geen enkele zaadcel gevonden!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lotje2, 2 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    in ons geloof mag een adoptiekindje ook geen mama of papa zeggen.
    Het heeft eigenlijk geen recht op erfenis, natuurlijk kun je dat anders doen.
    Dit vond ik al eigenlijk moeilijk, maar we wilden graag in turkije adopteren.
    En daar hebben we grote kans op een kind van bv 4 of 5 .
    En dat is eigenlijk sorry dat ik het zeg niet wat we willen.
    ik ben 26 en mijn man 31 we willen graag een baby en geen groter kindje.
    het is dus beiden een dilemma want je denkt ook over kid dat is dus eigenlijk echt verboden.
    Maar je hart denkt natuurlijk anders.
    zo zit je elke dag te denken wat moeten we

2. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Het is dus eigenlijk kiezen tussen 2 kwaden om het zo maar te zeggen.
    Lijkt me lastig als deze toch al zo moeilijke keuze nog moeilijker gemaakt wordt door je geloof.

Ik hoop dat jullie samen tot een beslissing kunnen komen waarbij jullie je beide goed voelen.

Sterkte meis!

3. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    zal wel goedkomen meis:)
    nu uitkijken naar jullie tese

4. Lotje2

Lotje2 Actief lid

28 feb 2008
    362
    0
    0
    Lana, dat is inderdaad lastig zeg dat jullie geloof deze moeilijke beslissing nog moeilijker maakt! Ik denk dat je hierin je hart moet volgen..

Mari, wanneer krijgen jullie de tese, is dat al bekend?

Ik ben, zoals ik al vreesde, gisteravond weer ongesteld geworden.. :cry: :cry:

5. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Balen Lotje *knuff*
    En nu dan?
    Met ovu testen en tempen werken om te zien wanneer je ei is en zo zonder fm insemineren?

Had t echt gehoopt voor je meis, echt balen :(

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    oooh lotje wat erg:(
    hadden zo''n goed vertrouwen erin.
    weet niet wat ik zeggen moet:(

over het geloof ja eigenlijk ieder geloof keurt het af om kid te doen.
    alleenis het steeds normaler in onz westerse wereld dat het gebeurd.

7. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    lana: hoe is het verder met je? willen jullie nog kid doen?

lotje: balen meis, veel sterkte!

dreamer: het cromosomen onderzoek hoefte niet overnieuw. maar wel de hormoonbepaling, bloedgroep etc. ook de zaadtesten nog 2 keer overnieuw gedaan. en ook al was er bij mij niks, ik moest ook nogmaals bloedprikken voor hormoonbepaling en bloedgroep.
    het is wel iets van jullie samen, dus dan zou je eigenlijk ook samen naar die onderzoeken moeten gaan. ik denk dat als het andersom was geweest dat je het ook wel fijn had gevonden als hij er was om je te steunen?
    ik ga altijd mee naar alle onderzoeken en gesprekken. de vrouw kan ook wel eens dingen vertellen waar mannen op dat moment niet aan denken, door bv zenuwen.

hier weten we de datum voor de tese nog steeds niet, die krijgen we pas 6 februari te horen volgens mij.
    we hebben hierna gelijk maar een week vakantie aan gevraagd, dan kunnen we alle 2 even bijkomen van alle onderzoeken.

8. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    lotje wat een teleurstelling weer meid, dikke knuffel.

lana, voor jou ook een moeilijke keuze zeg, hoop dat jullie straks een keuze kunnen maken, waar jullie allebei achter staan.

liefs lisa.

9. Sieb

Sieb Actief lid

1 aug 2008
    127
    0
    0
    Woonbegeleidster
    Oss
    Wij zijn in afwachting van een oproep met het Radboud. De Uroloog waar we nu onder behandeling staan heeft verteld dat we voor Mesa/Tese in aanmerking komen. Omdat dit een lange weg is en de kinderwens echt heel erg groot is willen we ons alvast informeren over het starten van KID. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

10. Lotje2

Lotje2 Actief lid

28 feb 2008
    362
    0
    0
    Dreamer, ja, ik moet nu idd dmv ovulatietesten mijn eisprong bepalen en dan op tijd de donor optrommelen.
    Best een gedoe, maar ik ben allang blij dat we nu een kans maken.

Sieb, wat wil je weten over KID?

11. Sieb

Sieb Actief lid

1 aug 2008
    127
    0
    0
    Woonbegeleidster
    Oss
    Hoi Lotje2,

Ik wil graag weten of we het traject naar KID al kunnen starten terwijl we ook nog bezig zijn met tese/mesa? Ik weet niet of het kan en mag maar ik vroeg me het af...

12. Lotje2

Lotje2 Actief lid

28 feb 2008
    362
    0
    0
    Hey Sieb,
    voor KID moet je op een wachtlijst. Deze wachtlijst is gemiddeld 1 tot 1,5 jaar denk ik. En je kunt je daar meteen al voor aanmelden.
    Wij hadden ons op de wachtlijst gezet bij medisch centrum kinderwens (Leiderdorp) en ziekenhuis Arnhem. In arnhem hadden we op 6 juni een gesprek en we kregen een brief dat we in januari al konden starten met KID (wachtlijst uiteindelijk dus maar 6 maanden!).

Je kunt gewoon bellen met een ziekenhuis (met zaadbank) en dan een afspraak maken voor een intake gesprek. Website van Freya geeft info over de ziekenhuizen die een zaadbank hebben. Ik raad je aan je in elk geval vast op de wachtlijs te zetten, dan kun je je er (mocht het niet nodig blijken te zijn) altijd weer afhalen.

In Belgie en Duitsland zijn er trouwens geen wachtlijsten. Vandaar dat wij in 1e instantie naar Duitsland zijn gegaan. Nadeel van Duitsland zijn alleen de hoge kosten, maar dat hadden wij er voor over om niet meer te hoeven wachten.
    Donorkosten krijg je niet vergoed van de verzekering. Maar de donorkosten in NL vallen erg mee (vind ik) tussen 500 en 1000 euro.

hoe gaat het nu met je? en mocht je nog vragen hebben, vraag maar raak hoor!

liefs lot

13. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    oh, wat een lange wachtlijst voor donor. ik zal het er ook maar eens met mn man over hebben. we dachten we wachten wel tot de uitslag van de operatie, maar dat wordt toch waarschijnlijk mei pas denk ik. als we ons dan pas aanmelden zijn we weer een jaar verder.

14. Lotje2

Lotje2 Actief lid

28 feb 2008
    362
    0
    0
    Mari, dat zou ik wel doen. Het zou natuurlijk heeel vervelend zijn als jullie er uiteindelijk toch voor zouden gaan en dan helemaal achteraan moeten sluiten op de wachtlijst.

Is je vriend nog steeds tegen KID?

15. Sieb

Sieb Actief lid

1 aug 2008
    127
    0
    0
    Woonbegeleidster
    Oss
    Ik ga volgende week bellen om ons op de wachtlijst te zetten voor KID. Super bedankt Lotje voor je duidelijke berichtje!

Iedereen hier fijne feestdagen en hopelijk is volgend jaar voor ons een beter jaar!

16. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik kreeg vandaag de volgende reactie van VGZ op de vraag of ze Mesa/Pesa/Tese vergoeden.
    Ik weet nu niet of ik keihard moeten lachen erom of keihard moet huilen, zo erg is het.
    Hou je vast..

Ernstig toch!

Ik heb werkelijk nog geen ene verzekeraar gevonden die de juiste informatie over deze behandelingen heeft :(
    Ze noemen allemaal ziekenhuizen die de behandelingen niet eens mogen uitvoeren.
    Of ze zeggen dat de centra die op Freya staan niet bekend zijn bij ze en dat dat niet klopt :(

*zucht*

Het lastige is dat we gewoon niet weten of we die behandelingen nodig hebben straks.
    Maar we moeten wel goed verzekerd zijn.
    Zo ook met IVF.
    Nog een groter probleem en gedoe!
    Zit echt in de stress erom.

@Lotje: al bezig met ovu testen deze ronde?

@Sieb: en heb je al gebeld om je op de wachtlijst te laten zetten?

Ik ben ondertussen aan het aftellen naar 16 januari.
    Maar de tijd gaat zoooo langzaam!
    En mn cyclus is ook helemaal van slag lijkt wel :(
    FF geeft aan dat ik allang ongi had moeten zijn, maar mn temp is nog mega hoog (37,12)
    Ik snap er dus helemaal niks meer van!

17. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    jeetje dat is toch wel erg.
    ze zouden zich eerst moet verdiepen in zoiets voordat ze weten waar ze antwoord op moeten geven.

eerlijk gezegd hebben wij helemaal niet geïnformeerd naar de kosten voor tese.
    wel weten we dat we met al die ziekenhuis bezoeken snel door onze eigen risico heen zijn. verder was alles vergoed bij ons.
    voor tese zal ik ook eens bij ons vragen. mijn man zit bij agis

18. Sieb

Sieb Actief lid

1 aug 2008
    127
    0
    0
    Woonbegeleidster
    Oss
    Ik heb inderdaad gebeld voor KID. Ik heb na een aantal hele positieve verhalen ons op de lijst laten zetten bij Geertgen. Op 21 januari moeten we daarheen voor een intake. Op 22 januari hebben we de eerste dag op het Radboud. We hebben dan een afspraak met een urolog en gynacoloog. Ben zeer benieuwd. Ik weet niet wat ik me daarbij moet voorstellen...

19. Dinnah

Dinnah Actief lid

9 mei 2008
    136
    0
    0
    Wij hebben eind 2005 begin 2006 4 zaadonderzoeken gehad met als resultaat geen enkele zaadcel aanwezig. In het laatste onderzoek hadden ze stuk of 7 dode cellen aangetroffen. ook ons werd geadiveerd na te denken over een zaaddonor.

WIj hebben ons toen in Belgie gemeld voor een TESE behandeling.
    Maar de Belgen vonden wel zaadcellen, +/- 400.000 zelfs. Wij zijn met ICSI (zonder TESE) gestart. De eerste poging eindigde in een miskraam. Bij de tweede poging waren er in 2 kweekjes maar 2 levende zaadcellen gevonden. Nou een daarvan was een doorzetter en eindigde in een wondertje dat boven ligt te slapen nu.
    Je hebt er maar 1 nodig he?

20. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Wat super Dinnah :D
    Je hebt er idd maar 1 nodig!
    Ik zeg ook elke keer, al vinden ze er de 16e maar 1!
    Dan heb je iig iets en kunnen we daarmee verder.
    Ik hoop dat wij net zo'n wonder mogen meemaken als jullie :D

Hier vanacht weer ongi geworden.
    Ook al weet ik dat het niet kan, toch blijf je hopen he...
    Ben niet teleurgesteld trouwens, maar het is zo jammer dat de hoop op een wonder steeds iets minder wordt.

En nu echt aftellen naar 16 januari!
    Of eigenlijk aftellen naar de laatste klusdag.

Nog even een vraagje daarover.
    We moeten 16 januari om half 9 het potje inleveren.
    We willen nu 5 dagen niet klussen (vorige keer 3 dagen)
    Maar als we dan de 10e savonds klussen, dan heb je eigenlijk 5,5e dag.
    Is dat erg?
    Is dat te lang dan?
    Of kunnen we dan beter de 11e savonds klussen, dat we 4,5e dag hebben?

Beetje rare vraag mischien, maar wil gewoon het beste doen voor een zo groot mogelijke kans dat er iets gevonden wordt.

Deel Deze Pagina