geen enkele zaadcel gevonden!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lotje2, 2 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    hey dreamer,
    hier alles prima hoor.
    met de ramadan gaat het ook heel goed gelukkig.
    Heb nog niet veel last van de warmte het valt goed te doen.

wat spannend voor jullie, kan me voorstellen dat het definitief aanvoelt!
    Ik hoop echt dat er een wonder gebeurd.
    ik denk aan jullie!
    xxxxxxx

2. kipjes

kipjes Fanatiek lid

10 aug 2009
    1.188
    0
    36
    hoi dames,

Blij dat het goed gaat met jullie.
    Hier even een update :

We zijn een tijd bezig geweest om de uitslagen van onderzoeken in het juiste ziekenhuis te krijgen ( nijmegen ) maar het is uiteindelijk gelukt !!
    De uroloog sprak steeds over TESE, maar we hebben nu een aanmeldingsformulier voor gyneacologie ontvangen die ik moet invullen, waar PESA op staat.
    Dus nu weet ik het even niet meer :(

Tevens zei de assistente aan de telefoon dat er weinig zaadcellen gevonden waren, terwijl ze tegen ons hebben gezegd dat er 0 zaadcellen zijn gevonden ( in beide testen ) ...
    Ik ben er maar vanuit gegaan dat ze het niet goed voorlas, maar ik begin daar nu aan te twijfelen..

Maar goed, wacht het maar af.
    Wel even een vraagje :

Als wij nu in behandeling gaan, zullen ze dan eerst de PESA/ TESE uitvoeren en aan de hand van de uitslag bepalen of er ICSI of wat dan ook gestart gaat worden ??? of doen ze alles tegelijk zodat als de uitslag positief is er gelijk wat mee gedaan kan worden ??

Misschien een domme vraag, maar ben een beetje in de war nu hihi

Liefs Kipjes

3. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Als er over PESA gesproken wordt is er misschien wel zaad gevonden, maar alleen dood zaad.
    Dat zou een hele positieve vooruitgang zijn!
    Dat betekend dat zn lichaam iig zaad aanmaakt.
    Jeetje, wat een positief nieuws zeg! :D

Ze doen eerst de PESA/TESE.
    Als er niets gevonden wordt zou je namelijk een IVF poging kwijt zijn en dat is zonde natuurlijk.
    Tussen de PESA/TESE en de ICSI kunnen wel een paar maanden zitten, maar misschien met de hulp die jij krijgt van je verzekering wel minder.

Is helemaal geen domme vraag hoor!
    Elif krijgt namelijk gelijktijdig de ICSI en de TESE.
    Maar zij krijgt donorzaad wanneer er geen zaad bij de TESE wordt gevonden.
    Dan gaat de poging dus niet verloren.

Wij hebben alvast nagedacht over de dokter.
    We gaan niet de 7 dagen ejaculeren methode gebruiken.
    Dat werkt alleen bij slecht zaad, niet bij geen zaad.

Mn man wil het liefst naar een ander ziekenhuis, ik twijfel nog.
    Ik heb geen vertrouwen in ons ziekenhuis, maar het is wel het meest geavanceerde ziekenhuis in de buurt.
    We gaan dus advies vragen aan de dokter wat zij aanraad (en of we zomaar in een ander ziekenhuis enkel een zaadtest kunnen doen)

We gaan waarschijnlijk volgende week vrijdag (de 4e) naar de dokter.
    En dan willen we de test vrijdag de 18e doen.
    Maar moeten dus even kijken of dat allemaal kan.

Ben benieuwd of het allemaal kan en wat de uitslag gaat zijn!

4. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    @Kipjes; pesa is via een slangetje zaad uit de bal halen, bij tese snijden ze een stukje uit de bal. Onze voorkeur zou ook uitgaan naar pesa.. maar hopelijk horen we nog hoe dat zit. Erg verwarrend allemaal he? de een zegt zus de ander zo.. Volgens mij is het zo dat wanneer zij zaadcellen aantreffen zij deze bewaren voor de ICSI, maar dat weet ik ook niet zeker. Of ze gaan het zo rekken dat ze de tese uitvoeren op het moment dat ze mijn eicel opvangen en dit dan meteen wordt gebruikt. Maandag moeten wij naar het ziekenhuis, dus dan weten wij hopelijk ook meer.

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    meiden als er sprake is dat er geen zaadcellen zijn gevonden heb je niks aan pesa.
    Je zou kunnen denken ik zou liever pesa, maar als het niks opleverd.
    Wat doen ze dan?
    Direct de tese of moet jullie mannetje ( charm de mijne weet er alles vanaf) weer onder het mes en pijn leiden.
    Hier is alles goed, gisteren een dagje geen ramadan want het was mijn verjaardag en tevens van mijn grootouders , hoe gepland ;)
    Dus we gingen uiteten daarvoor.
    Maar heb geen woord erover geroerd.
    De beste rust wat je kunt hebben! hihihi

@ dreamer hoe voel je je nu meid?
    willen jullie 5 dagen gaan proberen dan. of ook niet?
    denk aan jullie
    xxxx

6. kipjes

kipjes Fanatiek lid

10 aug 2009
    1.188
    0
    36
    @ Dreamer,

Dat zou zeker goed nieuws zijn ! maar durf daar niet vanuit te gaan.
    Misschien doen ze eerst Pesa, en dan Tese ?? Dat ze de Pesa voor de zekerheid doen ofzo ? ik snap er even niks meer van, maandag maar even bellen ;)
    Goed dat jullie een keuze hebben gemaakt ! volgens mij kun je wel in een ander ziekenhuis terecht hoor ! in Nederland ben je volgens mij vrij in je keuze, misschien dan wel met een verwijskaart van je huisarts ?
    Ik ga duimen voor jullie ..!

@ Muppet:
    Onze voorkeur gaat uiteraard ook uiit naar PESA, dat is een kleinere ingreep, maar als er 0 zaadcellen gevonden zijn, en alles ziet er goed uit ( dat is wat tegen ons gezegd is ) dan heeft PESA niet zo veel zin.
    En we willen liever niet een behandeling voor niks doen ;)

@ Elif:
    Ik laat mijn mannetje liever geen pijn lijden, tenzij het niet anders kan hihi :)
    Tegen ons is gezegd dat er geen enkele zaadcellen waren gevonden bij 2 zaadtesten, en op de prostaatecho was niets te zien, alles zag er goed uit..
    Zouden ze dan toch wel iets hebben gezien ??? ik weet het niet.. Ik vond het maar raar toen we die brief kregen.
    In plaats dat ze nou even bellen, dan kun je meteen vragen stellen ??!!! maar ja..

Wat leuk , nog gefeliciteerd met je verjaardag !! heb je een leuke dag gehad ??

Fijn weekend dames en bedankt voor jullie reacties !

-x- Kipjes

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ik hoop het echt voor jullie kipjes echt waar!
    Bij mijn man zag ook alles goed uit, vroeger wel eens prostaatontstekingen, maar dat is gelukkig over!
    Ik hoop dat je ons zeeeeeer zeker op de hoogte houdt!

mijn verjaardag was wel op zich leuk, alleen het contact met mijn familie is wat minder maar ja
    xxx

8. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Elif: gefeliciteerd met je verjaardag dan meis!
    Nog een paar maandjes en we zijn weer even oud! haha :p

Nee, we gaan helemaal geen methode gebruiken nu.
    Die 5 dagen is dezelfde methode als die 7 dagen (het onderzoek is uitgevoerd met 7 dagen)
    Maar wij hoeven geen betere zaadjes, wij willen zaadjes.
    Dus we gaan gewoon klussen wanneer we willen en houden geen rekening met onthouding.
    Als er zaadjes zijn zullen ze gevonden worden, of je nu 1, 3, 5 of 7 dagen niet of wel klust.
    Het is gewoon niet zo dat wanneer jij zondag klust dat je dan al het zaad verschiet zodat er maandag niets meer is.

@Kipjes: PESA doen ze alleen onder bepaalde voorwaarden.
    Zo moeten de hormonen allemaal goed zijn en moeten ze een verdenking van een verstopping hebben.
    Als er geen verstopping is zullen ze geen PESA doen, want dan is de kans idd te klein.
    Maar ik zeg nooit nooit, want bij S1986 van dit forum hebben ze ook een PESA gedaan en daar was volgens mij ook geen verstopping.
    Bij hun is dus ook niets gevonden en ze zijn nu bezig met TESE.
    Succes morgen met bellen!

@Muppet: jij maandag succes in het ziekenhuis!
    Krijgen jullie dan de uitslagen?

9. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Dreamer; we krijgen morgen de uitslag van het uitstrijkje en het andere onderzoek (kweekje?). Verder gaan ze bloed prikken. Dat zal dan weer even duren voor we horen wat daar uit komt. Verder hopen we te horen op welke termijn we verder kunnen.
    We zien wel.. erg spannend.

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    wat spannend allemaal meiden!

dreamer jaaaa nu ben ik echt oud voor mijn gevoel hahaha, wat word dat met 30 straks!:O

11. kipjes

kipjes Fanatiek lid

10 aug 2009
    1.188
    0
    36
    Thanx Dreamer , ik hoop echt dat er een verstopping zat , en dat er daarom een Pesa wordt gedaan !!
    Met die ziekenhuizen tegenwoordig weet je het ook niet meer he hihi :)

@ Elif,
    Ik houd jullie zeker op de hoogte !
    Ben ook super blij dat ik hier mijn verhaal kwijt kan, dat lucht echt op !

Thanx ladies !! voor het luisterend oor ! ( digitaal dan hihi )

Liefs en dikke knuf
    -x- Kipjes

12. kipjes

kipjes Fanatiek lid

10 aug 2009
    1.188
    0
    36
    @ Muppet :

Veel succes morgen !!
    Laat je ons weten hoe het is gegaan??

Liefs Kipjes

13. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Kipjes: als er met de echo geen verstopping te zien was, dan zal die er niet zitten ook denk.
    Je hebt die uitslag toch al officieel gehad?
    Al zegt dat ook helemaal niks, want wij hebben ook zoveel foute dingen te horen gekregen.
    Zo zei de ene gyn dat alle hormoonwaardes goed waren.
    En de andere zei dus dat je daaraan kon zien dat het helemaal verkeerd zit.
    De waardes zijn ook echt niet goed.
    Als ik tegenwoordig uitslagen krijg vraag ik dus heel goed door en wil ik de waardes weten als die er zijn.
    Kijk maar naar Elif, je moet er echt met je neus bovenop zitten!
    Maar dat doe jij wel volgens mij ;)

@Elif: haha oud ineens he!
    Vind je het trouwens moeilijk dat je alweer een jaar ouder bent en nog altijd niet zwanger bent/geen beebje hebt?
    Ik heb het daar elke keer best moeilijk mee (eigen verjaardag, mans verjaardag, feestdagen enz)

@Muppet: hoop dat de uitslagen goed zijn!
    Bij mij is nog nooit een uitstrijkje gedaan.
    Hebben ze het bij jou voor de zekerheid gedaan of was er aanleiding?

14. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    @ dreamer, ja ik heb het er best moeilijk mee.
    Al mogen we niet klagen het vooruitzicht is er !
    Maar als het snel gelukt was hadden we een kindje van 3 gehad nu en dan denk ik mmmm maar er is er nog geen.
    Mijn man heeft het er ook nu vaker over als de tese niet goed zou zijn, we krijgen op z'n minst een kindje , al zou het anders via donor zijn.
    Dus hij is er heel bewust mee bezig.
    Al zeg ik hem toch een beetje goed gevoel erover te hebben.

Hoe voelen jullie je nu?
    xxxxxxxxxxx

15. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Vandaag naar de fertiliteitsarts geweest. Vriendlief bloedgeprikt voor chromosomen en hormonen onderzoek. (over 3 mnd pas uitslag chromosomen!) ik moet wachten tot ik op cd 3 zit, dat duurt nog zo'n 2 dikke weken vermoed ik. N.a.v. de uitslag van het bloedonderzoek wordt gekeken in welk ziekenhuis we geholpen kunnen worden. Verder allemaal heel veel info waar we nu nog niet zo veel mee kunnen. Wordt dus december voor we echt weten wat er nu gaat gebeuren. Maar.. we houden het positief; misschien zijn we volgend jaar rond deze tijd wel hartstikke zwanger! Laten we het hopen!

Dat er een uitstrijkje was gedaan was volgens mij standaard procedure. Ze hebben gekeken of er chlamydia aanwezig was. Dit was niet het geval (had ik ook niet verwacht). Op cd 3 moet ik dus bloed laten prikken, en dan kijken ze ook naar hormonen, maar ook of er ooit chlamydia aanwezig is geweest, al met al wordt mij hele bloed uitgespit. Ik denk dat het protocol is om in het academisch of universitair ziekenhuis verder te mogen met behandelingen. We moeten ook een 3e zaadonderzoek doen.. vindt ik ook zo stom.. wat verwachten ze nu ineens te vinden dan? Mja. Ook protocol zeiden ze.

Einde egobericht ;)

@Elif, ik ben ook bijna 30.. zucht.. als ik er over na denk dat ik (in het ergste geval) op mijn 33e zwanger ben van de 1e wordt ik gek.. dan zijn de meeste in mijn omgeving al 2 of 3 x moeder.. wordt een hele zware tijd, plus het feit dat iedereen zich gaat afvragen waarom er nu niet eens goed nieuws komt.. je krijgt steeds meer vragen, plus mijn moeder heeft aangegeven dat ze er echt zin in heeft (ze weet nog van niks). Best moeilijk.

16. kipjes

kipjes Fanatiek lid

10 aug 2009
    1.188
    0
    36
    @ Dreamer
    Van de prostaatecho is de uitslag gewoon direct aan mijn vriend doorgegeven.. maar ja je weet het nooit he ..
    Ik heb vandaag het ziekenhuis gebeld, wilde me geen info geven... Zorgverzekeraar heeft de verwijsbrief uitgepluist voor me, maar stonden geen uitslagen van onderzoeken in , alleen het totale verhaaltje zeg maar van wat de situatie is. Dus weet nog niet veel meer.
    Zit nu niets anders op dan afwachten op een telefoontje.. hihi

@ Elif :
    Kan me voorstellen dat het best lastig is op verjaardagen enzo ! dat had ik in het begin ook wel, maar wordt steeds minder, omdat ik wat meer aan het idee gewend raak..
    Hier ook wel weer een beetje confronterend, omdat schoonzus en zwager pas zwanger zijn ( 5 weekjes ) ,
    maar ben ook superblij !! dat we tante en oom worden hihi :D
    Het is ze echt gegund, want ze zaten een beetje in het zelfde schuitje als wij allemaal zitten ;)
    Dus er is hoop voor ons allemaal !!

@ Muppet
    Je hebt een spannende dag gehad zo te horen, en veel info gekregen..
    Nu even al die info op je in laten werken...
    en dan weer afwachten .. ( wij wachten ook nog op uitslag chromosomen onderzoek )...

Gebeurd vaker idd dat sommige onderzoeken opnieuw moeten worden gedaan, alsof ze het andere ziekenhuis niet vertrouwen ;) ofzo haha...
    Zal wel artsen logica zijn hihi

Nou ladies, was weer een heel verhaal..
    De maandag zit er weer op, morgen lekker een vrije dag..
    Fijne avond vast en tot snel

Liefs en knuf

Kipjes

17. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Elif: ik had zaterdag nog een kindje in mn armen waarvan ik dacht *zucht, je bent pas een dik half jaar later verwekt dan dat wij al wisten dat het nooit samen zou lukken*
    En dan ook nog eens ongepland...
    Bij ons weet nog niemand het natuurlijk, dus kan er ook niet over praten.
    Just keep smiling all the time.
    De gedachte van ons kindje had nu zo en zo oud kunnen zijn is al pijnlijk, maar keer op keer geconfronteerd te worden met kinderen van die leeftijden is al helemaal pijnlijk.
    Gelukkig zijn ze allemaal even schattig, dus dan weet je weer waar je op wacht ;)

Wel fijn dat je man er iig mee bezig is.
    Ook dat hij gewoon vrede heeft met KID.
    Dat hadden we nooit verwacht een paar maanden geleden he meis!

@Muppet: chromosomenonderzoek duurt idd 3 maanden.
    Via de hormonen kijken ze denk of PESA een optie is.
    Als de hormoonwaardes niet goed zijn is dat geen optie meer namelijk en kan je alleen nog opgaan voor TESE.
    Wel fijn dat ze jou ook meteen goed onderzoeken!
    Naar mij werd gewoon niet gekeken.
    Ik heb trouwens geen uitstrijkje gehad, maar enkel een bloedonderzoek voor chlamydia.
    Een uitstrijkje is toch voor bmhalskanker?
    (sorry, ben niet thuis in de uitstrijkjes!)
    En wees maar blij dat ze alles zo goed willen onderzoeken meis, dan sta je straks niet net als ons met al je onzekerheid ;)

@Kipjes: balen dat je alsnog op het telefoontje moet wachten!
    Gefeliciteerd met je aanstaande tantezeggertje!

@All: de maand september is aangebroken!
    Ik ga voor vrijdag een afspraak maken bij de dokter en dan maar zien hoe het balletje gaat rollen.
    Hoop dat ze ons wil helpen!

18. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Heh dreamer dat is zo'n naar emotioneel gevoel, hele dikke knuffel!!!

nee idd dat hadden we nooooooit verwacht, maar wonder bij wonder is hij er erg in berust nu.

19. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Vrijdag om 9.20 uur hebben we de afspraak bij de dokter!
    Hoop dat ze ons wil helpen.

Ik ben weer eens aan het zoeken naar info en kwam dit stuk over azoöspermie tegen.
    Ik vond het heel interessant en leerzaam.
    Misschien hebben jullie er ook iets aan:

Onderzoek naar azoöspermie.

Gaat over de oorzaken en behandelingen van azoöspermie.
    Ik ben er alleen nog niet uit welke vorm mijn man dan heeft...
    Een aantal kan ik er uitsluiten.
    Maar vrees dus dat het voor ons altijd een onbekende oorzaak zal blijven.

20. kipjes

kipjes Fanatiek lid

10 aug 2009
    1.188
    0
    36
    @ Dreamer,
    Ga ik zeker ff lezen straks, interessant..
    Morgen naar de HA ?? ben je nerveus , of laat je het allemaal op je afkomen...?

Ff een update hier :
    We zijn gisteren gebeld door het St.radboud Nijmegen.
    Omdat we uit de buurt wonen gaan ze alle afspraken op 1 dag plannen.
    Het is de bedoeling dat ik voor een echo naar de gyn ga en dat mijn vriend op dezelfde dag ook voor een echo van de balzak gaat naar de uroloog.
    De uitslagen krijgen we dan meteen, waarna bepaald zal worden of het een Pesa of Tese zal worden.
    Dat is dus nog niet helemaal duidelijk.

We krijgen binnen enkele dagen een afspraakbevestiging op papier, als we niet kunnen dan kunnen we de afspraak verplaatsen. ( gaan op vakantie over 2 weekjes )
    Dus nu even daar op wachten, maar in ieder geval is het balletje gaan rollen !!

Deel Deze Pagina