hey Lana wat naar voor jullie ik wens je sterkte! wil je dat wel? ik bedoel een kind dragen van je schoonbroer? en je weet hoe ze er dan over praten in turkije? ik ben zelf ook turks vandaar mijn vraag. knuffel
@Sjan: Lana gaat voor een nieuwe TESE. Het bericht waar jij op reageert is allang niet meer van toepassing. Misschien even doorlezen voor je reageert? En dank je dat je ons allemaal sterkte wenst @Miepie: een stel die voor TESE-ICSI ging is dus hun eerste poging verloren omdat ze in het weekend rijpe eitjes had. Ze hebben dus niet eerder de eitjes aangeprikt. Ze zeiden gewoon dat er in het weekend geen TESE-ICSI punctie werd gedaan. Kon me al niet voorstellen dat ze het altijd zo deden, want zo gaan er heel veel pogingen verloren natuurlijk. Hoop dat dit een uitzondering was en dat verder iedereen eerder een punctie krijgt! Spannend trouwens, over 9 daagjes de TP! Ik ga voor je duimen meis
şan dank je wel voor je berichtje. ıdd ıs dıt nu nıet meer aan de orde, maar over wat ze ın turkıje gıngen zeggen daar konden ze nıks van weten dan. aangezıen het tussen ons 3en zou blıjven, en daarna besloten we anders voor een anonıeme donor te gaan. çok şükür ( godzıjdank) ıs dıt ook nıet nodıg., Maar ık denk er wel nog steeds hetzelfde over. De mensen ın turkıje voelden en voelen ons verdrıet nıet , dus eerlıjk gezegd lıet me dat koud. het ıs nu afwachten tot 5 augustus tot we de startdatum krıjgen te horen van onze tese-ıcsı. Naderhand hebben we het mıjn schoonouders wel gezegd wat we van plan waren, en ze stonden er alleen maar achter. ze vonden dat we een goede beslıssıng hadden genomen beter dan adoptıe vonden ze het. Maar ben toch wel erg blıj dat we nu ons kındje mogen gaan verwachten hopenlıjk. xxxxxx elif
bedankt voor je reactie elif. Ik ga even lezen wat TESE is. weet dat niet namelijk. Ik wil je in ieder geval heel veel succes wensen ( hersey gonlunce olsun) xxxxx
lieve şan. hartstıkke bedankt voor je lıeve woorden tese wıl zeggen dat ze vıa een operatıe bıj mıjn man zaadcellen gaan proberen weg te halen en deze dıe dag dırect met mıjn eıcellen samenvoegen ( met godswıl) ık hoop dat jullıe ook snel een wondertje mogen krıjgen. xxx
Ik wil even toevoegen: TESE houd in dat ze een stukje uit de bijbal van de man halen, kijken of hier levende zaadcellen in zitten (nog niet geheel gerijpte) en deze eruit halen om vervolgens te gebruiken voor ICSI. Is wel anders als MESA/PESA waarbij ze met een spuitje zaadcellen halen uit de TEELBAL waar wel gerijpte zaadcellen zitten die klaar zijn om getransporteerd te worden.
TESE = zaadbal. MESA = bijbal. Bijbal = rijp zaad. Zaadbal = onrijp zaad. Dus je zegt het precies verkeerd om Muppet Hier staat het duidelijk in begrijpbare taal uitgelegd: http://www.humanfirstivf.com/index.php/content/view/77/121
hey lieve dames, dank jullie wel voor de uitleg! ik ben nog nieuw met al die soort behandelingen! ik wens ons alle dat we gauw een baby in onze armen mogen sluiten! ELIf KOP OP! moet lukken! positief blijven meid.
dank je wel lıeve şan. bij mijn man waren er zelfs volledig volgroeide gevonden, tijdens de tese. vorige keer, helaas voor ons vorige ziekenhuis te weinig
hmmm das minder meid! maakte niet uit goede hoop houden.! Zo moeilijk eigenlijk je gaat er vanuit dat een kindje krijgen niet zo moeilijk is en je verwacht nooit bij jezelf dat er problemen gaan ontstaanhe?
hallo meiden, weer even weggeweest. dreamer ik lees dat jullie bij de gyn zijn geweest voor vragen over je man zn bloedwaardes? meestal gaan de urologen over de mannen, mijn man was ook bij een uroloog onder behandeling. hoe is het nu? elif/lana: spannend het is bijna zover. leuk dat er nog een paar vertaalde turkse woordjes tussen zitten, dan leren wij het ook een beetje ik weet dat er in het weekend niks gedaan wordt. dat is ons bij het startgesprek verteld. dan wordt het de vrijdag of anders de maandag. maar ik geloof dat ze ook wel eens iets doen op zaterdagochtend als het niet anders kan, maar dat moet ik nog even navragen. en er is ook ons verteld dat het voor de verzekering pas 1 poging is als het proces helemaal doorlopen is, dus tot de terugplaatsing. en als het afgebroken wordt, je dus niet je 1e poging verspilt hebt. en tijdens zo'n info avond of dag wordt ook verteld dat er in het weekend niks gedaan wordt. dus ik hoop dat mijn poging niet in het weekend valt.
bij mijn man zijn nog helemaal geen bloedonderzoeken gedaan.. zou dat nog komen? Ben in afwachting van de oproep van de gyn.. pff hopen dat ik verder gezond ben.. is dat iniedergeval IETS.
bij ons ook niet muppet. ook alleen een zaadtest en nu moeten we naar de fertiliteitsarts in augustus terwijl iedereen een bloedtest krijg en een 2de onderzoek :S
mijn mannetje is verder wel onderzocht hoor met echo's en al. Alleen het bloed nog niet wat ik wel raar vindt. Volgens mij halen ze daar ook heel veel uit. Wij eisten een 2e zaad onderzoek. We geloofden niet dat er nul zaadcellen waren gevonden. Helaas de tweede keer weer niks.
met mij naar omstandigheden goed.... me officiele test al binnen zie slecht kwailiteit sperma. hoe is het met jou?