hoi lotje2, ik wil je ook heel veel sterkte wensen met alles wat komen gaat, ik kan me je angst heel goed voorstellen, omdat wij op dit moment in dezelfde angst zitten, alleen ligt het probleem dan bij mij, geen eicelvoorraad. gelukkig bestaat donatie, maar kan me indenken dat je hoofd daar nog niet naar staat, die van mij ook nog niet. liefs van lisa.
Lieve Lotje, wat een vreselijk nieuws. Toen mijn zus en zwager na 3 jaar proberen nog niet in verwachting bleek hebben ook zij een zaadonderzoek gedaan. Ook bij mijn zwager bleek er geen enkele zaadcel aanwezig. Ze vermoeden dat hij op relatief late leeftijd de ziekte de BOF gehad heeft en daardoor onvruchtbaar is geworden. Of een TESE behandeling bij hun zin heeft weet ik niet, volgens mij ze zelf niet zo ver om dat te laten doen. Ze zijn nu net bezig met een adoptieprocedure. Donorzaad is voor hun geen optie. Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar ik wil je in ieder geval sterkte wensen. Liefs, Wup
Ha meis... las je berichtje, wat moeten jullie ontzettend geschrokken zijn, en ook nog lastig dat er relatief weinig mensen zijn op dit forum die hetzelfde meemaken. helaas hoor ik hier ook niet bij. wat ik wel heb gemerkt is dat er zo ontzettend veel ( en ook betrouwbare als je een beetje oplet waar je surft ) informatie te vinden is, ook over een situatie zoals deze. ik zou zeker nader onderzoek van je partner vragen ,desnoods afdwingen en een second opinion vragen. er schijnen namelijk maar heeeeel erg weinig mannen steriel te zijn, zelfs als je de bof hebt gehad op latere leeftijd of in de puberteit. ik wil je geen valse hoop geven maar als bij vrouwen de eileiders ontoegankelijk kunnen zijn, waarom zouden de zaadleiders bij manen dat dan niet kunnen zijn.? ik hoop voor jullie dat verder onderzoek meer duidelijkheid geeft, heel veel sterkte ook voor je vent, ook voor hem moet dit echt een klap zijn. veel liefs jose
Lotje, neem je tijd, die heb je ook echt wel nodig! Ik lees het vanzelf wel als je er aan toe bent Dikke knuffel!
Lieve Lotje, Hier ook nog een keer een dikke knuffel voor jou. Neem inderdaad eerst goed de tijd om het nieuws te verwerken. En weet dat wonderen bestaan. Liefs en een knuffel Zora
Patricia, wat geweldig dat bij jullie de wens is uitgekomen en dat je nu dus zwanger bent! Kan me voorstellen dat het hele proces de zwangerschap nog bijzonderder maakt. Ik stuur je binnenkort een pbtje! Lisa, wat verschrikkelijk naar geen eicelvoorraad! Waarom, waarom, waarom.. de wereld is soms zo oneerlijk! Wanneer hebben jullie dit verschrikkelijke nieuws te horen gekregen?
hoi hoi lotje ik wil je ook heel veel sterkte wensen met dit slechte nieuws wij hebben dit nieuws ook gehad mijn vriend heeft toendertijd een onderzoek gehad en er zaten een paar niet levende zaadcellen in misschien icsi zei de arts weer een onderzoek helaas er is niks mogelijk bij jullie wij kregen 3 keuzes 1 kinderloos blijven 2 adoptie 3 donor wij hebben er zo n 3 jaar over nagedacht wat we nu wilden het is kid geworden de oorzaak bij mijn vriend is toen hij klein was zijn zijn balletjes niet goed ingedaald (zijn moeder keek daar niet naar en ging niet met hem naar consultatieburo) toen hij 13 was kwam de schooldokter erachter dat het ene balletje niet ingedaald was hij is toen alsnog geopereerd,maar het was al te laat het balletje kon zich niet meer ontwikkelen als je meer wilt weten over kid of over hoe wij er mee om zijn gegaan dan hoor ik het wel van je in ieder geval veel sterkte samen liefs chyara
hoi lotje, idd zoooo oneerlijk allemaal. wij hebben in november te horen gekregen dat alleen ivf een optie was omdat ik waarschijnlijk geen eicel voorraad had, en dat is nu na bloedonderzoeken en echo's steeds meer waarheid aan het worden. ik heb begin maart bijna 3 weken gonal-f gespoten maar geen reactie van de eierstokken. over 2 weken moeten we terug komen dan krijgen we een ander spuit schema, mss dat dat wat kan doen met de eicellen die ik nog heb. wat er anders gaat gebeuren , ik vrees dat dan alleen een eiceldonor ons kan helpen om zwanger te raken. liefs lisa.
Lotje, wat een afschuwelijk bericht, dat er geen enkele zaadcel is gevonden. Dat wens je je ergste vijand niet. Ik heb nog bijzonder weinig verstand van de opties die er open zouden kunnen staan, maar ik wil jou en je partner echt alle liefs, sterke en succes wensen, want dit zullen jullie vermoedelijk nodig hebben. Ik vind het echt verschrikkelijk voor jullie en ik hoop dat er toch nog iets (wat dat dan ook mag zijn) kan gebeuren om jullie toch je eigen wondertje te kunnen geven. Dikke knuffel, Anouk
Lotje, Ik zal het voor je navragen. Ik kom er heel snel op terug. En inderdaad was zeep bij ons de dooddoener. Als dat bij jullie ook een rol heeft gespeeld, kunnen ze misschien op zijn minst nog een paar levende zaadcellen vinden en dan is er nog altijd hoop toch? Maar ik vraag het voor je na en kom snel terug met een reactie. Groetjes,
Hoe bedoel je dat zeep de dooddoener was? Als je vriend zijn balzak en pielemans wast met zeep, dan is dit toch uitwendig? Hoe kan het dan dat de spermacellen hierdoor gedood worden? Ik ben zeer benieuwd. Mijn vriend had ook zwak zaad, en hij wast ook met zeep. Dus misschien is dit bij hem ook wel de oorzaak geweest, alleen heb ik mijn gyn hier nooit over gehoord. Ik hoop dat je me het antwoord kan geven.
ja daar ben ik ook heel benieuwd naar, mijn man heeft ook zwak zaad en wast ook met zeep, maar je spoeld alles er toch goed af? ik zou het slecht vinden als dat een oorzaak kan zijn en dat ze dat dan niet melden, of bedoelen ze dat het potje met zeep was gewassen? gr jose
hoi lotje, helaas kregen wij dit nieuws ook bijna 1 jaar geleden. we hebben dan ook ff helemaal rust genomen om alles te bedaren. we zijn nu bezig met de uroloog over tese of pesa. over 2 weken krijgen we weer de uitslag van de zaadtest en dan word het plan anders verder gemaakt voor de ingreep. Ik wil je heel veel sterkte wensen want ik weet dat je wereld instort op dat moment. maar neem ff je tijd om alles op je te laten inwerken. en overleg idd over de tese en pesa. veel sterkte lana
je vroeg hoe het nu verder met ons ging, nou we moeten 15 mei naar t amc,dan hebben we een gesprek voor hoe nu verder. ze zeiden dat het icsi zal gaan worden,alleen vraag ik me af hoe ze dat dan van plan zijn. want soms is er niets te vinden en soms 1 of 2 zaadjes (levend) en wie zegt dat me man bij de dag van de punctie zaad heeft... ik ben benieuwd. meid nogmaals heel veel sterkte!dikke knuffel mounia
Voor de duidelijkheid: Zeep=doodoener bij ons. Hiermee bedoel ik, dat mijn man voor de IUI het potje heeft gevuld met gebruik van zeep. Een klein beetje zeep is al dodelijk voor de zaadcellen hebben we achteraf begrepen. Want hij had opeens heel weining levende zaadcellen. Na een maand (ik had op internet gezocht en op de site van het LUMC informatie over zeep gevonden) zat hij op al op ongeveer 80 miljoen levende en goed beweeglijke zaadcellen. Toen had hij dus geen zeep gebruikt. Maar omdat hij bij de eerste test zo'n slechte uitslag had, kwamen wij al meteen in de MMM en konden we meteen met IUI beginnen. Tot nu toe is zijn zaad alleen maar beter geworden. Voor ons een beetje geluk bij ongeluk eigenlijk. Want wij zijn 1,5 jaar bezig geweest en niet spontaan zwanger geworden. Misschien maken we nu wel kans. Althans daar hopen we op. Is het nu een beetje duidelijk? groetjes,
Er staat toch aangegeven dat je niet met zeep mag wassen voor de productie? In onze papieren stond dat toen heel duidelijk.....handen goed wassen, schone pielemans (niet met zeep) niet oraal bla bla bla. Nou ja, zou mooi zijn als dat de boosdoener blijkt! Maar ben bang....omdat ze echt niks hebben gevonden dat de zeep niet veel verschil zal maken. Heel veel succes hoor!