geen enkele zaadcel gevonden!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lotje2, 2 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    jawel dat is al de operatie, als 1 mei geen feestdag was in belgië was hij al 1 mei geholpen.
    ze halen bij de tese en daarna bij de icsi combineren ze enkel de gezonde.
    belgië is heel goedkoop met consulten bv,24.95 per consult voor de uroloog zelf.
    dat is dus echt goedkoop.
    wij krijgen idd van de belgische ziekenfonds terug maar je kunt het ook aan je nl vragen.
    ze zijn in belgie al veel verder met de tese.
    ik zou het me toch nog eens overleggen als ik jou was
    xxx

2. Lotje2

Lotje2 Actief lid

28 feb 2008
    362
    0
    0
    Jeetje Lana, dan hebben jullie al echt heel snel die operatie! spannend zeg!

24,50 voor consult is zeker niet duur. Wat heeft jouw man voor onderzoeken gehad? Die van mij alleen bloed-, zaadonderzoek en echo. Hebben jullie meer gehad dan dat? Misschien kunnen de uitslagen van ons dan wel opgestuurd worden naar belgie. dat zou al kosten schelen. Ik hoorde alleen dat de TESE en met name de ICSI heel erg duur is in Belgie. En wij mogen geluk hebben als een deel wordt vergoed van de behandelingen in Belgie.

Vallen de gezondheidsrisico's (bijv. op lange termijn) wel mee volgens jullie uroloog? Wat ik zo eng vind met ICSI is dat er maar 1 zaadcel met 1 eicel wordt samengebracht. In de natuur 'wint' de sterkste. Maar misschien maak ik me druk om niks hoor..

3. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Heb ik ook hoor, Lotje. En dat in combinatie dat er nog geen resultaten zijn van oudere ICSI-kinderen... maar aan de andere kant lijkt het (op verhoogd risico op MK na dan) toch gewoon net als bij een natuurlijke zwschap te gaan als het eenmaal ingenesteld is. Probeer mezelf maar gerust te stellen met het idee dat het vruchtje als het echt een slecht zaadje was sowieso al niet doorgroeit...

Bij jullie nog nieuws? Zou zeker even kijken naar de mogelijkheden in Belgie. Volgens mij vergoeden de meeste verzekering de Nederlandse kosten, ook als je de behandeling in het buitenland doet (dus dan betaal je alleen zelf bij als het in BE duurder is)

Lana, heel veel succes over 2 weken met de operatie!

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    meisje de belgen doen nog alles een keer over, bij ons ook terwijl er in turkije was getest.
    over de prijs van de tese en de icsi.
    die kan ik je over een week of 4 zeggen.
    aangezien wij altijd een rekening krijgen daarvan.
    met ons deel en van de ziekenfonds.
    ik zal het jullie zeggen dan kunnen jullie je bedenken erover.
    xxx

5. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    jammer dat je weer die uitslag had lana. ik wens je veel sterkte!
    en ik hoop dat tese een snel resultaat geeft.
    jullie zijn wel snel aan de beurt.

lotje: mijn man is nog nooit geopereerd. ze wisten altijd al dat hij 1 niet ingedaalde zaadbal had. maar ze zeiden toen: als je er geen last van hebt dan hoeven we er ook niks aan te doen.
    maar dat was verkeerd gedacht, ze hadden hem wel moeten opereren toen, maar dat is dus niet gebeurd.

met de mri kunnen ze meer zien als bij een echo. de mri duurt 30 min.

6. Loes

Loes Actief lid

1 apr 2006
    151
    0
    0
    Zutphen
    Hoi Lotje,

Wat jij allemaal schrijft, is voor mij een erg herkenbaar verhaal. Ik ben namelijk ook één van de meiden op dit forum die voor KID heeft gekozen.

Mijn man heeft nov 2007 een TESE operatie ondergaan, met helaas een slechte uitslag. Hij is geholpen in het Radbout in Nijmegen. Zelf ben ik erg tevreden over het Radbout. De wachttijd is kort (4 mnd) en je krijgt de volledige behandeling vergoed.

Een goed ziekenhuis kiezen voor KID vond ik erg moeilijk. Mijn man en ik zijn op intake gweest in Antwerpen (jij was opzoek naar info over Belgie, toch?). Helaas zijn ook in Belgie de wachttijden opgelopen. Dit komt doordat ze sinds een half jaar een nieuwe wet hebben aangenomen, waarin is bepaald dat een donor nog maar bij max. 6 stellen kinderen mag verwekken. Dat is niet zo veel... In Antwerpen is de wachttijd nu 5 tot 6 maanden.
    Zelf had ik geen goed gevoel bij Antwerpen (maar dat is natuurlijk altijd heel persoonlijk,wil hier niet anderen mee afvallen..). Er wordt weing moeite gedaan wat betreft een gepaste match en je moet vrij veel vooronderzoeken ondergaan, waaronder een HSG. Dat vond ik te ver gaan.

Ik wens je veel succes. Je kan me altijd vragen stellen,als je meer info wilt.

Succes!

Liefs,
    Loes

7. Lotje2

Lotje2 Actief lid

28 feb 2008
    362
    0
    0
    Mari, dat is ook erg dat ze gezegd hebben dat die niet ingedaalde zaadbal niets uitmaakte. Toen mijn mannetje op zijn 12e werd geopereerd werd ook tegen zijn moeder gezegd dat er niets aan de hand was en dat het geen invloed zou hebben op de vruchtbaarheid. Ze hadden er niet verder naast kunnen zitten :evil:

Loes, jullie hebben dit dus ook al meegemaakt. Ik kan me voorstellen dat je geen goed gevoel had bij antwerpen. Een goede match maken vind ik toch echt het belangrijkste! Hoe gaat het met julle? staan jullie nu ergens op een wachtlijst?

Lana, ik ben benieuwd hoe het jullie gaat verlopen. ik blijf graag op de hoogte!

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    nou meiden allemaal spannend hier hoor.
    bij ons is het nog 1 weekje wachten.
    ik hoop natuurlijk dat ze een goede uitslag zullen hebben maar ja da hoopt iedereen heh.
    ik houd jullie iig op de hoogte.

loes wat er om te horen dat er bij je man niks te vinden was.
    maar hopenlijk raken jullie dan snel zwanger via kid.

lotje voor jullie nog 3 weken hoop dat ze snel om zijn!
    houd me op de hoogte allemaal
    xxx

9. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Spannend, Lana. Welke dag krijgen jullie de uitslag? Zal hard voor je duimen dat ze positief nieuws voor jullie hebben!

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    volgende week donderdag 2 a 3 uur na de operatie krijgen we al de uitslag dus dat is dubbelspannend hihi
    dank je wel miepie voor het duimen

11. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    spannend lana, ik hoop dat het allemaal positief is

12. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    nog 4 nachtjes. oooh word wel erg nerveus hihi

13. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Spannend, Lana. Ik duim hier nog steeds door hoor ;)!

Wij hebben overmorgen de eerste uitslagen (bloedonderzoek en echo van mijn man) en donderdag voor de 3e keer zaad inleveren...

14. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    oooh spannend miepie laat je wat weten :D
    ik duim!

15. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    wij moeten woensdag weer naar de gyn om alle uitslagen te bespreken. chromosomen onderzoek van me man, mijn bloedonderzoek en mn uitstrijkje

16. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    ooooooooh wat spannend mari ik duim voor jullie voor een goede uitslag

17. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Veel nieuws deze week :)! Hopen dat het allemaal positief is [-o<

Mari, zal ook voor jou hard duimen woensdag...

18. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    ik ga duimen voor iedereen

19. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Nou, uitslag van de echo en bloed is binnen. Niks afwijkends gevonden, dus we weten eigenlijk nog niks meer. De uroloog had een verhoogd FSH verwacht en snapt er nou ook niks meer van :-?
    Eerst de volgende zaadonderzoeken afwachten dus en dan een prostaatecho laten maken.

Mari, succes morgen en Lana, jij overmorgen! Ik blijf duimen voor jullie ;)!

20. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    vervelend miepie dat jullie nu eigenlijk nog niks weten.
    hier ondanks de vele onderzoeken ook nog niet echt.

ons bezoek bij de gyn: bij mij was alles goed. alleen mn schildklier niet, die is te traag.
    uitslag van het chromosomen onderzoek was ook goed.
    de 21e nog voor mn man weer een echo + weer bloedprikken. en een mri scan. en erna gaan we dan toch waarschijnlijk doorgestuurd worden naar amsterdam voor TESE. bij tese is er 50% kans dat ze zaad vinden

Deel Deze Pagina