Geen fijn gevoel bij kinderdagverblijf, zeur ik?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door brocante, 15 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kolibrie

    Kolibrie VIP lid

    29 jun 2008
    5.731
    405
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Walgelijk. Maar daar dit hij dus niet meer? Zit hij nu op een ander KDV?

    Mijn oudste heeft nooit op KDV gezeten en mijn jongste nu wel. Maar zijn hele fijne leidsters. Doen alles in overleg en houden zich zoveel mogelijk aan onze wensen.
     
  2. Popie

    Popie Bekend lid

    15 nov 2015
    612
    117
    43
    Vrouw

    Nee, daar zit hij gelukkig niet meer.
    Ik ben thuisblijfmoeder gewordrn.
    Als hij straks 2.5 is dan wil ik wel dat hij naar psz gaat merk dat hij zijn energie kwijt moet haha. Hij is thuis een beetje uitgekeken naar alles.

    Wel fijn dat je een goede kvd heb gevonden.
     
  3. kar89

    kar89 Fanatiek lid

    15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Mag ik vragen om wat voor tijden jou kindje de fles krijgt? 4 flessen is best aardig wat op de creche. En neem aan dat ze thuis de ochtend fles krijgt?
    Wij spreken vaak wel af dat wij de laatste fles proberen voor 16.30 aangezien wij daarna vaak alleen staan en als je een half uur met een fles zit je geen kant op kan voor de andere kinderen.
    Tuurlijk als een kind honger heeft geven we dat maar het is niet de fijnste situatie aangezien je dan nog 8 andere babys hebben die het zat zijn na een lange dag op de creche.
     
  4. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Precies dit doen wij ook!
    4 flessen is echt heel veel. Maar dat terzijde.

    Ik zou in gesprek gaan met de manager het is belangrijk dat je daar een goed gevoel bij hebt.

    Zoveel leidsters?
    Bij ons in de vakantie periode hebben we ook wel wat wisselingen maar zoveel?

    Ik denk dat het belangrijk is om een goed gesprek te voeren en alles op tafel te gooien. Mochten jullie hier niet uitkomen kan je altijd nog switchen.
    Mijn tip ga op meerdere kinderdagverblijven kijken....
     
  5. brocante

    brocante Bekend lid

    27 aug 2013
    645
    811
    93
    Kindje krijgt thuis om half 6 bv. Daar om half 9, half 12, half 3 en half 6.
    Thuis drinkt hij elke 2 uur nog. Dat is veel. Maar hij heeft het wel nodig :)
     
  6. Snoeki

    Snoeki Fanatiek lid

    30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Toch hebben wij weleens kindjes op de opvang gehad die 4 flessen kregen in het begin. Waren dan wel vaak kleinere flessen. Maar als dat het ritme is van het kind volgen we dat gewoon.

    Handig is het uiteraard niet altijd en hier ook na 16:30 geen flessen meer ( buiten uitzonderingen na dan)
     
  7. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.556
    3.458
    113
    Ik vind dat helemaal niet vaak hoor, kregen ze bij mij ook. Vaker kleinere hoeveelheden dan een paar keer een grote fles. Kregen ze niet eens weg. Wordt vanzelf minder, maar ik heb ook altijd op verzoek gegeven, zowel kunstvoeding als borstvoeding.

    Bij mijn dochter hadden we op het kdv ook steeds vervelende dingen, deden ook niet wat we vroegen en zelfs met medicijnen hadden ze ze niet gegeven, omdat de leidster het niet nodig vond. Was een kuur! Helemaal klaar mee, klachtenbrief gemaakt met nog meer punten voor de directie. Daar ook op gesprek geweest. Doordat ik het allemaal aankaartte zijn ze ook gaan onderzoeken hoe ze met andere kinderen omgingen op die punten en ze bleken dus bij zowat iedereen maar wat aan te rommelen met medicijnen enz.
    Vertrouwen was weg, paar maanden even thuis gehouden, opa en oma maar tijdelijk op laten passen en daarna naar een ander kdv gegaan. Wat een verademing! Top leidsters, rust, ze belden me voor overleg als er iets was, deden gewoon wat was afgesproken, ze stonden altijd met genoeg op de groep en ook voeding geven ging goed.
    Ik zou zeggen...wegwezen daar!
     

Deel Deze Pagina