geen enkele zaadcel gevonden!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lotje2, 2 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    nou miepie spannend hoor.
    nou zijn collega's hadden hem ook nog wat gek gemaakt dus toen was het natuurlijk compleet.
    hij is alweer wat rustiger gelukkig\
    meiden duim voor jullie

2. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Fijn, zulke collega's :-?

Mari, hoe ging het vandaag met de MRI en echo? Hebben jullie gelijk al iets gehoord, of moet je nog weer wachten?

3. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    En hoe was het vandaag bij de uroloog, Lotje?

4. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    gelukkig dat hij zich nu wat rustiger voelt lana. lekker zulke collega's
    miepie80: jullie ook sterkte!
    lotje2: hoe was het bij jullie?

jeroen heeft de mri gehad daar krijgen we 11 juni pas de uitslag van. en het bloedonderzoek ook.
    bij de echo was de ene bal volgens hun helemaal weg. maar de andere bal zag ik wel goed uit, hij zei dat hij wat kalk zag...dus ik zeg kalk? verder wou hij niks zeggen, dat moesten we maar met de uroloog bespreken. dus weer wachten tot de volgende afspraak.

ondertussen heb ik ook nog de waterpokken gekregen :(

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    ohw jee meis veel beterschap hopenlijk zijn ze snel weg
    xxx

6. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Mari, beterschap. Vervelend dat die radioloog dan wel half iets zegt en het vervolgend niet wil afmaken :-? ... dan is wachten tot half juni extra lang. Weten jullie hoe het komt dat er 1 bal helemaal weg is?

Lotje, hoe was jullie afspraak met dr.X? Weten jullie al meer?

7. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    het kan zijn dat het bij de geboorte al niet goed was, hij was nl 2 maanden te vroeg geboren. en bovendien heeft hij in zn kindertijd ook nog een trap gehad daar. dus weer afwachten....

8. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Wij zijn inmiddels doorgestuurd naar het AMC voor ICSI...
    Hoe is het met jullie allemaal?

9. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Weer even omhoog... hoe is het met jullie? Nog verdere onderzoeken gehad?

10. Lotje2

Lotje2 Actief lid

28 feb 2008
    362
    0
    0
    Hey meiden, het is weer even geleden.

De 22e hadden we de uitslagen van de uroloog binnen en daarna gingen we meteen op vakantie. Helaas bevestigden alle uitslagen dat mijn mannetje echt geen zaadcellen produceert. De uroloog gaf ons ook heel weinig hoop op TEZE of PESA dus we hebben er maar voor gekozen om het te laten rusten en ook niet meer voor een second opinion te gaan. De kansen zijn echt minimaal en ook niet risicoloos.

We gaan ons nu volledig richten op KID. We hebben een 1e intake gesprek gehad bij een zaaddonorbank voor het geval we geen bekende donor zullen vinden. Mijn voorkeur gaat toch echt uit naar een donor die voor mij niet anoniem is.

De hele situatie is heel moeilijk en ik kan niet anders dan het 'zwanger worden' even te laten rusten. Nu maar hopen dat er binnenkort een lieve donor op ons pad komt.

Meiden hoe gaat het met jullie?
    En Mari weet jij al meer?
    Miepie, succes met wachten op ICSI!

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Jeetje Lotje...dat is dan wel heel definitief ineens he (al voelde je hem natuurlijk wel aankomen).
    Heel veel succes verder in dit traject!
    Elmo

12. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.084
    0
    0
    Hai lieve lotje,

Pfoe wat een bericht zeg... Wat moet het een klap voor jullie zijn geweest. Hoe gaat je mannetje ermee om?
    Ik hoop echt dat de toekomst veel moois voor jullie in petto heeft!

Liefs Daan

13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    lotje ik wil je heel veel sterkte wensen met dit bericht.ik weet net als velen hier op dit topic hoe jullie je voelen.
    en ik wil je veel succes wensen met kid.
    knuffel meis
    xxx

14. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    O, Lotje, wat een klap... je blijft toch wel constant iets hoop houden, dus dan komt dit toch nog hard aan :(
    Hoop dat het voor jullie met KID toch nog ouders mogen worden, heel veel sterkte en succes met het zoeken naar een donor.
    Dikke knuffel!

15. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    miepie: veel suc-6 / sterkte. ik hoop dat jullie met icsi suc-6 hebben.

lotje2: waarom had hij eigenlijk weinig hoop met TESE? want mijn man heeft ook geen enkele zaadcel. en de artsen zeggen tese heeft 50% kans dat er wat te vinden is.

wij hebben alle uitslagen binnen: 1 goede bal, goed van formaat etc. niks afwijkends aan te vinden. de andere die niet ingedaald was, die is er helemaal niet. hij heeft ons doorgestuurd naar amsterdam naar het centrum voor voortplantingsgeneeskunde. 18 augustus hebben we een intake gesprek voor TESE.

16. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    zei de gyn bij ons ook vorig jaar.
    helaas had hij gelijk mari.
    waarom ze zoiets zeggen zou het niet weten

17. Kissiefur

Kissiefur Lid

24 jun 2008
    5
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Midden Nederland
    Hey Lotje,

Zoals ik jouw verhaal lees, is het net alsof ik over mezelf lees. Alleen jij loopt net één stapje voor.

Omdat mijn cyclus (nog steeds) verder uitloopt in plaats van inloopt na het stoppen van de pil, ben ik begin dit jaar naar de huisarts geweest. Mijn huisarts wilde mij wel helpen, maar dan moest eerst mijn man worden getest. Totaal onverwachts zijn er bij hem geen spermacellen gevonden. Dat was wel even heftig slikken. Daar hadden we zeker niet op gerekend. Zoals vele hier aangeven dat de ballen van jullie partner niet zijn ingedaald, is dat bij mijn partner wel het geval.

Vorige maand maar weer een test laten doen. De uitslag hebben we gisteren van de uroloog gehad. Resultaat was weer negatief. Geen spermacellen te vinden. We worden nu doorgestuurd naar het UMC, want de uroloog van ons eigen ziekenhuis kon ons niet verder helpen.

Er is nog wel bloed afgenomen van mijn man, om zijn hormoonhuishouding na te kijken. De uroloog dacht dat daar geen problemen mee zijn, maar je weet nooit. Kan je eigenlijk in het bloed zien of een man spremacellen aan kan maken? Ook heeft mijn man weer 2 potjes meegekregen, die hij weer vol mag afleveren.

Ik begreep ook dat er veel verschillen zijn qua ziektekosten verzekering, mochten we (toch) in aanmerking komen voor TESE of PESA.
    Iemand goede tips?

Wens julie allemaal het beste!

18. Lotje2

Lotje2 Actief lid

28 feb 2008
    362
    0
    0
    Meiden, bedankt voor jullie lieve berichten.

Kissiefur, jullie dus ook al dat verschrikkelijke bericht! Ik weet precies hoe je je voelt. Ik wens je heel veel sterkte. Ik blijf graag op de hoogte.

Mari, onze arts gaf ons nauwelijks hoop omdat de bloedwaardes (Fsh volgens mij) bij beide uitslagen veel te hoog waren. 1e keer 26 en de 2e keer 24. Blijkbaar horen deze bloedwaardes onder de 10 te liggen. Uit deze uitslagen kon de uroloog opmaken dat zijn ballen zelf geen sperma produceren. De kans om dan met TESA of PESA iets te vinden is dan blijkbaar minimaal.
    Mari, intake voor TESE duurt ook lang zeg. Ik had trouwens begrepen dat er in Duitsland geen wachttijden zijn.

19. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    bij mijn man waren de bloedwaardes perfect maar helaas:(

20. Lotje2

Lotje2 Actief lid

28 feb 2008
    362
    0
    0
    Lana,
    wat gek zeg dat de bloedwaardes normaal waren maar er toch niets gevonden is. Vervelend lijkt het mij om de oorzaak niet te weten.

Weet jij trouwens hoe het zit met KID in belgië? Daar werken ze nog met anonieme donoren toch? Ik begreep dat de wachttijdden daardoor veel korter zijn dan hier. Weet jij hoe het daar zit met kosten en matchingprocedure?

Hoe gaat het nu bij jou met het vinden van een donor? Hebben jullie zijn broer al benaderd?

Deel Deze Pagina