geen enkele zaadcel gevonden!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lotje2, 2 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Mari, je weet wel dat hij absoluut niet mag roken 3 maanden voor de TESE?
    Dus neem toch aan dat hij nu niks meer rookt?

Wat vervelend dat jullie er allemaal zo'n last van hebben zeg.
    Ik hoop dat jullie er allemaal snel uitkomen en jullie je snel weer beter voelen!

2. star81

star81 Actief lid

14 sep 2008
    418
    0
    0
    Lana, Lotje en Mari (en ook alle andere meiden)
    een dikke knuffel voor jullie!

sorry dat ik de laatste tijd niet zo veel op jullie berichtjes heb gereageerd, maar merk zelf dat ik (mede ook door de hormonen denk ik) een beetje in de put zit en als ik dan lees wat jullie al allemaal meegemaakt hebben, dan heb ik echt nog geen recht van spreken... Ik probeer voor mijzelf even meer afstand te nemen van het forum, maar ik leef wel met jullie mee meiden! Veel sterkte allemaal,
    liefs, star

3. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    dank je wel star,
    maar ik vind niet dat je van jezelf mag denken, dat je geen recht van spreken hebt.
    want we zitten allemaal met hetzelfde probleem.
    ik wens je heel veel sterkte meis dikke knuffel.
    en hoop je snel weer te zien
    xxx

4. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    star: lief van je. jij zit ook in het zelfde schuitje, knuff

lana: ik hoop dat het binnenkort weer beter gaat met jullie.

ik hoop dat 2009 ons jaar wordt meiden!

dreamer: daar hebben wij niks over gehoord, dat dat niet mag.
    waarom is dat?

5. Sieb

Sieb Actief lid

1 aug 2008
    127
    0
    0
    Woonbegeleidster
    Oss
    We zijn van de week weer bij Geertgen geweest. We hadden eerst een gesprek bij de psych viel allemaal 100% mee. Ze was heel vriendelijk en we hebben het over van alles en nog wat gehad. Van werk tot kinderwens naar contact met familie, openheid enz. Al met al viel het best mee. daarna naar de gyn. Hij heeft een matchingsformulier ingevuld en nu moeten we over 3 weken weer terug komen en horen we weer meer... Spannend...

Inmiddels zit ik al op dag 39 van mijn cyclus. Ik voel dat hij eraan zit tekomen maar het duurt wel weer lang deze keer.

6. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Mari: lees dit document van het radboud maar eens.
    Daar staat alles heel duidelijk in uitgelegd.
    Onder andere dit document heeft ons doen besluiten ervanaf te zien.

@Sieb: hadden jullie het gesprek zelf aangevraagd?
    Of was het bij jullie ook protocol?
    Wist de psyg wat ie moest vragen dan?
    Want wij moeten ook naar de psyg, maar ik zou zelf niet weten waarover we moeten praten omdat we geen vragen of problemen hebben ofso.

Wat werd er op het matchingformulier allemaal aangegeven?
    Kon je ook karakter dingen invullen?

Spannend hoor!
    Wat is bij jullie de wachtlijst?

Balen dat je cyclus van slag is, komt dat door alle stress rondom KID en de uitslagen enzo?

7. Sieb

Sieb Actief lid

1 aug 2008
    127
    0
    0
    Woonbegeleidster
    Oss
    Hoi,

Het gesprek was ook onderdeel van het protocol. Wij zijn ook heel duidelijk in wat we willen en niet willen en hebben er ook al heel veel samen over gesproken. We staan echt voor 500% achter KID. Ze vraagt gewoon heel algemene dingen. Ze wil eerst weten wie er voor haar zit. Dus wat doe je voor werk, hoe lang ben je samen. Daarna hebben we het over ons hele traject om zwanger te worden gehad. Hoe we dit beleeft hebben en met wie we het gedeelt hebben. Toen naar mijn man of hij er achter stond wat betreft KID. Hoe we over adoptie dachten en waarom ik voor wederkeringheid heb gekozen. Dat was het eigeblijk wel wat er besproken is.

Het matchingsformulier werd door de guyn ingevuld. Onze huidskleur, kleur ogen, postuur en kleur haar. Daarna vroeg hij nog voor speciale wensen. Die hadden wij niet misschien kun je daar bepaalde karakter eigenschappen bij opgeven?

Over 3 weken moeten we weer terug komen. Dan word het hele traject besproken. Ik weet niet 100% zeker maar volgens mij is er dan ook al een matching gevonden. De gyn zei dat er dan actie word ondernomen. Dus ben benieuwd.

Hoe zitten jullie met wachttijden? Weet je dat al?

Ik had net mijn stukje op het forum geschreven toen ben ik naar de WC gegaan en jawel hoor hij was er.... Misschien wel stress inderdaad ik heb ook antibiotica gehad dat speelt misschien ook wel mee.

8. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ab kan idd je ongi uitstellen of iig je cyclus in de war brengen.
    Het virus of de bacterie waarvoor je de ab kreeg kan er ook voor gezorgd hebben trouwens.
    Maar wel fijn dat je nu tenminste weet waar je aan toe bent!
    Is je eerste en je laatste cyclus 39 dagen :D
    En nu 1 van 9 maanden! :D

Ohhh wat kunnen jullie al snel beginnen zeg!
    Misschien heb je al een kindje voordat wij mogen beginnen :)
    De wachtlijst bij ons is ongeveer 9 maanden (al hoor ik overal geluiden dat ie wat korter is, zo'n 7 maanden)
    Dus hopelijk kunnen we dit jaar nog beginnen!

Bij ons zijn al die vragen al gesteld door de arts trouwens.
    Precies die vragen allemaal.
    En nog de vraag of we ook nagedacht hadden over een bekende donor.
    Ben benieuwd of de psyg diezelfde vragen dan ook gaat stellen.

Moesten jullie ook een kleurenfoto afgeven van je man?
    Wij moeten die meenemen voor het gesprek over de donor.

Wij hebben verder ook geen wensen eigenlijk.
    Ja, ik zou het liefst iemand hebben die een rustig karakter heeft.
    Maar dat is zo'n breed begrip he.
    Denk niet dat we daar iets mee opschieten als we dat opgeven.

Lotje heeft trouwens een nieuw topic geopend over KID en ECD (eiceldonatie)
    Misschien vind je het leuk om daar ook mee te praten?

9. star81

star81 Actief lid

14 sep 2008
    418
    0
    0
    he lieve meiden,

ik heb vandaag goed nieuws te melden. Ik ben eindelijk :rolleyes: weer ongesteld! De medicijnen hebben hun werk gedaan!
    En ik heb vanochtend naar het ziekenhuis gebeld en we kunnen 25 mrt terecht voor onze eerste afspraak! Dus we hebben nu in ieder geval een datum om naar toe te leven. Het is niet meer alleen maar wachten, zonder te weten hoe lang. :)
    Dit kon ik wel even gebruiken hoor. De afgelopen week zaten de tranen me echt steeds hoog. Vandaag voel ik me voor het eerst weer een beetje opgeruimd.
    Fijn weekend alvast voor jullie allemaal.

liefs, star

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    ooh wat goed star.
    Hier de 2e keer sinds 3.5 jaar zonder pil , nog niet ongi, wel bruin verlies e.d maar vind het maar zwaar irritant.
    Dat het dan maar komt.
    je weet dat het niet kan maar stiekem ga je toch hopen op een wonder

11. star81

star81 Actief lid

14 sep 2008
    418
    0
    0
    oh Lana, wat een rottijd is dat altijd he.. wachten op je ongi en dan zet 't niet door! En hoe langer 't duurt hoe meer je gaat hopen dat er toch een wonder gebeurd is... Hoop voor je dat je snel duidelijkheid hebt! Sterkte meid!

12. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Even een schopje omhoog, omdat er helaas weer iemand is die zich bij ons kan aansluiten.

13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    het is erg genoeg dat je het steeds meer hoort heh

14. Sieb

Sieb Actief lid

1 aug 2008
    127
    0
    0
    Woonbegeleidster
    Oss
    Hoi dames,

Ik denk dat niemand de afgelopen tijd veel nieuws had. Ik eigenlijk ook niet. Aankomende maandag 4de gesprek Geertgen over donor. Als het goed is hebben ze een match en word er dan daadwerkelijk actie ondernomen, ben heel benieuwd. Ze zouden echter een aantal papieren opsturen die we zouden moeten tekenen en doorlezen maar voor alsnog niets gehoord. Heb gister al gebeld en er was woensdag wat de deur uit gegaan. Hopelijk zit het morgen bij de post... Ik merk dat ik best gespannen ben voor de afspraak van maandag.

15. visje2007

visje2007 Bekend lid

19 jan 2009
    702
    1
    0
    Hi..
    Wij hebben dus afgelopen maandag hetzelfde te horen gekregen! Geen enkele zaadcellen gevonden...! Wat een shock.. Ik snap je volledig, al weet ik niet in wat voor traject jullie nu zitten aangezien het alweer een jaar geleden is dat jullie dit te horen kregen...
    Mijn vriend is nu inderdaad ook zover; vechten wat hij maar kan! Dit zal hém niet overkomen! Ook hij wil wel naar het buitenland voor verdere onderzoeken mocht hier niks meer uitkomen..
    Wat zijn trouwens Pese en... onderzoeken? Wat houden die in?
    Ik zal zelf ook nog even proberen te zoeken wat dat precies inhoudt.
    Volgende week dinsdag moeten wij naar de uroloog... ik ben zo benieuwd hoe nu verder..
    En dan die stomme opmerkingen; ach ze kunnen tegenwoordig zo veel.. IVF enzo.. MAN! ze weten niet wat ze zeggen, wij hebben tot nu toe nog helemaal geen zaad gevonden; hoezo IVF! :evil:
    Zo... dat is eruit :D

16. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Sieb: wat spannend dat het zo snel gaat meis!
    Ik ga duimen dat ze snel een match vinden en dat jullie dus snel mogen beginnen :D

@Visje: ik zal even heel in het kort een paar afkortingen uitleggen.

Mesa/Pesa: zaad uit de bijbal halen.
    Tese: zaad uit de zaadbal halen.
    Beide zijn operaties.
    Mocht er bij mesa/pesa/tese wel zaad gevonden worden, dan volg je hierna een ICSI project.
    Icsi: 1 zaadje wordt in 1 eitje geprikt.
    KID: kunstmatige inseminatie donorzaad.
    Dus zaad van een donor inbrengen.
    MMM: medische malle molen, het medische gebeuren waar we nu in zitten.

Dat zijn eigenlijk de afkortingen waarmee je te maken zal krijgen.
    IVF is uitgesloten als er geen zaad gevonden wordt bij een zaadtest.
    IUI ook.

Alle afkortingen en behandelingen zal je erg snel gaan begrijpen en dan weet je niet beter.
    De onzekerheid is het ergste van alles.
    Wanneer moet hij voor een nieuwe zaadtest?

Ik denk dat 80% van de dames hier nu bezig zijn met KID.
    Mari wacht op een TESE.
    S1986 wacht op een MESA.
    Lana wacht op haar man, die weet nog niet precies of hij voor KID wil gaan.
    En verder is iedereen volgens mij met KID bezig.
    Het is moeilijk, het is zwaar.
    Maar we steunen elkaar en we snappen van elkaar waar we mee zitten.
    En dat gevoel is fijn!
    Je staat er niet alleen voor!

Ik hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben.
    Sterkte met alles!

17. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    dreamer heeft alles perfect uitgelegd en verwoord.
    Het blijft altijd hard en moeilijk deze uitslag.
    Maar hopenlijk word het straks wel beter.
    gelukkig dreamer mijn man staat er nu wel achter gelukkig! dat hij voor de kid wil gaan, maar wel pas in november de eerste afspraak wil hebben , dan zal ons huis af zijn, hebben we weer wat gespaard.
    En dan kunnen we er weer goed tegenaan!
    spannend jullie afspraak komt dichterbij!

18. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Staat hij erachter?
    Wat een supernieuws meis :D
    Gefeliciteerd :D
    Ben echt blij voor je dat hij eindelijk voor zichzelf ook de knoop heeft doorgehakt :D
    Toch nog een kans op een kindje meis!
    Echt super!

19. visje2007

visje2007 Bekend lid

19 jan 2009
    702
    1
    0
    Jeetje wat een lieve berichten.. en super helder ook! Ik zal er zeker snel meer van begrijpen en ben me er al aardig in aan het verdiepen. Het wordt steeds meer duidelijk mede door jullie reacties.. Het zal zo veel fijner zijn als we een beetje weten waar me mee verder kunnen, dan kunnen we gerichter ergens mee bezig!
    En inderdaad fijn Lana dat je mannetje erachter staat met KID verder te gaan.. Daar hebben ook wij het zelfs al over gehad, ondanks we nog niet eens weten hoe en wat.. Maar vanavond zei mijn mannetje zelfs nog dat hij, wat er ook geconstateerd wordt, mijn kinderwens niet zal ontnemen.. En ook niet zijn kinderwens natuurlijk, maar het wordt wel een ander verhaal als het niet van jezelf blijkt te zijn! Dit lijkt me ook moeilijk voor ons als vrouw zijnde, dat je weet dat je niet het zaad van jouw eigen man in je krijgt maar die van een vreemde! Ik hoorde dat je ook kan kiezen voor een bekende donor, maar ook dat lijkt me lastig.. met name als het lukt en je zal zien dat hij/zij op diegene lijkt o.i.d!
    Maar goed.. ik loop alweer veel te veel op de zaken vooruit.. ik kan gewoon moeilijk omgaan met dingen wat ik niet zelf in de hand heb.. Dat is nu op het moment mijn grootste ding, dat ik worstel met de onzekerheid en natuurlijk zíjn verdriet..(mijn verdriet)..
    Maar we geven niet op! Toch!
    Liefs...

20. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Er is een apart topic over KID, juist voor dit soort vraagstukken.
    Want KID brengt heel veel vraagstukken met zich mee.
    Vrijwel iedereen heeft deze vragen gehad.

Wij hebben bewust niet nagedacht over KID toen we nog op de uitslag van het 2e zaadonderzoek aan het wachten waren.
    We hebben ons volledig gericht op TESE.

Toen de uitslag er was en we konden kiezen tussen TESE of KID zijn we pas gaan nadenken over KID.
    Wij hebben uiteindelijk (na veel wikken en wegen, praten en huilen en hulp van de dames hier) voor KID gekozen.
    TESE was voor ons toch te risicovol met een te kleine kans van slagen.

Laat alles maar goed op je inwerken.
    En als je nog vragen hebt weet je ons te vinden!

Deel Deze Pagina