Hoi dames, Ik ben nu 38.3 weken zwanger van de tweede en mijn eerste is geboren met 38.4. Nu heb ik gisteren overdag veel pijnlijke harde buiken gehad en menstruatie achtige pijnlijke steken in mijn onderbuik. In het ziekenhuis bleek dat ik 1 vingertopje ontsluiting had. Vandaag vooral met lopen een zwaar drukkend gevoel onderin. Ook weer pijnlijke harde buiken en steken onder in. Vanmorgen werd ik ook wakker met zeurende onderrug. Gisteravond laat heb ik nog sex gehad en net op het toilet had ik bij het afvegen 2x een witte rekbare slijmerige sliert. Is dit de slijmprop en is dit alles een teken dat het gaat beginnen? Groetjes
Heb ik ook 2x gehad nu, een x na de seks en ook een keer gewoon zo.. Volgens mij is dit ook steeds een stukje van de slijmprop. Het hoeft helaas nog niets te betekenen.. lees zelfs dat de slijmprop zich weer kan aanmaken. Bij mijn 1e verloor ik het en toen begon ook gelijk de bevalling, nu heb ik het al 2x in anderhalve week meegemaakt en verder weinig voortekens
Ik had bij mijn eerste de hele tijd het gevoel dat de baby eerder zou komen en heb vanaf week 34 voorweeen gehad. Rond week 35 mijn slijmprop verloren maar pas met 39,4 bevallen (had met precies 39 weken wel al 2 cm ontsluiting door de voorween) hoop dat het doorzet bij je. Succes
De avond voordat mijn vliezen braken was ik ook zo'n grote witte sliert verloren. 3 dagen later werd ik ingeleid (was toen 38+3) en omdat ik een hoge vliesscheur had werden mijn vliezen centraal gebroken, toen kwam de slijmprop pas. En dat zag er echt heeeel anders uit net een bloederig kwalletje of zo, heel goor. Dus wie weet. Hoop voor je dat het doorzet!
Slijmprop verloren met ruim 34 weken. En twee dagen geleden bevallen met 38 weken.. Hoop dat het doorzet voor je
Slijmprop is best groot. Bij mij was er geen twijfel dat het hem was, maar dat besefte ik pas op het moment dat ik hem verloor.
Bij mij was er ook geen twijfel over, het was zo'n doorzichtige slijmerige klodder die ik voorheen in de zwangerschap nooi heb gehad, en inderdaad best veel, kwam bij mij in delen, de nacht en dag voor de bevalling bij 39.6 weken (afgelopen vrijdag/zaterdag dus )
Bij mijn eerste bevalling verloor ik 's nachts om 4.30 uur bij het plassen de slijmprop en 's middags om 13.00 had ik een prachtige zoon. Hoop dat voor jou de bevalling ook snel zal komen, maar ik had de vk gebeld en zij zei toen dat het ook nog 2 weken kon duren. o ja ik was precies 37 weken