He hallo allemaal, Ik wil me ook graag aansluiten bij dit onderwerp. Wij hebben in oktober ons eerste zaadonderzoek gedaan nadat we al dachten dat het waarschijnlijk niet goed zou zijn. Mijn vriend had niet ingedaalde balletjes en is pas op zijn vijftiende daaraan geopereerd. Omdat een bevriend stel met hetzelfde verhaal zat (zij hebben inmiddels een kindje via icsi) zijn we al vroeg naar de HA gegaan. Uitslag eerste zaadonderzoek: sporadisch zaadjes aanwezig maar deze bewegen allemaal niet. Mijn eerste reactie was: juh! er zijn in ieder geval zaadjes. Nu zijn we een tijdje verder en weet ik dat deze uitslag echt slecht is. Wij hebben inmiddels onze eerste afspraak gehad in het radboud. eerst uroloog en daarna ivf-arts. Voor jouw info sieb: de uroloog licht jouw partner door: allemaal vragen en een onderzoek van zijn zaakje. Ze nemen ook veel bloed af. Als ze zaadleiders kunnen voelen hoeft het bloed voor chromosomenonderzoek niet naar maastricht(?!) De uitslag duurt dan minder lang als wanneer ze moeten testen op het CF-gen. Nu duurt het een aantal maanden. Daarna na de IVF-arts. Die deed een inwendige echo bij mij en had een hoop vragen voor mij. Ook ik moest bloed geven. Conclusie: er zijn twee scenarios. 1. Ze vinden in het radboud zaad, via een spermatest of pesa / mesa en we komen in aanmerking voor icsi. 2. ze kunnen geen zaadjes vinden en dan houdt het op. Wij hebben nu 22 januari het bespreken van de onderzoeken en bespreken tweede zaaduitslag. Spannende tijd. Gelukkig is mijn partner een schat en kunnen we er goed samen over praten... Groetjes kemmetje
@Kemmetje: welkom! Maar zoals ik het begrijp is er wel zaad gevonden, maar bewegen ze niet? Dan ben je al beter af als vrijwel iedereen hier! Bij ons is er echt geen zaad gevonden, ook geen dood zaad. Komen jullie niet in aanmerking voor tese dan? Of is dat echt alleen wanneer er geen zaad gevonden wordt? Je zegt dat wanneer er geen zaadjes gevonden wordt dat het ophoudt, maar er is toch zaad gevonden? Dat het niet beweegt is voor icsi toch niet belangrijk? Bij ons is al bloed geprikt en mijn man heeft al een chromosomen onderzoek gehad en er is al gevoeld voor de zaadleiders/spataderen/cyctes en ingedaalde ballen. Maar wij zijn nog niet bij een uroloog geweest. De gyn deed dit gewoon bij ons. Succes de 22e! Wij krijgen de 23e als het goed is de uitslag van de 2e test!
Hoi Dreamer, Tja, ik dacht ook het valt wel mee en dode zaadjes zijn in ieder geval zaadjes! Maar zo werkt het dus niet. Om er ICSI mee te kunnen doen moeten de zaadjes in ieder geval (al is het maar een heel klein beetje) bewegen. Als ze namelijk niet bewegen dan weet je niet of het dode of levende zaadjes zijn. De moeten natuurlijk geen dode zaadjes injecteren. Een beetje valse hoop dus. Aan de andere kant: mijn vriend maakt dus op de een of andere manier wel zaadjes aan; in het sperma zitten alleen maar een paar dode zaadjes. Wellicht kunnen ze met pesa of tese wel levende zaadjes vinden... Ik hoop het maar! Ik bedoelde met zaadjes vinden dus levende zaadjes via pesa of tese. Met de uitslag zoals die nu is kunnen ze niets doen. In welk ziekenhuis ben jij dan dreamer? Volgens mij is het in het radboud altijd samen met de uroloog als er problemen zijn met het zaad. Hoe lang duurde het voordat jullie de uitslag van het chromosomenonderzoek kregen? Mijn vriend heeft ook al een echo gehad maar daar hebben we nog geen uitslag van. Op naar 22-1. En voor jou dan 23-1... Beetje zelfde tijd... Spannend!
Wij zitten nog helemaal aan het begin stadium, dus echt nog bij de gyn. We hebben 16 januari het 2e zaadonderzoek en dan volgen de verdere stappen na aanleiding van wat de uitslag is. Bij weer 0 zaadjes waarschijnlijk door naar AMC voor tese. Bij gevonden zaadjes wordt het meteen opgewerkt om te zien of het ivf of icsi zou worden. Maar de kans dat er iets gevonden zou worden was wel erg klein, omdat er ook geen dood zaad aanwezig was (dus echt azoöspermie) Bij ons is meteen het chromosomenonderzoek gedaan de week na de uitslag en daar krijgen we de 23e dan de uitslag van. Geen idee wanneer de uitslag er was dus, we hebben afgesproken dat we het pas met januari zouden horen. De uitslagen van de hormoononderzoeken hadden we met 1 of 2 weken, dat weet ik nog wel. Mn man heeft geen echo gehad trouwens, gewoon een lichamelijk onderzoek bij de gyn. Echo zal wel volgen wanneer de uitslag weer 0 is om echt alles goed na te checken. Ik wist niet dat niet bewegend zaad ook als dood zaad gezien werd! Weer wat geleerd Maar je hebt dan idd wel een grote kans met mesa/pesa of tese ja, want hij maakt wel zaad aan. Ja ik zit nu echt in twijfel of ik de uitslag niet al eerder wil weten. We kunnen eigenlijk dezelfde dag (16e) al bellen voor de uitslag, maar ik wil niet weer telefonisch horen dat het niet goed zit. Maar een week wachten is echt vreselijk natuurlijk... Dus misschien probeer ik wel eerder dan de 23e een afspraak te krijgen. Nog even over nadenken. Spannende maand iig januari!
Heb net het ziekenhuis gebeld voor een afspraak. Ik kon toch echt geen week meer wachten na de test. Dus nu hebben we meteen de maandag erna een afspraak. Dus vrijdag 16 januari potje inleveren. Maandag 19 januari om 14.45 uur de uitslag. Ben nu al zenuwachtig! Is weer een nieuwe gyn, dus hoop dat deze aardig is. (de eerste was echt vréselijk! 2e was heel lief, maar die is nu weg daar helaas) Nog maar minder dan 3 weken en dan weten we waar we aan toe zijn! Ohhhhh mn buik doet zenuwachtig Ben echt bang voor de uitslag...
dreamer: misschien is 4,5 dag dan beter. veel sterkte! voor de 2 nieuwe in dit topic ook veel sterkte. vervelend dat jullie ook in een vergelijkbare situatie terecht zijn gekomen. ik ga hopen dat 2009 een goed jaar wordt voor ons allemaal!
Dank je Mari! Dan wordt het dus de 11e. Zat er zelf ook al aan te denken. Dan hebben we precies 1 dag langer ertussen zitten als bij de vorige test (zag ik net op FF, altijd handig zo'n online dagboek ) Pff zat me net te bedenken dat het morgen alweer de laatste dag van 2008 is. Ik zag mezelf toch heel anders aan het einde van 2008 hoor! Het liefst met een dikke buik of toch op zn minst gewoon zwanger. Zeker niet in de mmm en al helemaal niet waar we nu zitten... Best even slikken *slik* Ik hoop dat 2009 voor iedereen hier een vruchtbaar jaar mag worden en dat we allemaal een mooi wondertje mogen dragen of krijgen!
Hier precies hetzelfde... Maarre meis, wel lekker dat jullie nu meteen de maandag erna terecht kunnen! Wij zijn een weekje later aan de beurt... eerst 5 januari zwemmertjes inleveren, en dan 26 januari de uitslag... zit ook best lang tussen eigenlijk, maar goed... we'll see... Ik hoop in ieder geval dat 2009 een jaar gaat worden waarin je wens, en natuurlijk ook de wensen van alle andere dames die in een soortgelijke situatie zitten, in vervulling zal/zullen gaan. Liefs, Con
Moeten jullie echt zolang wachten op de uitslag Het wordt meteen dezelfde dag onderzocht, dus waarom dan zolang wachten? Kan je niet bellen voor een eerdere afspraak dan? Ik werd al gek bij de gedachte van een week, laat staan 3 weken! Ik hoop dat we allebei (allemaal als er meer zijn) te horen krijgen dat er in januari wél zaad gevonden is Dat zou echt een goed begin van het nieuwe jaar zijn!
Ik denk dat de uitslag er wel eerder is, maar de vorige keer moesten we meteen de afspraak vast laten zetten, dus vandaar wat later in januari zodat alle uitslagen dan binnen waren. Het is inderdaad lang wachten, maar goed, ik was allang blij dat het bij ons toch nog allemaal relatief snel gaat... dus dat beetje geduld kan in dan nog wel opbrengen. Ik heb meer moeite met het afwachten van m'n ongi, en al helemaal deze maand, maar het ziet er nu toch wel naar uit dat de rode duiveltjes (helaas) in aantocht zijn... Alvast een heel goed uiteinde, en sterkte nog even met wachten de komende weken, voor je het weet is het 19 januari... Liefs, Con
Kemmetje, welkom! jammer dat jullie ook zo'n slechte uitslag hebben gehad. Sterkte! het is echt een moeilijke tijd. Dreamer, ik denk eigenlijk dat het niet uitmaakt 4 of 5 dagen. 5 dagen lijkt mij echt niet te lang. Het enige is dat als de man een tijd geen zaadlozing heeft gehad er meer zaadjes doodgaan, maar als er dode zaadjes worden gevonden dan is dat nog een goed teken. Dus ik zou maar lekker doet wat jullie het beste uitkomt. Ik had een paar dagen geleden (heel onverwachts) ineens een positieve ovulatietest. Zat vervolgens heel erg in de rats want kreeg mijn donor niet te pakken, maar gelukkig de dag na de positieve test kon hij! dus we hebben nu weer 1 x geinsimineerd. Jammer dat het niet vaker kon, maar ja. Deze maand voor het eerst dus echt een hele mooie (korte) cyclus van 29 dagen! ik ga nu weer de ww in. [-o< Hoop voor jullie dat jullie ook snel eens een echte kans maken! liefs lot
Wij krijgen ook meteen alle uitslagen de 19e. Tenminste, als het goed is We krijgen weer een nieuwe gyn natuurlijk. Dus even afwachten allemaal. Je zou idd bijna geduld krijgen van al dat gewacht @Lotje: ohh wat heerlijk zeg een korte cyclus Jij hebt dat ziekenhuis helemaal niet nodig Temp je ook om je ei te bevestigen? Het klopt idd dat zelfs als er dood zaad gevonden wordt het al een verbetering is! Maar heb al gekeken naar hoe ik dan in mn cyclus zit. De 11e is dag 15. Dus dan kunnen we mooi dag 13 en 15 klussen en met een beetje geluk heb ik dan mn ei gehad! (die schommelt tussen dag 13 en dag 20 in) Vind dat verplichte klussen niet echt wat, maar goed, het is voor een heel goed doel Mn man zei van de week: ik wil een wenspijl kopen! Ik vroeg hem waarom (we hadden al eerder eens een pijl gekocht en daaraan een brief gehangen voor ons doodgeboren neefje, dus ik denk misschien weer voor ons neefje) Voor onze wens zegtie. Ahhh zo schattig he Dus morgen gaan we de pijl halen. Zo schattig om te horen dat hij er toch wel mee bezig is. Komt ie net aan met een mooi vuurwerk potje, de naam stond hem zo aan zei die. Tears in Heaven. Krijg gewoon tranen in mn ogen hoe schattig ik het vind Ben een beetje sentimenteel vandaag
Lotje: spannend zeg! In de ww... Wanneer kan je testen? Onze uitslagen zijn ook al wel eerder binnen. Mijn vriend gaat begin 5 januari zaad inleveren maar onze afspraak is pas de 22e. Het kon ook een week eerder maar dat was niet handig met mijn werk. Ik vind het ook wel fijn dat we de 22e dan ook alle uitslagen binnen hebben. Ik heb nog niet zo'n moeite met het wachten. In het begin wel maar ik heb geprobeerd me maar neer te leggen bij wachten, wachten en nog eens wachten. Anders word ik helemaal gek... Wil niet zeggen dat ik niet heel erg naar de 22e toe leef hoor. Ik kan me goed voorstellen dat je belt voor een eerdere afspraak. Toevallig weet ik dat dat bij ons geen optie is. Hoe bedoelen jullie dat: als er dode zaadjes zijn gevonden is het een verbetering. Ik snap dat de man dan wel zaadjes aanmaakt maar ik dacht dat het juist beter was als ze ergens een obstructie vinden. dreamer; wat lief van jouw mannetje... Het zal vanavond wel even gek worden. Wij gaan O&N vieren met een vriendin die bijn 20 weken zwanger is. Wel dubbel... Gelukkig is zij erg lief en meelevend... Een fijne )&N allemaal, ik zal aan jullie denken
Ik wil iedereen alvast een heel gelukkig nieuwjaar wensen. Hopelijk dat voor ons allemaal het nieuwe jaar meer geluk brengt. Wij hebben buiten alle spanning van onze kinderwens nog wat leuks om naar toe te leven: mijn mannetje is 1ste kerstdag op zijn knieën gegaan en heeft de GROTE vraag gesteld. We gaan 26 juni 2009 trouwen. X voor iedereen hier, jullie hebben geen idee hoe fijn ik het vind om hier vergelijkbare verhalen te lezen en mijn verhaal kwijt te kunnen....
@Kemmetje: bij mijn man zijn echt 0 zaadjes gevonden. Dus als er nu dode zaadjes gevonden worden, dan betekend het in ieder geval dat hij wel zaadjes produceert. En dat betekend dus dat ze met mesa/pesa of tese zeker levend zaad ergens vandaan kunnen krijgen en dan hebben we dus kans op een kindje van ons samen Dus vandaar dat het voor ons een verbetering zou zijn. Ik weet niet of obstructief of non-obstructief beter is. Voor beiden hebben ze andere behandelingen dacht ik. Ik heb trouwens niet gebeld voor een vroegere afspraak, ik heb gebeld voor een afspraak. Er stond er nog geen namelijk, maar had voor mezelf gedacht de 23e ivm werk en het weekend wat erop volgt. Het ziekenhuis kwam zelf aan met de 19e dus dan zeg ik geen nee Weten bij jullie mensen van de kinderwens en de problemen ermee? Bij ons weet echt niemand ervan. Na de uitslag gaan we nadenken of we het mn ouders gaan vertellen of niet. @Sieb: gefeliciteerd Ook al op 1e kerstdag gevraagd dus Ik ben ook op 1e kerstdag heel romantisch gevraagd (inmiddels al een dik jaar getrouwd ) Geniet maar van alle voorbereidingen meis, het is echt super!
Nou dames ben helaas toch weer terug hier. Nou ben vandaag bij de fertiliteitsarts geweest het was nog slechter als dat we al dachten.Er waren geen levende zaadacellen gevonden maar ook gewoon geen zaadcellen niet levend niet dood niks. Dus eind januari nog een keer zwemmers inleveren is het beter gaan we gewoon in dit ziekenhuis icsi doen. Is het weer slecht morgen maak ik een afspraak ik het erasmus. Dan word het waarschijnlijk iets van tese op het eind van alle onderzoeken en daar doen ze dan icsi mee als dat kan dan natuurlijk.
Balen dat er nu niks gevonden is zeg! En wat raar dat er eerst wel een paar levende, dan een paar dode en dan helemaal niks gevonden wordt! In wat voor tijdsbestek is dit alles gebeurd? Want zaad doet er 3 maanden over om aangemaakt te worden (vandaar bij ons 3 maanden ertussen om alles uit te sluiten) Waarom moet je bij Erasmus een afspraak maken dan? Want zij doen geen Tese namelijk, enkel Mesa/Pesa. Tese doen ze alleen in het AMC (Amsterdam) en Radboud (Nijmegen) Maar als er eerst wel levend zaad gevonden is, dan heb je met Mesa/Pesa al een hele goede kans volgens mij. Echt balen meis! En zie dat de clomid bij jou niet aanslaat. Moet je nu aan de 100 mg? Sterkte met dit alles verwerken!
hai lotje, ik las je berichtje en dacht dit komt ook bij ons voor. mijn man heeft het syndroom van klinefelter. oftewel ook geen levende zaadcellen en te kleine ballen. wij gaan nou beginnen met ivf-d. na 12 ker geprobeerd te hebben met kid.
Ik kreeg vandaag te horen dat het weer helemaal fout zit met mn schildklier (echt extreem weer) Vanaf morgen heb ik er andere medicijnen bij. Hoop dat die snel en goed aanslaan zodat ik me weer beter ga voelen en mn waardes goed worden. Anders ben ik weer het probleem waardoor we niet zwanger mogen/kunnen worden. *zucht* Wanneer houdt t is op?