geen enkele zaadcel gevonden!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lotje2, 2 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Heel veel succes vrijdag, Mari!

Lotje, hoe is het gegaan dit weekend?

Lana, al achter de mogelijkheid in te vriezen aangegaan? Zou wel fijn zijn als dat kan... heen en weer reizen in de hoop op een goede eisprong terwijl je daar bent lijkt me erg stressvol :-?

Wij hebben na iets meer hoopgevende zaadonderzoekresultaten in juni nu te horen gekregen dat er na opwerking maar een enkel zaadje overblijft :(. Wij gaan dus in het AMC een zoek-ICSI doen, waarbij ze gaan zoeken naar zaadjes in de hoop er een paar te vinden die goed genoeg zijn... ben wel heel bang dat ze dan op de dag van de punctie te weinig zullen vinden, maar we kunnen alleen maar afwachten.

2. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Miepie en Lotje2

Hoe zijn jullie mannetjes hieronder? Ik bedoel...het is al vreselijk voor jullie te horen dat een beebje met zaad van jullie eigen man moeilijk zal worden, maar voor de mannen zelf lijkt het mij ook heel erg zwaar. Hoe verwerken zij dit? Ik merk dat de mannelijkheid van mijn mannetje al een deukje oploopt bij het nieuws van niet heel optimaal bewegelijk zaad namelijk... :(

Koosje

3. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    mijn man voelt zich aangetast in zijn mannelijkheid.
    dan zegt hij soms wel dat hij niet helemaal in orde is. is wel moeilijk. gelukkig gaan we samen naar een maatschappelijk werkster toe om erover te praten. zij is vanuit het zh, dus zij krijgt heel vaak stellen die het zelfde hebben.
    vandaag is hij ook alleen geweest voor een gesprek met haar.

4. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Mijn mannetje houdt voorlopig nog helemaal vast aan de paar zaadjes die hij wél produceert... verder durven we eerlijk gezegd nog niet te kijken, eerst maar de ICSI's afwachten. Hij heeft er na de eerste uitslagen wel veel moeite mee gehad (zelfs gevraagd of ik dan niet liever op zoek ging naar een andere man :-?), maar inmiddels richten we ons helemaal op de ICSI en probeert hij met niet roken, niet drinken, zink, etc. de kans dat er een paar goede zaadjes worden gevonden zoveel mogelijk te vergroten.

Mari, wat goed dat jullie daar heen gaan! Wij hebben tot nu toe nog niet echt de behoefte gehad (alles staat op het moment ook op een heel laag pitje) maar ik ben wel heel blij dat het ZH de mogelijkheid biedt.

5. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik heb al zo vaak zitten lezen in dit topic.
    Mn angst was zo groot dat ik wilde weten hoe het bij dames ging die het werkelijk meemaakten.

En helaas.
    Ik mag me bij jullie aansluiten :cry:
    Mijn angst was niet ongegrond dus.

Ben net gebeld door de gyn, 0 zaadjes gevonden.
    Mn man weet het nog niet, hij is aan het werk.
    Kan hem toch moeilijk bellen met de uitslag, schat je bent onvruchtbaar?

Heb niks van het gesprek met de gyn gehoord.
    Alleen 0 zaadjes en toen barste ik in tranen uit.
    En ben nog altijd niet gestopt met hysterisch huilen :cry:

Wat nu?
    Ik weet alleen dat we een afspraak moeten maken met de gyn.
    En dan?

:cry:

6. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    jeetje dreamer wat een klap voor jullie, is het niet mogelijk dat je vriend eerder naar huis toe komt, nu zit je helemaal alleen de klap te verwerken, wat zei de gyn nog meer, is er nog een herstel operatie mogelijk of zoiets, of horen jullie dat nog?
    meid ik wil je ongelofelijk veel sterkte toewensen met dit verdriet.

7. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Dank je wel.

Mn man is nog aan het werk en weet nog van niks.
    Ik kan het gewoon niet over mn hart verkrijgen om hem te bellen.
    Ik wil ook niks laten merken straks aan de telefoon, want hij zal ongetwijfeld bellen wat de uitslag was.

We hebben onze kinderwens geheim gehouden voor de omgeving.
    Echt niemand weet het dus.
    Ben dus echt helemaal alleen alles aan het verwerken.
    Gelukkig zijn er een hele hoop hele lieve dames op het forum!

Ik ben zo bang.
    Wat zal het met mn man doen?
    Wat zal het met onze relatie doen?
    Het is niet niks als je als man te horen krijgt dat je onvruchtbaar bent.

Hij is geen prater en kan niet huilen.
    Ben zo bang hoe hij dit zal gaan verwerken.

Ik weet niet wat er nu verder gaat gebeuren.
    Ik hoorde alleen maar 0 zaadjes en daarna is alles wazig.
    Weet alleen dat we een afspraak moeten maken bij de gyn.

Kreeg net wel een heel lief pb-tje met wat uitleg wat er nu waarschijnlijk zal gaan gebeuren.
    En wat ik weet van een ander meisje uit het topic waar ik altijd zit is dat we sowieso een 2e zaadtest zullen krijgen.
    Zij heeft vorige maand te horen gekregen dat haar man 0 zaadjes heeft.

Maar jeetje zeg.
    Zo ineens woesj, je hele toekomstbeeld weg.
    Lang geleden dat ik zoveel gehuild heb.

8. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    ach jee meisje toch, hoop dat je vriend erover kan praten met je.
    ik weet hoe het is om alleen het verdriet te dragen, nah ja niet helemaal alleen, onze familie weet ook van niks, en ik heb een half jaar geleden te horen gekregen niet zwanger kunnen te raken, alleen via eiceldonatie, weet dus beetje waar jullie nu in verkeren, alleen is het omgedraaid, en ben ik het probleem. mijn beste vriendinnetje weet alles, en zei is ook onze eiceldonor. we zitten nu ook midden in de 1e ivf poging.
    meis ik hoop dat voor jullie de zon ook snel weer gaat schijnen, ik heb verder geen ervaring met jullie probleem, maar helaas zijn er hier wel genoeg andere meiden die hier ervaring mee hebben.
    heel heel veel sterkte nogmaals.
    dikke knuffel,

9. vlindertje85

vlindertje85 Actief lid

24 jan 2008
    280
    0
    16
    lieve dreamer83,
    ik lees hier altijd ff mee en zie net jou verhaal.
    ik vind het echt vreselijk voor jou en je man.ik wil jullie heel veel sterkte toewensen.mijn man heeft vorige week ook zn uitslag gekregen gelukkig goed maar het kan toch ook zo anders zijn.ik hoop echt dat het leven jullie straks weer toelacht op wat voor manier dan ook.veel kracht en sterkte toegewenst. groetjes vlindertje85

10. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Dank jullie wel dames.

Ik heb het mijn man gisteren verteld.
    Hij was stil, zei helemaal niks.
    Een uur lang niks.
    Hij moestzich rustig houden, want hij wilde het liefst naar buiten rennen en daar alles kapot slaan wat ie tegen kwam.
    En dat terwijl hij absoluut niet agressief is.
    Mijn hartje brak toen ik dat hoorde, echt waar.

Maar hij heeft grote hoop.
    Hij heeft de berichtjes gelezen die ik van dames hier heb gehad en daar houdt hij zich nu heel stevig aan vast.
    Hij is bereid om alles te doen wat er moet gebeuren, tot aan operaties aan toe.

Hij heeft vandaag meteen een gesprek aangevraagd met zn baas (zie hem al helemaal zitten, vind het zo erg voor hem :cry: )
    Gelukkig reageerde die heel lief!
    Een andere werknemer heeft hetzelfde probleem gehad.
    Wat ben ik blij dat er zo is gereageerd.
    Ze doen daar altijd heel erg moeilijk namelijk en nu mag mn man vrij nemen wanneer dat nodig is.

We moeten nu woensdag 5 november om half 9 weer bij de gyn zijn.
    Ik ben heel bang voor wat er allemaal komen gaat.

Ik ben er nog niet overuit of we het gaan vertellen aan mn ouders en zusje (onze steun en toeverlaat)
    We wilden onze wens geheim houden.
    Door een ziekte van mijn kant werd het al heel moeilijk, want niemand begreep wat voor invloed die ziekte had op ons leven.
    Maar nu dit ...
    Ik weet niet of we dit alleen aankunnen.

11. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Dreamer, meid, ben er stil van van je verhaal. Heel veel sterkte toegewenst. En heel veel kracht om door te gaan.

Vertel het tegen je ouders en zusje, dat lucht echt heel erg op meis. Maar je moet natuurlijk doen waar jullie je goed bij voelen. Maar bij mij luchtte het op om te vertelen dat we in de molen zitten.

Liefs Zora

12. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Dank je Zora.

Ik zit nog heel erg in twijfel.
    Wel of niet vertellen...
    Ik denk er nog even over na.

Maar ik bedacht me net iets anders.
    Hoe zit het met de verzekering.
    Wat wordt er vergoed aan onderzoeken voor de man?
    Ik kan werkelijk niks vinden erover, enkel voor de vrouw (en dat is al zo onduidelijk als maar kan)
    Wij zitten bij Groene Land Achmea.
    Wil wel mailen, maar ben bang dat ze dan straks zeggen nee mevrouwtje, u mag uw verzekering niet ophogen!
    (zitten nu op 3 ster, 4 ster is het hoogste)

Weet iemand dat?
    Zitten er hier meer dames bij Groene Land?

13. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    hallo dreamer.
    wat een rot nieuws!
    ik begrijp hoe het voelt.
    er zullen nog wel veel onderzoeken volgen. mijn man heeft ook zo vaak zijn zaadjes in moeten leveren en elke keer was het o.

heel erg veel sterkte!

14. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    ik twijfel er nog enorm over aangezien het volgens de islam verboden is.
    mijn man is eigenlijk met het idee gekomen.
    soms weet ik het toch allemaal niet meer :cry:
    adoptie of mijn schoonbroertje.
    mijn schoonouders staan ( gek genoeg) helemaal achter het laatste terwijl zij beiden streng gelovig zijn.
    maar zij het zullen zien als een kindje van mijn man.
    de meningen over de zina zijn verschillend maar mijn hart is echt een 2strijd nu.
    we willen zo graag een zwangerschap meemaken maar misschien is dit alles gewoon ook maar een test weet het niet.
    xxxx

15. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    meis heel veel sterkte :cry: alle meiden hier kennen het gevoel en gelukkig kunnen we elkaar dan goed steunen.
    wil je veel sterkte wensen en huil je maar eens lekker uit.
    maar hopenlijk kunnen ze misschien met tese wel iets vinden bij hem
    knuffel

16. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    hi lana,
    wel bijzonder als ze ondanks hun geloof toch achter jullie staan. zo hoort het.
    ik hoop dat jullie eruit komen. en in 2009 ook een mooi wondertje mogen krijgen. sterkte!

17. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    @Lana, Ohh meid, ik kan me echt goed voorstellen hoe moeilijk deze situatie voor jullie is.. En dat jullie zelfs aan alle soorten mogelijkheiden denken.. Maar ik weet het niet hoor, zover ik weet is het en blijft het zina. Je mag in de islam geen sperma van een ander gebruiken..

Natuurlijk is de keuze uiteindelijk voor jullie en zeker fijn dat je schoonouders achter jullie staan ondanks het feit dat het verboden is in de Islam.. Er staat echt een belangrijke beslissing op jullie te wachten. Allah is groot, hij zal echt jullie geduld belonen, dat zal hier of in het hiernamaals zijn. Hoop dat jullie geen spijt zullen hebben van de keuze die jullie zullen maken.. Alleen zul je van mij geen positief advies horen, want ik zal er niet eens aan denken om sperma van een ander te proberen, ook al is het je schoonbroer. Maar nogmaals, de keuze is aan jullie..

Ik heb gisteren voor het eerst meegemaakt hoe moeilijk mijn man het had.. hij wilde huilen maar het lukte niet. Ik zei nog tegen hem, wij moeten er in blijven geloven en moeten de vertrouwen in Allah niet verliezen.. veel mensen worden met allerlei dingen op de proef gesteld, zelfs ergere dan dit! We moeten alsnog dankbaar blijven.. En blijkbaar is dit voor ons geschreven.. dat weet hij ook, maar wij mensen zijn eenmaal kwetsbaar..

Lana,

Er zijn zoveel wonderen verricht door Allah, en wie weet, op een dag zul je te horen krijgen dat je zwanger bent.. Bij ons is alles goed en wij zijn ook bang dat het nooit gaat lukken.. Zo zie je maar dat als Allah het niet wilt het gewoon niet gebeurd.. Ook al is alles in orde..

18. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    enise meis insallah zal het snel zover zijn dat jullie zwanger zijn.
    het is idd dat allah groot is en hij beslist wanneer het de tijd ervoor is
    ik twijfel ook heel erg vaak wat ik nu moet doen.
    ben ook bang voor wat mijn straf ervoor zal zijn.
    we zijn er gelukkig nu wel rustiger over.
    insallah zal alles goedkomen voor de meiden hier.
    xxxxxx

19. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    InsaAllah Lana! Ik hoop echt dat jullie eruit komen en een juiste beslissing zullen nemen. Wens jullie hierbij heel veel succes!

20. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    om 14.30 moesten we er wezen. we waren mooi optijd.
    uiteindelijk waren we om 16.00 pas aan de beurt, we hebben dus 1,5 uur moeten wachten.
    maar de arts wou voor iedereen de tijd maken. en hij heeft voor ons ook 1 uur vrij gemaakt, het was dus pas 17.00 voordat we naar huis konden, en ja...meteen in de file natuurlijk.

het is dus zo, dat er ooit wel 2 zaadballen aanwezig waren. maar 1 is er niet meer. dat vond de arts ook wel vreemd. hij vertelde wel dat als er met de ene wat is dat vaak de andere ook niet meer werkt zoals het hoort omdat die 2 toch aan elkaar verbonden staan.
    hij zegt dat het misschien mogelijk is dat die ene die er niet meer is, een torsie heeft gehad. dus gedraaid is, waardoor er geen bloed meer kon doorstromen en hij dus afgestorven is. de oorzaak? weten ze niet precies. wel hebben we ook gemeld dat hij vroeger wel een knietje daar heeft gehad van een meisje.

er waren geen gegevens meer bekend van vroeger, maar deze arts wil het tot de bodem uitzoeken voordat mn mannetje geopereerd wordt. hij gaat toch proberen of hij nog wat gegevens kan vinden van toen hij bij de kinderarts liep in amsterdam.

over een paar maanden moeten we terug komen en dan wil hij alle papieren bij elkaar hebben en alles op orde hebben om ons goed te kunnen helpen.
    hij melde dat de operatie dit jaar zeker niet meer gaat lukken, het wordt dus volgend jaar.

Deel Deze Pagina