hoi dreamer, mijn schoonzusje heeft het ook aan de schildklier en die is in verwachting van de derde! dus niet getreurd
Het zou dan idd een behandleing worden zoals teseof die 2 die jij opnoemde idd. Waarom er eerst gezegd is dat er maar 5levende waren en zei zegt van niet dat er helemaal niks was vind ik maar heel vreemd. Volgens haar was er beide keren niet We moeten iend januari omdat dan idd die 3 maanden voorbij zijn met de eerste keer. En met de clomid mag ik niet verdergaan zolang er geen levend zaad is. Kost geld voor niks uiteindelijk denk ik. Ik heb nog wel een doosje liggen hoor 100mg. Maarja hoefde niet meer verder te gaan.
@Deesje: ik heb een auto-immuun ziekte (Graves) Weet niet wat je schoonzusje heeft? Maar zolang mijn waardes niet goed zijn zullen wij geen behandelingen krijgen. Niet getreurd is dus wel erg makkelijk gezegd dan Wisten jullie allang dat je man Klinefelter heeft? Mijn man is erop getest, maar de gyn dacht niet dat het eruit zou komen. We horen het de 19e. Wanneer gaan jullie beginnen met ivf-d? Is dat ivf met donorzaad? Is er bij jou iets gevonden waardoor het zwanger worden niet wil lukken? Succes met de ivf-d! @s1986: zegt ze nu over hetzelfde onderzoek dat er eerst wel en toen ineens geen zaad was? Dus dan heeft ze jullie valse hoop gegeven met het 1e onderzoek? Dat is wel heel erg zeg!
Ja dat is idd erg. Ik had zelfs nog gebeld laatst omdat ik nou twijfelde over wat ze nou geen gezegd had geen levend of helemaal geen zaad. Toen zei die assistente van ben je doorgestuurd? Dus ik ze4i de naam van de arts Ze zegt nou dan is er wel zaad maar geen levend zaad. Anders stuurt ze je naar een uroloog. Dus ik begrijp er ook niet meer zoveel van.
jeetje meiden, wij zijn ook wel een toe aan goed nieuws zeg. s1986: wat een rotuitslag! Hoop echt voor je dat er bij het volgende onderzoek wel wat wordt gevonden. Gelukkig is er vorige keer wel wat gevonden: de kans dat ze bij een eventuele Tese dan iets vinden is daardoor heel groot denk ik. Dreamer: jeetje dat is ook wat joh. Is het schildklierprobleem op te lossen met medicijnen? Deesjuh, wat heftig zeg 12 pogingen! wat een teleurstellingen dan elke keer. hebben ze een idee waardoor het komt? zit er bij jou iets niet goed? Of misschien stress? ik raak de tel nu al een beetje kwijt maar heb nu de 5e kid poging achter de rug. Dat het tot nu toe niet gelukt is wijt ik maar aan de spanningen elke keer. Ik had trouwens laatst iemand die bleek paranormaal begaafd en had meteen door dat ik heel verdrietig ben. Maf he. ze zei ook dat hoe ik nu in mijn vel zit het niet gaat lukken. Ben daar heel erg van geschrokken, maar heb het gelukkig nu weer een beetje naast me neergelegd. Zit nu weer in de ww en had gisteren en vandaag last van lichtbruinverlies (innestelingsbloeding?). Heb nu dus echt heeel veel hoop gekregen. Zaterdag is mijn NOD, maar overweeg om woensdag al een testje te wagen.
hey lotje, spannend meid. ik hoop dat deze poging eindelijk eens gelukt mag zien. ik hou dit topic in de gaten
@Lotje: ik hoop dat het met medicijnen op te lossen is. Ik heb voor medicijnen gekozen, want anders moest ik 'de slok'. Dat is radioactief jodium en dat betekend dus minimaal een half jaar niet zwanger mogen worden! Daar had ik geen zin in natuurlijk Maar ben nu ook al 4 maanden bezig en het gaat van het ene uiterste over in het andere uiterste, dus of dit nu de snelste manier is geweest... De kans blijft dat ik alsnog 'de slok' moet of zelfs een operatie. Gezien de grootte van mn schildklier is een operatie niet uitgesloten helaas. Dus ik hoop dat de medicijnen goed genoeg helpen! Spannenddddddddd innestelingsbloed! Ik ga echt keihard voor je duimen meis! Ik ben dol op testen, dus ik steun je volledig als je woensdag al gaat testen We willen roze zien hier Op een ander forum zei iemand trouwens dat er altijd eerst Mesa/Pesa gedaan wordt voordat er overgegaan wordt op Tese. Volgens mij zitten hier toch ook dames die enkel Tese hebben gehad? *nog maar 6 dagen voor de laatste keer klussen voor het onderzoek* Eindelijk kan ik echt aftellen
Meiden: wat een slecht nieuws allemaal! Ik had gehoopt dat 2009 wat beter zou beginnen. s1986; wat erg van die slechte uitslag! Ook echt belachelijk van die artsen die je eerst blij maken met iets wat dus helemaal niet zo is (al is dat nog steeds niet helemaal duidelijk geloof ik..) Het enige wat ze kunnen doen is je gewoon eerlijk vertellen hoe het zit. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent... Heel vervelend; ik hoop echt dat je snel duidelijkheid zult krijgen.... Dat is nog het moeilijkst van alles; dat moeten wachten, en wachten en nog meer onzekerheid en wachten... Dreamer83: tjee, wat naar! Dus jullie hebben aan twee kanten problemen? Zaad van je mannetje en jij je schildklier? Wat ontzettend vervelend! Toevallig ken ik iemand met dezelfde diagnose en die heeft de 'slok' op. Werkte voor haar heel goed. Het is makkelijker dan met medicijnen naar wat ik begreep. Ik snap ook wel heel goed dat je daar liever niet voor kiest omdat je dan drie maanden niet zwanger mag worden. Lastige keus. Ik hoop in ieder geval dat het snel beter met je gaat. Schilklierporblemen zijn heel naar! Gaby1986: je bent nu wel echt ver 'overtijd'. Heb je dat weleens vaker gehad zoveel dagen? Als ik zo lang over tijd zou zijn zou ik echt denken dat ik zwanger was. Ik snap dat je gek wordt van onzekerheid! Misschien toch zo''n zwanger - niet zwanger test. Na zoveel dagen moet je HCG toch wel hoog zijn... Houd ons op de hoogte! Lotje: zou het nu eindelijk gelukt zijn?! Spannend! Wellicht een innesteling... Ik zou gewoon lekker eerder testen! Wie weet is ie al eerder positief en dan zit je niet zo lang in spanning. Als ie negatief is kan je altijd zaterdag nog testen... Deesjuhh: tjee; 12 keer KID! Pittig! Ik hoop voor je dat IVF-D in een keer raak is. Heb je wel verdiend zo te lezen.... Bij ons verder geen nieuws; nog 2,5 week en dan weten we meer.
@lotje wat spannend meis ik hoop dat het deze keer dan raak is. Hier zijn we door een stom gesprek achter gekomen wat de oorzaak kan zijn van mijn man zijn onvruchtbaarheid.. de bof. We hadden het hem proberen uit te leggen voorheen maar hij dacht aan hele andere ziektes. Toen mijn moeder vroeg naar een dik gezicht en nek zei die jaaaaaa idd. Nu weten we dan ook waardoor het zal komen helaas. s1986 ik hoop toch dat ze WEL zaadcellen hebben gevonden maar dan niet levend misschien. stond er op het papier asoospermi mijn o met puntjes doet het niet sorry. Meiden denk aan jullie
Zelf heb ik niks gezien. de gyn vertelde wel dat ze me door zouden gaan sturen hoogst waarschijnlijk. Daar konden ze meer. Dus wij dachten nog dat ze zelf geen icsi deden. Maar nu blijkt ze doen wel icsi. Maar geen pesa en mesa. Dus ik denk dat ze het verkeerd gezegd heeft of dat ze iets in de war gegooid heeft. Wat is nou het verschil tussen pesa, mesa, en tese? Kan er weinig over vinden. Groetjes
mijn man heeft tese gehad dat is direct in de zaadbal kijken of er zaadcellen te vinden waren. pesa of mesa meen ik in de zaadleiders.
Op de site van het Radboud in Nijmegen is een duidelijke uitleg over Tese/Mesa. Deze vind je bij patienteninformatie. Ook op de site van Freya vind je duidelijke informatie hierover. Vandaag onze medische gegevens naar Geertgen gestuurd.... Ik vind het erg spannend allemaal. Vinden ze het niet raar dat we 2 opties laten lopen. Radboud en KID?
@Kemmetje: hier is het idd 2 kanten. Tenminste .. van de internist mag ik gewoon zwanger worden! Maar de gyn zei dat ze me niet eerder wilden helpen dan dat mn Graves onder controle was. Nu weet ik niet wat ze met onder controle bedoelen, maar goed, dat merk ik wel wanneer we verder het proces ingaan. Op dit moment ben ik van extreem hyper naar extreem hypo gegaan. Ben benieuwd hoe snel het stabiliseerd! Ik wacht met je mee, bij ons nog 2 weekjes voor we meer weten! Vervelend he dat wachten... @S1986: Mesa en Pesa is bijbal. Tese is zaadbal. Er is idd best weinig over te vinden, het meeste staat op Freya zoals je al hebt gelezen denk. Misschien hoor ik de 19e meer erover en dan zal ik je alles vertellen wat ik te horen krijg! Is voor iedereen die op dit punt beland wel prettig om meer te weten denk. @Lana: wist je niet dat de bof een oorzaak kon zijn dan? Mijn man weet niet of hij de bof heeft gehad of niet. Ik zou het van mezelf ook niet weten moet ik zeggen. Vind je het prettig dat je nu waarschijnlijk de oorzaak weet? Kan me voorstellen dat het een rust geeft. @Sieb: spannend! Ik denk dat ze het wel vaker meemaken hoor. Misschien zouden wij het ook doen moest het zover komen, dat weet ik nu nog niet. En dan maakt het me echt niet uit wat anderen daarvan denken hoor Heb je bij het radbout niet dat je voorrang krijgt op kid wanneer mesa/pesa/tese niets opbrengt? Ik dacht zoiets gelezen te hebben ergens.
hi dames, ik heb niet alles helemaal gevolgd. ik zit er op het moment echt doorheen! het is weer een babyboom om ons heen. dreamer je hebt ook last van je schildklier? werkt hij te traag of te snel? die van mij te traag, ik krijg thyrax. moet om de 6 weken bloedprikken lotje: ik hoop dat het dit keer raak is, ik ga voor je duimen. voor de overige dames: heel veel sterkte! ik ga hopen dat 2009 een goed jaar wordt voor ons allemaal
*geeft Mari een dikke knuff* Rot is het he! Ik zit hier ook te wachten op het nieuws dat er babies geboren zijn. Er staan er 3 op springen. Best moeilijk! Ik begon in september met een extreem veel te snelle schildklier. Hier heb ik PTU voor geslikt. Die sloegen elke keer maar niet aan en afgelopen maand ineens wel en dan ook meteen heel hard. Nu zat ik dus met een extreem langzame schildklier (TSH was 65 ) en slik sinds gisteren Thyrax erbij. Ik word ook elke 6 weken geprikt. Moet nu 20 februari alleen langskomen omdat mn schildklier extreem gegroeid is (zo erg dat ik ademhalingsproblemen erdoor heb) Dus ik ben een beetje bang dat ik alsnog die operatie zal moeten Maken ze er bij jou een probleem van dat je schildklier niet stabiel is? Heb jij ook een ziekte? Of is het bij jou gewoon alleen je schildklier? Wat zijn jouw waardes? @Lotje: heb je nog getest? Vertellllll
mijn man wist niet in het nl wat de bof betekende. aangezien hij nog maar 4 jaar hier in be is vanuit turkije en het nooit daarover hebben gehad. over het dik gezicht ging hem een lampje branden. nu is hij wel bang dat mijn schoonbroertje het ook heeft gehad kan hij zich iets van herinneren dat nog iemand het heeft gehad. wij wilden afgelopen zomer naar zijn familie in het oosten gaan maar door een begrafenis ging dat niet door. nu blijkt het niet alleen door de begrafenis, maar mijn schoonzus was zwanger en mijn schoonfamilie wilde mij niet pijn doen met me daarmee te confronteren. het kindje is nu inmiddels geboren en het is een meisje! het doet wel pijn maar ja wat doe je eraan?
Jeetje Lana, op zich wel heel lief dat ze er zo overna gedacht hebben. Maar ook extra pijnlijk om er dan nu pas achter te komen. Heel dubbel. Hoe voel je je eronder? Kan je je zwager niet vragen of hij de bof heeft gehad dan? Je man weet nu wat het is, dus kan hij het goed uitleggen toch? En anders weet zijn moeder het vast wel denk?
ja daar wil hij het wel met hem over hebben. zijn ouders wisten niks over onze kid plannen. maar aan haar uitspraken merk je nu van wel, ze maakten wel een kindje in juli hahaha. ach ja over het kindje ik kan het ook wel begrijpen. wat is natuurlijk goed en het was ver weg dus dat ging.