ıedereen? wıj zıjn nog tot zaterdag ın turkıje en ık hoop dat mıjn eı rond zaterdag of zondag sprıngt dat zou zeggen dat we nog kunnen ınsımıneren. we wıllen zowıezo proberen je weet nooıt. anders ıs het weer meer dan een half jaar afwachten. aangezıen schoonbroerlıef ın turkıje woont. ık heb wel ovulatıetesten bıj me om te kıjken hoe het zıt het met eı. wel erg spannend allemaal hoor. ık wens jullıe ook allemaal veel succes en hoop snel dat we allemaal een posıtıeve test ın de handen hebben. xxx
hallo allemaal, na wat speuren kwam ik dit topic tegen. Ook wij hebben maandag slecht nieuws gehad. Zaad van mannetje is erg slecht. Zijn er maar 1 miljoen, waarvan maar 1% normaal beweeglijk. Ben echt heel erg geschrokken. Na wat ik zoal gelezen heb begrijp ik dat eigenlijk alleen ICSI dan een mogelijkheid is....toch? Hij gaat donderdag weer zaad inleveren om te kijken of het dan beter is, maar de gynaecoloog had er een hard hoofd in. Had ik echt nooooooiit veracht dit slechte nieuws. Dacht eigenlijk dat het door mij kwam dat we nog steeds niet zwanger waren, ben zo´n stresskip! Na kort onderzoek in ieder geval geen spatader, of niet ingedaald. Ook zijn alle mannen van zijn familie gewoon vruchtbaar. Iedereen veel sterkte en succes met alles!
hey Lana, positief bericht begrijp ik? je schoonbroer wil jullie zaaddonor zijn. dat is al geweldig nieuws! Inderdaad dit weekend in elk geval maar proberen! Mocht dit niet lukken dan is het misschien een idee om je schoonbroer voor een week of 2 naar Nederland te halen om zijn zaad een aantal keer bij het ziekenhuis in te leveren. In het ziekenhuis vriezen ze het in en dan heb je in elk geval voldoende voor een paar cyclussen. Zon, wat een klap voor je dat het zaad van je partner zo slecht is! zoiets verwacht je inderdaad niet. Maar een 2e onderzoek kan altijd heel anders uitwijzen! 1 zaadonderzoek is maar een momentopname. Wie weet is je partner de afgelopen 3 maanden erg ziek geweest waardoor zijn zaad nu heel slecht is en wijst een volgend onderzoek heel anders uit. Zo niet dan moet je in je achterhoofd proberen te houden dat ze tegenwoordig heeeel veel kunnen. Inderdaad is icsi 1 vd methodes. En voor icsi is 1 zaadje al voldoende! veel sterkte!
hey lotje2. hoe staat het bıj jullıe nu eıgenlıjk? nog nıeuws over kid. bıj ons wılden zelfs 2 broers donor zıjn . nu ben ık vanmorgen begonnen met ovulatıetesten. ben eens benıeuwd vrıjdag dus zowıezo voor de zekerheıd ınsımıneren. @zon ık wens jullıe heel veel sterkte. hoop dat met ıcsı alles goed zal komen. xxx
lana ik hoop ook voor je dat je ei op tijd springt. en mss een goed idee van lotje om zijn zaad in te vriezen, staat er ook geen druk achter en kun je er meerdere malen van profiteren ( hopelijk niet natuurlijk) succes iig. @ zon1980 wat een teleurstelling als je zoiets te horen krijgt he'. maar het kan idd veel per zaadlosing verschillen, en anders is icsi een goede uitkomst. voor jou ook heel veel succes. @ lotje hoe is het met jou? weet je al iets meer over de kid, wie je als donor wilt vragen en wanneer jullie dan willen gaan starten.
lana: spannend. ik hoop dat het suc-6 heeft. wel lief dat ze alle 2 willen helpen. Zon: vreselijk dat je zoiets hoort. ik hoop toch dat er bij de volgende test meer uit komen. gelukkig zit er wel iets. lotje2: ik ben ook heel benieuwd hoe het met jullie gaat. wij zijn nog steeds aan het wachten op 18 augustus, de doorverwijzing naar een nieuw ziekenhuis. a'dam. dat wordt dan het 4e ziekenhuis.
mijn ei was te laat dus denk helaas niet dat het iets zal worden deze maand spannend hier voor ons allemaal
Lana, wat jammer joh. Wat gaan jullie nu doen? elke keer naar Turkije of kan hij een keer hier komen. Voor ons gaat het nu echt beginnen denk ik. Wij gaan in Duitsland naar een spermabank en kunnen daar al snel terecht! Ik heb ook weer een echo van mijn baarmoeder laten maken en dat zag er gelukkig nu allemaal erg goed uit! Ik heb hele onregelmatige cyclussen en bij mij was pco geconstateerd. Het lijk er nu op dat dat minder aan het worden is. Ik begin dus weer hoop te krijgen!
tja mijn schoonbroertje heeft nu ook een nl vriendin toevallig. en die wil hem graag eens uitnodigen voor 3 maanden en bij ons op bezoek komen. dan wil mijn man met hem naar het ziekenhuis gaan voor het in te leveren zal ik maar zeggen en dat we dan misschien verder kunnen. maar wanneer dat zal zijn weet ik helaas niet . wat spannend lotje2 ik duim voor jullie echt waar xxxxxx