Afgelopen woensdag was mijn progesteron 40 dus ik heb zeker een eisprong gehad ! Ik weet alleen al weer bijna zeker dat het niet raak is! Voel me weer s niet anders dan anders in de wachtweken en heb vanochtend een lh test gedaan. Was wel benieuwd: als je zwanger bent zou die hoog moeten blijven volgens mij, maar mooi niet hoor. Mari, we zijn overgestapt op een bekende donor. We doen het dus niet meer via Duitsland. Ik had toch te veel moeite met een anonieme donor. Ik begrijp het eigenlijk wel van het ziekenhuis. Ik had tot een paar maanden terug een heel onregelmatige cyclus maar de laatste tijd een cyclus tussen de 31 en 37 dagen. Het is wat onhandig omdat ik mijn donor op tijd moet optrommelen, maar het is te doen denk ik. x
Een LH test zou op de dag van je NOD positief uit kunnen slaan als je zwanger bent. Ze blijven dus niet positief gedurende je wachtdagen Je test er ook niet eerder positief mee dan een zwangerschapstest en een posi ovu test zegt niet dat je zwanger bent. Dus .. het kan nog alle kanten op gaan Bah het wachten zit me even tot boven mn oren! Iedereen om me heen wordt maar zwanger en wij hebben niet eens een kans om zwanger te worden. That hurts! Wij willen ook zo graag
Hoi meiden, Ik heb me vandaag door deze topic heen geslagen. Heb alles met tranen in mijn ogen gelezen. Het is allemaal zo herkenbaar helaas. Op 24 november zijn we voor de 2de keer bij de Uroloog geweest en die vertelde ons voor de 2de keer dat er tijdens het 2de spermaonderzoek weer geen zaadcellen zijn gevonden. De balletjes van mijn man zijn iets kleiner dan gemiddeld maar verder waren er geen afwijkingen gevonden. Ze hebben een echo gemaakt van zijn scrotum, nieren en een uitgebreid bloedonderzoek gedaan en een echo van zijn prostaat. We zijn nu doorgestuurd naar het Radboud in Nijmegen. We moeten nu dus wachten wat er komen gaat. We hebben vorige week een brief gekregen die we in moesten vullen met daarop al onze gegevens. Nu nemen ze binnen 6 weken (zucht) contact op voor een eerste afspraak. In eerste instantie wilde mijn lieve mannetje niet denken aan een donor. Nu staat hij daar inmiddels open voor. Ik vind het aan de ene kant heeeel erg moeilijk maar aan de andere ben ik ook heel blij. Ik ben er echt de hele dag mee bezig. Kan heel moeilijk mijn gedachten ergens anders op zetten. En dat wachten daar heb ik nog het meest moeite mee. Alle meiden heeeeeel veeeeeel succes met alles en ik blijf jullie op de hoogte houden.
lotje: ik ga voor je duimen dat je straks een positieve test hebt. dreamer: ja, ik begrijp het helemaal. toen wij net in de medische molen zaten moest mn vriendin bevallen van de 2e en ik had beloofd bij de bevalling te zijn. vlak erna waren nog 2 vrienden van ons zwanger. hallo sieb: wat vervelend dat jullie ook in deze situatie beland zijn. vervelend dat je dan moet afwachten wanneer jullie dan kunnen komen. heel veel sterkte! dames ik ga duimen dat het 2009 ONS jaar wordt!
Hey dames ik wil me hier ook ffies melde. We hebben vandaag weer te horen gekregen voor de tweede keer dat hij geen levend zaad had. Nu gaan we 5 januari naar de fertarts. maar wat kunnen we verwachten? Is er nog wel een kans voor ons?
Jeetje, toen ik dit nieuws te horen kreeg had ik het gevoel dat dit iets heel zeldzaams moest zijn. (in het dagelijks leven hoor je natuurlijk ook niemand hierover) Sieb, Zazaziezo, s1986: jullie nu dus ook dit verschrikkelijke nieuws te horen gekregen! Ik weet nog zo dat ik er echt zo verschrikkelijk van ondersteboven was. Sterkte allemaal! s1986, helaas is het in de meeste gevallen echt niet meer mogelijk voor de man om kinderen te krijgen. Het is wel goed om het goed uit te laten zoeken. Als het door een obstructie of spatader komt is er nog een hele kleine hoop. Het idee van een donor vond ik aan het begin ook heel erg moeilijk. Ik weet nog dat ik er de eerste maand echt nog niet over durfde te lezen of opzoeken. Nu ben ik aan het idee gewend en geloof ik dat het allemaal wel goed komt. Mijn vriend wordt de papa, maar alleen niet biologisch. Uiterlijk zal het kindje wel niet op zijn papa gaan lijken, maar qua karakter waarschijnlijk wel. En hoeveel kinderen lijken er nou qua op hun vader?
Welkom Sieb, Zazaziezo en s1986. Jammer dat jullie je ook bij dit topic kunnen aansluiten. Sterkte met alles wat komen gaat! Hebben jullie allemaal al zo snel een 2e zaadtest gehad dan? Ik heb echt het idee dat wij als enige de volle 3 maanden moeten afwachten. En ik word er gek van! Ben ook nog eens ziek voor de 2e keer in 2 weken! Vorige week noro virus en deze week keelontsteking icm enorme struma (vergrote schildklier door ziekte van Graves) Kan amper ademhalen en daardoor ook niet slapen. Die stomme verzekeringen willen ook maar niet duidelijk zijn! Dus alles zit me even boven mn hoofd! Over een donor durf ik ook nog niet na te denken. Pas als januari weer slecht nieuws gaat brengen misschien. En misschien zelfs dan nog niet. @s1986: er zullen nu onderzoeken gedaan worden bij je man om te ontdekken waarom hij geen zaad produceert. Bloedonderzoeken, voelen aan zn ballen/prostaat. Echo, dat soort dingen. Hij kan een operatie krijgen (mesa/pesa/tese) om te zien of hij wel zaad produceert, maar het er niet uitkomt. Als dat het geval is, dan is er nog wel een kans. Zo niet, dan ben je aangewezen op een donor of adoptie helaas. Even in het kort over ons: Wij hebben nu pas 1 zaadonderzoek gehad waarbij azoöspermie uit is gekomen (0 zaadjes dus) Er is al gevoeld en bloedonderzoek gedaan, plus chromosomen onderzoek. 16 januari is de 2e zaadtest. Dan horen we of er wel zaad is gevonden en we dus op kunnen voor ICSI. Of dat er niks is gevonden en we door moeten naar het AMC voor een TESE. Even een vraag voor de dames die de TESE enzo al gehad hebben. Amsterdam ligt voor ons niet in de buurt. Nu ben ik doodsbang voor de snelweg en zal daar dus wel overmoeten als we een TESE krijgen. Maar voor een tese ben ik niet nodig lijkt me toch? Klinkt heel erg egoistisch waarschijnlijk (en totaal niet begrijpelijk voor mensen die de angst niet kennen) maar zou mijn man alleen naar die afspraken kunnen? Mocht er via tese blijken dat er wel zaad gevonden is en we dus voor tese icsi opkunnen, dan zal ik er wel aan moeten. Maar als er uit de tese blijkt dat dat niet het geval is... Hoop dat iemand het antwoord weet.
@S1986: zat net even je andere topic te lezen en daar was wel zaad gevonden. Je man maakt dus wel zaad aan, dus dat is mooi! Dan is er hele goeie hoop meis Goed, wat je er nu zelf al aan kan doen: niet roken niet drinken geen strakke onderbroeken en broeken bij zittend beroep om het kwartier even een rondje lopen geen sauna's geen hete baden foliumzuur slikken en zink tabletten slikken gezond eten geen overgewicht hebben Zaad wordt elke 3 maanden aangemaakt, dus als je hier nu mee begint is dat pas over 3 maanden te zien. Maar omdat er eerder al zaad is gevonden geef ik het goede hoop! Een zaadtest is een momentopname. Je man zn zaad is niet goed, maar wel aanwezig, dus het valt te verbeteren! Hoop dat je iets hebt hieraan meis.
Jeetje wat een spanning allemaal, ik vind het echter wel heeeeel erg fijn om hier te lezen dat we niet de enige zijn. De mensen in mijn omgeving bedoelen het allemaal wel heel goed maar weten niet hoe het is en jullie wel.
Dreamer, ik snap dat je het je allemaal even teveel wordt. het is ook allemaal ontzettend moeilijk. Wat betreft die zaadtest. Wij hoefden geen 3 maanden te wachten. Bij ons zat er elke keer 2 wkn tussen. maar eigenlijk is 3 mnd ertussen (vanwege het verversen) beter! Maar je geduld wordt wel gigantisch op de proef gesteld zo Heb je de uitslag van het bloedonderzoek al? of wordt dat ook pas in januari besproken? Wij hebben de tese niet gedaan, dus weet niet precies hoe dat zit. Is de trein geen optie?
THnx voor de reacties en zie idd dat het dan een verkeerd topic is want er was wel zaad alleen was alles dood. De vorige keer waren het er maar 5 die leefde. Overgewicht heeft hij wel wat idd. Geond eten we zeker. De hete baden zijn al geschrapd. En misschien dat zn hormonen ook niet honderd zijn heeft altijd een beste vette huid. Sorry dat i8k mn berixhtje verkeerd geplaatst had en heel veel succes jullie allemaal
ik weet zo goed als zeker dat ik weer ongesteld word. Ik word er zo gek van! ben echt enorm verdrietig. Waarom mag het nou nooit eens een keertje normaal lukken bij mij?
dreamer, je man mag na een tese operatie niet rijden. het is een dagopname. en hij moet de komende dagen na de operatie rust hebben. wij hebben de operatie nog niet gehad. maar we lopen nu al een aantal maanden in het amc. voordat ze echt de tese gaan doen daar, mag je vaak de bloedonderzoeken en zaadtesten nog een keer doen. omdat het een ander ziekenhuis is. dat kregen wij ook te horen, met als reden: wij gebruiken weer ander apparatuur als in andere ziekenhuizen. en daar komt bij dat de testen die gedaan zijn vaak maar kort geldig zijn voor hun.
Nee had idd wel gedacht dat hij niet alleen erheen zou kunnen. Maar voor auto rijden hoef ik sowieso niet mee, ik heb geen rijbewijs Dus dan had er toch al iemand anders mee gemoeten. Maar voor die afspraken voor de tese (de gesprekken vooraf enz) zou ik toch niet perse mee moeten? Dan zou hij toch alleen kunnen? En op de dag van de tese met mn moeder erheen ofso? Als de tese slaagt zou ik natuurlijk wel erheen moeten, maar tot die tijd ben ik niet nodig toch? Ik ben wel aan het oefenen met over de snelweg rijden trouwens! Alles voor een kindje natuurlijk! Maar als ik de eerste paar keer niet mee hoef heb ik wat langer de tijd om te oefenen En weet hij precies de weg zodat we nooit fout rijden. Moet ook de chromosomen onderzoek weer opnieuw dan? Nee toch? Die duurt zo lang! Wanneer krijgt je man de tese Mari? @Lotje: waarom denk je dat je ongi gaat worden meis? *knuff* Geen bloed geeft moed he meis! Ongi kramp kan je ook hebben bij een zwangerschap. Ik blijf flink voor je duimen hoor We hebben alleen de uitslag van de chromosomen nog niet, die krijgen we met januari. De andere bloeduitslagen was weinig uit te halen. Ze zei dat het wel leek alsof zn lichaam wel zaad aanmaakte (of probeerde) Kwam allemaal erg vaag over op mij in ieder geval. Dus dat zal ik met januari (wéér een andere gyn!) nog allemaal goed navragen. Want ik weet nu nog altijd niet of we voor een Tese of Pesa in aanmerking komen Ik ben nu hard bezig met een goede verzekering zoeken. Voor mezelf en mn man, want onze huidige verzekering vergoed geen tese/mesa/pesa. En over ivf doen ze maar vaag (icsi vergoeden ze niet volgens eigen zeggen altijd fijn een verzekering die zo goed op de hoogte is van zn eigen voorwaarden..) Ik heb nog werkelijk geen idee waar we goed zouden zitten en de tijd gaat echt hard dringen nu! Waar zijn jullie verzekerd?
Even een vraag voor de dames die de TESE enzo al gehad hebben. Amsterdam ligt voor ons niet in de buurt. Nu ben ik doodsbang voor de snelweg en zal daar dus wel overmoeten als we een TESE krijgen. Maar voor een tese ben ik niet nodig lijkt me toch? Klinkt heel erg egoistisch waarschijnlijk (en totaal niet begrijpelijk voor mensen die de angst niet kennen) maar zou mijn man alleen naar die afspraken kunnen? Mocht er via tese blijken dat er wel zaad gevonden is en we dus voor tese icsi opkunnen, dan zal ik er wel aan moeten. Maar als er uit de tese blijkt dat dat niet het geval is... Hoop dat iemand het antwoord weet.[/quote] Nou meid , mijn man had best ontzettende pijn na de operatie. dus je kunt hem echt niet alleen laten gaan en rijden. Ten 2e zijn ze ook nog wat versuft van de narcose. Dus echt neem vrij en ga mee. Als ze iets vinden tijdens de tese word er toch niet dat moment direct iets meegedaan maar wel ingevroren. Maar je kunt hem echt niet alleen laten gaan. Raad het je echt af. Ten 3e ik hoop het echt niet, als de uitslag slecht zou zijn. Moet hij met al deze pijn en emoties naar huis komen alleen. geen goede optie neem het van mij aan.
Wat ik al schreef, ik heb geen rijbewijs, dus wat dat betreft zou er toch al iemand anders mee moeten Ik zou hem ook zeker niet alleen laten gaan, maar zou vragen of mn moeder of vader mee zou willen gaan. Maar als ik het zo lees zou het dus wel zonder mij kunnen tot aan dat gedeelte. En wat je zegt over de emoties wanneer de uitslag negatief is .. dat is een goeie! Ik had er niet bij stilgestaan dat je de uitslag direct te horen krijgt. Nou ja, ik moet ook nog merken hoe alles verder verloopt. Zijn jij en je man er al uit wat jullie nu gaan doen Lana?
inshallah zal jullie niet dezelfde uitslag staan te wachten als ons, maar sta er altijd eventjes bij stil. als hij alleen zou zijn Het is vaker nog steeds moeilijk om te zeggen dit of dit. we wilden eerst adoptie maar na veel lezen zijn we daar wat meer twijfelachtig over geworden. Misschien dat we toch kid gaan doen met mijn schoonbroertje dan. Maar het is zoals je zelf schrijft niet de makkelijkste beslissing. @lotje nog 2 daagjes wat spannend hoop dat deze keer raak is!
Ik ga er voor nu gewoon vanuit dat 0 ook 0 zal blijven. Zo kan ik geen valse hoop krijgen en kan de uitslag enkel meevallen. Tuurlijk zal de klap hard blijven wanneer het werkelijk 0 blijft, maar minder hard dan wanneer ik blijf hopen dat 0 ineens 1 gaat worden. Ik had er gewoon niet bij stilgestaan dat je echt direct de uitslag krijgt bij Tese, omdat je dat met een gewone zaadtest niet krijgt natuurlijk. Mag ik vragen wat jullie doet twijfelen over adoptie? Want die twijfels zijn dan sterker dan jullie geloofs dilemma als ik het goed begrijp?