geen enkele zaadcel gevonden!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lotje2, 2 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Rissie; klote dat je ook in deze hel (mag ik wel zeggen toch?) bent beland. Wij hebben hetzelfde verhaal als jullie. Er is idd een echo gemaakt om de prostaat te bekijken en of de zaadblaasjes er zijn en/of goed ontwikkeld zijn. Is er ook gekeken/gevoeld of de zaadleiders zijn aangesloten? Bij ons was de ph waarde te laag, wat FSH inhoud weet ik niet. De prostaat scheid idd vocht uit. Als je zaadleiders verstopt zitten of niet zijn aangesloten is dat ook het enige wat er uit komt. Mochten de zaadleiders wel zijn aangesloten dan heb je al een groter probleem. Dan maken de ballen waarsc ook geen zaad aan.

Wij zijn ook in de running voor een tese.

Ben jij al onderzocht Rissie of doen ze dat niet?

2. Bloempjes1313

Bloempjes1313 Actief lid

21 aug 2006
    273
    0
    0
    amsterdam
    @ Muppet

Eerlijk gezegd weet ik niet of de zaadleiders goed zijn aangesloten, ik was niet mee toen manlief het onderzoek onderging,omdat hij dat liever alleen wilde doen...

Hij heeft wel verteld dat ze gingen voelen enzo, en natuurlijk de echo is gemaakt. Ik denk dat hij de helft gewoon vergeten is , omdat hij het onderzoek zo verschrikkelijk vond.

Ik ben idd ook al onderzocht, dat was het eerste wat er gedaan werd. Omdat ik nogal een zware menstruatie heb, dachten ze eerst aan endometriose, maar gelukkig is dat het niet !
    Bij mij is er een paar keer bloed af genomen en een inwendige echo gemaakt, alles zag er prima uit.
    Eigenlijk maakt dat alles nog vervelender, want als vrouw ga je er stiekem toch vanuit dat het aan jou ligt.. ( dan spreek ik over mezelf ;) )

Ben jij ook onderzocht ?

3. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Wij zijn dus absoluut niet tevreden over de 'hulp' die ze ons geboden hebben.
    Ze hebben eigenlijk niks gedaan namelijk :(

Ik dacht ook dat het aan mij lag, ik heb juist extreem korte ongi's (1 dag is normaal en dan een halve tampon, that's it!)
    Maar ze hebben mij niet eens onderzocht!
    Ik had net gehoord dat ik een schildklierziekte had, dus moest eerst dat maar gaan oplossen.
    Heb nog gevraagd of ze dan op zn minst het zaad van mn man wilden onderzoeken.
    Nee, vond ze niet nodig, maar als ik perse wilde mocht het wel.
    Ben ik dus blij dat ik aangedrongen heb!

We hebben toen na dat gesprek wel bloed moeten laten prikken op hormonen en ziektes.
    En na de 1e uitslag van het zaad moest mn man weer prikken voor chromosomenonderzoek.
    Dat is het enige wat ze bij ons eerder hebben gedaan dan gemiddeld.
    Na de 2e uitslag van het zaad heeft een gyn gevoeld of zn ballen waren ingedaald, zaadleiders aanwezig waren, of er spataders waren en hoe groot en hard de ballen waren.

En dat is het!
    Meer hebben ze niet gedaan!

We zijn nu een jaar verder en er is heel wat veranderd bij mn man.
    Hij is minimaal 10 kilo afgevallen, sport 3x per week, eet gezond, 2x daags fruit, elke dag vitamines, geen laptop op zn zaakie enz.
    Dus vandaar dat we nu een 3e, afsluitende zaadtest willen.
    Misschien bij een ander ziekenhuis, want ik heb geen vertrouwen in ons oude ziekenhuis (er is zoooooveel mis gegaan!)
    En ik zou toch graag een echo willen (balzak of prostaat)
    Ik wil gewoon 100% zeker weten dat alles goed is onderzocht wat ze kunnen zonder operatie.
    Dan kunnen we het misschien afsluiten, want we hebben nooit een afsluiting gehad.
    Plus dat het misschien een oorzaak kan aanwijzen.
    Want die hebben we ook niet en dat is ook best vervelend.

Ik ben dus verder nooit onderzocht in het ziekenhuis.
    Pas in de kliniek waar we nu voor KID lopen ben ik onderzocht.
    Een hele geruststelling toen ze zeiden dat alles er goed uitzag!

4. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Bij de man bevordert FSH de vorming van zaadcellen in de teelballen.
    Als het niet lukt om de zaadcellen aan te maken, dan gaat het lichaam meer FSH afgeven.
    Dus een te hoge FSH geeft aan dat het lichaam wel probeert om zaadcellen aan te maken, maar dat het niet lukt.
    De te hoge FSH van mn man icm andere dingen gaf aan dat het al heel lang niet goed gaat bij mn man.

5. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    @Rissie; volgende x maar wel mee (je hoeft er niet naast te zitten als hij wordt onderzocht) maar als je maar samen hoort wat er wel en niet goed is. Mijn mannetje is ook 1x alleen geweest en kon zich sommige dingen ook niet herinneren. Vorige week ben ik onderzocht, inwendige echo en wat uitstrijkjes oid zijn afgenomen. Volgende keer wordt er bloed geprikt want dat hebben ze dan nog niet gedaan, snap ik dan weer niet, heb er maar zelf om gevraagd of dat ook niet handig was misschien. Ieder ziekenhuis heeft wel zijn voors en tegens.

@Dreamer; wat frustie! Snap er helemaal niks van dat jullie zo belabbert zijn 'geholpen'. Dat de zaadleiders aanwezig zijn hoeft niet te betekenen dat ze zijn aangesloten he?
    Begrijp ook niet dat ze geen echo hebben gemaakt van zijn prostaat etc. Jullie moeten er echt achteraan hoor! Is het misschien een klein ziekenhuis? Wij zijn door een klein ziekenhuis doorverwezen naar een Uroloog in een groot ziekenhuis. Deze heeft ons weer doorverwezen. Kleine ziekenhuizen hebben niet altijd de expertise die je misschien wel zou moeten kunnen verwachten.. Er achteraan meid!

Hoe vinden ze FSH? In het bloed/cemen?

6. Bloempjes1313

Bloempjes1313 Actief lid

21 aug 2006
    273
    0
    0
    amsterdam
    @ Dreamer,
    Wat slordig dat ze je niet eens hebben onderzocht van te voren, dat lijkt me toch logisch dat ze dat eerst doen, maar ja !
    Blij dat het achteraf dan toch gebeurt is en dat alles goed is !

Kan me voorstellen dat jullie een 3de test willen, jullie hebben best een grote stap genomen om voor KID te gaan, en dan wil je wel alles van te voren goed getest hebben, al is het alleen maar voor je gevoel.
    Als jullie je er beter bij voelen , gewoon doen hoor !!

@ Muppet:
    Ieder ziekenhuis heeft idd voor en tegens !
    Ben blij dat we goed geholpen zijn in het begin , want alle begin is toch spannend,en had het er niet bij kunnen hebben om slecht behandeld te worden,het is al zo zenuwslopend allemaal.
    Misschien dat het scheelt dat ze daar een aparte fertiliteit afdeling hebben, en daardoor nemen ze echt de tijd voor je . En je zit dan ook niet in de wachtkamer waar het vol zit met zwangere vrouwen, want dan voel je je ook zo ongemakkelijk hihi :D

@ Dreamer:
    Dat FSH, wordt dat nagekeken tijdens het checken van de hormonen?
    Want hij heeft bloed laten prikken voor een hormoontest ( 2 x , want de gyn had een verkeerd tijdstip aangehouden, dus uroloog heeft een 2e aangevraagd ) Alles was goed, maar ze hebben niet specifiek aangegeven wat de waarde van FSH was..??

7. Bloempjes1313

Bloempjes1313 Actief lid

21 aug 2006
    273
    0
    0
    amsterdam
    Nog ff een vraagje he ;)

Wij hebben de zorgverzekeraar gebeld en om zorgbemiddeling gevraagd. Hebben jullie dit al eens geprobeerd?

Ik moest namelijk een paar maandjes terug naar de neuroloog voor mijn nek omdat ik steeds flauwviel enzo, ik had heel veel pijn en kon nergens terecht omdat er lange wachttijden waren.
    De zorgverzekeraar heeft toen bemiddeld en ik kon binnen 4 dagen terecht bij een van de beste neurologen !!!

En daarbij werd ook nog eens het eigen risico van 2009 kwijtgescholden.
    Dus we dachten nu , gewoon maar proberen, niet geschoten is altijd mis !! hihi

8. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    FSH is idd bij de hormoonwaardes in het bloed.
    Maakt het voor de man nog uit welk tijdstip dat gedaan wordt dan?
    Bij ons vroegen ze alleen of we hadden gegeten (ja) en dan was het goed.
    Ik heb zelf gevraagd naar de specifieke waardes van alles.
    Hier kan je namelijk wat uit afleiden (als het dus niet goed is)

Wij liepen juist in 1 van de grootste en toonaangevende ziekenhuis van NL.
    Dus snap er ook niks van.

We willen idd 100% zeker zijn dat er geen zaad is en dat we dus niet zwanger kunnen worden zonder TESE.
    Dan kunnen we het echt afsluiten, want nu blijven we zitten met wat als ...
    Zeker omdat er zoveel is veranderd en we het gevoel hebben dat niet alles is onderzocht (echo, 3e zaadonderzoek)

Zorgbemiddeling ken ik wel van de reclames ja.
    Maar gok dat dat alleen is voor zorgwekkende dingen (zoals jouw neurologische toestand)
    Maar niet geschoten is altijd mis idd!

9. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    @Rissie; hier zit ik ook tussen de zwangere vrouwen.. wel minder, maar ja.. het moet maar. Weten we ook waar we het voor doen; een mooie bolle buik!

@Dreamer: je zei toch dat het FSH van je vriend/man hoog was? Ik heb even gegoogled en dit kwam ik tegen:

Verhoogd

Bij ongewenste kinderloosheid kunnen te hoge FSH en LH waarden wijzen op niet goed functionerende eierstokken of zaadballen. Afwijkingen kunnen worden veroorzaakt door eerder doorgemaakte ziekten (bijvoorbeeld bof), chemotherapie of bestraling, niet (volledig) indalen van de zaadballen in de jeugd, vroegtijdige menopauze en aangeboren afwijkingen (o.a. syndroom van Klinefelter bij mannen, syndroom van Turner bij vrouwen).

Kan het zijn dat de FSH zo hoog was dat ze ervan uit gaan dat het geheel verstoord is of dat hij misschien het Klinefelter syndroom heeft en dat ze daardoor niet verder onderzoeken? Het kan zijn dat de zaadleiders zijn aangesloten in combinatie met de hoge FSH hormonen die laten zien dat het practisch onmogelijk is om zaad te vormen? Ik denk ook maar mee... Want ik snap niet dat ze jullie zo laten gaan.

10. Bloempjes1313

Bloempjes1313 Actief lid

21 aug 2006
    273
    0
    0
    amsterdam
    Hoi,

@ Dreamer ,
    Volgens de uroloog moeten de hormoonwaarden bij een man worden getest voor half 10 s ochtends. En de gyn had de test laten doen om 3 uur smiddags, dus vandaar dat het opnieuw moest.

Wel raar dat ze verder niets hebben uitgelegd of verder onderzocht als het FSH hoog was ??
    Om eerlijk te zijn had ik er nog niet eerder van gehoord, zo zie je maar, je leert een hoop hier op het forum hihi :D

Maar dan idd zeker een goed idee om toch nog wat laatste onderzoeken te laten doen , voordat de grote stap genomen wordt.

@ Muppet ,
    Thanx voor t uitzoeken !
    Mijn vriend heeft vroeger ook de bof gehad, maar hormoonwaarden zijn oke.
    Als ik de tekst aan houd, dan zou dat betekenen dat de bof geen schade heeft aangericht bij hem..??
    I hope so !

Er is toch nog een lichtpuntje voor ons vandaag :D
    Mijn schoonzus en zwager zitten in het zelfde schuitje en hebben vandaag een TP ( IVF ) ,dus misschien worden we binnenkort oom en tante :)

Fijne zondag nog verder !!

11. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    De gyn dacht idd wel dat het al vroeg mis is gegaan bij mn man.
    Hij dacht aan een virus.
    Maar mn man heeft nooit de bof gehad, geen chemo of bestraling gehad en de ballen zijn goed ingedaald.
    Klinefelter heeft ie niet, chromosomentest was niks gevonden.
    Dus vandaar onverklaarbaar!
    En dat is best lastig, want als je een 'oorzaak' hebt is het misschien makkelijker te accepteren.
    Ik zeg misschien, want ik weet niet hoe het is als er een oorzaak is gevonden.

Bedankt voor het stukje trouwens Muppet, ik kende het nog niet!

De bof is zeer zeker wel een oorzaak van onvruchtbaarheid.
    Dikke kans dus dat je man daardoor onvruchtbaar is Rissie.

Super dat je misschien oom en tante wordt!

Wij hebben de bloedonderzoeken idd wel smorgens vroeg gehad, dus dat klopt dan wel (valt me weer mee ;) )

Ik vind het echt heel lief dat jullie zo meedenken!

Wanneer hebben jullie nu precies de komende afspraken?
    Muppet de 31e zie ik.
    En jij Rissie?

12. Bloempjes1313

Bloempjes1313 Actief lid

21 aug 2006
    273
    0
    0
    amsterdam
    @ Dreamer
    Het is idd wel makkelijker ( denk ik ) als je een oorzaak weet.
    Want nu denk je toch steeds, wat als....
    En dat geeft die vervelende onzekerheid , en dat is wat mij sloopt.
    Zolang die tese niet is gedaan, denk ik maar steeds: kunnen we wel samen kindjes krijgen, of niet ?

En dan ben ik super blij voor me zwager en schoonzus dat ze zover zijn gekomen en dat ze IVF mogen proberen.
    Maar het is toch ook wel weer super confronterend...

Vandaag ben ik een dagje ziek thuis, omdat ik ongi ben en veel pijn heb, dus heb echt een ongelooflijk baaldagje !
    Maar vind het erg fijn om met jullie te kunnen praten, dat lucht wel echt op !

Maar om op je vraag terug te komen wij hebben nog geen afspraak staan.
    Hopelijk gaat mijn mannetje vandaag bellen, en zegt hij even niets over die verwijsbrief van de uroloog.
    En dan zouden we vandaag ook terug gebeld worden door de zorgverzekeraar, dus is spannend !

13. Bloempjes1313

Bloempjes1313 Actief lid

21 aug 2006
    273
    0
    0
    amsterdam
    @ Dreamer,

Even een vraagje, bij welke afdeling lopen moesten jullie zijn in het AMC voor Tese ?

Wij hebben gebeld, maar gegevens van ons zijn niet bekend bij urologie/ andrologie.
    Dus krijgen we een mailadres voor het maken van een afspraak???
    Vervolgens worden we doorverwezen naar de afdeling CVV ( centrum voor voorplantingsgeneeskunde ) en daar zijn ze pas vanaf 14.00 bereikbaar.

Wij weer gebeld naar urologie van ons huidige ziekenhuis , en die zeggen dat we het zelf moeten regelen.
    Pfff hoe bedoel je van het kastje naar de muur hihi

14. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Spannend dagje dus Rissie!
    Ik heb een paar keer met het AMC gebeld en kreeg altijd hele lieve, meedenkende en medelevende dames aan de lijn.
    Dus ik hoop dat jouw man dat ook krijgt en dat jullie dus straks een datum hebben om naartoe te leven!

Ik kan me je tweestrijd wel voorstellen wat betreft je zwager en schoonzus.
    Je gunt het hun, maar je wilt zelf ook zo graag!
    En dan is het nog maar afwachten of het wel kan en dat is echt killing.

Ik vind het persoonlijk trouwens makkelijker om mee om te gaan als mensen via de mmm zwanger zijn geraakt dan wanneer ze met 1x klussen (of erger, een ongelukje!) zwanger raken.
    Gewoon, omdat de mensen in de mmm weten dat het niet altijd makkelijk gaat en vanzelfsprekend is.
    Om ons heen worden ze allemaal met 1x klussen zwanger en ze spreken hier dus ook van kinderen nemen.
    En dan en dan nemen we kinderen en dan en dan de 2e.
    Zó frustrerend!

De onzekerheid vond ik het allerergste van alles.
    Niet weten waar je aan toe bent, welke kant je op moet denken.
    Wij moesten na de 1e zaadtest echt 3 maanden wachten voor de 2e zaadtest.
    Die 3 maanden zijn een regelrechte hel geweest!
    Een draaideur van gevoelens en gedachtes.
    Toen we de 2e uitslag kregen was dat een verademing.
    Klinkt zo raar, maar dan weet je tenminste waar je aan toe bent.
    Welke kant je opgaat, wat je kan verwachten.

De wat als gedachtes blijven vrees ik altijd wel.
    Ik heb nu de wat als gedachtes en ga die uitzoeken dmv een 3e zaadtest en misschien echo.
    Maar daarna zal ik ongetwijfeld andere wat als gedachtes krijgen.
    Ik denk dat het bij mij wel te maken heeft met het niet weten wat de oorzaak is.
    Als je een oorzaak weet (bijvoorbeeld chemo gehad)
    Dan weet je gewoon dat het echt over is.
    Maar nu weet ik dat gewoon niet en blijf ik me toch altijd afvragen, wat als...

Balen dat je zo'n last hebt van je ongi Rissie!
    Kan me voorstellen dat het een baaldag is.

Ik ga duimen dat je man een afspraak kan maken en dat de verzekeraar iets voor jullie kan betekenen!

15. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Rissie, je moet idd naar CVV.
    Daar vraag je voor een afspraak voor de intake van de TESE.
    Zij vragen dan wat er aan de hand is (man onvruchtbaar, doorverwezen door ziekenhuis)
    En dan vragen ze wat gegevens.
    En dan maken ze een afspraak.
    Je krijgt dan een afspraakbevestiging huis gestuurd met 2 hele dikke vragenlijsten voor man en vrouw.

Heb je het telefoonnr?
    Anders wil ik wel even in mn map kijken voor je?

16. Bloempjes1313

Bloempjes1313 Actief lid

21 aug 2006
    273
    0
    0
    amsterdam
    Dank je voor je reactie !

Het telefoonnummer hebben we inmiddels.
    Wel vreemd want onze uroloog heeft ons doorverwezen naar urologie / andrologie ???
    Dan werken ze wel lekker langs elkaar heen.

We zijn ook aan het kijken voor mogelijkheden in Gent, misschien dat we daar sneller terecht kunnen.
    Even nagaan odf dit ook wordt vergoed.. enzo..

17. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Gent gaat zeker weten veel sneller.
    In NL ben je zo een jaar verder voor je eindelijk met de ICSI kan beginnen als er iets gevonden is.
    In België ben je met 2-3 maanden klaar!
    Duitsland nog sneller, dus als dat dichterbij is is dat misschien een optie?

18. Bloempjes1313

Bloempjes1313 Actief lid

21 aug 2006
    273
    0
    0
    amsterdam
    Dat zou dan zeker een optie zijn.
    Alleen volgens mij moet je wel vaak naar het ziekenhuis toe enzo, en dan is het een aardig stukje rijden, want we wonen in amsterdam.
    Maar we willen het graag dus dat is dan even overwegen.

En ik moet even navragen of het wordt vergoed door de zorgverzekeraar. VOlgens mij had ik iets gelezen dat je dat schriftelijk kon aanvragen.

19. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Vaak werken de ziekenhuizen samen met ziekenhuizen in NL.
    Dus dan zou je voor de echo's niet naar D of BE hoeven, maar gewoon naar een ziekenhuis bij jou in de buurt.
    Als je dan je pregnyl hebt gespoten moet je voor de TP wel naar D of BE.
    Je zal dan dus 1x per poging naar D of BE moeten.

Welke verzekeraar heb je, kan wel even meekijken voor de vergoeding?
    Volgens mij wordt niet alles vergoed als je naar het buitenland gaat.

20. Bloempjes1313

Bloempjes1313 Actief lid

21 aug 2006
    273
    0
    0
    amsterdam
    Oke, dat zou wel een stuk makkelijker zijn , want dan hoef je niet heen en weer te rijden.
    Het is nu even informeren wat de mogelijkheden zijn en hoe we dat allemaal kunnen regelen.
    We zijn wel gebeld door de zorgbemiddeling, en ze gaan ons helpen , we worden vandaag of morgen teruggebeld of ze een geschikt ziekenhuis hbben gevonden in NL , BE of D , en wat de vergoedingen zijn !!

We zijn verzekerd bij Zilveren Kruis Achmea.

Deel Deze Pagina