Nou dames ik ben weer geweest. Toen we aankwamen moest hij eerst nog een potje vullen . En bloedprikken voor hormonen nou daarna hebben ze een echo gemaakt van zn ballen. De uitslag van het bloed was goed gelukkig. Het zaad weer hetzelfde verhaal niks dus. Het word dus pesa/mesa weet t niet meer hoor Hij vertelde zoveel. Dus gelijk daarna naar de anesist geweest. En nu moeten we dus wachten tot we aan de beurt zijn. De wachttijd is 4 tot 8 weken.Dus we hopen maar dat ze snel bellen. Spannend dus allemaal weer. Groetjes
s1986 wat spannend, heel succes alvast! ben eens benieuwd. hier is het een beetje minder, zit weer niet lekker in mijn vel en manlief vraagt steeds wat er toch in hemelsnaam aan de hand is dat ik iedere keer zo kortaf ben. Maar ik weet het zelf niet, heb gezegd zullen wel de hormonen zijn ik weet het anders ook niet hoor
Hey lana Het is ook niet niks allemaal he. Niet gek dat je niet lkkr in je vel zit hoor. Probeer wat meer leuke dingen samen te doen heb je wat afleiding Klinkt weer zo gemakkelijk maar ik weet t het is niet makkelijk. Succes daar
Balen dat er weer niets is gevonden meis! Maar jullie kunnen wel snel terecht zeg! Dat is wel het voordeel van een mesa/pesa tov een tese. Ik hoop dat er met de mesa/pesa wel zaad gevonden wordt meis! Mogen jullie daarna meteen door met de ICSI dan? Lana dikke knuff meis.
Ja als het veel is ivf en anders icsi. Ze bewaren ze gelijk om daarna te gebruiken. Dus zullen ze wel invriezen dan. Hoop idd toch wel dat zewat vinden hoor. Maarja je durft niet meer te hopen he Maar idd erg snel en dat voor zo'n groot ziekenhuis.
hallo allemaal tijdje niets van me laten horen. Ik heb wel het forum gevolgd. Bij ons is de datum voor de tese bekend. Ik ben hierdoor de laatste tijd niet heel erg goed gezelschap geweest. Lana ik voel met je mee. s1986 heel veel succes met de mesa duimen maar. liefs maartje
S1983 en Maartje, wat ontzettend spannend voor jullie! Lana, vervelend dat je niet lekker in je vel zit. Maar het is echt logisch hoor. Ik heb het ook. Bij mij gaat het wel met ups en dows en ik zit momenteel ook weer in een down. Heb jij nog gezocht naar psychologische hulp? Ik heb 1 gesprek gehad, maar nu is de psych zelf ziek Ik overweeg nu om over te stappen naar een ander, want begin wel in te zien dat ik het echt nodig heb. Ik begin een beetje een angststoornis te ontwikkelen lijkt wel, ik word steeds banger en meer gespannen omdat ik bang ben dat ik nooit zwanger zal worden. Vooral als ik sochtends wakker word (vaak rond een uurtje of 5) dan kom ik niet meer in slaap omdat ik erover zit te piekeren )
oei lotje2 dat is idd niet goed als je met die angst zit. wij zijn natuurlijk nog niet bezig met kid dus ik heb nog altijd een "" positieve" kijk daarop, alleen is manlief er nog niet klaar voor en daar raak ik echt gefrustreerd van. Ik heb naar het oude ziekenhuis gebeld maar daar kon ik niet terecht. ben nog ff aan het zoeken waar ik dan wel terecht kan voor wat hulp. ik had zo''n goede hoop voor jullie afgelopen ronde
Ik weet het even niet meer hoor.. Het gaat eigenlijk echt ontzettend slecht met me. Ik moet even van me afschrijven hoop dat jullie dat niet erg vinden. Ik ben al een hele tijd ontzettend gespannen en ben daarom sinds kort minder gaan werken, maar nu vraag ik me af of dat wel goed is. Want ik merk dat ik de dag(en) dat ik alleen thuis zit alleen maar zit te huilen. (als mijn vriend er bij is hou ik me altijd in omdat hij zich dan altijd schuldig voelt). Ik ben (ondanks dat ik bewust tegen mijn zin in eet) ook veel te dun geworden de laatste tijd. Al mijn broeken vallen momenteel van mijn kont af. Was dit weekend naar een tienerwinkel gegaan omdat ze daar kleine maatjes hebben en de verkoopster daar kwam gewoon met een xxs aanzetten (echt een barbiemaatje) aanzetten voor me! En op mijn werk heb ik al een keer de opmerking gehad of ik geen anorexia heb en gisteren opperde iemand dat ik de docter moet vragen om vloeibaar voedsel! Het is allemaal zwaar overdreven, maar door zulke opmerkingen merk ik wel dat ik er blijkbaar niet gezond uitzie. En nog erger, op deze manier ga ik echt vriendinnen verliezen. Er zijn 2 vriendinnen die ik nog vaak zie en bij de rest merk ik dat ik het niet of nauwelijks meer kan opbrengen om ze te zien. Bij mij is het ook wel extreem hoor, want van mijn +_ 8 vriendinnen zijn er 2 nog zwanger en er 3 net bevallen! en eentje heeft een kindje van 1 jaar. Ik heb dus nog maar 2 vriendinnen die nog niet echt met zwanger worden bezig zijn. Ik zit ook constant met een angstgevoel/ probleem gevoel. Ik merk toch wel dat ik dringend hulp nodig heb, want dit gaat helemaal de verkeerde kant op.
Hey meis Dat klinkt inderdaad niet zo best. Ik zou als jou was toch hulp gaan zoeken. Je zegt het gelukkig zelf al. Misschien helpt het wel. Zoniet dan heb je het in ieder geval geprobeerd Ik vind dat je je niet moet inhouden als het mannetje thuis is. Tuurlijk snap ik dat hij zich schuldig voelt maar hij kan er ook niks aan doen. En ik vind dat jij daar best verdrietig over mag te zien. Veel sterkte daar
Mari, je krijgt nu hulp omtrent het niet zwanger worden toch? Heb je een goed gevoel bij die psyg? Las dat je msischien een ander wilde zoeken? Als je je niet goed voelt, dus die klik niet hebt, zoek dan zo snel mogelijk een ander. Als je die klik niet hebt werkt het gewoon niet namelijk. Je schreef dat je bang was een angststoornis te krijgen. Als ik het zo lees zit je meer richting een depressie. Mag vanaf hier geen diagnoses stellen natuurlijk, maar je hebt wel erg veel dingen die erop wijzen. Heb je wat je hier net hebt verteld ook tegen je psyg verteld? Zo nee, wel doen hoor! Ze kunnen je goed helpen hiermee. Zo ja, wat zei hij/zij erop? En laat je mannetje maar weten hoe slecht het met je gaat. Als je thuis ook niet jezelf mag zijn duurt herstel veel langer meis. Je moet niet voor je mannetje denken. Praten is in dit geval zoooo belangrijk! Is jouw donor wel getest op zaadkwaliteit? En hoelang na levering insemineer je? Want misschien gaat het daar wel mis. Dat zijn zaad niet goed is bijvoorbeeld, of dat je te lang wacht met insemineren. Weet je wat ik denk? Dat jij veel meer rust krijgt wanneer je kiest voor een ziekenhuis. Meis, heel veel sterkte met dit alles. En je mag me ook pb-en over alles hoor! Dikke knuff voor jou!
Hoi Dreamer, je schrijft mari, maar ik denk dat je mij bedoelt? Ik heb inderdaad 1 gesprek gehad bij een psyg. Toen vond ik het eigenlijk nog niet zo nodig omdat ik toch het gevoel had dat ze me niet kon helpen omdat ze me natuurlijk niet zwanger kon maken. Bij dat ene gesprek is het toen gebleven omdat ze zelf ziek werd. Ik heb gebeld en blijkbaar is nu wel weer beter maar nu met vakantie. Ik hoop dat ik volgende week weer bij haar terecht kan want ik merk inderdaad dat ik toch wel dringend hulp nodig heb. Ik weet alleen echt niet of ze goed is (had ook niet echt een klik bij haar) maar goed dat was alleen nog maar de intake. Wat betreft de donor. Eigenlijk wil ik het allerliefste de bekende donor houden, maar ik ben zo bang dat het via hem misschien niet gaat lukken. Hij heeft zelf 3 kinderen (de jongste is 6) dus ik denk dat zijn zaad wel goed is. En we hebben inderdaad 2 pogingen gehad waar uiteindelijk een half uur tussen heeft gezeten voordat ik het bij mezelf inbracht. De overige 3 pogingen was hooguit 10 minuten. Dus dat zou wel goed moeten zitten. Ik vrees eigenlijk dat ik het zwanger worden zelf tegenhou door er zoveel mee bezig te zijn maar ja op commando loslaten gaat ook niet.
Haha oh ga ik nu zelf ook al mensen door elkaar halen Bedoelde idd jou ja! Zal meteen je laatste zinnetje even weerleggen: jouw eitje weet niet wat je denkt en zijn zaadjes al helemaal niet! Dus al denk je er elke seconde aan, dan nog zullen de zaadjes geen rechtsomkeer maken! Dus dat je het tegenhoud omdat je er teveel mee bezig zou zijn is onzin meis. Probeer die gedachte uit je hoofd te krijgen (makkelijk gezegd als gedaan, I know) Juist door zo te denken krijg je nog meer stress en dat moet je niet hebben. Als je iets krampachtig gaat proberen los te laten krijg je juist het tegenovergestelde effect. Dat heb je al wel gemerkt. Accepteer dus dat je er dag en nacht mee bezig bent! En accepteer ook dat dit normaal is! Ik ben er ook de hele dag mee bezig en zal de komende 8 maanden toch nog echt niet zwanger worden. Lekker belangrijk, dromen mag toch! Probeer er dus geen issue van te maken dat je er zoveel mee bezig bent. Je geeft er zo'n negatieve lading aan dat je er stress door krijgt. Dat een man meerdere kinderen heeft zegt helemaal niets he. Ik zou wanneer je bij deze donor blijft toch vragen of hij een test wil laten doen. Wie weet is zn zaadkwaliteit zwak en doe je dus al die inseminaties voor jan doedel. Je hebt gewoon die zekerheid nodig meis! Je maakt jezelf helemaal gek zo en dat is niet de bedoeling. En als jij die bekende donor wilt houden, dan ben je er toch al uit? Zeker als je hem laat testen en zn zaad is goed. Dan kan je gewoon je eigen gevoel blijven volgen en met hem doorgaan.
lotje2 meis ik word droevig van je berichtje. Natuurlijk weet je zelf al als ik ga zeggen dat het niet gezond is zoveel af te vallen. ik wou dat ik korterbij je zou wonen zodat we elkaar konden steunen. lieverd hou je sterk xxx
Hoi Lotje Zo te horen is de grens bereikt en zoals dreamer ook zegt. DAT GEEFT HELEMAAL NIETS. Ik heb me tegenover mijn mannetje ook lang goed gehouden om hem te sparen, toen we er samen over gesproken hebben luchtte dat heel erg op. Je mag verdrietig zijn en je k@t voelen,geef er maar eens aan toe en geef het de tijd. Mijn vriend zit inmiddels sinds november thuis totaal aan de lat, kon niet meer voor of achter uit. Hij is weer op de goede weg maar hij heeft wel de tijd genomen. Je kunt dit aan alleen moet je soms ook verdrietig kunnen zijn. Dit schrijven is zo raar want ook ik zit met dat gevoel. Alle energie heb ik gestoken in de opvang van mijn mannetje en nu ben ik moe, emotioneel en fysiek, gelukkig heb ik een weekje vakantie en ik doe alleen dingen waar ikzin in heb en dat voelt heel goed. Verwen jezelf heel veel sterkte ik voel met je mee liefs Maartje
s1986: veel suc- 6 voor de pesa/mesa, ik hoop dat er een positief resultaat uit komt. lana: knuffel voor jou hoe is het nu bij jullie? maartje: wanneer mogen jullie voor tese? wij wachten al heel lang. heel veel suc-6! ik hoop dat het resultaat positief is. Lotje2: heel veel sterkte! ik kan me voorstellen dat het allemaal heel slopend is. ik hoop dat je iemand kunt vinden waar je mee kunt praten. een hele dikke knuffel! wij zijn ook 2 keer naar een psycoloog geweest. ik denk dat we binnenkort maar weer een afspraak moeten maken. ik kan niet meer slapen en heb nu valeriaan voor het slapen gaan, werkt ook maar een klein beetje. mijn man rookt af en toe wel eens een jointje om rustig te blijven. want die is ook zo gestresst.
het gaat wel een beetje. ik ben alleen snel boos daar kan ik niks aan doen. manlief is bang dat hij weer begint te roken na 5 jaar stoppen. hij zit al 1 jaar aan de antidepressiva niet alleen door dit maar ook door de problemen vaker met mijn ouders en de bemoeienissen. mari bij jou klinkt het ook al zo depri een dikke knuffel terug hoor. wat vind je persoonlijk van zijn jointje? lijkt me ook moeilijk xxx