geen enkele zaadcel gevonden!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lotje2, 2 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.614
    0
    36
    Vrouw
    Ja, ook nog een duidelijke spatader... en iemand anders (een professor bij mijn schoonmoeder op het werk) zei weer dat je van hersenvliesontsteking ook onvruchtbaar kan raken (?! ik heb het nergens kunnen lezen... hij heeft er in elk geval tegenaan gezeten). Dat zouden dan al drie mogelijke oorzaken kunnen zijn voor ons... lekker hoopgevend! hahaha ;)

Dreamer, dat moet inderdaad flink steken zeg! Het is ook zo oneerlijk verdeeld soms! -Virituele knuffel voor jou-

2. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    hoe gaat het nu met je dreamer?

3. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.614
    0
    36
    Vrouw
    Hallo meiden,

Hoe gaat het hier? Beetje rustig zie ik.

Dreamer, weet je al wanneer je de uitslag van het zaadonderzoek krijgt? En hoe gaat het verder met je? Mag ik vragen waarom de KID zo lang duurt? En heb je nooit overwogen om naar Dusseldorf te gaan?

Muppet, hoe waren de uitslagen van je bloedwaardes?

Wij gaan zeer waarschijnlijk naar Dusseldorf als we onder behandeling moeten, ze zijn daar alweer zoveel verder én geen wachtlijsten.

Ik ben nu al veel relaxter onder de uitslag van 1,5e week geleden. Het heeft me heel veel goed gedaan om er veel over te praten. Gelukkig geen vreemde opmerkingen naar m'n hoofd geslingerd gekregen! Iedereen is heel begripvol.

Volgende week donderdag gaan we voor het 2e zaadonderzoek, toch ook wel weer spannend. Al hou ik er wel heel sterk rekening mee dat er wederom niets gevonden zal worden.

4. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    @Loutjelou; nou daar kon ze dus niet bij in de computer. Nu wordt ik morgen terug gebeld door iemand van het fertiliteitsteam. Daarnaast was het nogal wazig want we hadden het idee dat we zouden worden gebeld voor een intake gesprek in een ander ziekenhuis, maar nu schijnt dus dat we daar eerst een nieuwe zaadtest moeten doen en dan eerst weer naar ons eigen ZH en dan als blijkt wat er aan mankeert dat we dan alsnog naar het andere ZH moeten. Zo had ze het de vorige keer niet uitgelegd. Nu belt ook ineens een andere gyn dan die ons heeft onderzocht. Hoop niet dat ze in de war is.. wij raken het wel een beetje zo. De vorige keer zeiden ze dat als we na 4 weken nog geen oproep hadden gehad dat we toen moesten bellen, nou daar zitten we nu al, en ik heb het maandag aangegeven en nu is het ineens weer anders.. ga er morgen nog maar even naar vragen want dit vind ik (en mijn vriend trouwens ook) wel heel raar...

Om op je vraag aan Dreamer in te gaan; de wachtlijsten voor KID zijn erg lang en door de nieuwe donorwet zijn er veel minder donoren in het land. Vandaar dat het zo lang duurt.

Knap dat je er zo over kunt praten, bij ons weet niemand ervan. Dat is soms wel eens lastig omdat ik op de raarste momenten best emo kan worden. Daarom ben ik blij met dit forum..
    Wij zijn nu al sinds juni bezig en af en toe krijgen we weer een realiteitsklap te verwerken. Ergens stoppen we het weg, durven we geen hoop te hebben.. zo moeilijk..

In je onderschrift zie ik dat jullie een echo hebben gehad, jij of je man?

5. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.614
    0
    36
    Vrouw
    Wat een gedoe soms bij die ziekenhuizen! Kan me voorstellen dat jullie het spoor een beetje bijster zijn zo!!

Ik vind de emotieswisselingen ook zo bijzonder bij mezelf. Het ene moment ben ik hartstikke positief en strijdvaardig en het volgende moment ben ik echt een "emotioneel wrak"!

Nee, ik heb een echo gehad. Die was gelukkig goed. En mijn bloedwaardes ook. We zullen waarschijnlijk over 2 weken wel wat horen over de eventuele echo voor mijn mannetje.

6. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik ga vanmiddag weer bellen of de uitslag er al is.
    Had gisteren al gebeld, maar toen was het nog niet binnen.

Waarom het zolang duurt voordat we kunnen starten met de KID behandeling heeft 2 redenen.
    Allereerst vanwege de donorwet zoals Muppet al schreef.
    Er zijn maar heel weinig donoren en heel veel wensouders.
    Dus vraag en aanbod is compleet uit evenwicht.
    En als tweede omdat ze bij ons een donor zoeken die zoveel mogelijk op mijn man lijkt.
    Ik heb natuurlijk weer een bijzonder exemplaar ;)
    Dus dat duurt wat langer.

Ik weet niet wat we in Dusseldorf zouden moeten doen?
    Wij hebben bewust gekozen om geen TESE te doen namelijk, dus als het daarvoor is is dat je antwoord.
    En als het is voor KID zonder wachtlijst, dan is het antwoord de donorwet.
    Wij willen onze kindjes niet de keuze ontnemen of ze hun donor willen leren kennen of niet.

Ik weet niet of je dichterbij Duitsland of België woont?
    Maar België is net zover als Duitsland.
    Dus als je dichterbij België woont kan je ook daarheen (Jette staat goed aangeschreven, daar loopt Elif ook)

Spannend hoor, de 2e zaadtest!
    Ik ga duimen voor een positieve uitslag!

Poeh, ik heb geen idee of je van hersenvliesontsteking onvruchtbaar kan worden.
    Ik weet dat je er doof van kan worden, dus kan me voorstellen dat het nog meer kapot kan maken.
    Zaadjes worden aangemaakt door de hypofyse en die zit in je hoofd natuurlijk, dus het zou kunnen...

Super idd dat je er gewoon over kan praten!
    Wij houden het net als Muppet geheim.

@Muppet: wat raar dat het allemaal zo warrig gaat zeg!
    Wij hebben in het ziekenhuis geen ene keer dezelfde gyn gehad, heel vervelend vond ik dat.
    Hoop dat je snel meer weet meis!

@Elif en Mari: nog maar een weekje dames!
    Wat spannenddddddd.
    Ik ga voor jullie duimen dat alles goed gaat en dat jullie mooi samen zwanger mogen zijn.

7. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    En heb je al gebeld? Ik hoop vanmiddag iets te horen!

Vind het gewoon raar dat als wij met gyn x afspreken dat we binnen 3 weken gebeld moeten worden door ziekenhuis A en als dat niet het geval is wij aan de bel moeten trekken.
    En dat verpleegkundige Z zegt dat het allemaal anders is en dat we eerst vanalles moeten doen en dat er DAN wordt gekekenb of we voor een intake kunnen..

Heb het idee dat ze in de war is, ook omdat ze zei; na het 3e semen onderzoek gaan we kijken of het geschikt is voor ICSI. Ik zo; nou mevrouw.. het lijkt me niet, er is de vorige keren ook niks gevonden. Heb echt het idee dat ze in de war was. Ook omdat ze niet bij onze gegevens kon..

8. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Gisteren was het nog steeds niet binnen!
    Dus ga vanmiddag maar weer bellen.
    Wordt er een beetje moe van.
    Ze hadden maandag de uitslag al in het ziekenhuis, waarom duurt het dan zolang voordat de dokter het heeft :(
    Ik laat het weten zodra ik iets heb gehoord!

@Muppet: ik denk dat de verpleegkundige een opwerktest bedoelde met kijken of het voor ICSI geschikt is.
    Dat hebben wij ook gehad, ook al hadden we 0 zaadjes.
    Dan kijken ze nog net iets beter naar het semen namelijk.
    Maar vreemd is het wel allemaal.
    Hoop echt dat je snel meer duidelijkheid hebt meis!

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    nou meiden kon 3 dagen niet op zp ik werd gek!
    En ik maar denken dreamer krijgt haar uitslag en op de andere pagina was je ook niet.
    Ik was helemaal aan het afkicken gelukkig doet ie het weer hihihi
    dreamer ik vind je zo'n topper zelfs door al je verdriet schrijf je toch altijd zo'n lieve woorden.
    een dikke knuffel
    xxx

10. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Hahaha afkicken is dat he :p
    Nog maar 6 daagjes meis.
    Al zenuwachtig?

Vandaag weer gebeld en gewoon wéér geen uitslag.
    Morgen weer bellen.
    Ben dan alleen niet thuis, dus kan niet meteen komen melden als de uitslag er is.

11. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    oohw wat spannend meis,
    ja hier steeds nerveuzer, gisteren eens goed de medicijnen nagekeken.
    wat ik allemaal moest doen e.d maar nu zijn we er klaar voor.
    maar het was echt afkicken hahah jeetje

12. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Dames, dit is toch niet te geloven :(
    Hoeveel kan er mis gaan met artsen?
    Ik heb er écht geen vertrouwen meer in...

Ik belde vandaag naar de doktersassistente of de uitslag al binnen was.
    Nee, nog niet binnen.

Dus ik bel naar het ziekenhuis om te vragen of ze de uitslag door willen sturen naar de dokter.
    Nee, dan moet de dokter zelf bellen, want ik mag via de telefoon geen uitslagen doorgeven.
    Daar vraag ik toch ook niet om!
    Jullie zouden de uitslag naar de dokter sturen, maar dat is niet gebeurd.
    Dan moet de dokter zelf bellen, dan fax ik de uitslag, want die ligt hier allang.

Nou ja zeg :(
    Ik bel toch om te vragen of ze het op willen sturen.
    Nee, het moet echt de dokter zijn die die vraag stelt.
    Het gaat gloeiende om mn eigen gegevens :(

Dus ik bel meteen de doktersassistente weer.
    Zegt ze, maar als wij het aanvragen gaat het meteen naar het lab.
    Ehh nee, ik kreeg een verwijsbrief mee en moest zelf een afspraak maken op de poli (de dokter wist niet hoe ze het moest doen!)
    (ik heb nu dus ook het vermoeden dat ze het fout heeft gedaan)
    Oh, nou dan zal ik het ziekenhuis wel even bellen.

*zucht*
    Moet ik dan echt overal zelf achteraan bellen?
    Als ik niet had gebeld had ik kunnen wachten tot ik een ons woog!
    De uitslag is er allang!
    Ben echt boos en verdrietig.
    Waarom moet het echt altijd fout gaan bij ons :(

13. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.614
    0
    36
    Vrouw
    Jeetje Dreamer, het zit ook nooit mee bij jullie he?! Die assistente is volgens mij ook een gigantische muts he?!

Wij moeten a.s. donderdag voor de 2e zaadtest en dan volgende week woensdag voor de uitslagen... Heb er op de een of andere manier toch weinig vertrouwen in! Stom he, ik wil wel positief zijn maar aan de andere kant wil ik mezelf ook beschermen voor de volgende tegenslag.

We waren gisteren met vrienden van ons in een kinderkledingzaak, pfhoe toen kreeg ik het toch ineens moeilijk. Je wilt je sterk houden maar dat valt niet altijd mee... Ben maar even met vriendlief naar buiten gewandeld.

Elif, voor jou gaat het nu ook bijna beginnen! Spannend!

14. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Loutjelou: wij waren ook positief ingesteld, maar realistisch genoeg om te weten dat er eigenlijk niets gevonden zou worden bij de 2e test.
    Toch doet het zeer hoor, als je de uitslag krijgt.
    Je weet het, maar je wilt het niet weten.
    Ik ga voor je duimen meis!

@All: net de dokter gebeld of heel misschien de uitslag er al was.
    Kreeg de assistente, want de dokter was nog bezig.
    Maar ze laat de dokter me terugbellen, dus ik gok dat de uitslag er is!
    Eindelijk!
    Ben benieuwd...

Ik ga iig wel de PH en aantal ml vragen.
    Die hebben we van de andere 2 testen nooit gehoord en kreeg van Muppet te horen dat dat toch wel iets wil zeggen.
    Ik wil gewoon alles zelf weten en uitzoeken, want op de artsen hier kan je toch niet vertrouwen.

15. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.614
    0
    36
    Vrouw
    Lief van je!

Ik duim dan weer voor jou dat de dokter je wel heel snel terugbelt!! Ben benieuwd!

16. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    De dokter heeft gebeld en de uitslag was binnen.
    Zoals verwacht is er niks veranderd :(

Het was wel heel duidelijk dat de dokter er geen verstand van heeft.
    Ze zei hele rare dingen.
    Bijvoorbeeld dat een blokkade alleen door een operatie kan komen.
    Maar goed, ze is dan ook geen fertiliteitsarts.

Maar het is over :(
    Geen kindjes van ons samen :(
    Nu moeten we het gaan afsluiten voor zoverre je dit kan afsluiten.
    Want hoe neem je afscheid van een droom?

Ik heb een filmpje gemaakt van een gedichtje van mezelf.
    Het is de eerste keer dat ik zoiets heb gedaan, dus verwacht er niet teveel van.

Afscheid van een droom

*Barst in huilen uit*

17. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.614
    0
    36
    Vrouw
    Tranen met tuiten om je filmpje Dreamer... wat heftig meid. Ik heb er gewoon geen woorden voor!!

Een hele, hele dikke knuffel van mij!

18. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Liefs Muppet

19. kipjes

kipjes Fanatiek lid

10 aug 2009
    1.188
    0
    36
    Jeeeee dreamer... wat heftig zeg..

Heb tranen in mijn ogen van je filmpje, mooi gedaan..

Dikke knuf van mij, ik denk aan je ..
    Sterkte..

20. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.614
    0
    36
    Vrouw
    Dreamer, hoe gaat het vandaag met je? En hoe is het met de andere meiden?

Wij moeten morgen weer inleveren voor het tweede onderzoek en volgende week de uitslag, toch wel spannend weer!

Vandaag zeiden vrienden tegen me: "Zo, nu alweer inleveren, wat gaat de tijd snel!" Nou, voor mij is de tijd omgekropen, wat is wachten toch altijd vervelend he?! Nou ja, ik heb nog steeds niks te klagen eigenlijk want vergeleken bij velen van jullie is het peanuts!

Deel Deze Pagina