@Sjan: bij jullie zijn er dus genoeg zaadjes gevonden? Super! Veel succes met de IUI/IVF, weet niet wat het gaat worden! @Muppet: wij hebben zelfs nog geen echo gehad! En maar 2 zaadonderzoeken. Daarom gaan we met september dus naar de dokter om te vragen voor een 3e zaadtest en vragen wat ze met een echo kunnen zien. En meteen vragen of hij meer kans heeft op prostaat/zaadbalkanker. Wil nu gewoon een antwoord hebben op deze toch wel belangrijke vraag. Bij mij werd ook niets gecontroleerd. Dit is pas gedaan bij de kliniek waar we de KID behandeling gaan krijgen. @Mari: dan heeft dat stel zeker niet goed opgelet, want zij wisten het dus niet! Daarbijheeft het ziekenhuis dan ook niet opgelet, want de eitjes zijn niet eerder aangeprikt. Hou het voor jezelf dus goed in de gaten (zover dat kan natuurlijk) Ze hebben ons dus nooit doorgestuurd naar de uroloog, we moesten gewoon bij de gyn blijven. Maar lees dat dat wel vaker gebeurd. Misschien dat we met september doorgestuurd gaan worden!
@Dreamer; apart! Bij een echo kunnen ze kijken of de prostaat in orde is en of alles wel aanwezig is. Verder voelen ze of er zaadleiders zijn of kijken ze of er een sparader in de balzak zit. Ik weet het hele verhaal van jullie niet.. misschien dat er al meteen duidelijk was wat er met je man was?
Mijn man is onverklaarbaar onvruchtbaar. Het voelen hebben ze wel gedaan, maar geen echo. Alles is aanwezig en geen spataderen. Weet niet of je onderhuidse spataderen kan hebben?
Wat apart dat ze niet verder zijn gaan kijken nog.. de spatader zit voor zover ik weet in de balzak. (moet je eens googelen dan kun je het zien).Met een punctie zouden ze moeten kunnen kijken of er zaadcellen in de balzak zitten. Het kan zijn dat je wel zaadleiders hebt maar dat deze niet zijn aangesloten oid. Of verstopt. Ik zou maar eens gaan vragen of iemand er nog eens naar kan kijken. Bij wie zijn jullie geweest? Wij bij een Uroloog.
hey dreamer! Blij weet ik niet begrijp er niet heel veel van. 7 augustus een afspraak dan ga ik al mijn vragen stellen ik weet niet of dat genoeg is. Dreamer jullie beginnen pas in maart wrom zo laat als ik vragen mag? of is dat normaal?
@Sjan: omdat er een wachtlijst van 13 maanden is. @Muppet: zaadleiders zijn aanwezig en aangesloten. Of ze verstopt zitten weten we niet, maar gezien de hormoonwaardes lijkt het eerder op dat er genetisch iets niet goed is. En een punctie gaan we dus niet doen, wij hebben voor KID gekozen. We hebben bij een gyneacoloog gelopen. Maar in september gaan we bij de dokter vragen voor nog een zaadtest en vragen over echo enzo. Want we hebben het idee dat er eigenlijk niks is onderzocht.
Vandaag zijn we bij de gyn geweest, we moesten komen voor de uitslag van het genetisch onderzoek van mijn man zijn bloed. Deze noemde hij zelfs perfect, alles wat ze kunnen testen naar de oorzaak, was helemaal in orde . Hij uitte nogmaals zijn ongeloofheid dat ze in genk niks hadden gevonden of niks ermee hebben gedaan. Hij zei ons nogmaals: Dit betekend groen licht voor tese icsi! Hij ging alles na wat we hadden besproken en zei idd ook dat als er niks gevonden zou worden dat we dan met donorzaad verder gingen. Maar hier moesten we echt niet aan denken!!!! Want dat kon hij zich niet voorstellen. Mijn man gaat onder algehele narcose zodat hij genoeg tijd voor verschillende biopten te nemen. Volgende week donderdag naar de verpleegster en die gaat ons de startdatum vertellen. weer erg spannend. Mijn medicijnen waren al besproken die stonden al in de computer!!
Whaaaaaaa spannenddddddddd Lana Ik hoop echt dat de arts gelijk krijgt en dat je man genoeg bruikbaar zaad heeft. Zou zoooo mooi zijn! Ik ga keihard voor je duimen meis! Hier nog een maand en dan gaan we naar de huisarts! Moet alleen nog even bedenken of we voor een ander ziekenhuis gaan vragen dan waar de andere 2 zaadtesten gedaan zijn. Tijd zat om te denken. Ik ben benieuwd of er dan wel iets gevonden gaat worden! Mari, hoe staat het met jou? En met de andere dames?
Hoi hoi, Ik wens jullie allemaal veel succes/ sterkte toe !! Helaas kan ik me bij jullie aansluiten. Wij hebben 2 zaadonderzoeken gehad, waarvan de uitslag 0 zaadcellen was. Hormonen waren wel goed. Een echo van de prostaat heeft niets opgeleverd. Nu is er bloedgeprikt voor chromosomen onderzoek en moeten we 3 maandjes wachten voordat we bij het AMC terecht kunnen voor een intake voor TESE. Pff wat is die onzekerheid slopend zeg !
Hey meis, zie dat je het topic gevonden hebt. Vreselijk he, die uitslag en dan al dat wachten. Zo onmenselijk idd. Waarom is er een echo van de prostaat gemaakt als ik vragen mag? Echo van de balzak heb ik wel gehoord, maar prostaat nog niet. Even ons verhaal in het kort: 2x 0 zaadjes FSH te hoog Oorzaak onvruchtbaarheid onbekend Doorverwezen voor TESE, maar door te groot risico vs te kleine kans van slagen besloten geen TESE te doen, maar voor KID te gaan. En daar wachten we nu op. Ik hoop dat je snel terecht kan in het AMC. Heb je al een afspraak gemaakt?
Hoi ! Ze hebben een echo van de prostaat gemaakt om te kijken of er verstoppingen gevonden konden worden. Dit was niet zo, alles zag er goede uit waardoor Tese de laatste mogelijkheid is om te kijken of er zaadcellen zijn. De afspraak zal deze week worden gemaakt, omdat de verwijsbrief van de uroloog nog niet binnen is ( ander ziekenhuis ) Ik zag idd dat jullie voor KID gaan. wel spannend ! En ik vind het ook erg moedig van je , dat jullie de keuze gemaakt hebben. Eerlijk gezegd vind ik het best eng, omdat je niet weet wat je te wachten staat. Maar de wens voor een kindje van ons samen is zo groot dat we toch alle mogelijkheden willen aangrijpen ... Jij ook sterkte toegewenst !
Ze maken toch juist een echo van de balzak om te zien of er verstoppingen zitten? De prostaat doen ze via de anus, weet je zeker dat je die bedoeld? Je prostaat levert geen zaad namelijk (enkel vocht, maar daar heb je niks aan) Ik heb trouwens zelf een afspraak gemaakt bij het AMC, zonder verwijsbrief. Mn ziekenhuis zou de verwijsbrief zelf opsturen naar het AMC. Maar goed ook, want nu kon ik 3 maanden later, als ik een weekje later was geweest was het al 5 maanden! Echt abnormaal. Ik hoop dat je net een uitvaller treft en snel terecht kan.
meis, denk idd een echo van de balzak, van de prostaat heeft alleen met prostaatontstekingen te maken, daar komt alleen het vocht vandaan. wat spannend meis ik duim voor jullie. dreamer ik hoop toch zo dat de tijd snel voor jullie omgaat! spannend allemaal!!!!
Hoi ! Ik weet 100 % zeker dat het van de prostaat was, want het onderzoek vond mijn vriend niet echt leuk !!! hehe gaat inderdaad via de anus. Ze checken of er rondom de prostaat en richting de ballen een verstopping zit. Van binnenuit kunnen ze dat beter zien volgens de uroloog. Weet ook niet precies waarom ze dat zo hebben gedaan, maar hij zal wel weten waar ie het over heeft, hoop ik Er is in ieder geval niets gevonden, alles zag er goed uit, dus daarom zijn we verwezen naar het AMC voor een ''hapje'' uit de ballen , zoals de uroloog het noemt..( tese ) .. Mijn vriend gaat vandaag nog een keer bellen, zonder iets te zeggen over die verwijsbrief dan kan hij misschien zo een afspraak maken, en hopen dat we snel terecht kunnen... Want dat wachten is echt erg.. die onzekerheid is verschrikkelijk.. ik leef echt mee met iedereen dit in deze situatie zit !! pff gr,
Nog even extra, Heb even gegoogled, maar de zaadleiders lopen vanuit de ballen door de prostaat heen. Hier kan ook een soort van verstopping ontstaan. Vandaar het onderzoek.
Hey meiden, Ik breek ff kort in. Bij mijn man is ook een echo van de prostaat gemaakt. Ook via de anus (en hij vond het ook niet leuk ). Wij hebben zelf bij de gyn die doorverwijzing naar de uroloog gevraagd. We wilden gewoon zeker weten dat er niet ff een simpele verstopping zat wat het slechte zaad veroorzaakt. Ze deden helemaal niet moeilijk en we hebben gelijk de doorverwijzing gekregen (én konden binnen een maand terecht), maar ze zeiden er wel bij dat het zelden wat opleverd. Gelukkig hebben wij nog genoeg zaad voor ICSI, maar wellicht had het iets opgeleverd dat we zelfs niet aan ICSI hoefden te beginnen (uiteindelijk schort er bij mij ook genoeg dat dit helaas niet het geval is...). Maar gewoon om zo'n onderzoek vragen hoor! Liefs Sikki
Hoi Sikki ! Mijn vriend heeft de prostaat echo al gehad. We konden binnen 3 dagen al terecht, dus dat was heel snel. Maar nu moeten voor de Tese behandeling, en dit gaat helaas niet zo snel.. dus we moeten nog even geduld hebben... Sterkte met alles !!
@Rissie: ik had er echt nog nooit van gehoord, ken echt alleen de balzak echo. Wel fijn dat ze het zo uitgebreid hebben onderzocht dan! Wij gaan met september weer naar de dokter om te vragen voor een 3e, afsluitende zaadtest en ook vragen wat ze kunnen zien bij een echo. Die hebben wij nooit gehad namelijk. Dus misschien krijgen wij dan ook wel de prostaatechoversie
@ Dreamer Het is zeker fijn dat het goed onderzocht is , we zijn zeer tevreden over de hulp die wij hebben gehad in dit ziekenhuis. Helaas moeten we ergens anders heen,maar dat is niet anders.. In september de laatste test, wel spannend !! Tjah de prostaatecho versie .... we mogen blij zijn dat vrouwen geen prostaat hebben hihih Die arme mannen !