mijn dochter krijgt nu 08.00: 150 ml +5 schepjes kruidvat 3 met 6 scheppen brinta 10.30 pot fruit 8 mnd. 13.00 boterham zonder korst met wisselend beleg drinken tussendoor (limo verdund) 15.00 liga 17.00 ongeveer 200 gr. eten wat de pot schaft,en toetje en voor ze naar bed gaat ong. 19.30 100 cc water+ 3 schepjes kruidvat3. ze heeft nog maar 2 tanden dus ze kan niet echt kauwen,alles moet nog fijngemaakt worden. mijn vraag is eigenlijk ,geven jullie je kindjes op deze leeftijd al gewone melk? en wat eet die van jullie?
Mijn zoontje krijgt va 11,5 maand. 8.00 pap 10.00 koek en sap 13.00 brood en 120 ml volle melk 15.00 stuk fruit en sap 18.00 groente en yoghurt 19.30 100ml volle melk Mijn zoontje heeft 5 tanden en ik prak zijn eten nu nog gewoon, pureren is niet meer nodig. Fruit eet hij ook in stukjes of hij hapt een banaan af. Maar ik heb zijn eten gepureerd tot 11 maanden. Daarvoor bleef hij kokhalzen als hij stukjes proefde.
ik heb Fleur vanaf het begin gewoon korsten e.d. gegeven ondanks dat ze nog geen/weinig tanden had. Gewoon kleine stukjes en dat ging prima. hier krijgt ze vanaf een maand of 11 al geen opvolgmelk meer maar gewone meld. haar ritme nu: 7:30: 2 boterhammen met een beker melk 9:30: tussendoortje lunch: wisselt, ze zit nu wisselend op 1 of 2 slaapjes dus met 2 slaapjes krijgt ze het rond 12:00, met 1 slaapje als ze wakker wordt rond 1 uur. Weer 2 boterhammen met een beker melk. 16:00: tussendoortje 18:00: eten wat de pot schaft met een beker melk of wat anders. En als toe een bakje vla. 19:00: naar bed.
o ja, nog even over dat kauwen, mijn ervaring is dus dat kindjes heel goed kunnen kauwen met hun kaken, al hebben ze nog geen tanden of kiezen. Ik ben nooit fan geweest van pureren, dus heb al heel snel met stukjes gegeven en dat ging gewoon heel goed. Ik gaf bijv. bij 8 maanden dus 12 maandenpotjes omdat ik die 8 maanden potjes echt derrie vond en Fleur pikte het goed op. En toen had ze ook nog maar 2 tanden. Of lukt het echt niet? dat kan ook natuurlijk, dan heb ik niks gezegd
mijn dochter ging ook bij alles kokhalzen,ze kan nu wel stukjes verdragen maar haar ontlasting zit dan ook vol met stukjes. dus pureer ik het nog even. ze eet wel goed en van alles gelukkig! ik denk dat ik nog even bij de opvolgmelk blijf tot anderhalf. is goedkoper en er zitten toch meer voedingsstoffen in.
kijk anders even onder het topic 'eetschema kindje 1 jr' daar staan ook nog een aantal schema's incl. een 'discussie' over opvolgmelk/gewone melk! wie weet heb je er nog wat aan!