dat het fsh gehalte niet te hoog was zei de uroloog was toch al een lichtpuntje dan. nog 1 nachtje slapen en het is zover. brrr
Is dat zo? Hij gaf bij mij alleen aan dat hij verwacht had dat ie verhoogd zou zijn, dat zou kloppen met de zaaduitslagen. Hmm, wel fijn te horen dat dat dus helemaal niet goed was geweest Mari, fijn dat het chromosomenonderzoek goed was... dan heeft het in elk geval zin TESE te gaan proberen. Heftig hoor, heel veel sterkte! Wat voor echo krijgt ie nog? Lana, heel veel succes morgen! We duimen hard !
@Lana: Heel veel succes morgen, het zal een spannende dag worden! Krijg je wel meteen dezelfde dag de uitslag. Kregen wij namelijk wel, en dat vond ik zelf erg prettig. Anders moet je weer in spanning zitten. Ik zal voor je duimen. Wij hebben uiteindelijk voor KID in Duitsland gekozen. Daar is gelukkig geen wachttijd, dus konden we na enkele onderzoekenen en een bezoek aan de notaris al beginnen. Ik heb deze week mijn 2de inseminatie gehad. Erg raar hoor? En nu is het weer wachten...Maar wel een erg fijn idee dat ik nu eindelijk een echte kans heb om zwanger te worden, want alle keren hiervoor waren achteraf gezien kansloos... Liefs, Loes
lana: suc-6 voor vandaag loes: ik hoop dat jullie straks een positieve test hebben. dankje miep, ik ben blij dat het chromosomen goed is. ik ben benieuwd wat eruit tese zou komen. het is 50% kans Lotje2: hoe is het nu met jullie?
we zijn net terug, met heel slecht en droevig nieuws. er is niks gevonden. ik weet niet hoe ik me moet voelen, ik zit met tranen maar voel me verdoofd. enigste optie is nu donor, en dat willen we het liefst van een broer . maar die zitten in turkije dus dat moet ook nog uit te kienen zijn meiden hoop voor jullie beter nieuws xxx
O nee, Lana, wat een k*tbericht En dan ook nog de beste donor-optie zo ver weg hebben Hebben jullie het er al over gehad met je man z'n broer? Zou hij het willen doen? Heel veel sterkte en een hele dikke knuffel!
mijn man is er van overtuigd dat hij het zou doen aangezien hij een hele goede band met hem heeft. allemaal wat shit
wat balen lana heel veel sterkte! ik hoop dat hij het gaat doen, die broer. woont hij daar voor vast?
Oh Lana, wat ontzettend kl$*e nieuws. Ik leef met je... Ik hoop dat het allemaal gaat lukken met de broer van je man; dan heb je nog iets van een genetische lijn. Ik had graag voor de broer van mijn man gekozen, maar door omstandigheden (gesteriliseerd) was het geen optie. Helaas..maar voor jullie gaat het hopelijk wel door! Liefs, Loes
Ik leef ook met je mee Lana.. Maar je moet het niet opgeven. Ik denk ook dat je je niet druk moet maken over de broer die in Turkije woont. Waar een wil is, is een weg toch? Jij weet ook hoe de medische zorg in Turkije geregeld is, als je het daar wil laten doen. Je zal er denk ik geen spijt van krijgen. Ook denk ik dat het daar allemaal veel sneller zal gaan ivm prive-ziekenhuizen waar ze geen wachttijden hebben. Ik wens jou en je man heel veel succes en blijf positief! Je hebt al heel veel moeten doorstaan en er is nog steeds hoop toch? Groetjes en een dikke knuffel!
ff topic open houden 21e weer een spannende dag, mri en echo van mn man. lotje2 jij moet de 22e weer naar het zh toch? ik hoop dat dit jr een wondelijk jaar voor ons allemaal wordt
Ik hoop hard met je mee, Mari. Heel veel succes alvast woensdag! Hoe is het hier verder met iedereen? Wij moeten dinsdag voor de 4e keer (en voorlopig laatste) een potje inleveren en de 27e heb ik mijn eerste afspraak bij de gyn....
Hey dames, sorry het is al weer even geleden dat ik hier geweest ben. Door dit hele gedoe probeer ik wat minder met zwanger worden bezig te zijn. Lana, wat ontzettend balen! maar je hebt het in elk geval wel geprobeerd, dan hoef je je later tenminste nooit af te vragen, wat als.. Ik hoop voor je dat de broer van je man een optie is (dat hij het wil). Wij denken ook aan een donor uit het buitenland (buiten europa zelfs) en willen hem (als het allemaal door gaat) voor een vakantie naar nederland halen zodat we een voorraadje kunnen invriezen. Voor jullie misschien ook een optie, dan hoeven jullie tenminste niet voor elke inseminatie naar het buitenland af te reizen. Mari, wij moeten idd de 22e naar de uroloog. Dan zijn de laatste uitslagen binnen (echo, bloed en nog 2e zaadonderzoek). Daarna gaan we voor 2 weken op vakantie. In die periode gaan we denk ik de knoop doorhakken of we meteen voor KID gaan of toch TEZE proberen (als dat laatste uberhaupt kan). De 22e hebben we trouwens ook een 1e intake voor een donor (dat vind ik trouwens behoorlijk naar, maar ja, ik wil het voor de zekerheid maar wel vast in gang zetten). Mari, veel succes woensdag! en Miepie jij succes de 27e. En meiden, weten jullie wat een chromosomenonderzoek precies inhoudt? en hoe weten ze dat de kans op succes van een TEZE dan 50/50 is.
hier was het gisteren een hele slechte dag. mijn man zijn zelfvertrouwen en zijn vertrouwen in mij stond ineens heel laag. hij was bang dat ik vreemd ging. hij ging zich de gekste ideeën in zijn hoofd halen. nu is het wel weer rustig. maar goh zo krijg je toch veel druk op je relatie en we hebben al zoveel overwonnen. ik begreep er werkelijk niks van want er is totaal geen reden voor. en ook nooit geweest. vind het ook erg voor hem want wil hem graag helpen maar hoe?
lana: dat is allemaal erg moeilijk. het belangrijkste in de relatie is, blijf met elkaar praten! je kan m eigenlijk alleen maar laten zien dat je van hem houdt! uit onderzoeken was gebleken dat TESE 50% kans van slagen heeft. een chromosomen onderzoek is belangrijk om te kijken of er geen afwijkingen zijn in de chromosomen, en als erg geen afwijkingen zijn kom je in aanmerking voor TESE. het kan nl ook zo zijn dat als de man een bepaalde afwijking heeft aan een chromosoom het kindje het ook kan krijgen, en misschien kan het ook nog de vruchtbaarheid beïnvloeden. het chromosomen onderzoek wordt gedaan doormiddel van bloedprikken
Lana, wat ontzettend vervelend joh. Heeft hij dat soort ideeën wel vaker of zou het juist nu komen doordat hij zich misschien minder "mannelijk"voelt? Het advies van Mari lijkt mij ook goed: goed praten met elkaar, laten zien dat je er voor elkaar bent en dat je van hem houdt. Mari, dank je wel voor je uitleg! en succes morgen!
Lotje, spannend, overmorgen weer naar dr. X... Hebben jullie nog niks gehoord over de echo en het bloed? Wij zijn 2 weken na die onderzoeken door hem gebeld met de uitslagen (had wel zelf gevraagd wanneer we iets zouden horen en de assistente gaf toen aan dat we gebeld konden worden). Hoop heel hard voor jullie dat er nu wel iets gevonden is... Lana, vervelend dat je man er zo onzeker van wordt . Idd, blijven praten en misschien af en toe een beetje extra lief zijn Mari, succes morgen! Laat je even weten hoe de mri en echo gingen? Wij hebben vandaag het 4e potje ingeleverd. Volgende week naar de gyn en dan tot 6 juni wachten op de uitslagen bij de uroloog. Hij heeft in het telefoongesprek al aangegeven dat er geen afwijkingen op de echo of in het bloed gevonden waren, dus eerst de zaaduitslagen wil afwachten en dan nog een prostaatecho....