geen enkele zaadcel gevonden!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lotje2, 2 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    oh ik schaam me echt dood, maar ik moet het toch voor ons ook weten, bedoel je dat hij met "heeft zeep gebruikt om het potje te vullen"zeep als glijmiddel ( zeg maar voor de soepele beweging ) heeft gebruikt? ,ik wist niet dat dat kon ,mijn man gaat gillen van zeep op de gevoelige delen zeg maar ,moet altijd meteen afgewassen, of begrijp ik het nu heelemaal verkeerd, sorrie hoor, heb even geen helder moment.

veel liefs jose

2. cilianne

cilianne Actief lid

20 mrt 2008
    243
    0
    0
    Elmo, ik vind jouw opmerking een beetje overbodig. Als het in onze papieren zou staan, had m'n man ook geen zeep gebruikt. Dus stond het er niet in. Duidelijk toch?

En zoiets als IUI doe je ook niet elke dag. De eerste keer was voor ons dus een nare ervaring. En daarom wil ik iemand mijn verhaal vertellen die zegt dat er geen levende zaadcellen zijn gevonden bij haar man, omdat dat bij ons ook een beetje het geval was. Maar dat kwam dus door het gebruik van zeep. Ik krijg steeds het idee dat jij, Elmo, je teveel met mijn berichten bezighoudt. Als je het niet erg vindt, wil ik normaal met anderen kunnen schrijven.

Om op jouw vraag terug te komen Joseetje, mijn man had het inderdaad als glijmiddel gebruikt. Wel goed afgespoeld, maar er is toch zeep in het bakje gekomen. Die heeft heel veel zaadcellen gedood. Ik wil niet zeggen dat dit bij jullie de oorzaak is, maar probeer duidelijk te maken dat het ook een rol kan spelen. Begrijp je.

Ik hoop dat je wat aan mijn opmerking hebt.
    Groetjes en veel succes nog.

3. Elin

Elin Actief lid

28 nov 2007
    230
    0
    0
    Lotje, ik weet precies hoe je je voelt, na ruim 1,5 jaar proberen zijn ook wij achter het feit gekomen dat vriendlief geen zaadjes heeft, ook door een te late operatie aan een niet ingedaalde bal. Tese / Mesa was geen optie omdat vriendlief te oud is. Al vrij snel hadden we besloten voor een donor te kiezen en ben nu zwanger. Het is heel wat anders dan we voor ogen hadden. Maar de wereld vergaat niet (helemaal) als er geen zaad is.

Heel veel succes, en wie weet is de volgende uitslag wel beter.

4. Lotje2

Lotje2 Actief lid

28 feb 2008
    362
    0
    0
    Elin, dank je voor je bemoedigende woorden. Wat geweldig dat je nu zwanger bent met behulp van een donor.

Ik ben zelf nu ook behoorlijk over een donor aan het nadenken. Vast staat dat ik niet zonder kinderen kan/ wil leven. Uiteraard gaan we het eerst uitzoeken of Teza misschien een oplossing is, maar de kans op succes is erg klein begreep ik.

Hoe zijn jullie aan een donor gekomen. Bekend of via een zaadbank?

Meiden, zeep was het dus helaas niet. Mijn mannetje waste zich alleen met zeep, daar kan de uitslag niet zo dramatisch van zijn geworden.

5. Elin

Elin Actief lid

28 nov 2007
    230
    0
    0
    Lotje, ik heb al een dochter uit eerdere relatie en toen ik mijn vriend leerde kennen heb ik hem al gezegd dat ik nog niet 'uitgeworpen' was. Hij vond het prima en wilde ook graag kids. In zijn familie liep het ook niet allemaal soepel met kinderen krijgen en dus had hij zich al voor genomen dat we alle mogelijkheden open zouden houden en hij opperde als eerste om met een donor in zee te gaan.

Over resultaten van tese/mesa kan ik weinig zeggen wij kwamen er niet in aanmerking voor, plus dat het geloof ik ook niet helemaal vergoed wordt.

Wij wilden het via de klinieken doen tot we er achetr kwamen dat het ongelovelijk veel geld kost en de wachttijden enorm. En eigenlijk wilden we niet te lang wachten ivm de leeftijd van mijn vriend en dochter. We hadden voor de zekerheid een advertentie geplaatst op diverse sites en al redelijk snel klikte het met een donor. We hebben afgesproken en een week later kwam mijn ongi. 2 weken later de eisprong (die ik in de gaten hield met ovulatietesten) en was met 1 inseminatie (die mijn vriend heeft gedaan) zwanger.

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Je zal zien dat als je wat langer op dit forum meeschrijft niks zo simpel is als het soms lijkt!
    Mensen lezen vaak over dingen heen en door de spanning tijdens een gesprek vergeten ze ook wel eens iets.
    Jammer dus dat je elke tip die iemand kan gebruiken overbodig vindt.

Elmo

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wij hebben ons ook lang afgevraagd wat de oorzaak zou kunnen zijn geweest (man is geopereerd aan een gedraaide en dus afgestorven bal). Hoe het ervoor was weten we niet....en nu beseffen we ook dat de oorzaak niet zoveel uitmaakt (tenzij het natuurlijk tijdelijk zou kunnen zijn). Als er echter helemaal niks wordt gevonden heeft vaak middeletjes uitproberen geen zin.

De stap naar een donor lijkt me ontzettend pittig en lastig (wij speelde na 6 mislukte ICSI's ook met het idee). Toch, zolang je er niet voor staat is het natuurlijk heel anders.

Ik hoop dat jullie ontzettend goede begeleiding krijgen van het team in het zh en jullie alle mogelijkheden die er zijn kunnen proberen.

Ontzettend veel succes en sterkte gewenst!

Blijf veel praten samen! Het zal voor je man ontzettend moeilijk zijn!

Liefs Elmo

8. patricia34

patricia34 Bekend lid

19 nov 2006
    883
    0
    0
    Brabant
    Wij zijn onder behandeling geweest van een kliniek met een zaadbank. Door een speciaal beleid konden wij meteen starten en hoefden we niet op een wachtlijst.

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Jeetje Patricia! Dat was wel ontzettend goed nieuws toen zeker!
    Ik heb niet anders gehoord dan dat regulieren ziekenhuizen (zoals die van ons: UMCG) mega wachtlijsten heeft!
    Heel fijn dat dat bij jullie niet zo was zeg! Geeft meteen weer wat hoop denk ik!

10. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

6 jun 2006
    1.304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    Lieve Lotje,

Ook wij kregen 1,5 jaar geleden na het eerste zaadonderzoek te horen dat manlief geen enkele levende zaadcel had. Bij een tweede onderzoek waren het er 10 maar dood.
    Vervolgens heeft hij allerlei onderzoeken gehad waaruit bleek dat hij spataders had in de balzak.

Hiervoor kan de man via een vrij eenvoudige manier poliklinisch geopereerd aan worden. Ze kunnen alleen niet garanderen dat het helpt maar wij grepen de kans aan om het te proberen!

Vervolgens moet je drie maanden wachten voor een nieuw zaadonderzoek en toen kwam het verlossende bericht we hadden 100.000 zaadcellen...nog steeds bizar weinig maar genoeg voor een behandeling ICSI...
    na weer 2 maanden nog een zaadonderzoek en toen hadden we er zelfs 200.000!

Onze eerste ICSI behndeling kwam eindelijk in zicht en toen kwam het grote wonder....! Wat medisch gezien onverklaarbaar is...

SPONTAAN ZWANGER! Net voor de 1e ICSI!

Meis het leven lijkt even in te storten maar probeer hetstap voor stap te ondergaan! Heel veel sterkte en hoop dat ze ondanks alle gematigde/ slechte berichten van nu vast te houden dat er inderdaad nog een hoop stappen te nemen zijn! Zo ook inderdaad mesa/tese! Mocht je hier meer over willen weten kun je altijd even aankloppen!

liefs Nina

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Zo Nina,
    Dat is inderdaad super zeg! Nog van harte!
    Hier ook zo'n 60.000.....maarja...tis in ieder geval iets!

12. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Gefeliciteerd Nina, dat is super nieuws. Mijn vriend heeft ook een spatader en wij overwegen ook om hem weg te laten halen (wat ze in het zh niet aanraden, omdat ze denken dat het niets uitmaakt). Hoelang mocht jouw vriend na de ingreep geen zaadlozing hebben? Ze zeggen wel dat je pas na 3 maanden kan testen, maar je kan toch al eerder proberen om zw te worden?
    Welke ingreep heeft jouw vriend gedaan. Er schijnen er 2 te zijn. 1 onder verdoving en een kleine ingreep.

Voor alle andere dames: Heel veel succes. Ik duim voor jullie allemaal en hoop dat we allemaal snel een wondertje in onze armen zullen hebben.

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hopefully,
    In alle doc. over vruchtbaarheidsbehandelingen wordt volgens mij spataders als een van de oorzaken genoemd.
    Gek zeg, dat ze bij jou denken dat het niet uit zal maken.
    Misschien eens een ander ziekenhuis bellen (second opinion) als je twijfelt.
    Ik heb in elk geval vaker positieve verhalen gehoord!

Elmo

14. Elin

Elin Actief lid

28 nov 2007
    230
    0
    0
    Hopefully: Inderdaad jammer dat ze zeggen dat het niet zal helpen. Echter was het bij ons ook geen optie, dit omdat de spatader er bij mijn vriend ook al bijna 30 jaar zat maar niet als dusdanig is opgemerkt. Hoelang heeft jouw partner al de spatader? Wellicht dat ze daarom zeggen dat het niet veel zal helpen?

15. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Je gaat toch van alles verzinnen als de zwemmers niet echt super zijn. Je probeert van alles om zo hoog mogelijk resultaat te krijgen, maar als er zo´n spatader zit, zit er volgens mij iets in de weg (warmte etc). Werd nu ineens heel nieuwsgierig toen in Nina haar verhaal las.

Sorry dat ik nu dit topic vervuil.

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nou ja, vervuilen...wie weet heeft de man van Lotje ook spataders?

17. Elin

Elin Actief lid

28 nov 2007
    230
    0
    0
    groot gelijk, hebben wij ook gedaan en toen echt alles uitgesloten was zijn we pas overgestapt naar een donor.

En volgens mij vervuil je het topic helemaal niet..

18. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Thanks!

Ik hoop het niet voor Lotje haar man.

Elin, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap, gaat alles goed?

Ik weet niet hoelangde spatader er al zit, maar wij zijn vorig jaar aug. begonnen met de mmm. Waren toen al een jaar bezig, maar opeens kreeg het mannetje last van steken etc. Ze dachten eerst een bijbal onsteking. Na dus allerlei onderzoeken en slecht zaad kwamen ze erachter dat hij geen bijbal ontsteking had maar een spatader. Het kan zijn dat hij er al lang zit, maar last heeft hij pas sinds vorig jaar.
    Heeft jouw partner last van steken?

19. Elin

Elin Actief lid

28 nov 2007
    230
    0
    0
    Hopefully, hoop dat het bij jullie de oorzaak is en dat jullie na de eventuele ingreep gewoon zwanger kunnen worden.

Met de zwangerschap gaat alles goed, ben wel enorm moe maar dat neem ik voor lief. Overigens moet ik bekennen dat ik vaak 'vergeet' dat ik van een donor zwanger ben en niet mijn partner. Mijn partner overigens ook.

20. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Dat is toch juist geweldig. Het wordt tenslotte ook jullie kindje!

Heel veel succes met je zwangerschap!

Deel Deze Pagina