geen enkele zaadcel gevonden!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lotje2, 2 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    5 juni het startgesprek voor icsi!
    spannend!

2. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ohh das al over een maand :D
    Betekend dat dat je in juni ook gaat beginnen dan?
    Of moet je dan eerst aan de pil een maand?
    Of?
    Vertel meis, ik wil alles weten :D
    Zou zeggen, maak een leuke banner aan meis, dan zie je hoe snel het dichterbij komt!

3. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    ooooh wat spannend mari,
    ben heeeeeeel erg benieuwd
    !!!

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Bij sommige mannen levert het spermavocht immers geen of enkel onbeweeglijke zaadcellen op, maar kunnen ze via een ingreep wel verzameld worden.
    Dankzij het bestaan van de ICSI-techniek hoeven dat er niet véél te zijn. Ze hoeven ook niet volledig matuur te zijn: zodra ze aangemaakt zijn, dragen ze het genetisch materiaal van de man, en kunnen ze in het laboratorium in de eicel geïnjecteerd worden om die te bevruchten.

dit staat op de site van het ziekenhuis van jette.
    Het geeft ons eigenlijk weer meer moed moet ik zeggen.
    vooral de zin van het volledig matuur ik was helemaal versteld ervan.
    nog 10 dagen

5. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    wat fijn dat je het hebt opgezocht lana.

ik weet dat ik ongeveer 4 of 5 dagen voor mn menstruatie moet beginnen met de decapentyl.
    zal dan wel halverwege juni zijn denk ik.
    donderdag zijn we op controle geweest bij de uroloog voor mn man. alles zag er goed uit.

toen vroegen we ons nog af hoe het allemaal zat met de strootjes..hij zei nou dat kan je wel 10 jr bewaren en toen zei hij dan moet het vast wel lukken..
    maar ze doen dus 1 strootje per keer ontdooien, daar zitten 50 zaadcellen in, en hopen dat daar meerdere embryos uit komen. hij zei dat het niet hoeft te betekenen als je 4 strootjes hebt dat je ook maar 4 kansen hebt. je zou dan meerdere kansen kunnen hebben...
    pffff....spannend allemaal!
    ik vertelde wel dat ik het lang vondt duren tot 5 juni, maar hij vertelde dat ze nu maar een beperkte ruimte hebben omdat ze bezig zijn te verbouwen, het amc krijgt een groter en nieuw fertiliteitscentrum.

6. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    hoe gaat het met jullie meiden?

7. leeuwinnetje

10 mei 2009
    9
    0
    0
    Hoi dames,

sorry dat ik zomaar inbreek in jullie topic, maar aangezien ook mijn vriend en ik in hetzelfde schuitje zitten als jullie (geen enkele zaadcel gevonden) ben ik jullie topic gaan lezen.
    Ik heb eigenlijk even een vraag voor Mari: ik las dat jullie je ingeschreven hebben bij het MCK terwijl jullie nog in afwachting waren van de TESE. Klopt dat? Wij zijn nu namelijk ook bezig met allerlei onderzoeken in het AMC en aangezien die KID wachtlijsten allemaal zo lang zijn heb ik ook het MCK gebeld om te vragen of wij alvast op de wachtlijst mochten. Mij werd geantwoord dat dit niet mag, pas als we 100% zeker weten dat we voor KID gaan. We mogen niet in 2 ziekenhuizen tegelijk onder behandeling zijn, zeiden ze. Maar zo te lezen kon het bij jullie dus wel?? Vreemd.
    Maar wat super trouwens dat jullie TESE succesvol was!!! Hopelijk is KID dan helemaal niet meer nodig voor jullie, zou toch fantastisch zijn!

groetjes Leeuwin

8. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Mari: klopt hoor, dat je meerdere kansen hebt als er meerdere embryo's ontstaan.
    Maar je hebt dus maar 4 kansen om embryo's te creeëren?
    Ze kunnen het zaad niet opnieuw invriezen dan toch?
    Ik lees idd overal van de lange wachtlijsten door de verbouwing.
    Hoop voor je dat het snel juni is meis :D

@Lana: ik hoop dat ze jullie toch nog kunnen helpen meis.
    Ik heb niet eerder gelezen dat ze met onvolgroeide zaadcellen werken.
    Ben benieuwd wat ze erover zeggen bij de afspraak!
    Nog maar even meis :D

@Leeuw: he meis ;)
    Kom maar gewoon meepraten hier hoor!

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    ja dreamer dat wist ik ook niet.
    Maar schijnbaar in brussel werken ze daar nu mee. :D
    En daar had hij er genoeg van en 24 onvolgroeide.
    word steeds nerveuzer

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    sorry ik bedoelde 24 volgroeide

11. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    hallo leeuwinnetje,
    wij hadden een afspraak gemaakt bij het mck voor een startgesprek, telefonisch hebben ze gegevens in de pc gezet. wij hebben niet gezegd dat we nog met onderzoeken bezig waren, wij hebben gewoon gezegd dat we graag een afspraak wilde.
    lopen jullie toevallig ook bij de uroloog drh M ?
    altijd lang wachten maar hij neemt de tijd voor je.
    wat voor onderzoeken hebben jullie al gehad?

spannend lana, ik ga voor je duimen!

dreamer: ik blijf voor jullie ook duimen dat het allemaal positief verloopt.

ik weet ook nog niet precies hoe het zit met de embryo's. ik denk dat het aan het aantal eicellen ligt en de bruikbare cellen na het ontdooien.
    en dan hangt het ook nog af van de kwaliteit van de embryo's of ze er 1 of 2 terugplaatsen.
    nou....hahaha ze weten het wel spannend te houden zo...

12. jeanne

jeanne Lid

14 mrt 2009
    30
    0
    0
    hoi leeuwwinnetje,

wij staan ook ingeschreven bij het mck, maar wij zijn ook al 4 maanden bezig met barendrecht. alleen dit weet het mck niet. maar omdat hier de wachtlijst lang is en we wel gelijk konden beginnen in barendrecht zijn we hier alvast gestart en hebben we straks als we naar het mck kunnen al 6 pogingen gehad bij barendrecht. maar dit vertellen we natuurlijk nog niet, anders denk ik idd niet dat we daar op de wachtlijst mochten staan.
    maar nu hebben we voor ons gevoel niet een half jaar stil gestaan.
    succes meid met alle onderzoeken en ik hoop voor jullie dat er nog iets uit komt bij de tese behandeling.

ik ben net weer voor een fm geweest er zaten er 2 van 11 mm. moet nu vrijdag terug komen en dan waarschijnlijk het weekend weer iui....

13. leeuwinnetje

10 mei 2009
    9
    0
    0
    Hoi Jeanne en Mari,

zo te horen ben ik gewoon veel te eerlijk geweest toen ik het mck belde. Ik had natuurlijk niks moeten zeggen over de behandelingen waar we nog in zitten....
    Mari, je vroeg hoe ver wij zijn met alle onderzoeken, nou we staan nog helemaal aan het begin. We hebben pas 1 afspraak in het amc gehad nadat uit 1 zaadonderzoek bleek dat er geen (nou ja er werd er 1 gezien) zaadcellen waren. Nu moeten er opnieuw 2 zaadonderzoeken worden gedaan, daar krijgen we 4 juni de uitslag van, en dan verwacht ik dat ze daarna bloedonderzoek gaan doen bij mijn vriend (dna en chromosomenonderzoek).
    Wij zijn nog helemaal niet bij een uroloog geweest, zal allemaal nog wel komen.
    Jeanne, jij bent dus al actief bezig met KID? Hoeveel pogingen heb je al gehad? Hebben jullie een onbekende donor? En hoe komt het dat er in Barendrecht geen wachtlijst is? Ik las trouwens ergens dat je ook gewoon via het AMC op de KID lijst kan komen. Weten jullie daar wat van? Van anderen hoor ik namelijk weer dat de spermabank daar gesloten is....

14. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    AMC heeft geen spermabank meer en je sluit dus gewoon achteraan bij waar je je aanmeld.
    De info die je gelezen hebt zal achterhaald zijn dus.

Wat raar dat ze niet meteen bloed hebben afgenomen voor het chromosomenonderzoek.
    Bij ons werd dat meteen na de 1e negatieve zaadtest gedaan.

Als er al bij een gewone zaadtest 1 zaadcel is gevonden, dan klinkt mij dat heel hoopvol in de oren :D
    Ik denk zelf dan niet dat jullie je met KID bezig hoeven te houden.
    Hij maakt dus duidelijk zaad aan.
    De kans dat er een blokkade zit is aanwezig.
    En de kans dat ze dus genoeg zaad vinden met een MESA/PESA is dan ook aanwezig.
    Maar goed, ik ben geen fa arts ;)

Ik had idd al een vermoeden dat je te eerlijk was geweest.
    Had van iemand anders ook al eens een verhaal gelezen dat ze werden afgewezen toen ze vertelden dat ze bij een andere zaadbank bezig waren (was Barendrecht toevallig)
    Maar dat was omdat het MCK tegen anoniem zaad is.
    Dus dan stroken de normen met elkaar.
    (Barendrecht werkt nog met anoniem zaad namelijk)

Dat wachten op duidelijkheid is slopend he meis.
    Die onzekerheid, bah!
    Hoop dat je snel duidelijkheid hebt!

15. leeuwinnetje

10 mei 2009
    9
    0
    0
    Hi dreamer,

ik hoop dat je gelijk hebt en dat het bij ons met mese/tese/pese (ofzo..) gaat lukken maar ik bereid me toch vast voor op een negatieve uitslag en dus KID (soort zelfbescherming denk ik). Tja, dat ze nog geen bloedonderzoek gedaan hebben snap ik ook niet. De arts van het AMC zei dat ze eerst via hun eigen lab het zaadonderzoek 2 keer willen herhalen en dat an pas een diagnose gesteld wordt, waaruit dan weer vervolgonderzoeken vloeien. Maar gaat wel erg traag zo ja....
    Jullie hebben over 2 dagen al een psychologisch gesprek zie ik! En vanaf dan voor jullie ook wachtn...wachten...wachten....tot november toch ongeveer? Dan gaan jullie toch zo'n beetje starten? Gaat dat wachten bij jou nog? De maanden gaan vast langzaam als je er zo ontzettend naartoe leeft.
    Succes in elk geval donderdag!

16. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    We wachten al vanaf februari op een KID behandeling.
    Dit gesprek is geen beoordelend gesprek ofso, we zijn al toegelaten gelukkig.
    Als het goed is mogen we met november starten idd, maar dikke kans dat het pas februari zal worden (enorm snel oplopende wachtlijsten)

Het wachten gaat nu wel weer.
    Het gewone leven gaat verder en de dagen tikken vanzelf af.
    We weten nu tenminste waar we aan toe zijn en dat geeft wel rust.
    Het omzetten van de knop was alleen wat moeilijk.
    Zo staat je leven elke dag in het teken van een kindje proberen te krijgen en info opzoeken over behandelingen enz enz.
    En zo heeft je leven het komende half jaar niks meer met kinderen krijgen te maken.
    Maar nu heb ik mn draai weer gevonden en wachten we maar af.

In de mmm is het sleutelwoord wachten.
    Het duurt allemaal zo verschrikkelijk lang.
    Maar je doet er helaas niks aan!

Bij een blokkade wordt er vaak een MESA of PESA gedaan.
    Als het door de aanmaak komt wordt het een TESE.
    Kan je niet via de huisarts of je eigen ziekenhuis alvast een chromosomenonderzoek laten doen?
    De uitslag daarvan duurt gewoon 3 maanden, dus het is zo zonde van de tijd.
    En als er iets uitkomt wil je dat liever ook zo snel mogelijk weten.

Hoe denkt je vriend/man eigenlijk over KID?
    Apart eigenlijk dat iedereen er zo anders mee omgaat.
    Wij wilden juist nog niks opzoeken over KID voordat we de 2e zaaduitslag hadden.
    Hebben er ook echt niet over nagedacht.

Weet jullie omgeving wat er gaande is?
    Hoe reageren de mensen om jullie heen?

17. leeuwinnetje

10 mei 2009
    9
    0
    0
    Mijn vriend stond vanaf het begin heel positief tegenover KID, vind dat heel knap van hem!
    Ja grappig om te zien hoe iedereen zijn eigen manier heeft van ermee omgaan he. Jij wilde er niets van weten terwijl ik nu daar al heel erg mee bezig ben. Het geeft mij op de een of andere manier rust om te weten dat we op die manier ook nog ouders kunnen worden; mocht het niet lukken om een biologisch kindje van mijn vriend te kunnen krijgen. Als KID geen optie zou zijn geweest zou ik denk ik helemaal doordraaien; ik heb dat echt nodig als houvast. Ik wil gewoon zo ontzettend graag moeder worden! en ik denk dat wij gewoon reeel zijn; de kansen zijn nu eenmaal niet groot als je maar 1 zaadcel vindt. Maar je hebt gelijk dat 1 nog altijd meer dan niets is.
    Ik wacht de afspraak in juni wel gewoon af voor dat chromosomenonderzoek; die paar weken extra wachten kunnen er nu ook nog wel bij...
    Onze omgeving weet trouwens wat er aan de hand is. Ik kon het niet voor me houden, we waren zo ontzettend verdrietig toen we dit net hoorden dat ik er niet aan moest denken om dat niet te delen met goede vrienden en familie. Ik denk achteraf dat ik misschien wel iets te open ben geweest, want het praatje wordt toch ook door sommige mensen zonder onze toestemming doorverteld aan anderen. Dat is wel vervelend, maar goed dat weet je ook als je het open gooit. Al met al ben ik juist heel blij met de steun die we van iedereen krijgen; dat helpt echt! Ik begreep dat jullie het helemaal voor jullie zelf houden he? Moeilijk hoor, lijkt me...

18. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    fijn dat jullie al in het amc lopen, wij werden van zh naar zh gestuurd eenmaal in het amc moesten we alle testen nog een keer opnieuw doen.
    chromosomen onderzoek, echo van de bal, bloedprikken op fsh en andere ziektes.
    zitten jullie dan gewoon bij het cvv?
    het fertileitscentrum komt straks in een heel nieuw en ruimer gebouw te zitten, dan kunnen ze ook meer doen en meer personeel aannemen, vertelde de uroloog.

19. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    meiden we zijn terug!!!
    En met best een goed voorruitzicht ( godzijdank)
    Als eerste begreep hij er niks van dat genk niks met de zaadcellen heeft gedaan die dus idd waren gevonden!
    Het waren er 8 volgroeide en genoeg onvolgroeide die zij zelfs nog gebruiken voor icsi.
    Nou zei hij ik vind de uitslag helemaal nog niet zo slecht.
    Hij heeft nu overnieuw bloed moeten prikken aangezien genk die hier niet bij had gedaan , ook weer zoiets!!!!
    En dan kunnen we 5 augustus terug gezien de vakanties van ons en de dokter, en 13e augustus naar de verpleegster die me gaat laten zien hoe ik moet spuiten.
    want daarna worden op dezelfde dag de icsi en de tese waarschijnlijk september.
    Hij had er heel veel vertrouwen in.
    zou de tese onverwachts niet opleveren worden mijn eicellen met donorzaad bevrucht.
    Maar hij zei dat we zo echt niet moesten denken aangezien de uitslagen uit de 2 biopten van genk eigenlijk al zoveel gaf.
    hij vroeg zich eigenlijk af of onze oude gyn het dossier uberhaupt had doorgelezen!!!
    Een hele grote fout vond hij het.
    Er is dus weer hoop,
    dr tournaye was echt ongelooflijk vriendelijk en inlevende arts hij geeft je echt weer moed!

20. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    wat een goed nieuws lana!
    wat spannend allemaal. gelukkig dat er nu wat gaat gebeuren!

Deel Deze Pagina