geen enkele zaadcel gevonden!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lotje2, 2 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kipjes

kipjes Fanatiek lid

10 aug 2009
    1.188
    0
    36
    Daar gaan we zeker voor duimen Dreamer , dat zou eens een mooi kado zijn voor kerst 2010 he ! ;)

Er kan inderdaad een tekort aan testosteron ontstaan, maar dit komt niet vaak voor. Er wordt op getest 6 maanden en 12 maanden na de TESE.

Zal dit komen door dat hapje dat ze nemen ?? want iemand in mijn familie leeft met 1 bal ( zaadbalkanker ) en heeft nergens last van.

Maar goed, we hebben hier over nagedacht en dit weerhoudt ons er niet van de TESE te doen.

Ps : Stom eigenlijk he dat sommige mensen op het forum zo fel kunnen reageren als je iets zegt.. vind dat altijd zo jammer...
    Gelukkig is dat in dit topic niet zo en kunnen we elkaar gewoon eerlijk onze mening vertellen zonder dat iemand hier boos om wordt . Dat vindt ik wel fijn !

2. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Wij hebben oa om het testosteron tekort wel gekozen om geen TESE te doen.
    Het ligt aan meerdere dingen.
    Als een man al een laag testosteron gehalte heeft zit je in de gevarenzone (moet minimaal 11 zijn, mijn man heeft 11,3)
    Als er dan een grote TESE wordt gedaan is de kans dus groot dat hij erna niet meer genoeg testosteron aan zal maken.
    Ook was bij ons de kans aanwezig dat ze een hele bal weg moesten halen en dan was het een feit dat hij een tekort zou krijgen.

Het ligt dus helemaal aan je testosterongehalte bij de start.
    Is die gewoon gezond en hoeven ze niet al te veel weg te halen, dan zal er maar een kleine kans zijn dat er een blijvend tekort zal zijn.
    Voor ons was het eigenlijk bijna zeker dat er een blijvend tekort zou zijn en dan zit je dus met alle gevolgen.

Goed voornemen voor 2010: een buik vol baby krijgen! :D

3. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Meiden, ik vind jullie helemaal top!

Even een knuffel van emoMijs hier!

4. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Hey dames.. heb blijven nu eenmaal giga discussie punten die we niet voor elkaar kunnen bepalen wat de uitkomst zal zijn. Ik vraag me echter af of het ziekenhuis wel verder gaat met de procedure als de onvruchtbaarheid aan het kind wordt doorgegeven. Ik kan mij ook voorstellen dat het ziekenhuis daar niet aan wil meewerken (over 20 jr komen ze voor de rechter te staan met een aanklacht aan de broek door de zoon die onvruchtbaar op de wereld is gekomen met medeweten van EN zijn ouders EN de doctoren in het ziekenhuis.) Ik vind het echt heel pittig hoor. Ik had het er met mijn vriend ook nog over en hij zou dat echt niet willen. Hij is voor zijn gevoel nu toch ook wat aangetast in zijn manlijkheid. Het verdriet dat je je vrouw niet op natuurlijke wijze kan zwanger maken is enorm, stel je voor dat je dat als puber al weet.. kan me voorstellen dat je dan in een crisis terecht komt. Ik zou mijn ouders wel kwalijk nemen in iedergeval.. Tuurlijk heb je ook andere erfelijke ziekten in families, maar dat is toch natte vinger werk. Dit is bij een jongen met bijna 100% te garanderen.

Dreamer, vroeg jij dat waarom we een ICSI procedure ingaan terwijl we voor mesa/pesa gaan? ISCI is nl het eitje en het zaadje samenbrengen, net als de IVF zegmaar. Alleen is ICSI iets anders (vraag me even niet wat, miniem verschil). pesa is alleen de procedure om het zaad te verkrijgen, dus middels een spuitje ofzo. Het wordt dan Pesa-ICSI genoemd. Vandaar :)

Ik vind het heel fijn om meer mensen om me heen te hebben die in ditzelfde klote schuitje zitten.. soms denk je echt dat je de enige bent..

Hoewel we het niet met elkaar eens hoeven te zijn is het wel goed om van elkaar te lezen wat we vinden. Zoals Mijs en haar verschillende reacties op haar PM.. je neemt het toch mee in je overwegingen. Beankt meiden voor ieders openheid.. tis allemaal al rot genoeg.

5. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Ohja en mbt kerst enzo heb ik er nu geen moeite mee.. vorig jaar rond deze tijd waren we net begonnen en nu kijken we vooral vooruit naar het moment dat het wel gaat lukken; 2010!
    (wel de moed erin houden he?)

6. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Hmmm, misschien beetje dom, maar wat bedoel je met PM?:(

7. kipjes

kipjes Fanatiek lid

10 aug 2009
    1.188
    0
    36
    Muppet, het ziekenhuis doet de behandeling wel. Bij ons is er een chromosoom afwijking die meegegeven kan worden aan een eventuele zoon. Deze zoon hoeft dan niet onvruchtbaar te zijn, maar kan verminderd vruchtbaar zijn.... Het blijft een rot situatie waarin we allemaal zitten en we staan voor onmogelijke keuzes....

8. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @muppet: ik bedoelde waarom jullie eerst de IVF intake krijgen ipv eerst de PESA behandeling.
    Of is er geen wachtlijst voor PESA?
    Bij TESE krijg je eerst de TESE en dan pas de IVF intake, want je weet niet of er iets gevonden wordt.
    ICSI is een IVF behandeling.
    Het verschil is dat bij IVF ze de zaadjes zelf naar de eitjes laten zwemmen en bij ICSI ze de zaadjes in de eitjes stoppen.

@Mijs: pm = pb (personal mail, persoonlijk berichtje)

@Kipjes: wat ik me afvroeg, zitten er verder nog gevolgen aan een y-deletie?
    Zijn er andere dingen die je erdoor kan krijgen behalve onvruchtbaarheid?

Volgens mij is PGD geen optie bij enkel een y-deletie.
    Dus hou je niet vast aan die optie.
    Het is namelijk alleen bij erfelijke ziektes die niet met het leven verenigbaar zijn of waaraan je dood kan gaan of ernstige afwijkingen kan hebben.

9. kipjes

kipjes Fanatiek lid

10 aug 2009
    1.188
    0
    36
    @ Dreamer / Muppet :
    Bij ons is het ook gegaan zoals dreamer zei : eerst voor de TESE. we hebben wel een gesprek gehad bij de fertiliteitsafdeling maar we worden pas met terugwerkende kracht op de wachtlijst voor ICSI gezet als er zaad gevonden is.

@ Dreamer:
    Volgens de FA is er iets mis gegaan bij de celdeling ( bij het maken van mijn vriend zeg maar :) ) waardoor er een y deletie is. Dit schopt de chromosomenboel in de war waardoor er of weinig of geen zaadjes worden aangemaakt.
    De hormonen etc zijn wel goed, dus zijn lichaam zegt wel dat het aangemaakt moet worden.. ( volgens mij klink ik nu weer vaag hahahaha:( excuses ) .. het testosteron gehalte etc was ook prima.
    Verder schijnen er geen gevolgen te zijn aan zo'n Y deletie, alleen mbt de vruchtbaarheid.
    Daarom kan het ook zo zijn dat een eventuele zoon wel zaad / weinig zaad aanmaakt, omdat de deletie anders kan zijn dan bij manlief..

Pff af en toe ben ik echt in de war hoor..
    Ze zei letterlijk : de Y deletie is bij je vriend de reden voor de azoospermie. Houd er rekening mee dat dit erfelijk is en aan een eventuele zoon wordt doorgegeven. Deze zou dan ook verminderd vruchtbaar kunnen zijn.

Als jullie het niet meer snappen, roep dan maar ff hoor !! ben een beetje moe van het werken en dan ga ik soms slap lullen :p

knuffff

10. kipjes

kipjes Fanatiek lid

10 aug 2009
    1.188
    0
    36
    @ Dreamer,

Wat PGD betreft zou ik het echt niet weten. Ik kan er niet veel info over vinden op internet.
    Ik houd me daar zeker ook niet aan vast hoor, wil alleen wel vragen of er mogelijkheden zijn... je weet het nooit !

Ik zal vanavond nog wel eventjes ernaar Googlen .

11. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.614
    0
    36
    Vrouw
    Daar was ik weer: terug uit DD! Met relatief goed nieuws:

De arts heeft ons een grote kans gegeven dat er met TESE nog iets gevonden gaat worden gezien het feit dat het om niet ingedaalde ballen gaat en de FSH waarde.

We hebben 7 januari een gesprek met de Androloog over de TESE en dan kunnen we die waarschijnlijk in januari nog krijgen en (als er wat gevonden wordt) in februari beginnen met ICSI.

Heel spannend dus allemaal! Maar we hebben er een heel goed gevoel bij!

De arts heeft ons trouwens gezegd dat ze hier in Nederland veel te moeilijk doen over de TESE behandeling, het is daar bijna een routineklus geworden.

12. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Loutje: Had al gereageerd in je eigen topic, maar echt super!
    In Duitsland zijn ze veel makkelijker en sneller dan in NL.
    Komt omdat het hier nog in onderzoek is en in D niet.
    NL is nou eenmaal een regeltjesland!

Spannend hoor meis, mn duimen draaien :D

13. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.614
    0
    36
    Vrouw
    Ja, de arts (zelf Nederlander overigens) was ook niet zo te spreken over de werkwijze van de ziekenhuizen in Nederland: "Grote onzin al die wachtlijsten, heeft alleen maar met geld te maken". Het is overigens wel heel vreemd om te horen dat we waarschijnlijk in januari al voor de TESE kunnen gaan.

14. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Tjee Lou.... Super, zeg, wat een sneltreinvaart. Spannend inderdaad!

Zet me aan het denken dat tempo waarin het allemaal nu gebeurt voor jullie...
    Hier is de oorzaak nog niet bekend, dus zal o.a. wrs. een chromosomenonderzoek (als dat mens dat onderzoek nog es een keer de moeite van de kosten waard vindt grrrr) toch ook bij ons eerst gedaan moeten worden voor we richting behandelen kunnen....
    Wij wachten eerst hier de onderzoeken in NL maar es af. Nu is de situatie nog onduidelijk. We hikken tegen reistijd/reiskosten en gedoe met verzekeraars aan wanneer we denken aan het ondernemen van buitenlandinitiatieven...
    Geeft wel heel veel onrust..

Fijne Sinterklaas allemaal!

15. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Hier komt de pesa/mesa ook voor de ICSI natuurlijk, maar wanneer je naar het ziekenhuis gaat krijgen we eerst een intake (we gaan zoizo voor ICSI en niet voor IVF) en dan wordt besproken welke we gaan doen. We moeten opnieuw een potje inleveren. Verder heb ik geen idee wat we kunnen verwachten. Nog 8 dagen en we weten meer. Ik zal jullie op de hoogte houden in ieder geval!

De dingen die ik over Duitsland lees zijn allemaal heel positief! Fijn dat jullie daar al zo snel terecht kunnen!

Liefs voor iedereen!

16. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    wat fijn lotjelou dat jullie een grote kans van slagen hebben.
    bij ons zei hij 60%

spannend muppet, ik hoop dat jullie ook snel verder kunnen.

wij hebben in nl niet zo heel lang hoeven wachten op de tese in het amc. het ging nog vrij snel.
    en deze arts in het amc ( uroloog ) is echt een hele goeie, hij neemt echt de tijd voor je. daarom loopt zijn spreekuur ook altijd uit. en hij doet de tese ook zelf!

17. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Muppet: ik blijf het een vreemde gang van zaken vinden, maar goed, elk ziekenhuis doet het op zn eigen manier natuurlijk!
    Ik hoop dat jullie de informatie van de IVF intake kunnen gebruiken!

@Mari: alweer ruim 9 weken zwanger!
    Hoe voel je je?
    Heb je veel kwaaltjes?
    Groeit je buik al?
    Echt super dat 2009 tenminste voor iemand een goed jaar is geweest!

18. kipjes

kipjes Fanatiek lid

10 aug 2009
    1.188
    0
    36
    Hoi Dames,

Ben even een tijdje niet geweest, druk druk met de aankomende feestdagen...
    Zijn jullie al helemaal voorbereid ???
    Nou ik niet hoor pfff moet nog allemaal kado's kopen hihi :D

Wel goed nieuws gekregen !! We mogen op 15 februari voor de TESE ! dus dat is toch sneller dan we hadden verwacht.
    Spannend ....!!?!!

19. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    #1019 Mijs, 17 dec 2009
    Laatst bewerkt: 17 dec 2009
    O, fijn Kipjes! Bijzonder in de trage w88w88w88MMM ook es een positief bericht dat je sneller aan de beurt bent dan verwacht. Super!

Wij hebben de Sintstress achter de rug en doen niet aan cadeautjes voor kerst. Er staat hier wel een heeeel gezellige boom, de kaarsjes zijn aan en we zijn heerlijk ingesneeuwd :)
    We hebben zelfs het geluk dat we zowel de kerstdagen als oud & nieuw achterover leunend bij anderen gaan doorbrengen. Dus daaromtrent ook geen stress :D

20. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Wat super Kipjes!
    Ik ga duimen dat het nieuwe jaar een mooi begin mag krijgen meis.

Hier ook kerststress.
    Ik weet niet of we kadootjes doen met de familie (normaal wel, maar heb nu nog niemand gehoord erover)
    En moet nog accesoires hebben voor onze kleding.
    En moet mn jurk nog naaien (jurk gekocht, issie kapot bij de rits!)
    We hebben alleen deze zaterdag nog om alles te kopen, ook de boodschappen voor de kerst, dus druk druk druk :p

Mn banner heeft eindelijk een 2 vooraan staan :D
    Hopelijk worden we snel gebeld dat er een match is gevonden.
    Krijg wel een beetje de zenuwen als ik eraan denk :p

Deel Deze Pagina