geen enkele zaadcel gevonden!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lotje2, 2 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    hihihi dreamer dank je wel:D
    Hij heeft voor zichzelf de knoop helemaal doorgehakt gelukkig.

visje het is idd wat dreamer zegt er geen zelfs nu nog zweet tranen en verdriet over.
    Ik hoop echt dat jullie 2e uitslag beter zal zijn echt waar!
    Die behandelingsnamen zijn straks als pap voor je hihih die ken je dan allemaal.

Dreamer weer een dagje korterbij! de afspraak ik ben ook zo benieuwd erna.
    xxx

2. star81

star81 Actief lid

14 sep 2008
    418
    0
    0
    hoi visje,
    helaas ook welkom hier.
    Wij hebben ook nog niet zo lang geleden te horen gekregen dat mijn man geen zaadcellen heeft. De meeste andere meiden hier zitten al wat verder in het traject. Wij hebben (na 7 wk wachten) 25 mrt onze eerste afspraak op de fertiliteitspoli, want niet alleen heeft mijn man geen zwemmers, ook mijn cyclus is onregelmatig zonder dat ik weet waarom.
    Ik heb de eerste weken na het nieuws heel veel gehuild, en veel gepraat met mijn man, maar ook heel veel steun gehad hier op het forum. Dus als je iets kwijt wilt, of vragen hebt: schroom niet om ze hier te plaatsen. De meiden hier zijn echt heel lief.
    Voor meer informatie over TESE heb ik veel bruikbare informatie gevonden in de pt-informatie van het Radboud en het AMC, te vinden op internet. Dit zijn de enige ziekenhuizen in Nederland die deze behandeling mogen uitvoeren. PESA/MESA wordt ook in andere ziekenhuizen gedaan. www.freya.nl is ook een fijne site met veel uitleg over allerlei procedures.
    Ik kan nu, na een week of 5 na de uitslag, zeggen dat ik me weer wat meer mezelf voel en voor nu even heb geaccepteerd dat we geholpen moeten worden om een kindje te krijgen, maar dat ik nog niet hoef te treuren, want er zijn echt nog wel mogelijkheden. We pakken alle kansen aan die we krijgen.
    Blijf goed met je man praten over wat je voelt en waar je wel of niet voor open staat.
    Ook mijn man zegt op dit moment dat hij evt. wel KID zou willen als PESA/MESA of TESE geen mogelijkheid is, maar ik moet daar zelf nog even niet aan denken.. sperma van een vreemde man bij mijzelf in laten brengen :( ..
    Meid, veel succes de komende tijd en dinsdag bij de uroloog!

Dreamer, je tweede afspraak komt al lekker dicht bij, ben erg benieuwd voor je!
    Lana, fijn dat je man nu openstaat voor KID :)
    Sieb: spannend maandag zeg! Veel succes!

3. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    star meid ik had precies hetzelfde.
    Ik zei tegen de gyn dat wil ik absoluut niet!
    Natuurlijk toen we een tijdje verder waren gingen we er steeds meer over nadenken.
    Ik hoop echt voor jullie dat de tese een goede uitslag zal hebben als jullie ervoor kunnen gaan

4. star81

star81 Actief lid

14 sep 2008
    418
    0
    0
    Lana,
    ik denk ook wel dat je als je verder in het proces bent anders gaat denken over KID. Als wij nu bijvoorbeeld te horen krijgen dat we niet aan de slag kunnen met MESA/PESA of TESE, dan ga ik er misschien ook wel anders over denken.
    Goed om te lezen dat het voor jou ook eerst zo voelde. En uiteindelijk stond jij er meer voor open dan je man! Wie weet wat de tijd ons zal brengen? Hoop dat we hier over een jaar allemaal kunnen zeggen dat we zwanger zijn, dan kunnen we deze rottijd achter ons laten!
    liefs, star

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    amen:D dat hoop ik idd ook.
    dat we dan maar allemaal vol trots over onze kleintjes mogen babbelen.
    zou jammer zijn als we dan ineens uit elkaar zouden vallen niet?

6. Sieb

Sieb Actief lid

1 aug 2008
    127
    0
    0
    Woonbegeleidster
    Oss
    Hoi Lieverds!

Vandaag hebben we een brief gekregen van Geertgen. Daarin staat de zin: VANAF HEDEN IS DONORZAAD GESCHIKBAAR VOOR U! Oh het gaat nu echt beginnen.

Lana wat goed dat er een knoop is doorgehakt bij jullie. Nu kun je verder ook al is het pas het einde van het jaar!
    Ik heb ook heel erg veel aan dit forum gehad! Het is super fijn om er met anderen die in hetzelfde schuitje zitten over te kunnen praten. Zij snappen pas ECHT waar het over gaat en hoe het voelt.

Spannend spannend spannend

Houd jullie op de hoogte!

XXX

7. visje2007

visje2007 Bekend lid

19 jan 2009
    702
    1
    0
    Hoi Star.. Tjee lijkt nu erg op ons.. Mijn mannetje geen zaadcellen (tot nu toe..hopen natuurlijk op 'n wondertje..) en ik heb wel een cyclus van 31 dgn maar menstrueer echt twee week lang. Nu schijnt bij mijn eerste inwendige echo op de 22e dag een eitje gezien te zijn en die moest dan theoretisch springen op de 25e of 26e dag.. Dus erg laat...
    We zien wel.. het enige is wachten wachten en wachten... We zijn er allebei erg kapot van, en op dit moment erg moe! Dinsdag horen jullie meer van me, en hoop dat we dan weer een stapje dichter bij de duidelijkheid zijn...maar dat zal wel niet zo snel...
    We houden elkaar op de hoogte, en anders via prive-bericht star..ben wel benieuwd hoe het ook met jullie verder gaat.. je gevoelens..hoe je ermee omgaat en het een plekje kan geven.. Ik moet doorwerken, krijg weinig begrip van mijn leidinggevende, maar zou zo graag er even uit willen stappen.. Net alsof ik naar 'adem' snik ofzo..
    Maar ja...... we moeten door.. vechten tegen al het oneerlijke! En nu werk ik ook nog tussen de kids, zwangere mama's, collega's en vriendinnen.. Zal je altijd zien he?!

En lana, ik ben zo benieuwd hoe het met jullie nu verder gaat... hopelijk snel een donor gevonden!

En hoi Sieb, ik lees net dat er bij jullie inmiddels een donor is! Geweldig zeg.. Nu hopen op een bericht dat het allemaal gelukt is!

Dreamer: ja zeg.. ik lees hier het één en ander over KID... ik hoop dat wij nog wat kunnen vinden bij pese, mesa etc... Maar als je geen keus hebt... Ik moet er nu ook nog niet aan denken..geen kind van je eigen mannetje..maar ja! niet voor iedereen is helaas een kindje weggelegd blijkbaar.. Oneerlijk soms he, als je om je heen kijkt dat je hoort dat er iemand zomaar zwanger wordt en eigenlijk helemaal nog niet zwanger wilt zijn ofzo... Je kan ze dan wel wat..!

En inderdaad voor jullie allemaal; wat fijn dat we er zo met elkaar over kunnen praten! Het doet mij in elk geval erg goed.
    Wie weet kunnen we dit inderdaad doorzetten, maar dan hopelijk allemaal als MAMA'S!

Liefs en sterkte voor jullie allemaal!

8. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Sieb: geweldig!
    Gefeliciteerd meis :D
    Dat je maar heel snel zwanger mag raken van jullie wenskindje :D

@Visje: leef eerst maar toe naar dinsdag, dan naar een volgende uitslag enz enz.
    De gedachten over KID zou ik nu nog even laten rusten.
    Er komt zo extreem veel op je af nu.
    Probeer dat eerst een plekje te geven.
    Je merkt idd dat het na 1 á 2 maanden wat beter te behapstukken is allemaal.
    Het is ook een rouwproces waar je doorheen moet en dat doe je niet in een paar dagen of weken.

@Star: 25 maart komt ook snel dichterbij :D
    Nog maar 2,5e week en dan zijn jullie weer een stap verder!

Pff .. vandaag kwamen we bij mn broertje.
    Lagen er allemaal spullen voor kindjes.
    Ik dacht voor mn nichtje.
    Nee zegtie, voor onszelf...
    Ik ben nu dus echt heel erg bang dat zij straks eerder zwanger zijn als ons :(
    En ik weet echt echt echt niet hoe ik daar mee om zou moeten gaan :(
    Ik hoop dat ze zo verstandig zijn om nog een jaartje te wachten (schulden en geen cent om aan hun kont te krabben)
    Maar nog meer hoop ik dat wij eerder zwanger mogen zijn.
    Heel egoistisch misschien, maar ik weet echt niet hoe ik het zou moeten handelen als zij eerder zwanger zouden zijn...

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    aaah dreamer dat kan ik me voorstellen dat je het dan ff niet meer weet.
    had het niet zo kortbij want ben maar enigskind maar bij vrienden.
    zaten diep in de schuld ook niks te makken en hebben onderhand al 2 kindjes:(
    En mensen snappen je dan ook nog niet eens altijd
    erg hoor

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    mijn moeder kon ook nog eens zo''n opmerking geven:
    ach ja als jij niet in deze positie had gezeten dan had je er ook nooit echt over nagedacht.
    Of . nou denk dat het mij meer pijn doet als jou hoor:S

11. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    meiden heb net een pb naar lotje gestuurd haar nod komt er weer aan.
    en vraag me toch wel af hoe het met haar gaat.
    Als ik antwoord heb schrijf ik het hier op anders :)

12. star81

star81 Actief lid

14 sep 2008
    418
    0
    0
    Oh sieb wat een goed nieuws! :D
    Spannend hoor! Succes morgen!

13. star81

star81 Actief lid

14 sep 2008
    418
    0
    0
    Poeh :rolleyes: , dreamer, wat moeilijk zeg, kan me zo voorstellen hoe je je voelt! Ik hoop gewoon lekker met je mee dat je eerder zwanger bent dan je broertje! Wie weet helpt 't ;)

14. star81

star81 Actief lid

14 sep 2008
    418
    0
    0
    visje,
    heb je even een pb gestuurd.

15. Sieb

Sieb Actief lid

1 aug 2008
    127
    0
    0
    Woonbegeleidster
    Oss
    Hoi meiden,

Gister bij Geertgen geweest. We gaan mijn volgende cyclus beginnen met Clomid en dan de eerste keer insimineren. Ik vind het ontzettend spannend. Het gaat eigenlijk best wel snel allemaal. Had ik niet verwacht.

16. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Wat snel meis, echt super :D
    Waarom moet je clomid slikken?
    Je cyclussen zijn toch niet extreem wisselend, of is 8 dagen wel extreem?
    Ik ga duimen dat de clomid goed aanslaat en de 1e inseminatie meteen raak gaat zijn :D

@Lotje: meis hoe gaat het nu met jou?
    Zijn jullie er al uit of je voor een kliniek gaat of niet?
    Sterkte he meis!

17. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    oooh proficiat sieb wat spannend zeg meis, succes alvast.
    van lotje nog geen antwoord helaas:(

18. star81

star81 Actief lid

14 sep 2008
    418
    0
    0
    sieb, wat fijn dat het allemaal zo snel gaat zeg!
    Super voor jullie! :D

visje, hoe was 't vandaag in 't ziekenhuis?

19. visje2007

visje2007 Bekend lid

19 jan 2009
    702
    1
    0
    Hi allemaal, gisteren naar het ziekenhuis geweest en de verdere onderzoeken volgen.. Eigenlijk geen stap verder :( Over twee week uitslagen van zijn bloed en inwendige echo, en dan zien we weer verder.. Onzeker allemaal hoor!

Sieb: wat ontzettend spannend en leuk allemaal! Ik hoop voor jullie dat het in één keer mag lukken!
    Ik duim voor je..

En star: ik heb je een PB gestuurd! xx

20. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Visje: balen dat je nu nog niks verder bent zeg!
    Ik neem aan dat de inwendige echo voor jou is?
    Wanneer moet hij weer een potje inleveren dan?
    Duurt lang dat wachten allemaal he.

*zet klaagmodus aan*

Kregen net te horen dat een ander stel binnenkort ook gaat klussen voor een kleine
    Ik heb er echt pijn van in mn maag
    Al zoveel mensen die later als ons zijn begonnen hebben nu al een kindje en nog zoveel mensen die veel later beginnen zullen eerder een kindje hebben dan dat wij een kans hebben.
    Het doet zo zeer!
    Voel me echt heel verdrietig daardoor en weet niet zo goed hoe ik daarmee om moet gaan
    Ik wil ook

*klaagmodus weer uit*

Deel Deze Pagina