Mijn vriend het het niet, maar tijdens MMM onderzoeken zeiden ze wel meteen dat als hij een spatader had, hij die moest weg laten halen. Dus idd raar dat ze jullie het niet aanraden.
hoi hopefully, Wij hadden bij onze eerste zaadtest 0 zaadcellen en na echo onderzoek bleek dat er spataders zaten was dit de enige oorzaak die ze konden vinden voor het feit dat er 0 zaadcellen waren! Je merkte al direct dat niet alle doktoren het erover eens zijn of de ingreep baat heeft! Gelukkig hadden wij een dokter die ons gelijk aangaf het te willen proberen aangezeien er GEEN alternatieven voor ons waren m.b.t. eigen zaad! Nadat we spontaan zwanger waren na vier maanden vroeg hij ons ook of hij onze gegevens mocht gebruiken bij onderzoeken omdat er dus juist erg veel oneinigheid bestaat tussen doktoren over het nut van deze ingreep bij spataders! Nu is het niet zo dat ik wil verkondigen dat het dan ineens spontaan ook kan maar het feit blijft dat we nu wel de optie bij kregen om ICSI te gaan proberen terwijl dit voor de operatie niet mogelijk was! Dus nogmaals ik zou aandringen op deze operatie of evt een second opninion aan te vragen! Wij zaten in erasmus ziekenhuis in Rotterdam! De ingreep is erg eenvoudig. Poliklinisch dus mijn man mocht na de ingreep direct mee naar huis! Het kan onder plaatselijke verdoving via ruggeprik of onder narcose! Mijn man koos voor narcose kon die namelijk sneller naar huis...met ruggeprik moet het gevoel weer helemaal terug zijn en geplast hebben dit duurt over het algemeen paar uurtjes en met narcose mocht hij vrijwel direct naar huis! Verder nauwelijks napijn en een heel klein wondje links van de buik! Elin wat ik vreemd vindt is dat er bij jullie gezegd wordt dat de spataders er al 30 jaar zitten en dus geen zin heeft ze weg te halen? Hoe kunnen ze zien hoel lang er een spatader zit en de productie van zaad is nooit stoppend proces dus al zou die na 30 jaar de omstandigheden verbeteren is dat nooit te laat! Ik denk wederom een reden van een dokter die de ingreep nog niet als zinvol beschouwd! Wij kwamen met verschillende onderzoeken echt van 0 zaadcellen naar 200.000! Na de ingreep willen ze drie maanden wachten met zaadonderzoek omdat de gemiddelde aanmaak van zaadcellen 3 maanden duurt! Dus dan weten ze zeker dat de operatie na drie maanden het grootst mogelijke positieve resultaat oplevert! Dan heb je als het ware weer een hele nieuwe zwemploeg! Mochten er nog vragen zijn hoor ik het graag! xx nina
Nina, de spatader was maar een topje van de ijsberg, er was nog veel meer mis met de zaadballen van mijn partner. Als kind is hij aan zijn zaakje geopereerd en dat is mede ook niet helemaal goed gegaan vandaar.
Nina bedankt voor je uitleg. Het het verhaal meteen aan mijn partner laten zien. Hij is gelukkig ook van mening dat er iets aan moet gebeuren, ook omdat hij af en toe last heeft. Wij zijn nu bezig met iui (ze gingen het eerst proberen met iui). Mocht ik nu na deze keer niet zw zijn zouden we toch even afstand van het zh nemen. Zo vaak heen werd mij even te veel. Misschien meteen een mooie periode voor mijn partner om voor de behandeling te gaan. Mocht ik nog vragen hebben stuur ik je een berichtje. Dank je wel!
Hey meiden, Nou wel positieve berichten zeg, wat fijn! dat geeft mij weer hoop en hoop heb ik momenteel wel nodig om te voorkomen dat ik niet instort. Allereerst Patricia, wat ontzettend goed dat jullie niet op een wachtlijst hoefden zeg! mag ik vragen welk ziekenhuis dat was en door wat voor beleid? Omdat wij ons een leven zonder kinderen niet kunnen/willen voorstellen zijn wij er na deze korte periode al uit dat mocht het niet lukken met mijn schatje wij voor een donor zullen kiezen. Ik ben alleen bang dat het zoooo moeilijk gaat worden een geschikte donor te vinden! Ik weet ook nog helemaal niet hoe ik dat aan zou moeten pakken. Nina, niet te geloven zeg jouw verhaal! Ongelofelijk dat je na de ingreep van je man spontaan zwanger bent geworden! Nu hoop ik maar dat een spatader bij mijn mannetje ook het probleem is. Dat zou weer hoop kunnen geven. Alleen vroeger had mijn mannetje 2 niet ingedaalde zaadballen, waaraan hij is geopereerd. Ik vermoed dan ook dat dat bij hem de oorzaak moet zijn. Helaas heb ik daar nog geen positieve berichten over gelezen. Morgen hebben we een 1e afspraak met een uroloog! vind het echt heel eng.
Lotje, heel veel succes morgen! Hoop dat je nou ook eens positief nieuws mag krijgen.... Laat je even weten hoe het gegaan is? kan ik me ook een beetje voorbereiden op wat wij dinsdag kunnen verwachten
dank jullie wel! ik hou jullie op de hoogte. Miepie, jullie dus ook dinsdag? voor jullie ook de 1e afspraak met een uroloog?
Ja, ook de eerste afspraak. Bij ons wel iets van levende zaadjes gevonden, maar héél weinig. Vind het ook erg spannend... Zal voor jullie duimen morgen!
Lotje heel veel succes en sterkte morgen, ik zal aan jullie denken en voor jullie duimen. Miepie, jij dinsdag heel veel succes!
Heey Lotje, Heel veel succes morgen, ik hoop dat er wat positief nieuws komt voor jullie. Toy toy toy!
Lotje heel veel succes! Ik zal duimen! Wat betreft over het beleid van de kliniek waar ik over vertelde....véél mensen zijn er heel erg op tegen, maar voor ons was het eigenlijk een heel logisch iets... Het houdt in dat de vrager ook de gever wordt, dit ivm een groot tekort aan donoren.... In ons geval houdt dat in dat als wij vinden dat ons gezin compleet is, dat ik dan eicellen ga doneren. Bij veel mensen stuit dit tegen de borst, maar aangezien wij weten hoe het is om afhankelijk te zijn is het voor ons/mij iets heel normaals om zelf ook te gaan doneren. Dit wordt natuurlijk niet van de ene op de andere dag besloten, er gaan natuurlijk veel gesprekken aan vooraf, ook met een psycholoog! Bij mij hubbie waren vroeger de ballen ook niet ingedaald en men kwam daar pas op te late leeftijd achter. Ook was het veel te laat toen hij daaraan is geopereerd en heeft op zn 18e al een vruchtbaarheidstest gedaan, daar kwam toen al uit dat er geen enkele zaadcel aanwezig was. Deze testen zijn 2 jaar geleden nogmaals uitgevoerd, maar de uitslag was hetzelfde en TESE werd ons dan ook afgeraden. Na veel speurwerk op internet en natuurlijk veel gesprekken met elkaar zijn wij tot dit besluit gekomen wat we genomen hebben. Alleen onze wederzijdse ouders zijn hier overigens van op de hoogte en dat houden we zo! Pfffff, wat een verhaal.... 8)
Wij hebben dinsdag te horen gekregen dat er geen 1 zaadcel is gevonden. Dus ook wij hadden even een klap in ons gezicht te pakken.... Er waren wel hormonen gevonden dus de reden voor de 0 komma 0 spermacellen kan te maken hebben met een verstopping. We worden nu doorgestuurd naar het VU ziekenhuis, en daar zal een hoop wat duidelijker worden Veel sterkte meis
Jee, Sabrine wat een vervelend nieuws. Wie weet dat je samen met Lotje jullie ervaringen kunnen uitwisselen. Heel veel sterkte! Lotje hoe is het gegaan vandaag?