geen enkele zaadcel gevonden!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lotje2, 2 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lotje2

Lotje2 Actief lid

28 feb 2008
    362
    0
    0
    Hey Ansje, dank je wel voor je berichtje!
    Op het moment dat je het nieuws hoort heb je het idee dat je de enige bent op de hele wereld. Toen we dit nieuws hoorden had ik dit (geen zaadcellen) nog nooit gehoord. Maar 'helaas' blijkt dit nog redelijk vaak voor te komen.
    Ik schrik er wel van hoe lang jullie er over hebben gedaan om een kindje te krijgen zeg, echt niet normaal!

Ik heb trouwens ook altijd stiekem de angst gehad dat het bij mijn vriend misschien niet helemaal goed zou zitten. Dit omdat ik wist dat hij aan zijn 'zaakje' geopereerd was. Hij vertelde altijd dat de docters hadden gezegd dat de operatie geen invloed zou hebben op zijn vruchtbaarheid; ze hadden er niet verder naast kunnen zitten!

Echt super dat je nu zwanger bent! Geniet ervan!

2. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    lotje hoe gaat ie?
    nog een weekje tot de testdatum toch?
    spannend, ik hou je topic in de gaten.

3. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    hi ansje: jeetje 8 jaar is ook lang. had jou man ook een verhoogd FSH?
    gefeliciteerd met je zwangerschap.

lotje, wanneer mag je testen?

lana hoe gaat het met jou?

meesje: hoe is het bij jullie?

wij zijn vandaag naar de maatschappelijk werkster geweest. het was wel fijn om er even met iemand over te praten. ze vertelde ons dat de operatie van tese een wachtlijst heeft van wel 6 maanden. en als iemand een verhoogd FSH heeft een verminderd vruchtbaarheidsprobleem heeft en het dus geen obstructie is.
    als we weer willen komen mogen we met haar zelf een afspraak maken, hoeft niet via de receptie anders duurt het te lang.

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    hey meiden,
    hier is het vrij rustig.
    we staan eigenlijk stil nu want we kunnen of pas in juli met kid beginnen van mijn schoonbroertje en in mei kunnen we ons inschrijven voor adoptie want dan zijn we 5 jaar getrouwd voor de turkse wet en kun je je laten inschrijven.
    tja het is dus fftjes een getwijfel tot en met.
    tja de situatie wat ik schreef met mijn ouders is tja half half.
    we zijn afgelopen zondag na 8 weken weer voor de eerste keer gegaan.
    maar zij vinden hun uitspraken normaal , moeten we zo op onze tenen lopen lees- mijn moeder: ik denk dat ik er meer pijn van heb dat jullie geen kinderen hebben als jullie zelf.
    jouw man is daar toch wel de schuld van.
    zijn hele normale uitspraken toch.
    ze komt nu donderdag koffiedrinken maar heb er absoluut geen zin in!
    want dingen kun je vergeven ( misschien) maar niet vergeten.
    heb er hier ook bij de lounge een topic over gestart ( wat moet ik hier nu mee)\dus ben eigenlijk heel erg gestressd geweest en veel gewerkt.
    en daardoor weinig tijd voor hier helaas.
    @ lotje ik duim voor je dat het goed zal zijn de test ;

@mari ze weten ook niet alles meis.
    de fsh waardes waren prima bij mijn man maar helaas toch niks hoor.
    wil jullie succes wensen.
    is belgie misschien geen optie wij hadden binnen 5 weken de operatie toen al.
    xxxx

5. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    lana: wat vervelend dat je moeder zulke uitspraken doet, kan heel kwetsend zijn. heb je er ook wat van gezegd tegen haar? het is jammer dat mensen het vaak niet begrijpen. mijn schoonmoeder zegt: als het niet lukt, jammer. maar jullie hebben altijd elkaar nog. vond ik niet leuk om te horen.

nee ik weet dat ze ook niet alles kunnen weten. maar dat we dat soort dingen van een maatschappelijk werkster moeten horen is niet normaal, ze hadden wel duidelijk tegen ons kunnen zijn. we zijn nu al steeds van het kastje naar de muur gestuurd. dit is zh nr 4 al.

wij hebben ook info opgezocht over adoptie. ik heb gelezen dat de wachttijden erg lang zijn en het heel veel geld kost. je bent zo 10.000 euro kwijt voor de hele procedure, als je het hebt. wij kunnen dat niet betalen, dus adoptie is voor ons geen optie. lukt het jullie wel om het te bekostigen?

6. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Kom hier ook weer even gluren... Voelde me hier afgelopen maanden een beetje een inbreker (bij ons tenslotte na de eerste héél slechte uitslag uiteindelijk wel genoeg gevonden voor ICSI, waar we eind dit jaar hopelijk mee kunnen beginnen) maar heb wel met jullie meegelezen en geduimd.

Mari, wij hebben ons inmiddels ingeschreven voor adoptie. Misschien een beetje voorbarig omdat we eerst 3 ICSI pogingen voor de boeg hebben, maar we zijn allebei erg bang dat dat niet gaat lukken en kwamen er achter dat de wachttijd voordat je uberhaupt aan voorlichting en onderzoek voor adoptie begint al 15 maanden is. We staan inmiddels dus op die wachtlijst. Kosten voor de adoptie zelf zijn niet enorm, wat veel kost is vooral de bemiddeling vanuit het adoptiebureau (wisselt ook heel sterk per bureau) en de reis / onderdak / papierwinkel in het land van herkomst. Voor je zover bent, ben je een jaar of 3 verder, dus we zijn vast aan het sparen geslagen. Verder is het wel belastingaftrekbaar allemaal, dus dat scheelt weer iets....

Meiden, ik blijf voor jullie duimen!

7. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    lana: welk zh is dat in belgie? en hoe lang is de wachttijd daar?
    wij gaan volgende week ook nog even bellen naar nijmegen om te vragen hoe lang de wachttijd daar is.

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    genk, 5 weken voor ons toen.
    moet je ff vragen of dat van jullie verzekering mag.
    xx

9. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    lotje, wanneer mag je testen?
    spannend meid, ik duim voor je.

10. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    lotje hoe gaat het? ik ben benieuwd.

we hebben gebeld met nijmegen. daar staat een wachttijd van 2 a 3 maanden. we gaan proberen of we daar terecht kunnen

11. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    up
    even het topic omhoog doen ;)

12. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    we zijn erg benieuwd lotje:D

13. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    lotje, ik was benieuwd hoe het met je gaat.
    hoe is je 2e inseminatie poging afgelopen.
    laat je gauw wat van je horen meid.

14. Lotje2

Lotje2 Actief lid

28 feb 2008
    362
    0
    0
    hey meiden,
    het is weer even geleden. ik probeer het 'zwanger worden' een beetje los te laten. We hebben net een kleine kitten, dus dat geeft genoeg afleiding.
    Vorige cyclus is niet gelukt. En deze cyclus wordt volgens mij weer een drama. Heb gisteren nog een follikelmeting gehad, maar er groeit nog helemaal niets! Ik zal of een hele lange cyclus hebben of helemaal geen eisprong deze maand. :cry:

Mari, wat balen zeg van die wachttijd! Je zou ook duitsland kunnen overwegen. Daar hebben ze denk ik helemaal geen wachttijd, alleen dat wordt waarschijnlijk niet vergoed door de verzekeraar (maar de kosten van een TESE vallen volgens mij wel mee, staat me bij ongeveer 700 euro). als je het telefoonnummer wil hebben (er werkt ook een nederlandse arts) laat maar weten.

Lana, voor jou ook balen dat jullie zo lang moeten wachten.

hoe gaat het nu met jullie, trekken jullie het een beetje?

15. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    heee lotje... lang niet gezien hier..
    wat vervelend dat het nog niet gelukt is en helemaal balen als je ei dan niet wil groeien.... ppppffff dat is toch ook om dan van te balen zeg...

fijn dat het je enigzins lukt je gedachten te verzetten... een kleine kitten is altijd zo ontzettend leuk.... kan er altijd uren naar kijken..

hoogste tijd voor een kitten van jezelf he meid? ;)

hoe is het nu met jou en je man? zijn jullie er een beetje uit gekomen?
    weet van wat vorige berichten nog dat je heel erg in de put zat en het even niet meer zeker wist allemaal... je klinkt nu een stuk beter moet ik zeggen.....

veel liefs Jose

sorrie meiden van deze inbraak....

16. Lotje2

Lotje2 Actief lid

28 feb 2008
    362
    0
    0
    Hey Joseetje,
    dank je wel voor je berichtje!
    Het gaat inderdaad een stuk beter met me en ons! Ik heb er weer behoorlijk vertrouwen in gekregen. Ik denk nu dat het binnenkort echt wel een keertje gaat lukken.
    De kitten helpt ook echt om het allemaal wat los te laten. Het is echt een schatje. Alleen mijn allergie begint weer op te spelen helaas. Bij onze vorige poes merkte ik na een tijd nauwelijks meer wat van mijn allergie.

Hoe gaat het met jou?

17. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    aaah meis hopenlijk zet de allergie niet door dan.
    bij ons hebben de hondjes ook echt voor afleiding gezorgd dat zeiden we gisteren nog tegen elkaar.
    hoop toch dat het snel raak is!
    voor jullie.

hoe is het met de rest?

bij ons rustig nu.
    we kunnen natuurlijk ook niet veel.
    misschien gaan we proberen mijn schoonbroertje gewoon uit te nodigen voor vakantie en dan kijken wat we doen of hem mee naar het ziekenhuis nemen voor in te vriezen of dergelijk.
    we zullen zien

18. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Lana,

Begrijp ik goed dat je schoonbroertje donor gaat worden?

19. Lotje2

Lotje2 Actief lid

28 feb 2008
    362
    0
    0
    hey lana,

het zou helemaal mooi zijn als je schoonbroertje hierheen kan komen voor een vakantie. Wij hadden eerst ook een donor die in het buitenland woont op het oog. De planning was dat hij hier 3 weekjes zou komen en een aantal keren naar het ziekenhuis zou gaan om zaadjes in te leveren. Op die manier is er voldoende voorraad voor een paar insiminaties. (helaas is die donor niet doorgegaan, omdat hij net een baan had gevonden waar hij het 1e jaar geen vrij kan krijgen).

maar voor jullie wellicht een idee. als jullie het kunnen betalen zouden jullie hem misschien ook kunnen voorstellen bij te dragen aan zijn reis hierheen. Kan hij het mooi met een vakantietje combineren.

Wel lief dat hij dat voor jullie wil doen overigens!

Wij gaan waarschijnlijk/ hopelijk a.s. zaterdag weer op voor de 3e insiminatie! wel weer spannend dus!

20. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    lana: dat zou wel mooi zijn als hij hierheen kan komen. ik hoop dat het gaat lukken. sterkte.

lotje2: jammer dat de vorige niet gelukt is, ik hoop dat het dit keer positief is. zijn jullie zaterdag geweest?

ik denk als het in het buitenland niet vergoed wordt dat wij het ook niet kunnen doen. wij kunnen geen 700 euro betalen!
    vrijdag hebben we een gesprek met de uroloog op het tese spreekuur in het amc.

Deel Deze Pagina