Even zorgen dat het topic wel open blijft natuurlijk! Hoe gaat het met jullie meiden? Wij moeten a.s. donderdag weer naar Dusseldorf. Spannend want dan horen we wanneer de TESE is!!
Dat kan ik beter aan jou vragen!!! Nog maar 1 nachtje! Hoor je morgen dan pas of ze goed ontdooid zijn?
hahahahah. Nou manlief zegt we gaan vroeg slapen( lagen pas om half 3 vannacht erin gebeurd nooit!!) maar denk dat dat niks word. Morgenvroeg word ik gebeld. En dan hoor ik het!
Hahahah ik denk dat ik het me nog niet goed besef. Of de angst dat ze morgen bellen van: mevrouw helaas maar....
neee, dat gaat niet gebeuren! dat mag gewoon niet! voor je het weet heb je die positieve test in handen!
@Loutje: spannendddddd! Ik hoop dat jullie in februari de TESE al kunnen krijgen! @Elif: echt superspannend. En kan me je gedachtes wel voorstellen hoor. Ik ga duimen dat ze allebei goed ontdooien en dat je morgen de trotse mamma mag zijn van 2 emmies! Enne ... die testen? Ik heb ze al 2 jaar ofso in de kast liggen haha. Hoop ze toch snel te mogen gebruiken! @All: hoe hebben jullie de feestdagen beleefd? Nog moeilijke momenten gehad ivm de kinderwens? Wij krijgen hopelijk deze maand het verlossende telefoontje, dus ik ben helemaal zenuwachtig Telefoon gaat overal mee naartoe, geen plasbeurt meer zonder mobieltje hahaha. Ben veel te bang dat ik het belangrijke telefoontje zal missen Laat ze maar snel bellen, dan weten we waar we aan toe zijn! Ik heb wel besloten dat wanneer ze eind februari nog niet hebben gebeld, dat ik zelf ga bellen. Rinkel maar telefoon, RINKEL
Meiden, wat spannend allemaal. Elif, ik duim voor je! Loutjelou, voor jou deze week de datum voor de TESE, stap richting zaadjes! Dreamer, je banner loopt steeds verder af! Ineens komt het in 2010 dichterbij na zooooo lang wachten. Super! Wat je omschrijft klinkt een beetje als mensen die wachten op telefoontje van adoptiekindje: dat gebeld kan worden dat er een kindje is. Bij jullie gaat er gebeld worden dat de zaadjes klaar staan voor jullie! Spannend! Kipjes, hoe is het met jou? Vorige week hebben wij goed bericht gehad in het ziekenhuis. Dit keer is er in het semenonderzoek wat gevonden: bruikbare zaadjes voor ICSI (op 1 hand te tellen). Maar natuurlijk super vergeleken met eerdere uitslag 'geen enkele zaadcel gevonden'. Ik realiseer me ontzettend wat een geluk wij hiermee hebben: ICSI kan! Er bestaat kans dat er tijdens pogingen ineens geen geschikt zaad gevonden wordt. Dat er dan ineens alleen maar wat dood zaad is, of helemaal niks. Onze gynaecoloog stelde daarom voor om ICSI in eigen cyclus te doen. Dan is er maar 1 ei en is 1 zaadje in principe al genoeg. Kans van slagen is veel lager dan bij reguliere ICSI met hyperstimulatie: na 6 keer net zoveel kans op zwangerschap als na 1 reguliere ICSi (ongeveer 30%). Maar de verzekering rekent dan ook 6 ICSI's in eigen cyclus voor 1 reguliere ICSIpoging. Een zwaar traject met kleine kansen, cyclus in/uit behandelen en veel teleurstellingen moesten we op rekenen, zo bereidde ze ons voor. Dit kan overigens alleen als mijn cyclus in orde is (wordt nu onderzocht) en het chromosomenonderzoek ok is. Als dit beide in orde is (uitslag maart), kunnen we daarna gelijk starten. We waren erg verbaasd dat er geen wachtlijst voor ICSI is! Het is erg afwachten wat dit traject gaat opleveren. Het gaat spannend zijn of er op het moment supreme, rond de punctie van mijn ene ei wel een geschikt zaadje gevonden wordt. Als er na 3/4 keer steeds niks is, wordt er mogelijk alsnog een PESA gedaan... Ook is het spannend of dat ene eitje bij mij goed aan te prikken valt, of er een terug te plaatsen embryo ontstaat. Allemaal kleinere kansen dan wanneer je een groter aantal eicellen hebt bij de punctie. Maar ineens na al die maanden onzekerheid, verdriet en angst is er uitzicht! We waren erg blij met deze boodschap 2010 in te kunnen gaan. Mijn lief en ik hebben om 12 uur heerlijk van het vuurwerk genoten en wensten elkaar vol verwachting een baby gemaakt door de artsen toe dit jaar (vorig jaar wensten we elkaar nog toe dat we er 1 samen gingen maken...). Het overkwam me wel nieuwjaarsdag dat ik het toch wel heel spannend vind, ookal zijn we blij dat ICSI een mogelijkheid blijkt te zijn voor ons. Behalve dat we een behandeling kunnen gaan doen, kwam ineens de spanning van: oeh, maar leveren die behandelingen wel wat op... Toen mijn moeder ook nog een anekdote vertelde van mij vroeger als klein peutertje hield ik het niet meer, heb het maar laten stromen. Hoe was jouw jaarwisseling Dreamer?
Hoi Mijs, Wat goed zeg !!! het nieuwe jaar begint al goed voor jullie dus.. Mijn duimpjes draaien voor julie hoor ! Ik wens alle meiden een gezond, gelukkig, liefdevol maar vooral vruchtbaar 2010 !! Ik hoop dat jullie wensen uit zulln komen ! Met mij gaat alles goed.. ben begonnen aan mijn nieuwe baan dus ik ben erg druk met van alles.. We kijken uit naar 15 febr, dan hebben we eindelijk meer duidelijkheid..
@Kipjes: nog 1 maand en 10 daagjes! Spannendddddddddd! @Mijs: had het al aan je geschreven, maar echt supernieuws! Op naar de ICSI! @Loutje: biiiiiijjjjjjna naar DL!
Oh ik had Mijs' nieuws nog helemaal niet gelezen! Wat super voor jullie! Morgen weten we dan eindelijk wanneer de TESE gaat zijn! Ik hoop heeeeeeeeeeeel snel!
@Dreamer, bedankt meid!! @Allemaal, jeetje meiden zit echt met tranen in mijn ogen te lezen. Hieronder ook mijn verhaal. Ik hoop dat we elkaar kunnen steunen. Hallo meiden, Ik ben nieuw en zal even voor verduidelijking ons verhaal vertellen. Ik en mijn vriend hebben elkaar leren kennen na een rot periode voor ons beide, allebei een lange moeizame relatie achter de rug. Beide een kinderwens die niet vervult is in onze vorige relatie. Na een aantal weken vertelde mijn vriend dat wij nooit geen biologisch kind van hem zouden kunnen krijgen omdat bij hem in 2005 het sertoli cell only syndroom vastgesteld is. Hij stelde mij de keus om serieus door te gaan met onze relatie of om te stoppen. Ik zei meteen dat is voor mij geen keuze, gezien onze achtergrond ben ik liever dolgelukkig met mijn partner zonder biologisch echt kindje dan ongelukkig met een wel biologisch echt kindje. Mijn vriend zei dat hij het voor zichzelf al verwerkt had en was erg blij met mijn "keuze" om verder te gaan met hem. We zijn nu alweer een tijd verder en het gaat super tussen ons, wonen samen, zijn aan het kijken om samen een huisje te kopen, trouwplannen enz enz. Omdat het zo goed gaat tussen ons komt mijn partner er steeds meer achter dat hij de diagnose heeft weggestopt ipv verwerkt. Binnenkort gaan we een afspraak maken voor een second opinon. Vreemd misschien maar lijkt ons een goede keuze Onze enige optie voorals nog is nu dus KID, voor mij helemaal nieuw voor hem niet. De behandeling zelf heb ik informatie over, maar vragen zoals lijkt het kindje op je parter, of gaan we voor een bekende of onbekende donor houden mij erg bezig. Wie kan mij hier meer over vertellen, jullie ervaring over KID, of het sertoli cell only syndroom, heeft TESE misschien nut voor ons?? Sorry voor het lange verhaal Liefs Bailey
Hoi Bailey, Welkom en bedankt voor het vertellen van je verhaal ! Helaas kan ik je over KID niets vertellen, daar ik daar niets vanaf weet.. wellicht dat de andere meiden je hierbij kunnen helpen? Het syndroom waarover je verteld , heb ik even gegoogled. Het lijkt mij een dna afwijking van het AZF-A chromosoom. Mijn vriend en ik hebben te maken met een afwijking van het AZF-C chromosoom. Bij ons is er een kleine kans dat er iets gevonden wordt met TESE, en daar wachten we nu ook op. in februari zal de TESE uitgevoerd worden en dan weten wij meer.. Misschien kun je aan een arts navragen wat de mogelijkheden zijn ?? Want hoe is jouw vriend erachter gekomen dat hij te maken heeft met het sertoli cell only syndroom?? ( als je dit wilt vertellen natuurlijk ) Wij begrijpen in ieder geval hoe het voelt , we zitten allemaal in een soortgelijke situatie, dus voel je vooral welkom. Deel je verhalen met ons, wellicht dat het oplucht. Alvast een digitale knuf voor jullie !
@ Dreamer , Hoe is het nu met jou ? Nog maar 1 mnd, 3wk en 1 dag voor jullie, spannend !! @ Elif, Ik heb je verhalen teruggelezen in je eigen topic. Jeetje , ongelooflijk wat jij en je man allemaal mee moeten maken.. Wilde even laten weten dat ik aan je denk, en voor je duim !! Hoop dat alles toch nog goedkomt voor jullie. Een hele dikke knuf van mij !!
@Bailey: graag gedaan meis! Had je al informatie aangevraagd bij het AMC en Radboud? Ik hoop dat jullie snel terecht kunnen, dan weet je tenminste waar je aan toe bent en waar je je op kan gaan richten. @Kipjes: het is bijn februariiiiiiiii! De hoeveelste zijn jullie aan de beurt? Loutje moet ook in feb, dus hopelijk gaat feb een goede maand zijn voor dit topic! Enne .. wij staan voor feb op de lijst We krijgen eind jan/half feb het donorvoorstel als het goed is en daarna kunnen we direct starten bij mn ei! Dus het gaat nu echt snel Kan niet wachten! Dikke knuff voor allemaal!