geen enkele zaadcel gevonden!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lotje2, 2 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    De onthouding is omdat er dan de meest mogelijke zaadcellen gevonden kunnen worden (als ik iets fouts zeg verbeter mij dan he!)

Dat ik toen 2 weken moest wachten was omdat we toen pas een afspraak hadden.
    Ze testen meteen nadat je het ingeleverd hebt, dus een paar uur later heb je de complete uitslag al.
    Afgelopen keer hadden wij de uitslag ook meteen de volgende werkdag.
    En in het ziekenhuis duurt alles een stuk langer dan bij de huisarts he, ivm drukte.

Liesbreuk en kneuzing van de ballen zijn idd oorzaken van azoöspermie (zo heet het wanneer er 0 zaadjes zijn gevonden)

Bij ons is vandaag de twijfel over de TESE en eventuele TESE-ICSI toegeslagen.
    Wat is wijsheid, waar doen we goed aan...
    Wat is de kans op een geslaagde TESE-ICSI met een gezond kindje als gevolg.
    Wat is de kans dat ons kindje iets zou mankeren als gevolg van de tese-icsi (handicap, achterstand)
    Vind het echt heel moeilijk dat we nu twijfelen.
    Maandag leek het zo simpel, gewoon een tese doen.
    Nu is het helemaal niet simpel meer en twijfelen we aan alles.
    Moeilijk...

2. star81

star81 Actief lid

14 sep 2008
    418
    0
    0
    Lijkt me inderdaad heel moeilijk dreamer.
    Wat ik gisteren op internet gevonden heb, is dat, mits jullie allebei niet de drager zijn van het gen voor taaislijmziekte (wat ook een oorzaak van azoospermie kan zijn) het risico op een gehandicapt kindje niet groter is dan met een normale zwangerschap. Hoewel er geen natuurlijke selectie plaatsvind van de zaadcel, blijft er blijkbaar wel een mechanisme in stand dat er voor zorgt dat het bevruchte eitje niet innestelt als er al gelijk iets niet goed zit. Er is wel een iets groter risico op een extra geslachtsgen (X of Y) maar behalve onvruchtbaarheid levert dat geen andere stoornissen op.
    Wat ik vervelend vond is dat ik niets kon vinden over de risico's voor de man, maar heb ik jou niet iets zien schrijven over afname van testosteron? Dat is dan natuurlijk omdat dat in de zaadballen gemaakt wordt en ze daar een stukje wegnemen wat niet meer teruggroeit. Dat kan natuurlijk best gevolgen hebben ja. Heb je hier goede voorlichting over gehad? Ik neem aan dat je hier wel even goed over na mag denken. Wanneer moet je het laten weten?
    Kan me voorstellen dat je ineens gaat twijfelen. Wij hebben nu zoiets van: we proberen alles wat mogelijk is uit, maar hebben echt afgesproken dat als een van de twee zich er niet prettig bij voelt dat we er dan goed over blijven praten en niet verder gaan als we ons er niet allebei prettig bij voelen.
    Succes met je beslissing meis!

3. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Dank je voor je antwoord Star!
    We hebben vanacht tot 4 uur zitten praten erover en zijn nog altijd niet uitgepraat.
    Het is zo iets moeilijks.
    We hebben zoveel vragen en maar zo weinig antwoorden.

We hebben ook al die tijd alleen maar aan mn man gedacht en aan de TESE.
    Pas gisteren stonden we er bij stil dat ook ik een hoop te verduren krijg en ga krijgen bij de ICSI.
    (wisten we wel natuurlijk, maar pas gisteren stonden we stil bij mijn gevoel erover)
    En dat er gevolgen kunnen zitten aan een ICSI en al helemaal aan een TESE-ICSI.
    Ik lees namelijk op meerdere plekken dat een kindje wel degelijk meer kans heeft op een handicap of achterstand en dat vind ik best moeilijk.
    Ja we willen graag een kindje van ons samen, maar tegen welke prijs?

Risico's voor de man is idd daling van het testosteron.
    En bloedingen en pijn, maar deze zijn van voorbijgaande aard.
    Onze gyn heeft maandag gezegd dat er waarschijnlijk een hele bal verwijderd moet worden bij mn man.
    Dat zou dus betekenen dat mn man levenslang aan de medicijnen moet.
    Ik weet zelf hoe het is om aan de medicijnen te zitten om waardes aan te vullen en dat is gewoon geen pretje.
    Zeker als je het eigenlijk niet hoeft.
    En mijn man zou het geestelijk niet aankunnen om een bal te missen.
    Je zou een prothese bal kunnen nemen, maar dat gevoel is toch anders.
    En ik kan het me goed voorstellen dat hij het moeilijk vindt.
    Ik weet ook niet of ik een borst zou laten weghalen terwijl de kans maar klein is dat we er iets aan hebben.

Ik ben blij met wat je als laatste zegt.
    Wij hadden ook afgesproken om alles te doen, tot het einde te gaan (einde is dus TESE-ICSI)
    Maar nu, nu ik twijfel of ik de ICSI in het AMC wel aan zou kunnen.
    Nu voel ik mij zo schuldig dat ik dus niet tot het einde door wil gaan.
    Dat ik er blijkbaar niet alles voor over heb.
    Maar misschien moeten we dus afspreken om tot daar te gaan waar wij ons beiden prettig bij voelen.
    Want over het prettig voelen hebben wij vantevoren niet gesproken.
    Het was gewoon een feit dat we er alles aan zouden doen.

Pfff het staat allemaal vast heel rommelig en onbegrijpelijk.
    Maar mn hoofd is ook een rommeltje en ik heb nog niet alles op een rijtje.

We neigen nu beiden iets meer naar KID dan naar TESE-ICSI.
    We weten beiden niet of we de behandelingen aan kunnen en of we de teleurstellingen aan zouden kunnen.

Het is zo moeilijk...

4. maartje1

maartje1 Lid

22 jan 2009
    10
    0
    0
    Nou dreamer onduidlijk en warrig is het allerminst heel bergrijpelijk zelfs. Alle vragen vliegen door je hoofd en dan nog maar te zwijgen over de emoties die dat oproept.

Bij ons is er door de uroloog positief gereageerd toen wij haar voor het eerst spraken. Dit ook omdat alle waarden binnen de normale normen vielen. De exacte waarden weet ik niet meer.Bij de huisarts de eerste twee zaadtesten laten doen en daarna door naar de gyn. Bij de gyn moesten we na drie maanden nog een test laten doen in nijmegen ook deze negatief. Bij onze eerste gyn bloedonderzoek laten doen voor fsh, hormonen en testosteron dit was allemaal goed. Zij stuurde ons daarom door naar nijmegen omdat er volgens haar geen sprake was van obstructie dus non-obstructieve azoospermie. Ondertussen wachten op de afspraak in het radboud. Daar konden we tegelijk naar de (nieuwe) gyn en de uroloog. Bloed weer onderzocht en nu ook op dna. De uroloog gaf aan dat dit onderzoek ook wat langer duurt en de alcoholvrij periode van 70 dagen enz enz. Vandaar dat je dan 3 maanden moet wachten. We wachten nu op de oproep van de operatie deze zal in maart zijn. We hadden al een uitnodiging voor 2 feb maar dat klopte niet met de alcoholvrij periode. We gaan morgen bellen want de nieuwe afspraak is nog niet bekend en met gemak zou dat wel kunnen. Ondanks alles heb ik goede hoop en probeer ik positief te blijven. Ik kreeg via freya een mailtje van een vrouw die nu een gezond kindje heeft en de tweede op komst dit alles via tese-icsi ( er waren 300 zaadjes gevonden) dit soort dingen geven mij wel hoop ook omdat er totaal geen verklaring is voor het niet hebben van zaad bij mijn vriend. Ik kan mij daar niet bij neerleggen en mijn vriend zegt ook dat hij het gewoon wil weten. Natuurlijk ligt jullie situatie anders en ben ik van mening dat iedereen recht heeft op een keuze en wat de keuze ook is daar MOET je respect voor hebben. Gelukkig hebben mijn vriend en ik het nog heel fijn samen en heeft het nog geen druk gezet op onze relatie en dat vind ik het allerbelangrijkst. We nemen alles stap voor stap. Het leven is al een grote keus en de keuzes waar wij hier mee te maken hebben zijn nogal groot zullen we maar zeggen.

laat je niet gek maken en neem de tijd, als je kiest ga er achter staan en niet meer terug kijken.

heel veel liefs en sterkte met alles

:idea: ik houd juliie op de hoogte en star ik hoop dat je wat hebt aan alle verhalen ik ben in ieder geval blij dat er mensen zijn die echt snappen wat je bedoelt en dan niet alleen met woorden maar ook de emoties die erij komen kijken.

5. suus28

suus28 Lid

30 jul 2007
    52
    0
    0
    Ook hier nog even kort mijn verhaal.
    Onderstaande heb ik net geplaatst bij het Topic van Dreamer over KID of Tese.......

Ik heb al eerder gereageerd en vertelt dat wij een heel mooi kindje van ons samen hebben gekregen door Tese. Als dit geen optie was geweest weet ik niet of ik voor KID was gegaan maar dat is voor iedereen persoonlijk. En het is natuurlijk prachtig dat ook die mogelijkheid bestaat maar dat geld toch zeker ook voor de Tese. Wij hebben de hele behandeling in Belgie ondergaan. Daar hebben ze al jaren ervaring met de operatie ( in het AMC zijn de artsen opgeleid door de artsen uit Belgie) en zijn ook de tese kindjes gevolgd. Die onderzoeken hebben uitgewezen dat er geen verschillen zijn met 'gewone' icsi of ivf kindjes. Dit was voor ons natuurlijk een belangrijk gegeven. Van de operatie heeft mijn man nauwelijks last gehad. 2 weken later stond hij weer op het voetbalveld. En wat de icsi procedure betreft. Ik heb van de hele (hormoon) behandeling geen last gehad en was na de eerste poging direct zwanger. Het voordeel is natuurlijk dat als je als vrouw niets mankeert de kans van slagen groter is dan wanneer het probleem bij beiden ligt.
    Het klinkt nu misschien allemaal erg makkelijk maar dat was de weg zeker niet. Vooral de dag van de operatie en het wachten op de uitslag heeft 10 jaar van mijn leven gekost. Maar het is zo de moeite waard geweest. Wilde dit toch ook nog eens belichten. Er zijn niet zo heel veel verhalen te vinden over ervaringen met Tese dus ik dacht ik schrijf dat van mij nog even op.
    Wat jullie ook beslissen, heel veel sterkte met jullie keus! En veel sterkte in deze moeilijke tijd. En als je vragen hebt stel ze gerust!

6. star81

star81 Actief lid

14 sep 2008
    418
    0
    0
    dreamer, je verhaal is helemaal niet rommelig hoor, praat maar lekker van je af. Het is natuurlijk niet niets waar je voor staat en welke beslissing je ook neemt, het heeft wel gevolgen voor jullie beiden toekomst. En je wil natuurlijk niet iets doen waar je achteraf spijt van krijgt of denkt: hadden we maar.. Pff! Kan me heel goed voorstellen dat je twijfelt.
    Op dit moment zou ik echt niet weten wat ik zou doen in jouw geval. Fijn in ieder geval dat jullie er zo goed over kunnen praten. Samen komen jullie er dan wel uit. Als het maar niet tussen jullie in komt te staan, want dat lijkt het me sowieso niet waard. Vandaar dat wij hebben gezegd dat we zo ver gaan als dat we ons beiden er goed bij voelen.

maartje, fijn inderdaad om je verhaal te kunnen delen met mensen die weten wat je meemaakt. Laat je morgen weten als er een datum bekend is?

suus, ook fijn om zo'n succes verhaal te lezen. Je vertelt dat jullie in België zijn geweest, mag ik vragen in welk ziekenhuis?

Ik vind het zelf nu vooral fijn om te weten dat we nog mogelijkheden hebben op een kindje van onszelf. We wachten nu eerst maar de volgende uitslag vrijdag af.

7. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

5 okt 2008
    2.642
    0
    0
    hallo allemaal,
    wellicht niet het juiste forum maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
    Mijn mannetje heeft komende woensdag het eerste zaadonderzoek. Hij heeft zelf de afspraak gemaakt (vorige week donderdag) zodat hij dan nog een paar dagen goed kon slapen, eten, etc. Door mijn ongi hebben we vanaf vorige week zondag geen sex meer gehad en heeft hij ook geen zaadlozing meer gehad.
    Nu lees ik overal eigenlijk minimaal 3 dagen geen zaadlozing meer voor de test, maar ook een maximum van 6-7 dagan. Zijn de resultaten wel betrouwbaar na 1 1/2 week geen zaadlozing ?

Alvast bedankt.

8. suus28

suus28 Lid

30 jul 2007
    52
    0
    0
    Wij zijn in Gent geweest, het UZ gent.
    Geweldig z'huis, zulke lieve mensen. Ik heb in Ned niet echt negatieve ervaringen gehad maar was zo onder de indruk van de mensen daar. Bijv. In Ned altijd afspraken met arts assistenten. In Gent direct de eerste afspraak met de professor en zo zijn er wel meer voorbeelden

9. star81

star81 Actief lid

14 sep 2008
    418
    0
    0
    djaar, sorry ik heb geen antwoord op je vraag

suus, ik heb ook veel goede ervaringen gehoord met de behandeling van andere aandoeningen in Belgie. Zo kun je vaak ook 's avonds en in het weekend terecht en lijkt het contact met de artsen ook veel persoonlijker te zijn. Deed je zorgverzekeraar hier niet moeilijk over? In hoeverre word TESE of PESA trouwens vergoed. Ik heb in m'n polis gelezen dat we drie pogingen ivf/icsi vergoed kunnen krijgen. Ik ga ook nog wel bellen met zorgverzekering als het zo ver is hoor, maar was nu alvast benieuwd (kunnen we anders alvast gaan sparen :S)

10. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Djaar: het beste is 3-5 dagen vantevoren geen sex hebben (dus 6 dagen ervoor wel klaarkomen)
    Maar je man moet doorgeven hoelang hij niet is klaargekomen.
    Dus dan houden ze er rekening mee.

@Star: PESA en MESA worden vergoed door de verzekering.
    TESE wordt vergoed door het ziekenhuis (dit is nog in onderzoek namelijk en daarom betaald het ziekenhuis het)
    ICSI wordt 3x vergoed.
    Maar je zal wel hier en daar eigen bijdrages moeten betalen.
    Niet alles wordt betaald overal.
    Dus hou iig een klein potje achter de hand ;)

@Maartje: dank je voor je duidelijke uitleg!

@Suus: dank je voor het positieve verhaal over TESE!

Ik denk dat wij er wel uit zijn...
    Helemaal zeker ben ik nog niet, omdat ik nog een par vragen beantwoord wil hebben.
    Maar voor 95% weten we het al wel zeker...

Wij gaan waarschijnlijk voor KID! :D
    Beiden voelen we ons niet prettig bij de TESE-ICSI behandeling nu.

Mn man zei zo mooi: we voelen ons nu beiden niet prettig bij de TESE-ICSI, maar wel bij KID.
    Waarom gaan we dan niet voor KID.
    En als we over 10 jaar alsnog de kriebels krijgen voor een kindje van ons samen, dan kunnen we kijken wat de wetenschap dan allemaal kan.

En dat voelt voor ons beiden heel goed.
    Toen mn man met dit idee kwam voelden we beiden een enorme rust over ons heen komen.
    Het is dus de juiste keuze voor ons!

Nu ons gezinnetje compleet maken via KID.
    En wie weet wat de toekomst ons brengt!

11. star81

star81 Actief lid

14 sep 2008
    418
    0
    0
    dreamer,
    wat fijn dat je al een eind op weg bent met jullie keuze. Je man heeft helemaal gelijk, als jullie je goed voelen bij KID en niet bij TESE-ICSI, dan moet je daar voor gaan! wie weet waar de wetenschap over 10 jaar is?
    Goh, je zal je nu wel een stuk beter voelen!

Even iets anders: wat versta je onder een klein potje? Wij hebben dit jaar best nog wat uitgaven gepland staan om ons huisje en de tuin verder op te knappen, dus hebben wel een potje achter de hand, maar daarna natuurlijk niet zo veel meer.

Ik heb vandaag echt een kl"te dag achter de rug, als jullie het niet erg vinden moet ik even m'n verhaal kwijt hoor, ben ook nog eens een paar dagen alleen thuis. Niet echt fijn getimed.
    Vanmiddag op m'n werk waren collega's naar aanleiding van de recente bevalling van een collega aan het speculeren wie de volgende zou zijn, waarbij ze steeds bij mij aan het vissen waren. Ze moesten eens weten hoe graag ik de volgende zou willen zijn!

Tot overmaat van ramp was ik vanavond bij mijn moeder en mijn broer, die vorig jaar vader is geworden, zat uitgebreid te vertellen over dat het vaderschap echt het allermooiste is wat je mee kan maken en dat je vanaf het moment dat het zo ver is je echt pas realiseert hoe veel geluk je hebt dat je een gezond kindje in je handen kan houden. ja mijn broer kan erg schattig zijn, maar dit ging echt recht door merg en been.
    Ik zou zo graag mijn man zoiets horen zeggen over een tijdje. Ik weet zeker dat hij een superpapa zal zijn, dan kan het toch niet zo zijn dat hij misschien nooit kinderen van zichzelf kan krijgen?
    sorry, merk dat het weer een lang verhaal wordt, maar we hebben besloten om pas dit weekend, als we de tweede uitslag binnen hebben, het ook aan familie te vertellen. Dus ik heb even alleen maar jullie.

12. Lotje2

Lotje2 Actief lid

28 feb 2008
    362
    0
    0
    Jeetje meiden wat is er weer veel geschreven!

Star en Maartje welkom en sterkte met de moeilijke keuzes!

Dreamer, jullie weer geen zaadjes gevonden :cry: erg hè.

Moeilijk hè de keuze of je zo ver wil gaan voor een kindje. Mijn mannetje en ik zijn eigenlijk al heeel gauw afgehaakt en hebben dus al snel besloten om voor kid te gaan. We zijn bang voor risico's en hebben gewoon niet meer de fut voor nog meer tegenslagen.

Ik raad overigens iedereen die er voor gaat aan om hiervoor naar Duitsland of Belgie te gaan:
    - geen wachtlijsten en ze hebben er daar veel meer ervaring mee dan in Nederland!

Dreamer, wel fijn dat jullie alletwee openstaan voor KID.
    Ik ben ook echt heel blij dat mijn mannetje ervoor openstond/staat!

Ik had trouwens vandaag weer een positieve test. en het is gelukkig gelukt om mijn donor op te trommelen. Vandaag dus 1e poging en woensdag hopelijk weer :)

13. star81

star81 Actief lid

14 sep 2008
    418
    0
    0
    Lotje,
    dank je voor je warme welkom.
    Fijn dat je man openstaat voor KID en spannend hoor! Ik hoop voor je dat het snel raak is. Als ik te nieuwsgierig ben dan moet je het laten weten hoor, maar hoe gaat dat precies in zijn werk? Hebben jullie zelf een donor gevonden of ga je naar een spermabank? Ik heb echt geen idee hoor!
    Ik neem aan dat je zelf insemineert, op dit moment lijkt het me wel heel raar om sperma van een vreemde bij jezelf naar binnen te brengen. Maar goed, alles voor het goede doel he! Veel succes de komende dagen, ik hoop dat ze blijven plakken!

14. Lotje2

Lotje2 Actief lid

28 feb 2008
    362
    0
    0
    Star, je bent echt niet te nieuwsgierig hoor. Daar is dit forum voor toch?

Wij hebben echt enorm getwijfelt tussen een onbekende donor via het ziekenhuis of een bekende donor. Zo erg dat we eerst naar duitsland zijn gegaan en na de eerste poging zijn overgestapt op een bekende donor.

Het is een voor mij bekende donor. Het is een goede vriend van mij, maar mijn vriend kent hem niet. Dat wil hij ook liever niet. De donor heeft zelf al kids (is een stukje ouder) en heeft zelf absoluut geen kinderwens meer. Perfect dus, maar toch gek omdat er een derde bij betrokken is.

Van te voren geef ik aan wanneer ik verwacht mijn eisprong ongeveer te hebben, maar dat is vrij lastig omdat mijn cyclus behoorlijk onregelmatig is. Als het zover is dan bel ik hem en hoop ik dat hij kan (dat geeft overigens een hoop stress en gedoe, maar goed).
    vandaag gelukt dus ben helemaal happy!

en vraag gerust hoor!

15. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    oooh wat spannend weer lotje,
    trouwens heb je nog een gesprek gehad met een psycholoog en hoe is dat gegaan?
    ik hoop toch dat het deze maand raak is!

16. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Aangezien wij hier nu even stopstaan , weet ik dat we geen kansen hebben, toch vandaag begon alweer het bruin/rode en ik voelde me ineens weer zo verdrietig.
    Met de neus op de feiten gedrukt, en telkens vraag ik me maar af waarom?
    Mijn man heeft gezegd dat hij het er fftjes niet over wil hebben, dat zei ook een goede vriendin van me.
    Aangezien hij het zich ook op een rijtje is aan het zetten allemaal.
    Zaterdag waren we op een verjaardag van een goede vriendin van mij en haar moeder heeft met haar vrouw ook een kind uit een kid behandeling, deze hebben mijn man alles uitgelegd hoe nauwkeurig antwerpen hiermee om is gegaan, dat hij er toch wel over is gaan denken.
    Aangezien ook niet direct iemand er iets over hoeft te weten en hij zijn broertje ook niet belast met een toch wel zware taak vinden we.
    Volgende week begin ik met een nieuwe baan en hij heeft me wel gezegd het minstens af te wachten tot ongeveer de zomer dat we weten wat we nu precies willen doen.
    Ik ben vrij ongeduldig en zeg dan ook vaak jaaaaa maar we / ik wachten al zolang.
    Maar we hadden laatst lotje2 haar topic over de psychologische hulp , daarin merkte ik idd dat ik het ook nog niet goed verwerkt heb en het nog niet goed kan accepteren.
    Mijn man probeert me dan moed te geven en zegt dan we moeten eerst ons hele huisje afmaken en ik beloof je dat je een mooi kindje zult krijgen.
    Vaak was hij bang dat ik om die reden ook van hem zou willen scheiden.
    Dit is echter helemaal niet het geval, gelukkig is die angst wel weg aan het gaan.
    Wel merken we beiden weet niet hoe dit bij jullie is .
    Dat de "zin" wat minder is aangezien we beiden met veel te veel dingen in ons hoofd zitten.
    Komende zomer gaan we met de auto naar turkije en dan gaan we ook zijn broer zijn dochtertje zien.
    Ik hoop dat we dan wat uitsluitsel hebben wat we gaan doen aangezien ze me extra vorig jaar hebben verzwegen dat mijn schoonzusje zwanger was , omdat ze bang waren dat de klap te hard zou zijn.
    Het spijt me voor mijn gezeur maar moest het ff kwijt.
    dank jullie wel alvast voor het lezen en het geduld
    liefs lana

17. Sieb

Sieb Actief lid

1 aug 2008
    127
    0
    0
    Woonbegeleidster
    Oss
    Hoi hoi,

Het volume van mijn man ligt aan de ene kant op 5 en de andere kant op 6. Dus echt heel minimaal. Wij hebben besloten om niet verder te gaan met tese-icsi maar verder te gaan met kid. Deze beslissing heeft heel wat uren praten en huilen gekost maar we zijn het er over eens dat we niet alles op alles willen zetten en de gezondheid van mijn mannetje op het spel willen zetten omdat wij persé een biologisch kind van ons 2en willen. Dus niet tegen elke prijs.... Mijn man merkte dat het best wel veel tijd koste om aan het idee te wennen dat hij geen biologisch kind kan krijgen maar is daar nu aan gewent en staat er helemaal achter. Ik hou hiervoor nog meer van hem!

Morgen moeten we weer naar Geertgen en horen we meer over kid en de procedure daarom heen. Spannend!

18. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    als ik dit allemaal lees over de tese operatie ben ik blij dat mijn man er niks aan over heeft gehouden

19. s1986

s1986 Niet meer actief

Ik vind het toch heel knap dat jullie dit kunnen beslissen. Heel veel succes en hopen dat het snel raak is;0)

20. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Hoop geschreven!

@Star: we voelen ons idd een stuk beter nu we een manier hebben gevonden waar we allebei achter staan :D

Met een klein potje bedoel ik iets van 500-1000 euro.
    Zo weet je zeker dat je nooit een behandeling moet onderbreken wegens geen geld.
    En bij sommige verzekeringen moet je je medicijnen voorschieten!
    Vraag dit heel goed na, want de medicijnen kunnen per keer oplopen tot 2500 euro!

Wij hebben het ook aan niemand verteld.
    Moeilijk zijn sommige opmerkingen he!

@Lotje: wij zijn idd ook bang voor de risico's, onzekerheden en tegenslagen.
    En blijkbaar zijn we daar dus niet de enige in (wat ik wel dacht eigenlijk en dat maakte het extra moeilijk)
    Maar het lukt me steeds beter om de TESE achter me te laten en mn gevoel voor KID wordt steeds sterker :D

Wat super dat je weer een vroeg ei hebt zeg :D
    En helemaal super dat je donor ook kon!
    Weer een goeie kans dus deze ronde :D
    Ik ga voor je duimen!

@Lana: wat goed dat je man toch weer over KID nadenkt!
    Kan me goed voorstellen dat je het wachten helemaal zat bent hoor.
    Ik hoop dat jullie er samen uitkomen zodat je weer verder kan!

@Sieb: ik las dat de ondergrens 8 ml was, dus dan zou je man niet eens in aanmerking komen voor een TESE.
    Of ze zouden dan idd de hele bal moeten verwijderen met alle gevolgen van dien.
    Wij willen die gevolgen ook niet riskeren, dus kiezen voor hetzelfde als jullie.
    Ik ben blij dat jullie er samen helemaal achter staan! :D
    En fijn dat jullie al in het proces zitten daar!
    Wij moeten nog bellen voor een intake.

Ik las gisteren een stukje over KID en dat gaf me zo'n goed en trots gevoel :D
    Het gaat om het volgende stukje:

Dus wij zijn vanaf nu Wensouders :D
    En het voelt goed!
    Meer en meer krijg ik het gevoel dat dit de juiste keuze is voor ons.

Ik denk dat ik nu vooral nog moeite heb met het idee van de TESE achter me te laten.
    We hebben 3 maanden lang de TESE als laatste 'redmiddel' gezien.
    Als het einde, als alles.
    En nu moet ik dat gevoel loslaten, want anders voelt het alsof we niet tot het einde gaan.
    Alsof we niet alles over hebben voor een kindje.
    En dat hebben we natuurlijk wel!
    Maar niet tegen elke prijs...

Als ik dat gevoel los heb kunnen laten en ik de laatste vragen die ik nog heb over KID beantwoord heb gekregen, dan gaan we een afspraak maken bij MCK.

Maar wij zijn Wensouders :D

Deel Deze Pagina