geen enkele zaadcel gevonden!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lotje2, 2 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sieb

Sieb Actief lid

1 aug 2008
    127
    0
    0
    Woonbegeleidster
    Oss
    Ik vind dat Belle het allemaal heel erg goed verwoord! Ben het helemaal met haar eens.

De opties van het donorschap waar ik het over had zijn:

- Gebruik van een bekende donor
    - Inschrijven bij de donorbank
    - De wederkerigheid, het concept van geven en nemen.

De opties worden besproken met de psych. Het is niet zo dat zij bepaald of we er wel of niet klaar voor zijn maar ze moet beoordelen of de keuze die we maken weloverwogen zijn en of we alle voors en tegens hebben besproken.

Succes iedereen!

2. maartje1

maartje1 Lid

22 jan 2009
    10
    0
    0
    star wat k@t dat de test weer niet goed was nou op naar het volgende station in de mmm. sterkte ermee en als je wat wil weten over het verdere traject wat betreft pesa/tese enz vraag rustig.

3. Lotje2

Lotje2 Actief lid

28 feb 2008
    362
    0
    0
    Ik ben het ook met belle eens.

Ook wij gaan heel open met het KID-verhaal om. Onze beste vrienden en familie weten ervan.
    Ons kindje zullen we het op jonge leeftijd vertellen. Ik denk dat openheid hierover het beste is. Ja, we zijn natuurlijk wel bang voor eventuele problemen later, maar niets lijkt me zo erg dat ons kindje er op een andere manier achter zou komen.

En tuurlijk vind ik het vreselijk dat we ons kindje waarschijnlijk niet in hem zullen herkennen! Dat is echt niet eerlijk, maar ja we hebben geen keuze! Ik ben allang blij als ik ooit een zwangerschap mag meemaken en dat het kindje in elk geval maar biologisch van een van ons is.

En ik ben ervan overtuigd dat zodra ons kindje geboren is we dit hele KID verhaal op den duur zullen vergeten. Want er zijn zoveel kinderen die niet of nauwelijks op hun biologische ouders lijken.

MAAR nu eerst maar eens zwanger worden. Ik begin de moed echt een beetje te verliezen. Ik zit nu weer rond mijn innestelingsperiode en heb net als vorige maand weer bruinverlies. Zo begint een menstruatie bij mij normaal gesproken altijd.
    Ik ben nu echt weet heel erg verdrietig! Heb net het ziekenhuis gebeld en een afspraak gemaakt met de gyn. Ik ben zo bang dat het nooit gaat lukken! :cry:

4. star81

star81 Actief lid

14 sep 2008
    418
    0
    0
    Thnx maartje, zal ik zeker doen!

5. star81

star81 Actief lid

14 sep 2008
    418
    0
    0
    He lotje, hoe gaat 't nu met je? Is het niet een beetje vroeg voor een menstruatie? Als ik naar je banner kijkt dan moet je nog even. Misschien een domme vraag, maar weet je zeker dat het geen innestelingsbloeding kan zijn? Wanneer kun je terecht bij de gyn?
    Dikke knuf en sterkte meis!

6. Lotje2

Lotje2 Actief lid

28 feb 2008
    362
    0
    0
    Star, ja dat klopt het bruinverlies is rond de innestelingsperiode, maar ik had dat vorige maand ook. Toen stopte het en werd ik uiteindelijk toch ongesteld :cry: Daarbij voel ik me niet anders dan andere maanden.
    Maar goed, zolang ik niet echt ongesteld ben houd ik nog hoop.

13 februari heb ik een afspr bij de gyn.

7. star81

star81 Actief lid

14 sep 2008
    418
    0
    0
    Lotje, houd moed hoor! Ik help je hopen dat het gewoon raak is!
    13 feb. gyn dan weet je in ieder geval meer. Succes meid!

8. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    hallo allemaal,
    het is weer even geleden dat ik hier wat geschreven heb.

lotje hoe gaat het met je? vervelend dat het weer niet gelukt is. ik ga hopen dat het dit keer wel raak is.

en voor de andere meiden heel veel sterkte!

wij zijn weer in het amc geweest. ze hebben in de bal die nog aanwezig is, kwaadaardige cellen gevonden dat een voorbode is van kanker :cry:
    de andere bal ( die niet ingedaald was ) is nergens te vinden. maar dat wisten we wel. de aanwezige, die was verder goed van formaat en goed doorbloed. ( wisten we ook al ).
    maar hoe dan ook, hij moet zo en zo geopereerd worden. ze gaan een uitgebreide operatie doen, TESE, een biopt nemen van de cellen en een buikspiegel operatie. omdat dit dus moet gebeuren in de grote OK, kan het wat langer duren voordat we aan de beurt zijn. want de arts moet de ruimte reserveren voor deze operatie.
    we hebben ook naar donor gevraagd, kid. maar dat moeten we zelf regelen! ik heb geen idee hoe of wat...ik heb daar ook een topic over geopend.

9. star81

star81 Actief lid

14 sep 2008
    418
    0
    0
    mari, dat is slecht nieuws zeg... en wat stom dat je niet beter voorgelicht wordt over kid (sorry, heb er geen andere woorden voor). veel sterkte meid!

Ik ga vanmiddag naar de huisarts. Heb vanochtend gebeld met het ziekenhuis, omdat ik de vragenlijsten die ze maandag op zouden sturen nog niet binnen heb. Heb toen gelijk maar gevraagd wanneer we evt. terecht zouden kunnen, omdat ik zo veel last heb van m'n buik door het niet ongesteld worden. De wachtlijst op dit moment voor de gyn (dus niet eens voor de fertiliteitspoli) is 4 weken.... dat was dus echt even balen.
    Vanmiddag hoop ik dat de huisarts me in ieder geval op weg kan helpen met m'n menstruatie. Nooit gedacht dat ik ooit nog eens uit zou kijken naar die verdomde duivels!

Wat is het hier verder stil, lotje hoe gaat 't met je?
    dreamer heb je al wat antwoorden voor jezelf?

liefs, star

10. star81

star81 Actief lid

14 sep 2008
    418
    0
    0
    hoi ben ik weer.
    Ben net bij de huisarts geweest. Ik heb met haar overlegd. Ze zei: ik kan mijn best doen om je eerder bij de gyn te krijgen, maar dat is dan op z'n vroegst over 2 weken, of ik geef je zelf de medicijnen die de gyn je ook gaat geven. Verschil is dan dat je wel langer moet wachten op onderzoek, maar je bent eerder van je klachten af.
    Daar heb ik dan ook maar voor gekozen. Het gaat toch een langdurige kwestie worden... Ik heb dus een kuur van 10 dagen orgametril gekregen. Over 2 weken moet ik dan ongesteld worden. Het is dan helaas wel zo dat dat heftiger zal zijn dan normaal, maar dat zien we dan wel. Zo is het ook geen doen.
    De vragenlijst lag trouwens bij thuiskomst op de mat op mij te wachten. Heb hem gelijk ingevuld, nu alleen nog mijn man zijn dingen laten invullen en dan ligt het maandag terug in het ziekenhuis. Zijn zij weer aan zet.

liefs, star

11. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Star: Volgens mij hebben maar weinig dames echt veel last omdat de ongi opgewekt is hoor, dus zou me daar niet te druk om maken.
    Wel fijn dat ze zo meewerkte!
    Lijkt me niks om zolang overtijd te zijn.

Wij moesten ook een dikke maand wachten voordat we bij de gyn terecht konden (en toen nog wachten op de 1e x zaadonderzoek, kan je nagaan)
    Vervelend he dat wachten elke keer!

@Lotje: is je ongi al doorgebroken?

@Mari: wat een slecht nieuws zeg :(
    Halen ze nu zn hele bal eruit dan?
    Om uitzaaiing te voorkomen?
    En jeetje, nóg langer wachten!
    Jullie wachten al een half jaar ofso toch?

Heel veel sterkte meis!
    En over KID heb ik nog wat geschreven in je topic.

Over mezelf:
    Goed nieuws :D

Wij gaan voor KID en hebben maandag om 12 uur ons intakegesprek!

Wat gaat dat snel zeg! :D
    Ik dacht dat het 6-8 weken duurde voordat we de intake zouden krijgen, want dat had ik gelezen.
    En nu kunnen we dus gewoon al maandag terecht!
    Zit helemaal te bibberen hahaha.

En nog beter: de wachtlijst is van 18 maanden naar 9 maanden gegaan! :D
    Dus misschien wordt 2009 toch nog ons jaar! :D

Ik ben nu al zenuwachtig voor maandag!
    Ben wel bang dat ze ons afwijzen (maar dat zal toch vast niet?)
    Maar ik ben zooooooo blij :D
    We gaan een kindje krijgen! :D

12. star81

star81 Actief lid

14 sep 2008
    418
    0
    0
    hoi dreamer, ja ik heb echt een fijne huisarts. Ben echt blij met haar!
    Ik blijf al het wachten vervelend vinden, ook al weet ik dat we geluk hebben gehad met de snelle acties van onze huisarts, omdat de meeste mensen veel langer moeten wachten op resultaten. Hopelijk went het wachten. Ben wat dit betreft toch wat ongeduldig aangelegd :oops:

Goh, maar jullie kunnen maandag al terecht voor een intakegesprek! Dat is pas snel zeg! Naar welke kliniek ga je? Ben heel benieuwd voor je, spannend hoor! Waarom ben je trouwens bang dat jullie worden afgewezen?

liefs, star

13. Lotje2

Lotje2 Actief lid

28 feb 2008
    362
    0
    0
    Jeetje Mari, kwaadaardige cellen, wat erg zeg! ik schrik me dood! Jullie moeten vast ontzettend geschrokken zijn!

Toen wij bij de uroloog waren vertelde de arts inderdaad al dat mijn vriend (waardoor (de azoospermie of de niet ingedaalde zaadbal) weet ik niet meer, ook meer kans maakte op kanker daar. We moesten het in de gaten houden, maar hoe dat weet ik niet.

Hoe zijn ze er achter gekomen? Heef je vriend er last van? voelt hij iets?

sterkte!

14. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    star: ja, vervelend he als je ongi uitblijft. die van mij is ook onregelmatig maar dat komt omdat ik last heb van mn schildklier.
    fijn dat jullie nu wel snel daar terecht kunnen.
    wij zijn inmiddels al gewend aan wachttijden van 2 á 3 maanden.

dreamer: wat fijn dat jullie zo snel kunnen komen daar. ik ben benieuwd naar jullie gesprek! laat het maar weten. ik vond de website van hun er ook wel prettig uit zien.

lotje: deze uroloog van het amc liet de foto's van de echo zien en daar kon je zien dat de cellen er zaten. die andere arts had daar nooit iets over gezegd!
    verder moet hij het in de gaten houden door regelmatig te voelen, net zoiets als wij vrouwen moeten doen met zelfonderzoek vd borsten. als hij bv groter wordt, of hij voelt iets hards dan moet hij aan de bel trekken.
    en omdat hij ook een niet ingedaalde bal heeft is het moeilijk te controleren wat dat kan veroorzaken, daarom moet hij die buikspiegeloperatie doen om te kijken of ze in de buik niks kunnen vinden. want als je daar kanker krijgt dan merk je het niet zei de arts.
    hij heeft nu gelukkig geen last. zn bal hoeft er niet af, ze nemen eerst een biopt van die cellen ( een stukje weefsel weg halen ).

maar hoe is het met jou lotje?

en lana hoe gaat het inmiddels met jou?

15. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    jeetje mari wat een nieuws zeg:( dat is echt schrikken.
    ik las dat jullie wel voor kid willen gaan?
    wat spannend zeg

Met ons gaat het wel rustig maar geen stap verder.
    als we met mijn schoonbroertje kid willen doen had het zowiezo niet gekunt zijn visum is afgewezen!
    ik ga maandag eens bellen waarvoor dat goed is.
    hij had alle benodigheden en vast werk e.d
    liefs lana

16. star81

star81 Actief lid

14 sep 2008
    418
    0
    0
    pff mari, wat lomp dat de uroloog daar eerder niets over gezegd heeft!
    misschien even een opsteker: een vriend van ons had ook een vorm van kwaadaardige cellen (dus ook niet echt kanker) en hij heeft wel chemo's gehad maar is nu weer helemaal hersteld. Het is dus goed te behandelen, mocht dat nodig zijn. \

veel sterkte voor jou en je mannetje!
    liefs, star

17. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    jeetje lana, wat vervelend. het schiet bij jullie ook niet echt op he?
    heel veel sterkte!

we wachten eerst de operatie af. maar we zijn wel aan het informeren hoe het zit met kid.
    ik hoop dat er snel een datum bekend is

18. Lotje2

Lotje2 Actief lid

28 feb 2008
    362
    0
    0
    Mari, dat is inderdaad heel erg vreemd dat de uroloog daar eerder niets over had gezegd. Hierdoor wordt de TESE dus extra spannend voor jullie. Weten jullie al wanneer de operatie gaat plaatsvinden?

Ik ben weeeer ongi geworden :cry: ik word er wel gek van hoor.

19. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Lotje: jeetje, balen weer meis!
    Dikke knuffel voor jou!
    Wel een nette cyclus wee trouwens.

@Mari: hoelang vantevoren krijg je de datum te horen dan?
    En is dit ook de reden dat het bij jullie zo extreem lang duurt?

20. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    jeetje balen lotje :( heel veel sterkte!

we moeten wachten tot er een brief wordt gestuurd, daarin wordt vermeld wanneer het allemaal gaat gebeuren. ik weet niet hoe lang dat duurt.
    als we na 2 weken nog niks hebben gehoord dan bellen we.

en de reden waarom wij langer moeten wachten is omdat de arts een grote ok ruimte moet reserveren, omdat hij een alles in 1 operatie gaat doen, voor tese, buikspiegel operatie en een biopt van de kwaadaardige cellen. al die dingen worden dan in 1 keer gedaan

Deel Deze Pagina