lieve dreamer heb vandaag een paar keer aan je gedacht, ik kom telkens aan het huilen als ik aan je denk. Ik vind het zo erg. had zo op een wonder gehoopt. @loutjelou voor andere mensen gaat het altijd snel, het liefst zou je ze dan iets doen hahah. Heel veel succes meis! xxx
Nou, potje 2 staat op het fertiliteitslab... ben benieuwd. Het was wederom niet erg veel, maar goed... Aftellen maar weer!
meis het hoeft niet veel te zijn, maar laten we heel hard duimen dat er deze keer wel zaadcellen inzitten. wanneer krijg je de uitslag? xxx
Ik hoop het ja, maar heb niet al te veel vertrouwen hoor... We krijgen a.s. woensdag de uitslag en het verdere traject bij de fertiliteitsarts te horen. Hoe gaat het met de suprefact? Moet je dat snuiven? En heb je er bijwerkingen van?
Ik duim toch voor jullie!! Het snuiven/puffen gaat goed tot nu toe. Niet echt bijwerkingen al begin ik wel al bruinverlies te krijgen , dat had de verpleegster me ook verteld dat dit mogelijk was. Maar verder weet ik ook niet na welke tijd je bijwerkingen kunnen beginnen evt. We zullen het zien xxx
Meiden, nog even een vraagje van mij kant. Hebben ze, toen bij jullie de diagnose geen zaadcellen werd gesteld, bij jullie nog de HSG gedaan? Ik vraag me af of ze dit nu nog zullen gaan doen.
een hsg heb ik niet gehad, wel een echo met water waar ze precies naar hetzelfde mee kijken. Alleen doet deze geen pijn
Bij mij hebben ze helemaal niks gedaan, enkel bloed geprikt (en dat was voordat ze wisten dat er 0 zaadjes waren) Lijkt me ook niet nodig trouwens, want als jullie voor een TESE zouden gaan, dan boeit het niet of je eileiders dicht zitten. En als je voor KID zou gaan, dan heb je niets meer met het ziekenhuis waar je nu loopt te maken (denk ik, weet niet waar je loopt) Trek je het nog een beetje meis?
Ja, dat kan ik ook beter vragen! Dat van mij stelt nog niks voor met wat jij nu moet doormaken!!! Zullen inderdaad naar een ander ziekenhuis moeten als we voor TESE of KID moeten gaan. Op dit moment gaat het eigenlijk gewoon heel goed, maar dat kan na woensdag wel weer anders zijn...
@Loutje: hooooo even! Niet zeggen dat dat van jullie niks voorstelt he. Tuurlijk is het kut wat wij doormaken, maar kijk eens naar jezelf? Wij hebben ook daar op dat punt gestaan en ik kan je serieus zeggen dat ik dat veel moeilijker vond dan waar we nu staan. Wij hebben zekerheid, jullie niet. Wij weten waar we aan toe zijn, jullie niet. Dus meis, zeg alsjeblieft nooit meer dat wat jullie nu meemaken peanuts is vergeleken met iemand anders. Zo, dat wilde ik eerst even kwijt Hier gaat het wel goed hoor! Merk wel dat ik 'mn doel' weer een beetje kwijt ben. We hebben natuurlijk weer maanden toegeleefd naar die ene test. Nu hebben we zowat een half jaar niets meer om naartoe te leven wat betreft de kinderwens. Moet weer even mn draai zien te vinden. Denk dat ik daar op dit moment meer moeite mee heb dan met de uitslag. Heb verder, behalve de dag van de uitslag, er ook niet zo'n moeite mee gehad eigenlijk. Had juist verwacht dat ik het heel moeilijk zou krijgen, maar misschien komt dat nog. We hebben het nu heel druk, dus ook niet echt tijd om na te denken. We leven lekker toe naar de vakantie (hebben meteen de dag van de uitslag een luxe weekje weg geboekt) Misschien dat dan de klap komt. Maar misschien komt er helemaal geen klap en ben ik al veel verder in het verwerkingsproces als ik dacht! @Elif: hoe gaat het sprayen? Nog geen verdere bijwerkingen dan bruinverlies? Hoe gaat het met de zenuwen? @Loutje: hebben jullie al verder gedacht over wat jullie willen als de uitslag weer 0 is? Of wachten jullie eerst de uitslag af?
hey lieverd, nee geen verdere bijwerkingen tot nu toe. Alleen soms emotioneel maar daar heb ik al een hele tijd last van. Ik voel me eigenlijk heel schuldig tegenover je dat ik hier schrijf. want ik wil je geen pijn doen. Vind je altijd zo'n lieverd , zoals ik al een paar keer zei * barst in tranen uit* en had het graag zo anders gezien. Ik hoop dat jullie heerlijk genieten van dat weekje weg. Dat hebben jullie echt verdient. @ loutje ik bedoelde het niet op de manier van dat het van jullie niks voorsteld hoor meid. Dit is een afschuwelijke tijd, altijd maar denken zou het wel of niet? xxxxxx
Dames, niemand hoeft zich schuldig te voelen tegenover mij of wat dan ook! Mijn verhaal is niet erger dan dat van anderen. Mijn verdriet moet jullie geluk niet in de weg staan. Schrijf alsjeblieft gewoon wat jullie willen schrijven, of het nu over verdriet of geluk gaat. Niet bang zijn om mij te kwetsen met positieve verhalen! Ik vind het juist heerlijk om mee te kunnen leven met jullie. Dus dames, kom maar op met die verhalen!
Wat zijn jullie lieverds! Ik zit nog maar zo kort in dit topic en voel me echt heel welkom bij jullie! Echt fijn! @ Dreamer, het lijkt me inderdaad voor jou heel onwerkelijk dat het nu zo definitief is! Ik hoop voor je dat de tijd een beetje snel gaat zodat jullie weer voor het volgende doel kunnen gaan! @ Elif, ik had het ook zéker niet zo opgevat hoor meid!! Wat onze plannen zijn wanneer we woensdag weer de gevreesde uitslag krijgen? Eerst maar eens kijken wat de arts zegt maar wij gaan zeer waarschijnlijk wel eerst voor de TESE. Al denk ik toch dat ze eerst die spatader eens onder de loep zullen nemen. Ik vraag me af of dat de échte boosdoener is, maar oké... Het is zo balen dat we behoorlijk wat tegen hebben wat betreft "het zaakje" van mijn vriend...
loutjelou daar zijn we voor dat we allemaal onze gevoelens kwijt kunnen en we elkaar steunen! Want anderen kunnen dat meestal niet aangezien ze niet weten hoe je je precies voelt. Ik ben heel erg benieuwd naar jullie uitslag . ik duim xxx
@Dreamer; ik denk dat je inderdaad altijd al een beetje rekening hebt gehouden met het idee dat het misschien nooit zou kunnen. Dat doen de meeste stellen denk ik wel die in onze schoenen staan. Ik weet ook niet of die klap komt, ik denk dat er momenten zullen zijn dat je het even niet ziet zitten of dat je helemaal ontroostbaar zult zijn. Ik weet niet precies hoe het werkt maar dat is het idee dat ik er bij heb. We maken met zijn allen heel wat mee, de engste achtbaan die er bestaat... @LoutjeLou; er is meer dan alleen TESE he, als er gewoon zaadcellen in de ballen zit kun je ook nog in aanmerking komen voor MESA of PESA. Daar hopen wij een beetje op als de uitslag op 30/11 goed is..
Muppet, MESA of PESA zou ook nog kunnen inderdaad. Maar Dreamer zei eerder dat het eerder om een TESE zou gaan ivm de niet ingedaalde ballen van mijn vriend. Uiteraard zullen we alle opties overwegen! Phoe, in het begin dacht ik nog wel redelijk gemakkelijk over KID maar nu ik er meer (en serieuzer) over begin te lezen weet ik wel dat ik het toch ook wel onderschat heb... Ik hoop natuurlijk dat het niet zover hoeft te komen maar ik ben wel iemand die met alles rekening houdt en er dan ook het maximale over wil weten. Eerst maar eens geduldig de uitslagen van woensdag afwachten. Muppet, op welke uitslag wachten jullie? edit: sorry, zie het net in je onderschrift staan! Spannend! En wat duurt het lang dat wachten he?!
@Loutje: er staat een foutje in je onderschrift. Tenminste, ik heb nog nooit van een zaandonderzoek gehoord Jullie hebben idd meerdere dingen tegen. Spataderen weghalen geloven niet veel gyns in, maar ik zou het zelf wel doen. Anders blijf je je toch afvragen, wat nou als... Ik lees wel vaker dat mensen KID wat onderschatten. Meestal van die mensjes die makkelijk zwanger zijn geworden en dan zeggen dat ze anders net zo makkelijk voor KID hadden gekozen. Pas als je écht voor die keuze staat weet je wat het inhoud. Want als het een ver van je bed show is lijkt het toch heel anders dan wanneer het je enige optie voor een kindje is. Maar als je er vragen over hebt .. denk dat ik zo'n beetje alles wel gelezen heb wat erover te vinden is @Elif: je bent een schat meid! @Muppet: ik denk idd dat het momenten zullen zijn waarin ik het moeilijk ga hebben. We hebben nooit de illusie gehad dat er nu ineens wel zaadjes gevonden zouden worden, maar toch hou je altijd dat kleine beetje hoop. Hou ik toch wel, want zonder oorzaak geen zekerheid. Bij jullie was er een verstopping gevonden toch? Want dan gaan ze voor een MESA. De uitslag van het chromosomenonderzoek zal daar niks aan veranderen lijkt me. Daar zal in het slechtste geval uitkomen dat er een erfelijke ziekte is, maar dan krijg je ook geen TESE. Als er niks gevonden wordt zal er bij een verstopping doorgaans voor een MESA gekozen worden. Of zijn er omstandigheden waarvoor ze voor een TESE willen gaan? Trek je het nog, al dat wachten?
Heej meiden, Ik kom hier binnenkort ook kletsen, nog even moed verzamelen. Ik heb maar een klein stukje kunnen bekijken van je filmpje Dreamer. Uit zelfbescherming bij de opkomende tranen hem weer uit gezet. Misschien durf ik later weer een keertje.... Sterkte meiden, en tot binnenkort Liefs, Mijs